Ξεχειλισμένοι κάδοι και εστίες σκουπιδιών έχουν εμφανιστεί ήδη σε χώρους του ΑΠΘ, ωστόσο η διοίκησή του δηλώνει αδυναμία να αντιμετωπίσει το ζήτημα της καθαριότητας, λόγω διαδικαστικών προβλημάτων.

Περίπου τέσσερις μήνες από την έναρξη της απεργίας των εργολαβικών υπαλλήλων, η καθαριότητα του πανεπιστημίου είχε περάσει τον τελευταίο μήνα σε εργολαβική εταιρία με απευθείας ανάθεση. Η διοίκηση του ΑΠΘ ανακοίνωσε στα μέσα Δεκεμβρίου ότι ανέθεσε την καθαριότητα σε μια εταιρία για ένα μήνα.

Φαύλος κύκλος

Ο μήνας πέρασε και το πανεπιστήμιο προσπαθεί τώρα να βρει οριστική λύση στο θέμα μέσω του διαγωνισμού που προκηρύχθηκε. Ωστόσο, για να ολοκληρωθεί αυτός, πρέπει να καταρτιστεί ο προϋπολογισμός του ιδρύματος, κάτι που σκοντάφτει στην καθυστέρηση διορισμού του συμβουλίου διοίκησης του ΑΠΘ. Ο φαύλος κύκλος οδηγεί στη δημιουργία κενού στην καθαριότητα.

«Η σύμβαση με την εταιρία που είχε αναλάβει προσωρινά την καθαριότητα του πανεπιστημίου έληξε. Η Πρυτανεία προσπαθεί τώρα μέσω εργολαβίας να διευθετήσει το ζήτημα της καθαριότητας, ώσπου να βρεθεί μακροχρόνια λύση. Το πρόβλημα είναι ότι υπάρχουν εμπλοκές με τη διαδικασία. Αν δεν ξεπεραστούν αμέσως τα διαδικαστικά προβλήματα, θα αρχίσουν να συσσωρεύονται πάλι σκουπίδια στους χώρους του πανεπιστημίου», επισημαίνει στον «Αγγελιοφόρο της Κυριακής» ο αντιπρόεδρος του συμβουλίου διοίκησης του ΑΠΘ και πρόεδρος της Ιατρικής Σχολής, Βασίλης Ταρλατζής.

«Είμαστε σε αδυναμία»

Αδυναμία να διευθετηθεί το κρίσιμο θέμα της καθαριότητας στην Πανεπιστημιούπολη δηλώνει ο αντιπρύτανης Οικονομικών, Γιάννης Παντής. Ο ίδιος εκτιμά ότι «προς το παρόν, η κατάσταση ελέγχεται. Υπάρχει βέβαια φόβος να προκύψουν πάλι προβλήματα, όχι όμως στο βαθμό που αυτό συνέβη πριν από λίγους μήνες».

Όπως εξηγεί στην εφημερίδα όλα εκκινούν από την καθυστέρηση του υπουργείου να ολοκληρώσει τις διαδικασίες για τη δημοσίευση του ΦΕΚ που θα δώσει το «πράσινο φως» στο νεοσύστατο όργανο, ώστε να αναλάβει καθήκοντα. Με τη διαπιστωτική πράξη με την οποία θα διορίζεται τυπικά το συμβούλιο διοίκησης του ιδρύματος, θα είναι πλέον δυνατό να καταρτιστεί προϋπολογισμός.

«Ο διαγωνισμός για την καθαριότητα έχει προκηρυχθεί. Ωστόσο, δεν μπορεί να ολοκληρωθεί, αν δε δοθεί στο πανεπιστήμιο η δυνατότητα κατάρτισης προϋπολογισμού. Αυτήν τη στιγμή είμαστε σε αδυναμία. Διαθέτουμε χρήματα αλλά δεν μπορούμε να τα χρησιμοποιήσουμε, γιατί, για να εγκριθεί κάποιος προϋπολογισμός, πρέπει πρώτα να ανακοινωθεί μέσω ΦΕΚ ο διορισμός του Συμβουλίου Διοίκησης του ΑΠΘ. Το υπουργείο δεν κατάφερε ακόμη να ολοκληρώσει αυτές τις διαδικασίες», προσθέτει ο κ. Παντής.

Οπως διευκρινίζει, η Πρυτανεία περιμένει από το υπουργείο Παιδείας να στείλει έγγραφο προς το Ελεγκτικό Συνέδριο, με το οποίο θα δίνει τη δυνατότητα στο πανεπιστήμιο να αξιοποιήσει τα χρήματά του. «Με αυτό το έγγραφο θα μας επιτρέπεται πλέον από τους παρέδρους να χρησιμοποιήσουμε τα διαθέσιμα χρήματα, περίπου 7 εκατομμύρια ευρώ, που έχουμε στην τράπεζα, για να καλύψουμε διάφορες ανάγκες του πανεπιστημίου, μεταξύ των οποίων και ο διαγωνισμός για την καθαριότητα, ακόμη και σε ”πρόχειρο” προϋπολογισμό», τονίζει ο αρμόδιος αντιπρύτανης.

Προειδοποιούν οι εργολαβικοί

Την ίδια ώρα, ο πρόεδρος των εργολαβικών υπαλλήλων, Σιδέρης Κωνσταντινίδης, προειδοποιεί ότι ήδη μαζεύονται σωροί σκουπιδιών, αφού δεν υπάρχει προσωπικό στην καθαριότητα. «Ολα είναι στον αέρα, διότι δεν μπορούν να καταρτίσουν προϋπολογισμό, οπότε δεν υπογράφονται συμβάσεις. Την ίδια ώρα, οι εργαζόμενοι σε εργολαβικό καθεστώς εργασίας παραμένουμε απλήρωτοι επί μήνες. Εχουμε πάρει μόνο το δώρο των Χριστουγέννων», αναφέρει στον Αγγελιοφόρο.

Σύμφωνα με την προκήρυξη (αριθμός 318), ο διεθνής διαγωνισμός ανοιχτής διαδικασίας για την «Καθαριότητα κτιρίων, εγκαταστάσεων και εξωτερικών χώρων του ΑΠΘ» έχει προϋπολογισμό 9.012.668 ευρώ. Η ημερομηνία λήξης προσφορών είναι στις 19 Φεβρουαρίου, στη 1 το μεσημέρι, καθώς ο διαγωνισμός θα διενεργηθεί στις 20 Φεβρουαρίου, στις 10 το πρωί.