Μερικές φορές οι επισκέψεις σε γιατρό είναι απογοητευτικές. Οι μεγάλοι χρόνοι αναμονής, οι βιαστικές επισκέψεις και η ανεπίλυτη θεραπεία είναι μερικοί μόνο παράγοντες που μπορεί να σας αφήσουν να μην θέλετε να επιστρέψετε ποτέ. Αλλά έχετε σκεφτεί ποτέ εάν οι πράξεις και οι συμπεριφορές σας παίζουν ρόλο;

«Γενικά, ένας καλός ασθενής είναι κάποιος που ενεργεί με ώριμο τρόπο, λαμβάνει τις συμβουλές μας και ακολουθεί ένα σχέδιο και στη συνέχεια αναλαμβάνει την ευθύνη για το μέρος της δικής του ιατρικής θεραπείας», είπε ο Dr. Joan Naidorf στο Healthline. Είπε ότι περίπου το 15% έως 20% των ασθενών που βλέπουν οι γιατροί καθημερινά είναι κατά κάποιο τρόπο αντιθετικοί και θεωρούνται δύσκολοι. «Δεν συμβαδίζουν με το σχέδιο. Είναι οι ίδιοι άρρωστοι ή θέλουν το καλύτερο για τα μέλη της οικογένειας τους. Μιλάμε για ανθρώπους που προσέχουν έναν ασθενή, όταν μιλάμε για άτομα που είναι δύσκολα», είπε.

Αν και κανείς δεν είναι τέλειος, το να θεωρείται κάποιος «δύσκολος» από τους παρόχους υγειονομικής περίθαλψης μπορεί να τους κάνει να περνούν λιγότερο χρόνο μαζί σας και να ακούν με προσήλωση τις ανησυχίες σας, με αποτέλεσμα την αναποτελεσματική φροντίδα.

Για να αξιοποιήσετε στο έπακρο τις επισκέψεις σας στο γιατρό, εξετάστε το ενδεχόμενο να αξιοποιήσετε τα ακόλουθα χαρακτηριστικά αυτού που ορισμένοι πάροχοι υγειονομικής περίθαλψης λένε ότι είναι τα αποτελέσματα ενός «καλού ασθενή».

Συνειδητοποιήστε ότι οι γιατροί είναι απλώς άνθρωποι

Μερικοί άνθρωποι έχουν μια εξιδανικευμένη εικόνα για το τι είναι ο τέλειος γιατρός, κάτι που μπορεί να τους προκαλέσει απογοήτευση. «Εάν μπείτε και πείτε “δεν είμαι καλύτερα”, αλλά είχατε αυτό το πρόβλημα για 6 μήνες, πρέπει να συνειδητοποιήσετε ότι δεν πρόκειται να το διορθώσουμε από τη μια μέρα στην άλλη. Δεν έχουμε ένα μαγικό ραβδί για να σε κάνουμε καλύτερα», είπε ο Naidorf.

Ο Teri Dreher, RN, επικεφαλής συνήγορος και πρόεδρος της NShore Patient Advocates στο Σικάγο, πρόσθεσε ότι είναι επίσης σημαντικό να γνωρίζετε ότι δεν είστε ο μόνος ασθενής τους και ότι έχουν άλλη δουλειά να ολοκληρώσουν. «Για κάθε 10 λεπτά εργασίας ασθενών, οι γιατροί έχουν περίπου 30 λεπτά εργασίας στον υπολογιστή», ανέφερε στο Healthline.

Έχετε μαζί σας μια λίστα με ιατρικό ιστορικό και ερωτήσεις

Ενώ μπορεί να πιστεύετε ότι ο γιατρός και οι νοσοκόμες πρέπει να γνωρίζουν ολόκληρο το ιατρικό ιστορικό σας, ο Naidorf είπε ότι αυτό δεν συμβαίνει. «Ακριβώς επειδή έχουν ένα ιατρικό αρχείο μπροστά τους δεν σημαίνει ότι έχουν όλο το ιστορικό σας. Αυτό στο νοσοκομείο όπου κάνατε μια επέμβαση μπορεί να μην είναι το ίδιο σύστημα στο ιατρείο», είπε. Ο καλύτερος τρόπος για να δώσετε στους γιατρούς σας πρόσβαση σε όλο το ιστορικό σας είναι να εγγραφείτε στο ιατρείο ή στην ηλεκτρονική πύλη του νοσοκομείου ή να φέρετε τεκμηρίωση του ιατρικού σας ιστορικού για να το δείτε αυτοπροσώπως.

