Πέντε ταινίες από τον ισημερινό και την  Αργεντινή περιλαμβάνει ο κινηματογραφικός κύκλος που παρουσιάζει το Ινστιτούτο Θερβάντες από σήμερα έως τις 14 Φεβρουαρίου.

Για τις εκδηλώσεις αυτές το Ινστιτούτο Θερβάντες συνεργάζεται με το Προξενείο του Ισημερινού και την Πρεσβεία της Αργεντινής στην Αθήνα και οι προβολές προγραμματίζονται για τις Τρίτες 17, 24 και 31 Ιανουαρίου και 7 και 14 Φεβρουαρίου.

Οι ταινίες προβάλλονται στις 18:30 και στις 20:15 και έχουν ελληνικούς υποτίτλους.

Η είσοδος είναι ελεύθερη

Αίθουσα Εκδηλώσεων του Ινστιτούτου Θερβάντες της Αθήνας
Μητροπόλεως 23, τηλ. 210 3634117, εσωτ. 2

Πρόγραμμα προβολών

Πόσο πιο μακριά ακόμα; (Ισημερινός, 2006, 92 λεπτά) της Τάνια Ερμίδα με τους Σεσίλια Βαγιέχο, Τάνια Μαρτίνες, Πάντσο Αγκίρρε, Φάουστο Μίνιο, Ρικάρντο Γκονσάλες.

Η Εσπεράνθα, Ισπανίδα τουρίστρια και η Τριστέσα, φοιτήτρια από τον Ισημερινό, γνωρίζονται σ’ ένα λεωφορείο με προορισμό την Κουένκα, όπου πηγαίνουν για διαφορετικούς λόγους. Στη διάρκεια της διαδρομής όμως, βρίσκονται ακινητοποιημένες εξ αιτίας μιας εθνικής απεργίας. Επειδή έχουν αποκλειστεί οι δρόμοι, οι δυο κοπέλες αποφασίζουν να συνεχίσουν το ταξίδι τους με ωτοστόπ. Αρχίζουν να γνωρίζονται καλύτερα μεταξύ τους, αλλά και να γνωρίζουν αρκετά πιο ουσιαστικά την χώρα του Ισημερινού και τους ανθρώπους της. Έτσι, ο προορισμός τους αποδεικνύεται πως βρίσκεται τελικά πολύ πιο μακριά απ’ όσο υπολόγιζαν.

Παέγια με πιπεριές (Ισημερινός, Ισπανία, 2007, 80 λεπτά) του Γκάλο Ουρμπίνα, με τους Λουσία Σιρουχάνο, Έντουιν Λασκάνο, Ελένα Έλβα, Λουίς Γιάνιες, Αμαράντα Οσόριο.

Το θέμα της ταινίας είναι η επικοινωνία ανάμεσα στους Ισπανούς και τους λατινοαμερικάνους μετανάστες και οι διάφορες εμπειρίες των τελευταίων στην προσπάθειά τους να ενσωματωθούν στο νέο τους κοινωνικό περιβάλλον. Ο νεαρός Γουαμάν από τον Ισημερινό, πηγαίνει στην Μαδρίτη προσκεκλημένος του φίλου του Κόκο, ο οποίος υποτίθεται πως ζει εκεί μια άνετη ζωή. Πιάνει δουλειά και αμφιταλαντεύεται ανάμεσα σε δυο συναδέλφους του, την συμπατριώτισσά του Χασίντα και την Ισπανίδα Αντρέα. Παράλληλα, ένας άλλος έφηβος μετανάστης, μπαίνει σε μια ομάδα νεαρών περιθωριακών, λόγω του έρωτά του για μια κοπέλα της ομάδας.

Στις περιπέτειες αυτών των ηρώων ζούμε καταστάσεις που χαρακτηρίζονται από κοινωνικές και συναισθηματικές συγκρούσεις, που κανείς δεν παραδέχεται αλλά όλοι βιώνουν.

Ο άλλος (Αργεντινή, Γαλλία, Γερμανία, 2007, 85 λεπτά) του Αριέλ Ρόττερ με τους Μαρία Ουσέδο, Ινές Μολίνα, Μαρία Ονέττο, Χούλιο Τσάβες, Αρτούτο Γκέτς, Οσβάλντο Μπονέτ.

