Δεν  δυσκόλεψαν τους υποψηφίους τα θέματα στην Ιστορία Κατεύθυνσης σύμφωνα με τις δηλώσεις εκπαιδευτικών στο newsbeast.gr σε αντίθεση με τη Φυσική όπου τα θέματα είχαν μεγαλύτερο βαθμό δυσκολίας από αυτά του προηγούμενου έτους.  Ανακοινώσεις και ενδεικτικές απαντήσεις για τα δυο αυτά με τα οποία ολοκληρώθηκαν οι πανελλαδικές για χιλιάδες μαθητές εξέδωσαν η Πανελλήνια Ένωση Φιλολόγων και η Ένωση Ελλήνων Φυσικών.

Πανελλήνια Ένωση Φιλολόγων για Ιστορία
 
Η Πανελλήνια Ένωση Φιλολόγων με ανακοίνωση της αναφέρει ότι τα θέματα ήταν διαβαθμισμένης δυσκολίας αλλά δεν κάλυπταν το εύρος της ύλης (Από το κεφάλαιο «Τα πρώτα βήματα του εργατικού κινήματος» δόθηκαν δύο ερωτήματα, Α1.β. και Β2, από το ίδιο κεφάλαιο).

Στην Ομάδα Β δεν προωθείται η ιστορική σκέψη, αλλά κυρίως η απομνημόνευση. (Το Γ1.β «να εξηγήσετε πώς η υπογραφή της Σύμβασης της Λοζάνης συνδέεται με την πραγματικότητα που είχε διαμορφωθεί μετά τη Μικρασιατική Καταστροφή» δεν προσδιορίζει σε ποια γεωγραφική περιοχή αναφέρεται. Το ερώτημα Δ1 προκύπτει από παράθεση στοιχείων των πηγών, ωστόσο οι βασικές έννοιες, «αυτονομία», «ανεξαρτησία», σχετικά με την πορεία του Κρητικού ζητήματος δεν εμπεριέχονται στη συγκεκριμένη ενότητα του σχολικού εγχειριδίου).

Οι απαντήσεις, σύμφωνα με την ΠΕΦ βρίσκονται στις αντίστοιχες σελίδες του σχολικού εγχειριδίου:
Α1. α: σ.77. β: σ.46. γ: σ.σ. 142-3.
Α2. α: Λάθος (σ. 71), β: Λάθος (σ.81), γ: Σωστό (σ.248), δ: Λάθος (σ. 208), ε: Σωστό (σ. 251-2).
Β1. σ.σ. 137,140.
Β2. σ. 46.
Γ1. α). σ.σ. 149-151 β) σ.σ.138-9, 146, 151.
Δ1. σ. 208-9.

Η Ένωση Ελλήνων Φυσικών για Φυσική Κατεύθυνσης

Τα θέματα της Φυσικής Κατεύθυνσης ήταν σαφή και πολύ απαιτητικά. Ένας υποψήφιος  για να μπορέσει να ανταποκριθεί πλήρως έπρεπε να έχει κατανοήσει τις φυσικές έννοιες σε πολύ υψηλό επίπεδο και να έχει μεγάλη ευχέρεια πράξεων.
 
Το Θέμα Β1 απαιτούσε εξαιρετική κατανόηση του θεμελιώδους νόμου της Μηχανικής.
 
Το Θέμα Γ ήταν σαφώς διατυπωμένο. Παρ’ όλα αυτά το Γ1 ερώτημα απαιτούσε άριστη κατανόηση της Αρχής της Διατήρησης της Ενέργειας και η μη επίλυσή του καθιστούσε αδύνατη τη λύση των υπολοίπων ερωτημάτων.
 
Το ερώτημα Γ4 δεν είχε καμία απολύτως φυσική σημασία.
 
Το Θέμα Δ ήταν αρκετά απαιτητικό , έκρυβε παγίδες για τους υποψηφίους και η πλήρης επίλυσή του απαιτούσε βαθιά γνώση της Μηχανικής και κατανόηση της διάταξης του προβλήματος.
 
Η Ένωση Ελλήνων Φυσικών καταλήγει με τα ακόλουθα:
 
Τα θέματα ήταν δυσκολότερα από πέρυσι και κατά την άποψή μας δεν αντιπροσωπεύουν το ύφος του μαθήματος που προκύπτει από το αναλυτικό πρόγραμμα παραπέμποντας ουσιαστικά σε εξετάσεις πρωτοετών φοιτητών.