Κάντε μια μικρή συζήτηση στα γρήγορα

Αν και είναι καλό να σπάσετε τον «πάγο» με τον γιατρό ή να κάνετε κουβέντες, κρατήστε το σύντομο, ώστε να μπορείτε να αξιοποιήσετε στο έπακρο τον χρόνο σας μαζί του. «Έχετε σχετικά περιορισμένο χρόνο με τον γιατρό και αν αφιερώνετε πολύ χρόνο μιλώντας για τον καιρό ή τις τελευταίες διακοπές σας, για τις οποίες είναι πραγματικά ευχάριστο να μιλήσετε, δεν θα έχετε χρόνο να μιλήσετε για τα σημαντικά. Ελάτε λοιπόν με μια λίστα ερωτήσεων», είπε ο Naidorf. Το ίδιο ισχύει και για τη χρήση του χρόνου σας για να παραπονεθείτε, είπε ο Dreher.

«Αν αφιερώσετε 10 ή 15 λεπτά παραπονιέστε για κάτι για το οποίο δεν μπορούν να κάνουν τίποτα, αρχίζουν να γυρίζουν πίσω προς την πόρτα επειδή όλοι έχουν λίγο προσωπικό και όσο και αν θέλουν να δώσουν στους ασθενείς χρόνο, απλώς δεν έχουν την ώρα», είπε στο Healthline.

Σύμφωνα με έρευνα που διεξήχθη από το Πανεπιστήμιο του Σικάγο, το Πανεπιστήμιο Johns Hopkins και το Imperial College του Λονδίνου, εάν οι γιατροί πρωτοβάθμιας περίθαλψης ακολουθούσαν τις εθνικές οδηγίες συστάσεων για προληπτική φροντίδα, φροντίδα χρόνιων ασθενειών και οξεία φροντίδα, θα χρειάζονταν 26,7 ώρες την ημέρα για να δουν τους ασθενείς. Για να αποκτήσετε όλα όσα χρειάζεστε σε σύντομο, καθορισμένο χρόνο, ο Dreher είπε να συγκεντρώσετε όλες τις ερωτήσεις σας μαζί. «Αν χρειάζεστε τρία πράγματα σε 10 λεπτά, ζητήστε και τα τρία πράγματα ταυτόχρονα» συμπλήρωσε.

Ασθενής

Αναφέρετε τα συμπτώματά όχι τις ύποπτες διαγνώσεις

Το να σας ακούει να εκφράζετε τι είδους συμπτώματα αντιμετωπίζετε είναι σημαντικό μέρος της αξιολόγησης του γιατρού, είπε ο Naidorf. «Στη φυσική εξέταση μπορώ να ψάξω για σημάδια, αλλά είναι πιο σημαντικό να έχω όλες τις πληροφορίες – πόνους, κνησμό, ώρα της ημέρας που εμφανίζονται και τι κάνει τα συμπτώματα καλύτερα ή χειρότερα, παρά τη διάγνωση που δυνητικά έχετε συνθέσει από διαδικτυακή έρευνα», είπε. Αν και υπάρχουν αξιόπιστες διαδικτυακές πηγές που παρέχουν χρήσιμες πληροφορίες για την υγεία, ο Naidorf είπε ότι χρησιμοποιήστε αυτές τις πληροφορίες για ιστορικό και για να κάνετε ερωτήσεις στο γιατρό σας. Σύμφωνα με μια έρευνα, περίπου το 68% των ανθρώπων χρησιμοποιούν ηλεκτρονικά μέσα για να αναζητήσουν πληροφορίες για την υγεία. «όταν κάνετε τη δική σας διάγνωση, είναι πραγματικά δελεαστικό να μεταβείτε στο χειρότερο δυνατό πράγμα ή κάτι που είναι αρκετά σπάνιο. Από τη σκοπιά των επαγγελματιών του ιατρού, τα κοινά πράγματα εξακολουθούν να είναι πιο κοινά, επομένως πρέπει να βεβαιωθούμε ότι έχουμε ένα ευρύ δίχτυ και να εκμεταλλευτούμε το ιστορικό του ασθενούς και να συνθέσουμε το σχέδιό μας με αυτό», ανέφερε.

Επιτρέψτε στον εαυτό σας να εξεταστεί

Μια ενδελεχής εξέταση είναι ένα σημαντικό μέρος της διαγνωστικής αξιολόγησης, είπε ο Naidorf. Ωστόσο, είχε πολλούς ασθενείς που αρνήθηκαν να εξεταστούν, καθιστώντας δύσκολη τη διάγνωση.

«Μπορεί κάποιος να μπει και να πει: “Απλώς έχω πονόλαιμο. Γιατί πρέπει να βγάλω το πουκάμισό μου;”» αλλά δεν μπορείτε πραγματικά να ακούσετε τους ήχους της αναπνοής κάποιου μέσω των ρούχων… οι γιατροί χρησιμοποιούν τις άλλες αισθήσεις μας, υπάρχουν πράγματα που μυρίζουμε και ακούμε και μπορείτε να ακούσετε μόνο με το στηθοσκόπιο στο δέρμα είπε. «Έτσι, η πλήρης χρήση των αισθήσεών μας εξαρτάται πραγματικά από τον ασθενή που μας επιτρέπει να έχουμε πρόσβαση».

