Ο αγώνας στην Αργεντινή ήταν να μπει από φέτος στο αγωνιστικό ημερολόγιο. Η κόντρα όμως του γίγαντα-χορηγού Repsol με την κυβέρνηση της νοτιοαμερικάνικης χώρας (μετά την εθνικοποίηση της εκεί θυγατρικής της), ανάγκασε την Dorna σε αναβολή ενός έτους.

Τώρα επιβεβαιώνεται έμμεσα ότι ο θίασος των MotoGP θα αγωνιστεί το 2014 και στην Αργεντινή. Πώς έμμεσα; Μέσω της ανακοίνωσης στο επίσημο site των αγώνων motogp.com ότι οι ομάδες θα ταξιδέψουν για δοκιμές στην Αργεντινή, ώστε να γνωρίσουν τη νέα πίστα Termas de Rio Hondo και να συλλέξουν πολύτιμα δεδομένα. Άγνωστο αν πρόκειται για ιδιωτικές δοκιμές, ή η Dorna θα καλύψει τα έξοδα.

Η διήμερη δοκιμή έχει ήδη προσδιοριστεί για την πρώτη εβδομάδα του Ιουλίου, αμέσως μετά το GP στο Άσσεν της Ολλανδίας και πριν εκείνο του Σάχσενρινγκ της Γερμανίας. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει και μία μέρα δημοσίων σχέσεων, οπότε οι ομάδες και οι αναβάτες τους θα συμμετάσχουν σε διάφορα δρώμενα για να προμοτάρουν τον αγώνα στην πρωτεύουσα Μπουένος Άιρες.

Αλλά τι είδους προμοτάρισμα θα είναι χωρίς τους 4 εξωγήινους; Αναρωτιόμαστε, γιατί σύμφωνα με νεότερες πληροφορίες, οι εργοστασιακές ομάδες Repsol Honda, Yamaha αλλά και η LCR Honda δεν θα λάβουν μέρος στις δοκιμές, «για να εξισορροπηθεί το πλεονέκτημα που απέκτησαν, όταν πήγαν και γνώρισαν φέτος το Μάρτιο τη νέα πίστα στο Ωστιν του Τέξας».

Τώρα τί είδους λογική είναι αυτή της Dorna, δεν καταλαβαίνουμε, πραγματικά. Οι ομάδες που πήγαν στο Όστιν απέκτησαν πλεονέκτημα για το φετινό αγώνα στις ΗΠΑ. Οι δοκιμές στην πίστα Termas de Rio Hondo αφορούν το 2014. Κάποιον λάκκο έχει η φάβα, αλλά αυτά έχει η πολιτική ακόμα και στους αγώνες, απαγορεύει στους ανθρώπους να λένε καθαρές κουβέντες…

Η παρουσία της Ducati έχει σίγουρα λογική, αφού οι Ιταλοί (και οι Γερμανοί από πίσω τους) σκοπεύουν να είναι πιο ανταγωνιστικοί το 2014. Σύμφωνα με το πάντα ενημερωμένο GPOne.com, στην Αργεντινή θα εμφανιστούν επίσης οι Monster Tech 3 Yamaha, η Pramac Ducati και η Gresini Honda.

Τα έξοδα του αργεντινού τριημέρου γελοιοποιούν πάλι κάθε ισχυρισμό της Dorna ότι εργάζεται μεθοδικά για να μειώσει το κόστος των αγώνων. Απλά ο Ezpeleta αποφάσισε για τους δικούς του λόγους ότι η δύναμη των εργοστασίων πρέπει να περιοριστεί, υιοθετώντας πρακτικές που θα ανεβάσουν τη θεαματικότητα, κυρίως περιορίζοντας το πλεονέκτημα των εργοστασιακών ομάδων έναντι των υπολοίπων.