Η απελευθέρωση της πετρελαιοκίνησης δίνει το κίνητρο σε όσους θέλουν ένα Octavia5 με οικονομία καυσίμου και χαμηλά τέλη κυκλοφορίας, να κοιτάξουν την πετρελαιοκίνητη έκδοση 1,6 TDI.

Αν εξαιρέσει κανείς το λογότυπο «TDI» πίσω και αριστερά, τίποτα δε μαρτυρά την ύπαρξη πετρελαιοκινητήρα στην Skoda Octavia5 1,6 TDI CR 105PS που στοχεύει χωρίς αμφιβολία στην οικονομία καυσίμου. Στην περίπτωση της Octavia5, ο κινητήρας των 1,6 λτ. αντιμετωπίζει με ευκολία τις οικογενειακές ανάγκες που γεννά το αμάξωμα μήκους 4.569 χλστ. με την απόδοσή του, ενώ εκτός από τη χαμηλή κατανάλωση πληρώνει και περιορισμένα τέλη κυκλοφορίας (107,1 ευρώ).

Οι συγκρίσεις είναι αναπόφευκτες με τον 1,2 TSI κινητήρας βενζίνης των 105 PS. Είναι γεγονός πως, η μέση κατανάλωση του συγκεκριμένου κινητήρα είναι 1,2 λτ./100 χλμ. υψηλότερη και τα τέλη κυκλοφορίας που προκύπτουν είναι 147,4 ευρώ, αλλά η Octavia5 1,2 ΤSI κοστίζει 4.200 ευρώ λιγότερο (μετά τις εκπττώσεις που ισχύουν και για τα δύο μοντέλα).

Αν φυσικά μιλάμε για την ίδια έκδοση εξοπλισμού Ambiente με την οποία ξεκινάει η πετρελαιοκίνητη Octavia5, γιατί η 1,2 TSI ξεκινάει από την Comfort με την οποία η διαφορά φτάνει στις 5.650 ευρώ. Είναι λοιπόν προφανές πως ουσιαστικό όφελος από την επιλογή της πετρελαιοκίνητης έκδοσης θα έχει εκείνος που το οδηγικό του μενού περιλαμβάνει πολλά χιλιόμετρα.

Κινητήρας- Επιδόσεις: Κερδίζει την βενζίνη

Ο 1,6 common rail turbodiesel της Octavia5 κερδίζει τις εντυπώσεις με τη ροπή και την οικονομία καυσίμου του. Μόνο στο ρελαντί ακούγεται σα ντίζελ, ενώ δε λείπουν και κάποιοι κραδασμοί που φθάνουν στο πόδι. Κατά τα άλλα, δεν είναι νωθρός στις χαμηλές στροφές, ανεβάζει με ευκολία, δεν παράγει ιδιαίτερο θόρυβο και κινεί την Octavia5 ιδιαίτερα αποτελεσματικά. Μάλιστα, σε άμεση αντιπαράθεση με την έκδοση 1,2 TSI, το μοντέλο αυτό είναι ελάχιστα γρηγορότερο στα 0-100 χλμ./ώρα και εμφανώς πιο πρόθυμο στις ρεπρίζ (η έκδοση 1,2 TSI έχει 6άρι κιβώτιο πάντως). Η κατανάλωση πάντως αποτελεί βασικό προσόν και φτάνει μόλις στα 4,5 λτ./100 χλμ. (εκπομπές CO2 119 γρ./χλμ.).

Eσωτερικό – Χώροι: Σταθερή αξία

Καμιά αλλαγή στο γνωστό εσωτερικό της Octavia5, δεν έχει η έκδοση 1,6 TDI με εξαίρεση την κόκκινη περιοχή του στροφομέτρου, που αρχίζει πιο χαμηλά. Αν και μετριοπαθές σχεδιαστικά, το ταμπλό είναι καλαίσθητο αισθητικά, με την ποιότητα κατασκευής να είναι προσεγμένη. Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι και εκείνα με τη σειρά τους καλά και εμφανίζουν αψεγάδιαστη συναρμογή.

Οι χώροι παραμένουν επαρκείς για 5 επιβάτες, με εκείνους του πίσω καθίσματος να έχουν στη διάθεσή τους αρκετό αέρα για τα πόδια και τα κεφάλια τους. Ο χώρος αποσκευών με όγκο 560 λίτρων είναι από τους μεγαλύτερους στην κατηγορία και ικανοποιεί πλήρως τόσο με το σχήμα του, όσο και με το άνοιγμά του.

Στο δρόμο

Αν πρόκειται για ταξίδι, τότε η Octavia5 1,6 TDI συνεχίζει με το ίδιο ρεζερβουάρ για πολλά και ακόμα παραπάνω χλμ. Ο οδηγός βάζει την 5η στο κιβώτιο και την ξεχνά καθ’ όλη τη διάρκεια του ταξιδιού, εκμεταλλευόμενος τη ροπή του πετρελαιοκινητήρα. Το αυτοκίνητο φορτωμένο με πέντε επιβάτες και τις αποσκευές τους, δε θα δυσκολευτεί να πραγματοποιήσει με ασφάλεια ένα προσπέρασμα στο επαρχιακό οδικό δίκτυο.

H ανάρτηση είναι αρκετά σφιχτή, αλλά απορροφά αποτελεσματικά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος. Η ρύθμιση αυτή εκτιμάται σε περιπτώσεις όπου, κινούμενο με υψηλές ταχύτητες, το αυτοκίνητο δεν παρουσιάζει τάσεις πλεύσης του αμαξώματος, εμπνέοντας ασφάλεια. Από εκεί και πέρα τα δεδομένα στον δρόμο είναι γνώριμα με υψηλά περιθώρια πρόσφυσης, ομαλές αντιδράσεις, καλή αίσθηση τιμονιού, θετικό επιλογέα και απροβλημάτιστη αποτελεσματικότητα των φρένων.

Πηγή: autotriti.gr