Ο «Σερ» της Superpole χτύπησε πάλι. Για 6η συνεχή φορά φέτος πήρε το ρολόι της Tissot για την Superpole –αν συνεχίσει έτσι θα ανοίξει ρολογάδικο. Ο χρόνος του ήταν ένα εκπληκτικό 1’45″981 και κατάρριψε το περσινό ρεκόρ του ίδιου.

Ούτε η κόκκινη σημαία που διέκοψε τη διαδικασία δεν κατάφερε να σταματήσει τον Sykes στην SP3. Η σημαία προκλήθηκε από την άσχημη πτώση του Loris Baz στην Rivazza με τη 2η εργοστασιακή Kawasaki. Προηγουμένως ο Sykes είχε κυριαρχήσει και στις SP1, SP2.

O Γάλλος συναθλητής του σηκώθηκε και έφυγε περπατώντας αλλά η ZX-10R καταστράφηκε, γεμίζοντας υγρά την πίστα. Τα συνεργεία δούλεψαν αποτελεσματικά ώστε μετά από 15 λεπτά η άσφαλτος να είναι πάλι καθαρή και ασφαλής.

Όταν άνοιξε πάλι η διαδικασία, ο Sykes επέστρεψε με ένα ακόμη ρεκόρ γύρου στην τσέπη. Αυτή είναι η 17η Pole στην καριέρα του, φτάνοντας το ρεκόρ του Αμερικανού Doug Polen που είχε κυριαρχήσει στο WSBK το ’91 και ’92.

Ούτε ο Jonathan Rea που είχε ένα φανταστικό διήμερο δοκιμών δεν κατάφερε να ανακόψει τον Sykes. Ο χρόνος του υπομονετικού Ιρλανδού υστέρησε κατά 6/10, αλλά επιτέλους φαίνεται πως η Honda του έχει ξεπεράσει τα προβλήματα των ηλεκτρονικών της και δουλεύει… Η 2η θέση είναι η καλύτερη φετινή θέση του Rea σε Superpole.

Δίπλα τους στην πρώτη γραμμή ξεκινά ο Davide Giugliano της δορυφορικής Althea Aprilia, που απέδειξε τη λατρεία του για την Imola, ντροπιάζοντας τους εργοστασιακούς της Aprilia, Sylvain Guintoli και Eugene Laverty –οι οποίοι ξεκινούν δίπλα-δίπλα από τη 2η σειρά.

Στην 6η θέση ο Leon Camier με την Suzuki GSX-R 1000 που δεν κατόρθωσε να κατέβει στο 1’45”. Πάντως πλασαρίστηκε μπροστά από τον Marco Melandri (BMW S1000RR) ο οποίος είχε και μια πτώση την Παρασκευή το απόγευμα.

Ο Ayrton Badovini οδήγησε την 1199 Panigale R στην 8η θέση, ενώ ο Baz μετά την πτώση του δεν κατάφερε κάτι περισσότερο από την 9η θέση. Ο Chaz Davies έκλεισε τη δεκάδα, αφήνοντας στην 11η θέση τον εγχειρισμένο Leon και στην 12η θέση τον Michel Fabrizio.

Ο Ιταλός μπορούσε καλύτερα, αλλά αντιμετώπισε μηχανικά προβλήματα. Ο Carlos Checa αναζητεί ακόμη την παλιά του σταθερότητα, έχοντας κάνει δύο πτώσεις, μία στα Α’ Ελεύθερα Δοκικαστικά και άλλη μία στην SP1, στην στροφή Variante Tamburello. Ο πρωταθλητής του 2011 ξεκινά 13ος.

Αποτελέσματα
1. Tom Sykes – Kawasaki Racing Team – Kawasaki ZX-10R – 1’45.981
2. Jonathan Rea – Pata Honda World Superbike Team – Honda CBR 1000RR – + 0.575
3. Davide Giugliano – Althea Racing – Aprilia RSV4 Factory – + 0.732
4. Sylvain Guintoli – Aprilia Racing Team – Aprilia RSV4 Factory – + 0.876
5. Eugene Laverty – Aprilia Racing Team – Aprilia RSV4 Factory – + 0.950
6. Leon Camier – FIXI Crescent Suzuki – Suzuki GSX-R 1000 – + 1.184
7. Marco Melandri – BMW Motorrad GoldBet SBK Team – BMW S1000RR – + 1.240
8. Ayrton Badovini – Team Ducati Alstare – Ducati 1199 Panigale R – + 1.415
9. Loris Baz – Kawasaki Racing Team – Kawasaki ZX-10R – χωρίς χρόνο
10- Chaz Davies – BMW Motorrad GoldBet SBK Team – BMW S1000RR
11- Leon Haslam – Pata Honda World Superbike Team – Honda CBR 1000RR
12- Michel Fabrizio – Red Devils Roma – Aprilia RSV4 Factory
13- Carlos Checa – Team Ducati Alstare – Ducati 1199 Panigale R
14- Jules Cluzel – FIXI Crescent Suzuki – Suzuki GSX-R 1000
15- Max Neukirchner – MR Racing – Ducati 1199 Panigale R
16- Federico Sandi – Team Pedercini – Kawasaki ZX-10R
17- Vittorio Iannuzzo – Grillini Dentalmatic SBK – BMW S1000RR
18- Noriyuki Haga – Grillini Dentalmatic SBK – BMW S1000RR
19- Alexander Lundh – Team Pedercini – Kawasaki ZX-10R