Ένα συνηθισμένο επαγγελματικό ταξίδι μισής μέρας στην επαρχία μετατρέπεται σ’ ένα άλλο ταξίδι. Όταν φτάνει στον προορισμό του, ο Χουάν ντε Σόουσα, ανακαλύπτει ότι ο συνεπιβάτης του δεν ξυπνάει. Στα κρυφά, σαν να πρόκειται για παιγνίδι, αποφασίζει να τον υποδυθεί, να επινοήσει ένα επάγγελμα, να βρει κατάλυμα… Είναι η ευκαιρία του να μη γυρίσει πίσω, να γίνει κάποιος άλλος, να γίνει πολλοί μαζί. Στην πραγματικότητα δεν υπάρχει κανένας λόγος ν’ αλλάξει τ’ όνομά του στη διάρκεια του ταξιδιού. Ούτε καν για το ίδιο το ταξίδι υπάρχει λόγος. Όλα όσα του συμβαίνουν μπορεί μια χαρά να τα λύσει απ’ το σαλόνι του σπιτιού του. Το ταξίδι, οι αλλαγές ονόματος, οι περιπετειούλες του (τυχαίες, σποραδικές, απρόβλεπτες συναντήσεις) είναι δικαιολογίες, μικροί χώροι που ξεκλέβει για να σκεφτεί, για ν’ αναλύσει, για να καταλάβει τι του συμβαίνει. Σ’ αυτές τις ελεύθερες μέρες του, ο Χουάν θα συνειδητοποιήσει πως ξανασυναντά τα πράγματα που του αρέσουν, τα ένστικτά του και πως η ζωή που επέλεξε να ζήσει δεν είναι η μοναδική δυνατή.

Γεννημένος και μεγαλωμένος (Αργεντινή, 2006, 100 λεπτά) του Πάμπλο Τραπέρο, με τους Γκιγιέρμο Φένινγκ, Φεδερίκο Εσκέρρο, Μαρτίνα Γκουσμάν, Τομάς Λιπάν, Βικτόρια Βέσιο, Νίλντα Ράγκι.

Για τον Σαντιάγο, η δουλειά του διακοσμητή εσωτερικών χώρων δεν είναι πάνω από τον ρόλο του ως σύζυγο της Μίλι και τρυφερό πατέρα της Χοσεφίνα. Η άνετη ζωή του στην πόλη διαλύεται όταν ένα ατύχημα διαλύει την οικογένειά του. Επανεμφανίζεται αγνώριστος σ’ ένα απομακρυσμένο αεροδρόμιο τα Παταγονίας και προσπαθεί να κρατήσει σε λήθαργο τον πόνο του, κάνοντας ασήμαντες δουλειές. Τον κυνηγούν όμως τα φαντάσματα του παρελθόντος κι ο Σαντιάγο πρέπει να συμφιλιωθεί με το παρόν για να μπορέσει να κρατηθεί έστω κι ένα βήμα μακριά απ’ την τρέλα.

Ο σκοτεινός θάλαμος
(Αργεντινή, Γαλλία, 2007, 88 λεπτά), της Μαρία Βικτόρια Μένις (βασίζεται στο ομώνυμο μυθιστόρημα της Ανχέλικα Γκορόντισερ), με τους Μίρτα Μπογκντασάριαν, Φερνάντο Άρμαν, Πατρίκ Ντελ’ ΄Ιζολα και Κάρλος Ντεφέο.

Σε μια κοινότητα της επαρχίας Έντρε Ρίος, στα τέλη του 19ου αι. γεννιέται ένα κοριτσάκι που κατά τη γνώμη της οικογενείας του είναι άσχημο. Η οικογένεια θεωρεί πως το κορίτσι μεγαλώνει άχαρα και πως εξελίσσεται σε μια ασήμαντη γυναίκα, σχεδόν αόρατη. Παρ’ ότι οι άλλοι την αγνοούν, εκείνη δεν παύει να βλέπει τον κόσμο που μας περιβάλλει με μεγάλο ενδιαφέρον προς εκείνες τις μικρές εκδηλώσεις ομορφιάς που διακρίνει κανείς μόνον αν σταθεί να παρατηρήσεις. Χρόνια αργότερα, ενώ η γυναίκα είναι πια παντρεμένη με παιδιά, φτάνει στο αγροτόσπιτό τους ένας Γάλλος φωτογράφος, ο μοναδικός άνθρωπος που θ’ ανακαλύψει με άλλη ματιά, την ιδιαίτερη ομορφιά της πρωταγωνίστριας και του έντονου εσωτερικού της κόσμου.