Το παράδειγμα των εργαζομένων γνωστού εστιατορίου στη Θεσσαλονίκη πιθανόν να είναι η λύση στα προβλήματά μας. Προκειμένου να αποφύγουν το «λουκέτο» και τη συνεπακόλουθη απόλυσή τους, αποφάσισαν να πάρουν τα ηνία της επιχείρησης στα χέρια τους.
Από τις 7 Ιουνίου το εστιατόριο «Barθelonica», που βρίσκεται σε στοά στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, έχει περάσει στα χέρια των εργαζομένων. Οι ιδιοκτήτες του καταστήματος λίγο νωρίτερα τους είχαν ανακοινώσει, ότι η επιχείρηση θα κλείσει για τους τρεις καλοκαιρινούς μήνες ενώ θεωρήθηκε αμφίβολο αν θα σήκωνε τα ρολά ξανά. Οι ιδιοκτήτες ανακοίνωσαν ακόμη στο προσωπικό, ότι θα γίνονταν απολύσεις άμεσα, ενώ οι αποζημιώσεις θα καταβάλλονταν τον Οκτώβριο, εφόσον υπήρχαν διαθέσιμα χρήματα.

«Αποφασίσαμε να πάρουμε την υπόθεση στα χέρια μας. Απαιτήσαμε και κατακτήσαμε από τους ιδιοκτήτες του εστιατορίου να πληρώνουν κάποια από τα έξοδα και την ασφάλισή μας, και εμείς να αναλάβουμε τη διαχείριση του εστιατορίου για τους μήνες Ιούνιο και Ιούλιο. Τον Αύγουστο απαιτήσαμε να μας δοθεί η κανονική άδειά μας. Είμαστε αποφασισμένοι να μην αφήσουμε να κλείσει το εστιατόριο που δουλεύουμε», τόνισαν.

Οι αποφάσεις για την λειτουργία του εστιατορίου λαμβάνονται με πλειοψηφία, ενώ ό, τι περισσεύει από τα έσοδα, μετά την αφαίρεση των εξόδων, μοιράζεται ισότιμα σε όλους.
Οι εργαζόμενοι προκειμένου να προσελκύσουν πελατεία αποφάσισαν να παρέχουν έκπτωση 30% σε όλους τους πελάτες του εστιατορίου.