Ένας κωφός ιάπωνας συνθέτης ομολόγησε ότι δεν ήταν αυτός που έγραψες τις μεγαλύτερες επιτυχίες του, αλλά αντίθετα είχε προσλάβει έναν άλλο μουσικό που συνέθεσε τα έργα.

Πρόκειται για τον Μαμόρου Σαμουραγκότσι, που είχε γίνει γνωστός σαν ο Μπετόβεν την Ιαπωνίας, συνθέτοντας μουσική υπόκρουση για βιντεοπαιχνίδια.

Ο ίδιος ανακοίνωσε σήμερα, μέσω του δικηγόρου του, ότι είχε προσλάβει έναν μουσικό ο οποίος συνέθετε για λογαριασμό του τα μεγαλύτερα μουσικά του έργα. «Λυπάται πολύ που πρόδωσε τους θαυμαστές του και απογοήτευσε τους συμπατριώτες του. Ξέρει ότι δεν έχει καμιά δικαιολογία», δήλωσε ο δικηγόρος του.

Η εφημερίδα Sports Nippon γράφει ότι ο συνθέτης φέρεται να προέβη στην ομολογία αυτή υπό την απειλή του πρώην συνεργάτη του, ο οποίος ήταν έτοιμος να αποκαλύψει την απάτη.

Ο πραγματικός συνθέτης Τακάσι Νιιγκάκι δήλωσε ότι εργαζόταν επί 18 χρόνια για τον «Ιάπωνα Μπετόβεν».

Ο 50χρονος Σαμουραγκότσι έχασε τελείως την ακοή του σε ηλικία 35 ετών. Ωστόσο συνέχισε να συνθέτει, όπως αναφέρει στο βιογραφικό του, κυρίως τη «Συμφωνία Νο1 για τη Χιροσίμα», αφιερωμένη στα θύματα της ατομικής βόμβας που κατέστρεψε την πόλη αυτής της δυτικής Ιαπωνίας στις 6 Αυγούστου του 1945.

«Άρχισα να χρησιμοποιώ κάποιον για να συνθέτει αντί για μένα γύρω στο 1996, όταν μου ζητήθηκε να γράψω μουσική για ταινία για πρώτη φορά. Αυτό το πρόσωπο με βοήθησε για τουλάχιστον το ήμισυ των μουσικών συνθέσεών μου», πρόσθεσε ο μουσικός ο οποίος εκείνη την εποχή έβλεπε το πρόβλημα της ακοής του να επιδεινώνεται σοβαρά.

Επί δέκα χρόνια τα μουσικά του έργα, όπως η περίφημη «Συμφωνία για τη Χιροσίμα» που ακούγεται στις συναυλίες μνήμης για τα θύματα της ατομικής βόμβας και έγινε κλασική επιτυχία στην Ιαπωνία το 2011, τα συνέθετε ο Τακαχάσι. Παράλληλα, ο ίδιος φιλοξενούνταν σε τηλεοπτικές εκπομπές και ντοκιμαντέρ, σε ένα εκ των οποίων φαινόταν να συνθέτει ένα ρέκβιεμ για ένα κοριτσάκι του οποίου η μητέρα ήταν ανάμεσα στα 19.000 θύματα του σεισμού που χτύπησε τη χώρα το 2011.

Μετά τη συγκινητική εκπομπή, δεκάδες χιλιάδες Ιάπωνες έσπευσαν να αγοράσουν τη «Συμφωνία του για τη Χιροσίμα», ένα είδος ύμνου στην ανοικοδόμηση την οποία το κοινό ονόμασε «συμφωνία ελπίδας». Συνολικά πωλήθηκαν 180.000 αντίτυπα του CD, μια σπάνια επιτυχία σε σχέση με τις 3.000 πωλήσεις δίσκων κλασικής μουσικής που θεωρούνται επιτυχία στην Ιαπωνία.

Το περιοδικό Time είχε δημοσιεύσει το 2001 συνέντευξη με τον «Μπετόβεν της ψηφιακής εποχής», στην οποία ο μουσικός δήλωνε ότι η κώφωσή του ήταν μια ευλογία. «Ακούω τους εσωτερικούς μου ήχους. Είναι μια επικοινωνία με την καρδιά, από την οποία γεννιέται κάτι πιο αληθινό. Η απώλεια της ακοής μου ήταν τελικά δώρο Θεού», είχε υποστηρίξει.

Υπό τους ήχους της «Μικρής Σονάτας για βιολί», μια σύνθεση που είχε αποδοθεί στον Σαμουραγκότσι, θα διαγωνιστεί ο ιάπωνας πρωταθλητής καλλιτεχνικού πατινάζ Νταϊσούκε Τακαχάσι στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Σότσι. Ο Τακαχάσι έγραψε σήμερα στην ιστοσελίδα του ότι δεν γνώριζε την απάτη, πάντως δεν προτίθεται να αλλάξει το πρόγραμμά του ενόψει των αγώνων.