Το Reuters σε νέα του ανάλυση αναφέρεται στις επικείμενες εκλογές στην Ελλάδα και αναφέρει πως οι Έλληνες πολιτικοί προσπαθούν μέσω YouTube και το TikTok για να κερδίσουν τη νεότερη γενιά, που χαρακτηρίζονται ως οι «μεγάλοι χαμένοι».

Το reuters.com επικαλείται χαρακτηριστικά τη μαρτυρία της Ειρήνης Μπαλιάκα, η οποία αναφέρει πως «αυτό που φανταζόμουν στα 18 μου απέχει πολύ από αυτό που ζω στα 28 μου. Δεν ξέρω πώς δεν μπορούμε να ονομαζόμαστε χαμένη γενιά. Νιώθω ότι έχασα το παιχνίδι πριν καν αρχίσει».

Έτσι, σημειώνει πως το να γοητεύσουν τους κάτω των 30 ετών, αποδεικνύεται πρόκληση για τα κόμματα σε όλο το φάσμα ενόψει της ψηφοφορίας της 21ης Μαΐου, με τις πολιτικές υποσχέσεις να θεωρούνται ότι υπολείπονται για μια γενιά που θα είναι ζωτικής σημασίας για τις οικονομικές προοπτικές της Ελλάδας καθώς ο πληθυσμός της γερνάει.

Επίσης, ο πληθωρισμός και η οικονομική ανάπτυξη είναι τα κύρια ζητήματα που τους απασχολούν και ενώ το 82% των νέων Ελλήνων δηλώνει ότι σκοπεύει να ψηφίσει, μόνο το 35% πιστεύει ότι οι εκλογές μπορούν να βελτιώσουν τα πράγματα, σύμφωνα με έρευνα της δεξαμενής σκέψης Eteron. Ενώ η οικονομία προβλέπεται να αναπτυχθεί κατά 2,3% φέτος και η ανεργία έχει μειωθεί στο 10%, σχεδόν το ένα τέταρτο των ατόμων κάτω των 24 ετών είναι άνεργοι και το 14% των ατόμων κάτω των 30 είναι «σοβαρά υλικά ή κοινωνικά στερημένα», σύμφωνα με τη Eurostat. Και τα δύο είναι υπερδιπλάσια από τον μέσο όρο της ΕΕ.

Οι οικονομολόγοι λένε ότι οι συνέπειες του χαμένου εισοδήματος, των δεξιοτήτων και της παραγωγικότητας που υπέστησαν τα προηγούμενα χρόνια θα διαρκέσουν πιθανότατα μια ζωή και θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε προβλήματα για τα κρατικά οικονομικά στο τέλος, με τη γήρανση και τη συρρίκνωση του πληθυσμού να επιδεινώνεται από την έξοδο σχεδόν 500.000 ειδικευμένων νέων Ελλήνων κατά τη διάρκεια του κρίση.

Πλέον, τα τρομερά δημογραφικά προβλήματα της Ελλάδας σημαίνουν ότι οι νέοι ψηφοφόροι αποτελούν μόνο ένα μικρό μέρος του εκλογικού σώματος, περίπου στο 18%, αλλά οι πολιτικοί δεν έχουν την πολυτέλεια να είναι αδιάφοροι.