Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται οι έρευνες στη θαλάσσια περιοχή νοτιοδυτικά της Λέσβου, για τον εντοπισμό των 12 ναυτικών του φορτηγού πλοίου RAPTOR με σημαία Κομόρες που βυθίστηκε.

Η νύχτα έχει ήδη πέσει, και οι συνθήκες υπό τις οποίες διεξάγονται οι έρευνες για τον εντοπισμό των απομεινάντων αγνοουμένων είναι πλέον πιο δύσκολες.

Στο σημείο των ερευνών συμμετέχουν συνολικά 8 παραπλέοντα σκάφη, φρεγάτα του Πολεμικού Ναυτικού και ένα ελικόπτερο.

Στις περίπου 16.30 εντοπίστηκε το άψυχο σώμα ενός άνδρα και μεταφέρθηκε στο λιμάνι της Μυτιλήνης.

Υπενθυμίζεται ότι στο πλοίο «RAPTOR»με σημαία Κομόρες επέβαιναν 14 άτομα -ένας Ινδός, έντεκα Αιγύπτιοι και δύο Σύροι.

Ένας από τους Αιγύπτιους ναυτικούς εντοπίστηκε νωρίτερα από ελικόπτερο της Πολεμικής Αεροπορίας πάνω σε ένα βαρέλι, μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο και είναι καλά στην υγεία του.

Ο Αιγύπτιος που διασώθηκε

Πώς βούλιαξε το φορτηγό πλοίο

Ο καπετάνιος, μετά τις 7 το πρωί της Κυριακής δήλωσε μηχανική βλάβη, στις 8:20 έστειλε σήμα «mayday» και δήλωσε κλίση του πλοίου. Έπειτα, το πλοίο χάθηκε από τα ραντάρ. Στη συνέχεια, παραπλέων πλοίο κάλεσε το Λιμενικό για να ειδοποιήσει για το περιστατικό.

Οι εκτιμήσεις αναφέρουν ότι λόγω του έντονου κυματισμού, έβαλε νερό στα αμπάρια με αποτέλεσμα να πάρει κλίση, λόγο βαρύτερου φορτίου και να βυθιστεί. Σημειώνεται ότι το «RAPTOR» μετέφερε αλάτι από την Αίγυπτο με προορισμό την Κωνσταντινούπολη.

Σύμφωνα με εκπρόσωπο του ΥΕΝ που μίλησε στον Alpha στην εν λόγω θαλάσσια περιοχή στα ανοιχτά της Λέσβου έπνεαν άνεμοι τουλάχιστον 9 μποφόρ τη στιγμή που ναυάγησε το πλοίο. 

Η θαλασσοταραχή ήταν μεγάλη και μεγάλα κύματα, ύψους 4,5 μέτρων, χτυπούσαν το πλοίο την ώρα που ήταν ακινητοποιημένο, μη μπορώντας να συνεχίσει την πορεία του με αποτέλεσμα να μετατοπιστεί το φορτίο του να πάρει κλίση και να βυθιστεί.

Το «Raptor», με σημαία Κομόρες και μήκος 106 μέτρα, είχε αναχωρήσει από τη Δεκέλεια της Αιγύπτου φορτωμένο με 6.000 τόνους αλάτι και τελικό προορισμό το λιμάνι της Κωνσταντινούπολης.

Τι είναι το «mayday»

Πρόκειται για την κωδική λέξη που χρησιμοποιείται διεθνώς ως σήμα κινδύνου στις ραδιοεπικοινωνίες. Προέρχεται από τη γαλλική venez m’aider , που σημαίνει «έλα να με βοηθήσεις».

Χρησιμοποιείται για να σηματοδοτήσει μια απειλητική για τη ζωή κατάσταση έκτακτης ανάγκης, κατά κύριο λόγο από τους ναυτικούς και αεροπόρους, αλλά σε μερικές χώρες και από αστυνομικές δυνάμεις και πυροσβέστες.

Η κλήση για βοήθεια γίνεται πάντα τρεις φορές στη σειρά «mayday, mayday, mayday», για να αποφευχθεί οποιαδήποτε παρανόηση με τη χρήση της λέξης mayday (πρωτομαγιά).

Το μήνυμα κινδύνου ξεκινά με τη λέξη «mayday» τρεις φορές και ακολουθεί το όνομα ή το χαρακτηριστικό κλήσης (callsign) αυτού που καλεί, επίσης, τρεις φορές, πάλι το «»mayday» και το όνομα ή callsign αυτού που καλεί.

Μετά από μία μικρή παύση δίνονται ζωτικής σημασίας πληροφορίες, συμπεριλαμβανομένης της θέσης, της φύσης της βοήθειας που απαιτείται ή της έκτακτης ανάγκης και του αριθμού των ατόμων επί του πλοίου/αεροσκάφους. Το μήνυμα κλείνει και πάλι με το «mayday»και το όνομα ή callsign του καλούντος.