Ειδικοί αναλύουν το πώς σημειώθηκε η τραγωδία με τη συντριβή του καναντέρ κατά τη διάρκεια κατάσβεσης στην Κάρυστο, με αποτέλεσμα να σκοτωθούν οι δύο χειριστές του, ηλικίας 27 και 34 ετών.

Σύμφωνα με το βίντεο που βγήκε στη δημοσιότητα και δείχνει τη συντριβή καρέ-καρέ, φαίνεται πως το αεροπλάνο CL-215 μετά από ρίψη νερού βρίσκει σε δέντρο και χάνει τον ένα πλωτήρα, με αποτέλεσμα μετά από λίγα δευτερόλεπτα να καρφώνεται στο έδαφος.

Ο δημάρχος Βάρης-Βούλας-Βουλιαγμένης, Γρηγόρης Κωνσταντέλλος, που είναι και έμπειρος κυβερνήτης της Πολιτικής Αεροπορίας, είπε στον ΑΝΤ1 «είναι από τις συνηθισμένες πολύ χαμηλού ύψους πτήσεις των πυροσβεστικών αεροσκαφών στα 30-40 πόδια με 10- 15 μέτρα. Βλέπουμε ότι το ανάγλυφο είναι πάρα πολύ επικίνδυνο και η ρίψη του νερού εξαιρετικά στοχευμένη. Αφού ρίξει το νερό, βλέπουμε ότι όλο το δεξί φτερό περνά μέσα από δέντρα μεσαίας ανάπτυξης. Ο πλωτήρας αποκόπτεται δημιουργώντας αεροδυναμική διαταραχή προφανώς πρέπει να υπάρξει κάποιο πρόβλημα σε επίπεδο πηδαλίων κλίσης».

«Η κλίση φτάνει να υπερβαίνει τις 90 μοίρες. Το αεροσκάφος μπαίνει σε διαδικασία απώλειας στήριξης, όταν πλέον μπει σ’ αυτή την κατάσταση χρειάζεται 500 με 1000 πόδια για να ανακτήσει κανείς τον έλεγχο», είπε χαρακτηριστικά.

«Είναι πάρα πολύ κοντά, όλες οι πτήσεις αυτές γίνονται πολύ κοντά. Η κλίση, χαλάει την κινητική ενέργεια στην κρισιμότερη φάση της κρίσης δημιουργεί μια κατάσταση που είναι μη διαχειρίσιμη, σ’ αυτό το ύψος να έχεις τέτοια έλλειψη αεροδυναμικής», πρόσθεσε στη συνέχεια.

«Δεν έχουν εκτινασσόμενα καθίσματα»

Ο Φαίδων Καραϊωσηφίδης, αεροναυπηγός και εκδότης του περιοδικού ΠΤΗΣΗ, μίλησε στην ΕΡΤ και είπε ότι τα συγκεκριμένα αεροπλάνα (CL-215) δεν έχουν σύστημα εκτίναξης ή διαφυγής και ότι η καλύτερη ελπίδα που ελπίδα που έχουν οι χειριστές σε περίπτωση που συμβεί κάτι, είναι να επιχειρήσουν αναγκαστική προσγείωση έστω και σε ανώμαλο έδαφος.

«Από κει και ύστερα δεν υπήρχε ούτε χρόνος αλλά κυρίως ούτε χώρος ελιγμών (…) Και αμέσως μετά τη ρίψη, επειδή το αεροπλάνο ελαφρώνει, εκτινάσσεται στον αέρα και λαμβάνεται κι αυτό υπόψη για το πώς μπορεί να ακολουθήσει μετά η τροχιά του ιπτάμενου μέσου», είπε ο Φαίδων Καραϊωσηφίδης.

«Οι πιλότοι έχουν εξαντληθεί με αυτή την κατάσταση»

Ο πιλότος Παντελής Φραγκούλης μίλησε στο Mega και είπε πως «το έδαφος ήταν δύσβατο και ανηφορικό, κατέβηκε πάρα πολύ χαμηλά για να σβήσει τη φωτιά, βρήκε όμως σε δέντρα, ο πλωτήρας βρήκε σε δέντρα που ήταν πάρα πολύ ψηλά».

«Δυστυχώς οι πιλότοι έχουν εξαντληθεί με αυτή την κατάσταση να σβήνουν φωτιές σε όλη την Ελλάδα. Δύσκολα μπορώ να καταλάβω γιατί πρέπει να εξαντλήσουμε όλα τα μέσα. Υπερβάλλουν εαυτόν, αυτή είναι η αλήθεια. Χτύπησε με το δεξί φτερό ο πλωτήρας… Έπρεπε να κατέβει χαμηλά για να στοχοποιήσει αυτή τη φωτιά. Του έφυγε ο πλωτήρας, έβαλε φτερό το αεροπλάνο και το αεροπλάνο έχει καρφωθεί πλέον στο έδαφος. Δεν υπάρχει σωτηρία όταν βρει στο έδαφος το αεροσκάφος. Δεν υπάρχει δυνατότητα να εγκαταλείψουν το αεροσκάφος», ανέφερε μεταξύ άλλων.

Η στιγμή της συντριβής

Σημειώνεται, πως το καναντέρ επιχειρούσε στην περιοχή Πλατανιστό και σε φωτιά σε δύσβατο σημείο.

Στο βίντεο που προβλήθηκε στην ΕΡΤ, φαίνεται το σκάφος να ρίχνει νερό σε εστία φωτιάς στο έδαφος, όμως στη συνέχεια χτυπάει σε ένα δέντρο -πιθανώς πουρνάρι- και φαίνεται να χάνει ένα κομμάτι από το φτερό.

Οπότε, κάνει ελιγμό και μετά να καρφώνεται στο έδαφος, όπου σημειώνεται έκρηξη.

Ωστόσο, μετά από λίγη ώρα, διαπιστώθηκε πως και οι δύο χειριστές είχαν χάσει τη ζωή τους.

Πρόκειται για τον σμηναγό Χρήστο Μουλά 34 ετών και τον ανθυποσμηναγό Περικλή Στεφανίδη 27 ετών, σύμφωνα με τη νέα ανακοίνωση του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας.

Ο Χρήστος Μουλάς, 34 ετών
Ο Περικλής Στεφανίδης, 27 ετών