Έχει αναγγελθεί από πέρυσι, όπως βέβαια και άλλα μοντέλα της ιδιόρρυθμης MV Agusta που αν και «έτοιμα» δεν έχουν βγει ακόμη στην αγορά, όπως το Rivale 800.

Όμως για την F3 800 έφτασε, ως φαίνεται, το πλήρωμα του χρόνου. Πρόκειται για τη μεγάλη αδερφή της τρικύλινδρης F3 με τα 675 κυβικά που «γεννήθηκε» πρώτη, πέρυσι.

Είναι ουσιαστική μία F3 με το νέο τρικύλινδρο των 798 κυβικών που βρίσκουμε στη Brutale 800 και σύντομα στην Rivale. Η αύξηση κυβισμού προήλθε από την αύξηση της διαδρομής του εμβόλου κατά 8,5 χιλ.

Ο 800άρης κινητήρας αποδίδει 146 ίππους αν και η Agusta δηλώνει 148, όμως έχει κάνει «λάθος» στη μετατροπή των κιλοβάτ). Ο κινητήρας καθώς είναι ίδιος εξωτερικά, χώρεσε χωρίς μετατροπές στο πλαίσιο της μικρής F3, ενώ δεν πρόσθεσε κιλά στο βάρος της «μικρής».

Αυτό οφείλεται στο ότι, αρχικά, ο κινητήρας σχεδιαζόταν να έχει 798 κυβικά. Όμως στα τελευταία στάδια της εξέλιξής της, όταν ο «πάδρε-παδρόνε» της εταιρείας Claudio Castiglioni πλησίαζε κι αυτός το τέλος της κυριαρχίας του, πάρθηκε με δική του επιμονή η απόφαση να έχει ο κινητήρας 675 κυβικά, ώστε να επιτραπεί στη μοτοσυκλέτα να αγωνιστεί στο παγκόσμιο Supersport και στα εθνικά πρωταθλήματα.

H F3 800 είναι μια πανέμορφη supersport που ζυγίζει μόλις 172,8 (ή κατ’ άλλους 175) κιλά, παρά την πληθώρα κορυφαίων περιφερειακών και τεχνολογικά προηγμένων βοηθημάτων που κουβαλάει.

Αναφερόμαστε καταρχήν στο ηλεκτρονικό πακέτο MVICS. Περιλαμβάνει 4 διαφορετικές λειτουργίες κινητήρα και μία που προγραμματίζεται από τον αναβάτη, σε συνδυασμό με 8 βαθμίδες traction control.

Όποιος θέλει πάντως να εκμεταλλευτεί απόλυτα τις δυνατότητες του συστήματος θα πρέπει να αγοράσει εξτρά κάποια εξαρτήματα, όπως έναν αισθητήρα κλίσης που επικοινωνεί με το traction control και την ECU του κινητήρα.

Κι ακόμα υπάρχουν ηλεκτρονικά υποβοηθούμενο shifter EAS, μονόδρομος συμπλέκτης και φοβερά φρένα της Brembo με μονομπλόκ, ακτινικές δαγκάνες. Οι αναρτήσεις είναι πλήρως ρυθμιζόμενες, τόσο το πιρούνι της Marzocchi όσο και το αμορτισέρ της Sachs. Και το γκάζι είναι ηλεκτρονικό, μην ξεχνιόμαστε.

Μετά την «απελευθέρωση» της MV Agusta από την Harley-Davidson, η περήφανη ιταλική εταιρεία βρήκε πάλι το δρόμο της, σχεδιάζοντας επιτέλους πλήρως νέα μοντέλα. Μέχρι τότε αναμασούσε διαρκώς ένα βασικό σχέδιο, όμορφο μεν, αλλά βαρετό μετά τις τόσες επαναλήψεις.

Επιπλέον προσόν είναι οι πολύ ανταγωνιστικές τιμές. Η F3 800 έχει προτεινόμενη τιμή γύρω στα 14.000 ευρώ, όταν το Suzuki GSX-R 750 κοστίζει κάπου 500 ευρώ φθηνότερα και η Ducati Superbike 848 κάπου 800 ευρώ περισσότερα.

Δείτε φωτογραφίες και βίντεο με τη MV Agusta F3 800…