Η Kia έγινε γνωστή στην Ελλάδα, μέσα της δεκαετίας του ’90, κυρίως χάρη το Sportage, ένα μοντέλο που στις μέρες μας είναι ένα από τα καλύτερα μεσαία SUV της αγοράς.

Στα χρόνια που μεσολάβησαν η εταιρία ανέβηκε ραγδαία στο στερέωμα της αυτοκινητοβιομηχανίας και σήμερα κάθε μοντέλο που παρουσιάζει είναι ένας εν δυνάμει πρωταγωνιστής στην κατηγορία του.

Αυτή την δυναμική μας έδειξε από την πρώτη κιόλας επαφή μας, το μικρό SUV που παρουσιάστηκε πριν λίγες ημέρες στους εκπροσώπους του ειδικού τύπου, με το όνομα Kia Stonic.

Kia Stonic

Το νέο μοντέλο είναι καρπός στενής συνεργασίας του σχεδιαστικού στούντιο της Kia στην Ευρώπη με το αντίστοιχο της Κορέας. Κατασκευάζεται στο εργοστάσιο Sohari στην Κορέα και καλύπτεται από εγγύηση 7 χρόνων ή 150.000 χιλιομέτρων.

Πρόκειται για ένα κόμπακτ crossover με στιλ SUV, μικρές διαστάσεις και χαμηλό κέντρο βάρους που συμβάλλει στην δυναμική του εμφάνιση και την σπορτίφ συμπεριφορά. Οι κοντοί πρόβολοι εμπρός και πίσω, σε συνδυασμό με το μακρύ καπό και τη χαμηλή γραμμή οροφής, δίνουν μια ιδιαίτερα σπορ εμφάνιση στο Stonic, χωρίς ωστόσο να θυσιάζουν την ψηλή θέση οδήγησης που οι οδηγοί περιμένουν από τα αυτοκίνητα αυτής της κατηγορίας. Οι πελάτες μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα σε 9 χρώματα αμαξώματος και άλλα πέντε για την οροφή, με τους συνολικούς χρωματικούς συνδυασμούς να φτάνουν τους 20.

Kia Stonic

Το Stonic προσφέρεται με πλήρη γκάμα κινητήρων, που περιλαμβάνει τρία σύνολα βενζίνης (1.25 με 84 ίππους, 1.4 με 100 ίππους, 1.0 τούρμπο με 120 ίππους) και ένα ντίζελ 1.6 με 110 ίππους. Όλοι οι κινητήρες συνδυάζονται με μηχανικά κιβώτια 6 σχέσεων για ολόκληρη τη γκάμα, με εξαίρεση τον κινητήρα 1.25 MPI που συνδυάζεται με κιβώτιο 5 σχέσεων. Τα μηχανικά κιβώτια του Stonic έχουν εξελιχθεί έτσι ώστε να έχουν μειωμένες τριβές συμβάλλοντας στην οικονομία καυσίμου και σε πιο ευχάριστη αίσθηση στις αλλαγές σχέσεων.

Kia Stonic

Το 2018 θα είναι διαθέσιμο και το βελτιωμένο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων της Kia σε συνδυασμό με κάποιες εκδόσεις του κινητήρα 1.0 T-GDI.

Kia Stonic

Παρά τις κόμπακτ εξωτερικές διαστάσεις, η έξυπνη διαρρύθμιση μεγιστοποιεί το διαθέσιμο χώρο για τους επιβάτες που απολαμβάνουν ευρυχωρία σε σχέση με την κατηγορία. Επιπλέον, το τιμόνι με σχήμα D και το υπερυψωμένο ταμπλό αφήνουν αρκετό ελεύθερο χώρο για τα γόνατα στις εμπρός θέσεις, ενώ το ρεζερβουάρ των 45 λίτρων βρίσκεται κάτω από πίσω κάθισμα αφήνοντας περισσότερο χώρο για τα γόνατα των πίσω επιβατών.

Ιδιαίτερη έμφαση έχει δοθεί και στη δημιουργία πρακτικών κι έξυπνων θηκών στη καμπίνα, ενώ ο χώρος αποσκευών χωρά 352 λίτρα, διαθέτει διπλό δάπεδο και μετατρέπεται σε επίπεδο χώρο φόρτωσης 1.155 λίτρων όταν αναδιπλωθούν τα πίσω καθίσματα. Σημειώνουμε ότι, το Stonic διαθέτει ένα από τα φαρδύτερα ανοίγματα χώρου αποσκευών για εύκολη φόρτωση μεγάλων αντικειμένων, ενώ ο υποψήφιος αγοραστής μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε κιτ επισκευής ελαστικού και σε ρεζέρβα που τοποθετείται κάτω από το δάπεδο του χώρου αποσκευών.

Kia Stonic

Στην διάρκεια της παρουσίασης, οδηγώντας την έκδοση με τον 1.4 κινητήρα και το 6άρι κιβώτιο, μείναμε ικανοποιημένοι από την οδική συμπεριφορά και την ποιότητα κύλισης του Stonic, παρά τους κάποιους θορύβους από τα αμορτισέρ. Ο κινητήρας, χωρίς ιδιαίτερη ροπή από χαμηλά, γίνεται σβέλτος μετά τις 3500 στροφές και ταξιδεύει με άνεση τα περίπου 1150 κιλά βάρους, χάρη και στην καλή κλιμάκωση του κιβωτίου. Σε καλά επίπεδα και η κατανάλωση, που στη διάρκεια της δοκιμής μας, κυμάνθηκε στα 7,6 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα.

Kia Stonic

Ευχάριστη έκπληξη το πολύ γρήγορο (μόλις 2,52 στροφές) τιμόνι και τα δυνατά φρένα, ενώ στα θετικά καταγράψαμε την εργονομία, την ορατότητα και τον πλούσιο εξοπλισμό. Ο τελευταίος περιλαμβάνει στάνταρ ESP με hill holder, σύστημα Torque Vectoring (για υποβοήθηση της κατευθυντικότητας στις στροφές και έλεγχο φρεναρίσματος στις στροφές), 6 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικούς καθρέφτες, αυτόματα φώτα, υπολογιστή ταξιδιού, ηχοσύστημα με Bluetooth, έγχρωμη οθόνη αφής και συμβατότητα με Apple Cari Play και Android Auto, συναγερμό, σύστημα start-stop κλπ.

Kia Stonic

Οι τιμές ξεκινούν από 13.990 ευρώ για το 1.25, ανεβαίνουν στα 15.490 ευρώ για το 1,4 και 16.490 ευρώ για το 1000άρι τούρμπο που κατά τη γνώμη μας είναι κινητήρας που του ταιριάζει. Τέλος, οι τιμές για την έκδοση ντίζελ ξεκινούν από 17.660 ευρώ, ενώ για όλες τις εκδόσεις η αντιπροσωπεία προσφέρει τη δυνατότητα χρηματοδότησης με πολύ χαμηλό επιτόκιο, μόλις 3,9%.

Νίκος Τσάδαρης