Με το Intelligent Vehicle Towing (IVT), η Nissan υιοθετεί στο εργοστάσιο της Oppama ένα πλήρως αυτοματοποιημένο σύστημα ρυμούλκησης οχημάτων.

Με το όραμα του Intelligent Mobility, η ιαπωνική εταιρία υλοποιεί την στρατηγικής της για τη βιώσιμη κινητικότητα σχετικά με το πώς τα αυτοκίνητα θα κινούνται και θα ενσωματωθούν στην κοινωνία. Με το νέο εγχείρημα του IVT, χρησιμοποιούνται τεχνολογίες χαρτογράφησης και επικοινωνίας για να συνδέσουν ένα έξυπνο και αμιγώς ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο σε μια υπάρχουσα υποδομή, κάνοντας ένα βήμα προς την υλοποίηση της Ευφυούς Ολοκλήρωσης.

Το σύστημα IVT χρησιμοποιεί ένα τροποποιημένο Nissan LEAF που έλκει αυτόνομα (χωρίς την παρουσία οδηγού) τρέιλερ μεταφοράς οχημάτων, μεταξύ των καθορισμένων σημείων φόρτωσης και εκφόρτωσης στο εργοστάσιο Oppama στην Ιαπωνία.

nisasdja

Σε αντίθεση με τα συμβατικά αυτόματα συστήματα οχημάτων για τη μεταφορά υλικών, τα οποία συχνά απαιτούν την εγκατάσταση σιδηροτροχιών ή την εκτεταμένη χρήση μαγνητικής ταινίας, το σύστημα αυτό δεν χρειάζεται καμία ειδική υποδομή για να λειτουργήσει.

Το αυτοκίνητο ρυμούλκησης είναι εξοπλισμένο με μια σειρά από κάμερες και σαρωτές λέιζερ που ανιχνεύουν σημάνσεις λωρίδων κυκλοφορίας, κράσπεδα, όπως και τα πιθανά εμπόδια ή τυχόν κινδύνους.

Διασταυρώνοντας τα δεδομένα που λαμβάνει το όχημα με αυτά που υπάρχουν στο σύστημα πλοήγησης, το αυτοκίνητο – ρυμουλκό προσδιορίζει τη θέση του, υπολογίζοντας αυτόματα τη διαδρομή προς τον προορισμό του. Το αυτοκίνητο – ρυμουλκό ταξιδεύει εντός των ορίων ταχύτητας του εργοστασίου και σταματά αυτόματα, εάν εντοπίσει ένα εμπόδιο ή κίνδυνο. Στη συνέχεια θα ξεκινήσει και πάλι, όταν έχει επαληθεύσει ότι ο δρόμος δεν έχει εμπόδια.

Η διαδρομή της ρυμούλκησης μπορεί εύκολα να τροποποιηθεί για να υιοθετήσει τις αλλαγές στις διαδικασίες παραγωγής και μεταφοράς των οχημάτων. Όλα τα αυτόνομα αυτοκίνητα – ρυμουλκά, συνδέονται με ένα κεντρικό σύστημα ελέγχου της κυκλοφορίας, το οποία μπορεί να παρακολουθεί τη θέση τους, την ταχύτητά τους, την κατάσταση της μπαταρίας τους, αλλά και την κατάσταση της λειτουργίας τους. Στην περίπτωση που δύο από αυτά τα αυτόνομα αυτοκίνητα – ρυμουλκά συναντηθούν σε μια διασταύρωση, ο αλγόριθμος του συστήματος ελέγχου καθορίζει σε ποιο αυτοκίνητο θα πρέπει να δοθεί προτεραιότητα και σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, το σύστημα μπορεί να σταματήσει τα αυτοκίνητα από απόσταση.

Το συγκεκριμένο σύστημα τέθηκε σε δοκιμαστική λειτουργία πριν από περίπου ένα χρόνο, πραγματοποιώντας περισσότερες από 1.600 δοκιμές στο εργοστάσιο της φίρμας στην Oppama. Τα δεδομένα που συλλέχθηκαν σε αυτό το διάστημα, έχουν αξιοποιηθεί στο έπακρο για να εξασφαλιστεί ότι το σύστημα μπορεί να λειτουργήσει αξιόπιστα εντός των εγκαταστάσεων του εργοστασίου. Επιπλέον, η Nissan έχει αναπτύξει ένα σύστημα ασφαλείας για την αντιμετώπιση πιθανών κινδύνων ή απροσδόκητων συνθηκών που ενδεχομένως το σύστημα IVT κληθεί να αντιμετωπίσει, συμπεριλαμβανομένων των αντίξοων καιρικών συνθηκών, αλλά και των συνθηκών χαμηλού φωτισμού.

Επιπλέον, η εταιρία θα συνεχίσει να δοκιμάζει το συγκεκριμένο σύστημα στο εργοστάσιο της Oppama, ενώ θα εξετάσει τη δυνατότητα εφαρμογής και σε άλλες παραγωγικές εγκαταστάσεις, τόσο εντός όσο και εκτός Ιαπωνίας.

Τα δεδομένα και η τεχνογνωσία που λαμβάνονται μέσω αυτού του καινοτόμου έργου, θα βοηθήσουν στο να γίνει δυνατή η ευρύτερη υιοθέτηση της τεχνολογίας αυτόνομης οδήγησης, προσφέροντας νέες λύσεις στους πελάτες της αλλά και στην κοινωνία.

Δείτε βίντεο με το σύστημα IVT σε λειτουργία…

Νίκος Τσάδαρης