Μεταξύ των πολλών και σημαντικών μελλοντικών σχεδίων της Ford, ξεχωρίζουν 3 μοντέλα που ετοιμάζει η εταιρεία και αναμένεται να παίξουν σημαντικό ρόλο στην αγορά του αυτοκινήτου.

Πρόκειται για ένα μίνι, ένα κόμπακτ crossover και ένα κουπέ.

EcoSport Concept

Πολύ ενδιαφέρον δείχνει το νέο κόμπακτ SUV EcoSport της Ford, το οποίο διαθέτει και κινητήρα 1,0 λίτρου με τούρμπο. Αρχικά δημιουργείται για ασιατικές αγορές αλλά σύντομα θα κυκλοφορήσει και σε άλλες 100 χώρες.

Το αυτοκίνητο σχεδιάστηκε στο ειδικό κέντρο που διατηρεί η Ford στο Camacari της Bραζιλίας και σύμφωνα με όσα έχουν διαρρεύσει βασίζεται στην ίδια κόμπακτ διαστάσεων πλατφόρμα με αυτή που χρησιμοποιεί το καινούριο Fiesta.

Σχεδιαστικά, δείχνει πολύ μοντέρνο και δυναμικό, ενσωματώνοντας πολλά καινούρια στοιχεία που που έκαναν την εμφάνισή τους και στο πρωτότυπο κουπέ Evos, λίγους μήνες πριν. Ουσιαστικά δηλαδή αποτελεί και αυτό φορέα της νέας αισθητικής ταυτότητας που θα υιοθετήσει στα μελλοντικά της προϊόντα η Ford

Σε κάθε περίπτωση, ξεχωριστό ενδιαφέρον παρουσιάζει ο κινητήρας με τον οποίο εφοδιάζεται το μοντέλο. Πρόκειται για το πιο καινούριο μέλος της οικογένειας μοτέρ EcoBoost (με άμεσο ψεκασμό και υπερτροφοδότηση) που έχει δημιουργήσει τα τελευταία χρόνια η Ford. Έχει 3 κυλίνδρους, χωρητικότητα 1,0 λίτρου, ονομαστική ισχύ 120 ίππων και εκπομπές CO2 140 γρ./χλμ. Η ροπή που αποδίδει είναι 170 Nm από τις 1.300 σ.α.λ.

«Ο 1,0 λίτρου κινητήρας ΕcoBoost έχει πολύ καλή απόκριση στις χαμηλές στροφές, δύναμη, ροπή και αρμονική λειτουργία» έχει τονίσει μεταξύ άλλων ο Joe Bakaj, αντιπρόεδρος της Ford.

Περισσότερες πληροφορίες για το νέο κόμπακτ crossover μοντέλο της Ford αναμένεται να υπάρξουν σύντομα μιας και το εμπορικό λανσάρισμα του οχήματος σε ευρωπαϊκό έδαφος αναμένεται μέσα στο 2012.

Το Capri…ξανά στο προσκήνιο

Με πολύ ελκυστικό design αλλά και με πανίσχυρα μοτέρ, το νέο κουπέ μοντέλο που ετοιμάζει η Ford θα κληθεί να ενισχύσει το εμπορικό προφίλ της φίρμας αναβιώνοντας παράλληλα και την ιστορική ονομασία Capri.

Περιγράφοντας το προφίλ της Ford στην αγορά θα μπορούσε να ισχυριστεί κανείς, πως ένα από τα πράγματα που χαρακτηρίζουν τα προϊόντα της φίρμας είναι και το οδηγοκεντρικό προφίλ τους και η σπορτίφ οδική συμπεριφορά. Με βάση αυτή τη λογική ένα καθαρόαιμο κουπέ μοντέλο φαίνεται πως λείπει πολύ από την γκάμα της εταιρείας αλλά όχι για πολύ ακόμα.

Χρησιμοποιώντας ως βάση το καινούριο της πρωτότυπο Evos, η Ford εξελίσσει ήδη ένα νέο κουπέ κόμπακτ διαστάσεων το οποίο εκτιμάται πως θα επαναφέρει στο προσκήνιο το ιστορικό πλέον όνομα Capri.

Όπως φαίνεται και στην κατασκοπευτική, ηλεκτρονικά επεξεργασμένη εικόνα, το καινούριο Capri χαρακτηρίζεται από εξαιρετικά δυναμική και μοντέρνα σχεδίαση χωρίς ακρότητες και περιττούς εντυπωσιασμούς.

Από τεχνικής άποψης, το νέο Capri θα χρησιμοποιεί τους καινούριους EcoBoost κινητήρες βενζίνης της Ford στα 1,6 και 2,0 λίτρα με ισχύ από 150 έως και 240 ίππους.

Τέλος, αν και δεν είναι προς το παρόν γνωστές οι εξωτερικές διαστάσεις του αυτοκινήτου, πιθανότατα το μήκος του θα είναι πολύ κοντά σε αυτό του Focus, δηλαδή στη μικρομεσαία κατηγορία, προκειμένου να σταθεί εμπορικά απέναντι στο επιτυχημένο εμπορικά Scirocco της ανταγωνίστριας VW.

Start Concept

Το νέο Start Concept φαίνεται πως θα εξελιχθεί σε ένα νέο αυτοκίνητο πόλης, με ιδιαίτερα νεανικό αλλά και οικολογικό χαρακτήρα. Από αισθητικής άποψης, δείχνει αρκετά φουτουριστικό και συνδυάζει καθαρές γραμμές και ευδιάκριτες ακμές, αλλά και έντονες καμπύλες.

Το συνολικό του μήκος είναι λίγο κάτω από τα 3,7 μέτρα, το πλάτος του είναι 1.672 χιλιοστά, ενώ το ύψος του φτάνει στα 1.400 χλστ. Το μεταξόνιό του έχει μήκος 2,3 μέτρα. Κάτω από το καπό του φέρει το νέο 3κύλινδρο 1.000άρι EcoBoost μοτέρ, οι εκπομπές CO2 του οποίου βρίσκονται κάτω από τα 100 γρ./χλμ.

Η απόδοσή του, στην περίπτωση του Focus τουλάχιστον, βρίσκεται στους 100 ίππους. Στο λιτής λογικής εσωτερικό, η κεντρική κονσόλα αποσπά αμέσως την προσοχή. Στο κέντρο της φιλοξενείται μεγάλη οθόνη για το χειρισμό πολυεφαρμογής, με εξελιγμένο λογισμικό διαχείρισης συστημάτων ψυχαγωγίας και επικοινωνίας (διαθέτει και ειδικά σχεδιασμένο σύστημα τηλεφωνίας).

Συνολικά το αισθητικό αποτέλεσμα αναβαθμίζεται και χάρη στις ρετρό λεπτομέρειες που τοποθέτησαν οι σχεδιαστές της Ford στο τιμόνι, αλλά και στον πίνακα οργάνων.

Πηγή: autotriti.gr