Αποφύγετε την αντιπαράθεση και την απειλητική συμπεριφορά

Το να κάνετε έναν γιατρό να αισθάνεται ότι απειλείται από εσάς δεν είναι ο καλύτερος τρόπος για να ορίσετε τον τόνο μιας επίσκεψης. «Μερικοί άνθρωποι έχουν μια προσέγγιση που δεν συνειδητοποιούν ότι είναι απειλητική. Ανακοινώνουν ότι είναι στο διοικητικό συμβούλιο ενός νοσοκομείου ή ότι εργάζονται για την τοπική εφημερίδα ή ότι πρόκειται να γράψουν μια τρομερή κριτική για εσάς στο διαδίκτυο», είπε ο Naidorf. «Υπάρχει επίσης η απειλή του να φύγω».

Είπε ότι ο κύριος στόχος των γιατρών είναι να κάνουν τους ασθενείς να αισθάνονται καλύτερα ενώ τηρούν τις ηθικές και ηθικές τους υποχρεώσεις.

«Δεν θέλουμε να σας βλάψουμε, οπότε αυτό που πιστεύετε ότι μπορεί να είναι μια σωστή θεραπεία για κάποια ασθένεια, οι γιατροί και οι νοσοκόμες μπορεί να γνωρίζουν ότι είναι επιβλαβές για εσάς. Πρέπει λοιπόν να βρούμε κάποιο κοινό έδαφος [χωρίς τελεσίγραφα]», είπε.

Συμμορφωθείτε με τη θεραπεία

Έως και 40 έως 50% των ανθρώπων που λαμβάνουν φάρμακα για παθήσεις όπως ο διαβήτης ή η υπέρταση, δεν παίρνουν τα φάρμακά τους. Εάν οι λόγοι για τους οποίους δεν ακολουθείτε ένα σχέδιο θεραπείας περιλαμβάνουν περιορισμούς που αντιμετωπίζετε, όπως έλλειψη ασφάλισης, μεταφοράς ή συστήματος υποστήριξης, ενημερώστε το γιατρό σας. «Όταν ένα άτομο γνωρίζει ή υποπτεύεται ότι δεν πρόκειται να είναι σε θέση να κάνει μία θεραπεία ή να κλείσει ένα ραντεβού παρακολούθησης, ή να πληρώσει οικονομικά τα φάρμακα, ή να είναι σε θέση να ξεκουραστεί στο κρεβάτι ή να εισαχθεί επειδή πρέπει να φροντίσει από κάποιον ή ένα κατοικίδιο, είναι χρήσιμο να εκφράσεις ποιο είναι το πρόβλημα», είπε ο Naidorf. «Έχουμε υπηρεσίες και πόρους για να σας βοηθήσουμε να πάρετε ένα φάρμακο, να σας βοηθήσουμε να λάβετε περισσότερη βοήθεια, να παρέχουμε μεταφορά. Δεν μπορούμε να έχουμε πρόσβαση σε αυτά αν δεν γνωρίζουμε ποιοι είναι οι λόγοι σας».

Υπερασπιστείτε τον εαυτό σας με σεβασμό

Το να είσαι καλός ασθενής δεν σημαίνει να λες τυφλά ναι σε όλα όσα σου λένε οι γιατροί να κάνεις ή να υπομένεις χρόνια αναμονής ή έναν κακό τρόπο δίπλα στο κρεβάτι. Υπάρχουν τρόποι να θέσετε όρια, όπως να λέτε, «αν δεν με δουν ή δεν με περιθάλψουν σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, θα πρέπει να φύγω», είπε ο Naidorf. Εάν ανησυχείτε ή έχετε σύγχυση σχετικά με μια διάγνωση ή θεραπεία, είναι αποδεκτό να ζητήσετε από τον παροχέα σας να εξηγήσει γιατί επιλέγει αυτήν την οδό. “Ίσως μπορείτε να πείτε, “Έχουμε ισχυρό οικογενειακό ιστορικό καρδιακών παθήσεων, επομένως ανησυχώ πραγματικά ότι αυτή η ενόχληση που έχω στο στήθος μου σχετίζεται με κάποιο είδος σοβαρής καρδιακής νόσου”, είπε ο Naidorf. Εάν ο γιατρός σας δεν είναι πρόθυμος να συζητήσει το σκεπτικό τους ή φαίνεται να μην ενδιαφέρεται, ο Dreher πρότεινε να τους αντιμετωπίσετε ευγενικά λέγοντας: «Φαίνεται ότι έχετε μια κουραστική μέρα σήμερα, θέλετε να κάνετε αυτήν τη συζήτηση αργότερα ή πρέπει να το συζητήσουμε τώρα ;” «Όταν αισθάνεστε ότι ο γιατρός σας δεν σας ακούει καθόλου ή απορρίπτει τα παράπονά σας ή δεν ενδιαφέρεται για μια σχέση μαζί σας ή εάν αισθάνεστε ότι ο γιατρός δεν ενδιαφέρεται πια για την ιατρική, ήρθε η ώρα να προχωρήσετε…»