Ένας επιστήμονας από τη Χαβάη προτείνει ως λύση στην κλιματική αλλαγή, να πιαστεί ένας αστεροειδής και πάνω του να τοποθετηθεί μια ειδική ασπίδα, που θα λειτουργεί ως ομπρέλα, επειδή θα κρύβει τον Ήλιο.

Όπως αναφέρει η Daily Mail, ο István Szapudi, αστρονόμος από το Πανεπιστήμιο της Χαβάης, υποστήριξε ότι η παράξενη ιδέα του ήταν απλώς μια τεράστια «ηλιακή ασπίδα». Ό ίδιος έχει περιγράψει την ιδέα του σε μια νέα εργασία, που δημοσιεύτηκε στο Proceedings of the National Academy of Sciences.

Η ασπίδα, η οποία θα ήταν κατασκευασμένη από το εξαιρετικά ισχυρό και «θαυματουργό υλικό» γραφένιο, θα εμπόδιζε την ενέργεια του ήλιου και θα δρόσιζε τον πλανήτη. Θα έμοιαζε σαν να ήμασταν κάτω από ομπρέλα σε παραλία σε συνθήκες ζέστης και η διαστημική ασπίδα θα δρόσιζε τη Γη, χωρίς να επαναφέρει την εποχή των παγετώνων. Το γραφένιο είναι μια μορφή φύλλου άνθρακα, το οποίο παρά το μικρό πάχος του, είναι απίστευτα ισχυρό.

Ωστόσο, σύμφωνα με τον ακαδημαϊκό, κανείς δεν έχει ακόμη εξετάσει πώς ένα τέτοιο αντικείμενο θα μπορούσε να εκτοξευθεί στο διάστημα και να παραμείνει στη θέση του όταν φτάσει εκεί. Ακόμα κι αν ένας πύραυλος να ήταν σε θέση να εκτοξεύσει ηλιακή ασπίδα πολλών δισεκατομμυρίων τόνων, θα μπορούσε ενδεχομένως να εκραγεί από τη θέση του από την ισχυρή ηλιακή ακτινοβολία.

Επίσης, ο Szapudi παραδέχεται ότι η ασπίδα «έχει αρκετό βάρος για να προκαλέσει τον όλεθρο» εάν κατά λάθος συντριβεί στη Γη και υπογραμμίζει τη σημασία των δεσμών. Και προσθέτει ότι «το αγαπημένο μου θα ήταν να συνδέσω την ασπίδα σε έναν κατάλληλο αστεροειδή που χρειάζεται ελάχιστο χειρισμό και να χρησιμοποιήσω την ίδια το ηλιακή ασπίδα σαν ηλιακό πανί και να παρασύρω ολόκληρο το σύστημα στη σωστή θέση».