Η Bosch δοκιμάζει μια νέα αντιολισθητική τεχνολογία με στόχο την αποτροπή των πτώσεων η οποία, άκουσον-άκουσον, δανείζεται τεχνικές της αστροναυτικής!

Η τεχνολογία είναι υπαρκτή και σχετικά απλή, χρησιμοποιείται δε στα διαστημικά οχήματα για τη διόρθωση της πορείας ή του προσανατολισμού τους με απόλυτη ακρίβεια. Οι εκτονώσεις υπερσυμπιεσμένου αέρα (ή αερίου) από ειδικά ακροφύσια ωθούν το σκάφος προς την αντίθετη κατεύθυνση.

Η τεχνολογία είναι ήδη τόσο ώριμη, ώστε να τη διαχειρίζονται αυτοματοποιημένοι μηχανισμοί χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση. Η μεταφορά της στους δύο τροχούς προϋποθέτει την ύπαρξη αεριοπροωθητικών ακροφύσιων σε στρατηγικά επιλεγμένα σημεία της μοτοσυκλέτας.

Όταν το ελαστικό αρχίσει να γλιστρά, το σύστημα της Bosch επεμβαίνει με εκτονώσεις αερίου σε υπερυψηλή πίεση, εξαναγκάζοντας το λάστιχο σε εντονότερη επαφή με την άσφαλτο και “εκβιάζοντας” την ανάκτηση της πρόσφυσή του.

Πρώτος στόχος των μηχανικών είναι η εξάλειψη του lowsiding –του καθ’ ημάς  «χάσιμο του μπροστινού». Για τον σκοπό αυτόν εκεί στην Bosch έχουν δημιουργήσει το «Διερευνητικό Σχέδιο Άμβλυνσης της Ολίσθησης», εξοπλίζοντας κατάλληλα μια μοτοσυκλέτα με αισθητήρες που αντιλαμβάνονται την εγκάρσια ολίσθηση.

Το αέριο βρίσκεται αποθηκευμένο σε ειδικά δοχεία υπό εξαιρετικά υψηλή πίεση, όπως είναι τα κάνιστρα των αερόσακων. Στην παρούσα φάση, το σύστημα της Bosch είναι μίας χρήσης, όπως συμβαίνει και με τους αερόσακους.

Έτσι μετά από κάθε ενέργοποίηση του πρέπει αναγομώνεται ή αντικαθίσταται. Αλλά βέβαια τίποτα δεν αποκλείει το να βρεθεί τρόπος αυτόματης αναγόμωσης μέχρι να βγει (εάν βγει) στην παραγωγή σε κάποια χρόνια.

Μέχρι σήμερα ο καλύτερος μηχανισμός αντίδρασης στο χάσιμο του μπροστινού είναι η άμεση χαλάρωση των χεριών στο τιμόνι, ώστε η μοτοσυκλέτα να ανακτήσει την ευστάθειά της. Το άνοιγμα του γκαζιού βοηθά αλλά έρχεται σε δεύτερο χρόνο, λόγω υστέρησης στην αντίδραση του αναβάτη.

Άλλες ακροβατικές κινήσεις του σώματος ιδιαίτερης δυσκολίας, όπως έχει αποδείξει ο μάγος των διασώσεων Marc Márquez συμβάλλουν επίσης, όπως η πίεση γονάτου, αγκώνων και ό,τι άλλο υπάρχει διαθέσιμο στην άσφαλτο, ώστε να αποφορτιστεί το εμπρός ελαστικό και να ανακτήσει πρόσφυση.