Είναι γεγονός ότι πάντα εντυπωσιάζει ο τρόπος με τον οποίο τα παιδιά αντιλαμβάνονται σημαντικά γεγονότα, ιστορικά και μη.

Κι αυτό γιατί η οπτική τους γωνία χαρακτηρίζεται κυρίως από τον αυθορμητισμό και την αθωότητα της ηλικίας. Πώς βλέπουν τα παιδιά τη Μάχη της Κρήτης; Με ποιο τρόπο αντιλαμβάνονται τη σημασία του ιστορικού αυτού γεγονότος στην έκβαση του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου;

Την απάντηση δίνει μια μαθήτρια της ΣΤ Τάξης του Δημοτικού Σχολείου Θραψανού, η οποία με μια ζωγραφιά της τοποθετεί την Κρήτη στο κέντρο του κόσμου της…

Το έργο της μαθήτριας έστειλε στο cretalive ο κ. Γιώργος Καλογεράκης, συνοδεύοντας τη ζωγραφιά με το ακόλουθο σχόλιο:

«Η Αμερική στην υδρόγειο σφαίρα είναι μια τελεία μέσα σε κύκλο.

Η Ρωσία είναι μια τελεία και ένας μικρός κύκλος δίπλα της.

Η Αυστραλία μία ακόμη μικρότερη τελεία.

Η Αφρική ένα νησί.

Εκείνη που κυριαρχεί στην υδρόγειο σφαίρα – ο βόρειος και ο νότιος πόλος στη θέση τους – είναι η Κρήτη. Και βρίσκεται ακριβώς στη μέση.

Ποια Αμερική, ποια Ρωσία, ποια Αυστραλία, ποια Αφρική ! Η Κρήτη μας. Η Κρήτη της μεγάλης και αδίδακτης ιστορίας. Αυτή είναι το κέντρο του κόσμου, το κέντρο της μαθήτριας της Στ΄ τάξης του Δημοτικού Σχολείου Θραψανού που ζωγράφισε την υδρόγειο σφαίρα και τοποθέτησε την Κρήτη μετά από το μάθημα «Η Μάχη της Κρήτης».

Η Κρήτη της καρδιάς μας !
Η Κρήτη των αξιών !
Η Κρήτη των συμβόλων και του φωτεινού δρόμου !
Η Κρήτη των μαθητών του Δημοτικού Σχολείου Θραψανού !!!