Είναι το λογικό βήμα. Μετά την ανακοίνωση τον περασμένο Μάιο ότι οι μοτοσυκλέτες της Ossa θα κατασκευάζονται πλέον στο εργοστάσιο της Gas Gas, κανείς δεν παραξενεύτηκε από την πρόσφατη ανακοίνωση των δύο μικρών ισπανικών εταιρειών ότι συνενώνονται και εταιρικά.

Με την αγορά Μοτοσυκλέτας της Ισπανίας να έχει κατακρημνισθεί τα τελευταία 4 χρόνια, οι δύο σημαντικές αλλά «μικροσκοπικές» εταιρείες παλεύουν να μείνουν στην επιφάνεια. Και κάθε κίνηση που τις δυναμώνει δημιουργώντας σχετικές οικονομίες κλίματος, μειώνει τις πιθανότητές τους να «πνιγούν».

Η συγχώνευση θα κάνει δυνατό τον συνδυασμό της τεχνογνωσίας των δύο εταιρειών. Και εφόσον ολοκληρωθεί, θα δημιουργήσει μια εταιρεία με παραγωγή και ανθρώπινο δυναμικό κάτω από κοινή στέγη.

Τα μοντέλα τους θα μείνουν για την ώρα αυτόνομα, δηλαδή η κάθε μάρκα θα συνεχίσει να παράγει τις δικές της μοτοσυκλέτες. Ακούγεται ήδη πως η Ossa ετοιμάζεται να κατασκευάσει ένα μοντέλο trial και ένα ακόμη για χρήση δρόμου. Σίγουρα πάντως σύντομα θα επιβληθεί κάποιος εξορθολογισμός, με απαλειφή των μοντέλων που δεν τραβούν εμπόρικά.

Στη συγχώνευση αναφέρεται η ένωση των δύο εταιρειών, όμως από τα οικονομικά μεγέθη αντιλαμβάνεται κανείς πως στην πραγματικότητα η GasGas απορροφά την Ossa, δηλαδή πρόκειται για εξαγορά παρά για συγχώνευση.

Η Gas Gas είναι σημαντικά νεότερη, καθώς ξεκίνησε μόλις το 1985 και με κάπως περίεργο τρόπο. Δύο καταστήματα που πουλούσαν Bultaco διαπίστωσαν ότι είχαν καταστήματα αλλά όχι μοτοσυκλέτες να πουλήσουν, καθώς η Bultaco κατέβασε ρολά. Αποφάσισαν έτσι να φτιάξουν τις δικές τους μοτοσυκλέτες για να τις πωλούν.

Με σημαντικά πιο έντονη παρουσία τόσο στην αγορά όσο και στους αγωνιστικούς στίβους -του trial και του enduro, η Gas Gas έχει διατηρήσει μια δυναμική παραμένοντας στον μοτοσυκλετιστικό χάρτη. Παρά το μικρό της μέγεθος μετρά περισσότερους από 10 τίτλους σε Παγκόσμια πρωταθλήματα την τελευταία 15ετία.

Σε αντίθεση με την Ossa που παρότι σημαντικά «αρχαιότερη» -ξεκίνησε το 1924-, δεν έχει καταφέρει να «πάρει μπροστά» μετά την επανεμφάνισή της το 2010. Ωστόσο πρόλαβε να πάρει μέρος στο Παγκόσμιο πρωτάθλημα trial to 2011 και να κατακτήσει την 5η θέση.

Ο Oan Gurt, CEO της Ossa μάλιστα το είπε χωρίς περιστροφές. «Οι δύο εταιρείες πρέπει να βάλουν στην άκρη τον εγωισμό τους και να δημιουργήσουν μία οικονομικά υγιή Καταλανική εταιρεία». Δεν τους φτάνει η οικονομική δυσπραγία, έχουν και τα εθνικιστικά τους εκεί στη βορειοανατολική Ισπανία. Θα καταφέρουν οι δύο εταιρείες «μπιζού» να επιζήσουν; Το ευχόμαστε πραγματικά.