Ο τρόπος που γίνεται η εκτίναξη πιλότου μαχητικού παρουσιάζεται σε ένα βίντεο που προβλήθηκε στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του ΣΚΑΪ. Το κάθισμα του αεροσκάφους εκτινάζεται. Στη συνέχεια μηχανισμός απελευθερώνει αλεξίπτωτο που κρατά τον πιλότο.

Αυτοματοποιημένα κόβονται οι ιμάντες και το κάθισμα απομακρύνεται και στη συνέχεια χαμηλώνει σιγά σιγά. Κάτω από τους γλουτούς, υπάρχει το πακέτο των σωστικών όπου υπάρχουν πράγματα που τον κρατούν στη ζωή όταν φτάνει στο νερό. Μεταξύ αυτών βάρκα, σωσίβιο και ένα ολόκληρο κιτ.

Την ώρα της εκτόξευσης ο πιλότος είναι αναίσθητος καθώς υπερβαίνει τα ανθρώπινα όρια αντοχής, σύμφωνα με το ρεπορτάζ. Όποτε όλα γίνονται μηχανικά και αυτόματα διότι είναι δεδομένο ότι δεν μπορεί να κάνει κάτι ο ίδιος. Συνήθως πριν φτάσει στο έδαφος επανέρχονται οι αισθήσεις του πιλότου. Ωστόσο, αυτό δεν είναι δεδομένο. Οι κατασκευαστές θεωρούν πως ο πιλότος δεν ανακτά τις αισθήσεις του ακόμα και όταν φτάσει στο νερό. Τότε μέσω των αισθητήρων που έχει πάνω το σωσίβιο φουσκώνει, ταυτόχρονα φουσκώνει και το βαρκάκι που είναι δεμένο πάνω στο πόδι του.

Στην περίπτωση του 29χρονου πιλότου, ο οποίος εντοπίστηκε χθες σώος μετά την πτώση του F-16 νότια της Χαλκιδικής, ο εξοπλισμός του και ο ίδιος λειτούργησαν άψογα.