Το αρνητικό κλίμα που επικρατεί στην ελληνική οικονομία, έρχεται να επιβεβαιώσει μελέτη του Οικονομικού Επιμελητηρίου της Ελλάδας, που παρουσιάζει υποχώρηση του Δείκτη Καταναλωτικής Εμπιστοσύνης κατά 2 μονάδες το δεύτερο τρίμηνο του 2011 (25,1), σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο (27,1).

Η έντονη δυσαρέσκεια των ελλήνων πολιτών αποτυπώνεται σε όλους τους επιμέρους Δείκτες, καθώς δεν αναμένουν καλυτέρευση ούτε της προσωπικής οικονομικής τους κατάστασης, αλλά ούτε και της χώρας. Περαιτέρω θεωρούν ότι η οικονομική τους ασφάλεια θα μειωθεί, ενώ αύξηση βλέπουν μόνο στην ανεργία και στη φτώχεια.

Σε δηλώσεις του, κατά τη διάρκεια παρουσίασης της μελέτης που διεξάγεται σε συνεργασία με το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, ο πρόεδρος του Οικονομικού Επιμελητηρίου της Ελλάδας, κ. Πελοπίδας Καλλίρης, ανέφερε ως κύρια αίτια για τη ραγδαία υποχώρηση του Δείκτη, τα υψηλά ποσοστά ανεργίας, την ύφεση, τον πληθωρισμό και τη συρρίκνωση της ανάπτυξης και της παραγωγικότητας.

«Η κοινωνική δυσαρέσκεια και αγανάκτηση διογκώνεται και μεταδίδεται με γοργούς ρυθμούς σε όλα τα κοινωνικά στρώματα, σε όλες τις κοινωνικές τάξεις», πρόσθεσε ο κ. Καλλίρης, ενώ δεν παρέλειψε να προειδοποιήσει την κυβέρνηση, για πιθανές ανεξέλεγκτες επιπτώσεις της αρνητικής ψυχολογίας στην κοινωνία, που μπορεί να οδηγήσουν ακόμα και σε φαινόμενα αναρχίας.