Η εντυπωσιακή είσοδος του Renegade στην ελληνική αγορά, ενισχύθηκε με την προσθήκη δυο κινητήρων βενζίνης με κυβισμό 1,4 λίτρων και εντυπωσιακές ιπποδυνάμεις 140 ή 170 ίππων.

Πρόκειται για ένα υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1,4 λίτρων που αποτελεί την τελευταία εξέλιξη της οικογένειας των κινητήρων Fire (Fully Integrated Robotized Engine) με το σύστημα μεταβλητού χρονισμού και βύθισης των βαλβίδων MultiAir2.

Ο εν λόγω κινητήρας χρησιμοποιώντας την τεχνολογία MultiAir ελέγχει την ποιότητα της καύσης ανά κύλινδρο και το χρόνο καύσης, προσαρμόζοντας ανάλογα το καύσιμο μείγμα με τέτοια ακρίβεια ώστε να καλύπτει τις αυστηρότερες προδιαγραφές εκπομπών καυσαερίων Euro6 και να ενισχύει την οικονομία καυσίμου.

O 1,4 MultiAir2 για τις ανάγκες του Renegade αποδίδει 140 ίππους στις 5500 σαλ. και 23,5 χγρμ. ροπής μόλις από τις 1750 σαλ. Συνδυάζεται τόσο με μηχανικό όσο και με ημιαυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων.

Η «συνταγή» αυτή προσφέρεται με κίνηση μόνο στους εμπρός τροχούς, αλλά υπάρχει και μία πιο δυνατή έκδοση του συγκεκριμένου κινητήρα, η οποία αποδίδει 170 ίππους στις 5500 σαλ. και 25,5 χγρμ. ροπής από τις 2500 σαλ..

Η έκδοση αυτή εξοπλίζεται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 9 σχέσεων (το μοναδικό στην κατηγορία), που μεταφέρει την κίνηση μέσω του εξελιγμένου συστήματος ελέγχου τετρακίνησης Selec-Terrain και στους τέσσερις τροχούς.

Είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε για λίγο το «μικρό» Renegade και σχεδόν ποτέ δεν μας έλειψαν τα προσόντα του 1,6 ή του 2λιτρου κινητήρα, που σας έχουμε παρουσιάσει αναλυτικά εδώ και λίγο καιρό.

Η ευστροφία και η ελαστικότητα του υπερτροφοδοτούμενου βενζινοκινητήρα, σε συνδυασμό με τον ελάχιστο θόρυβο και την απαλή λειτουργία, δίνουν στην αναβίωση του θρυλικού Jeep επιπλέον όπλα που θα του επιτρέψουν να κερδίσει ακόμα μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς, τόσο στην κατηγορία crossover όσο και σε αυτή των 4Χ4.

Πλέον αυτών, σε μια ενδιαφέρουσα εμπειρία που ζήσαμε με το Renegade 1,4 των 170 ίππων στην πίστα δοκιμασιών της Jeep, χαμηλά στη Λεωφ. Βουλιαγμένης, δεν μας έλειψε πουθενά ροπή ή ικανότητα προσπέλασης, κάτι που μάλλον πολύ σύντομα θα αφήσει στα αζήτητα τους μεγαλύτερους κινητήρες, ενός μοντέλου που δείχνει να γίνεται μπεστ σέλερ στην κατηγορία του.

Περισσότερα στην αναλυτική δοκιμή μας που θα προκύψει σύντομα.

jeep3 jeep4 jeep5 jeep6

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Τύπος οχήματος: Όχημα ελεύθερου χρόνου (Sports Utility Vehicle -SUV)

Εργοστάσιο κατασκευής: Melfi, Ιταλία

Διάταξη μηχανικών μερών: Κινητήρας τοποθετημένος μπροστά, εγκάρσια

Μετάδοση: 4×2 ή 4×4

Κατασκευή: Αυτοφερόμενο πλαίσιο

Κινητήρες/Κιβώτια:

1.4 MultiAir2 Turbo με Stop&Start (4Χ2) και Μηχανικό ή Διπλού Συμπλέκτη  Κιβώτιο: 6 σχέσεων

Κυβισμός: 1.368 κ.εκ.

Ισχύς: 140 ίπποι /5.500 σ.α.λ.

Ροπή: 23,5 χγρμ./1.750-3.250 σ.α.λ.

Δυνατότητα ρυμούλκησης: 1.000 κιλά

ή

1.4 MultiAir2 Turbo με Stop&Start (4X4) και αυτόματο κιβώτιο 9 σχέσεων

Κυβισμός: 1.368 κ.εκ.

Ισχύς: 170 ίπποι/5.500 σ.α.λ.

Ροπή: 25,5 χγρμ./2.500 – 4.000 σ.α.λ.

Δυνατότητα ρυμούλκησης: 1.000 κιλά

Τιμές: 

1. Longitude 1.4 MultiAir2 Turbo s/s 140hp 6-Manual FWD 21.440 ευρώ

2. Longitude 1.4 MultiAir2 Turbo s/s 140hp DDCT (6-auto) FWD 22.940 ευρώ

3. Limited 1.4 MultiAir2 Turbo s/s 140hp 6-Manual FWD 23.140 ευρώ

4. Limited 1.4 MultiAir2 Turbo s/s 170hp 9-Αuto 4WD 27.940 ευρώ

Νίκος Τσάδαρης