Με νέο κόλπο οι αλυσίδες fast food σας παρακινούν να παραγγέλνετε περισσότερο φαγητό και, πιθανώς, δεν το συνειδητοποιείτε καν. Το σίγουρο είναι πως τα αποτελέσματα είναι ήδη φανερά και μάλιστα ψηφιακά από τη χρήση αυτόματων μηχανημάτων παραγγελιών.

Οι μεγάλες αλυσίδες στις Ηνωμένες Πολιτείες προσθέτουν περισσότερους αυτόματους σταθμούς παραγγελίας στα εστιατόριά τους, με αποτέλεσμα να φέρνουν περισσότερα χρήματα, γατί τα μηχανήματα παρέχουν μεγαλύτερη ευκολία στον πελάτη, ενώ ταυτόχρονα τείνουν να κάνουν τους πελάτες να ξοδεύουν περισσότερα από ό,τι θα έκαναν διαφορετικά.

Το γεγονός επιβεβαιώνει και ο CEO της «Shake Shack», Ράντι Γκαρούτι, όπως δήλωσε σε επενδυτές του: «Οι άνθρωποι που παρήγγειλαν στα ψηφιακά σημεία εξυπηρέτησης αντί για το ταμείο, ξόδεψαν κατά μέσο όρο σχεδόν 10% περισσότερα», σύμφωνα με την ιστοσελίδα «Business Insider».

Τα μηχανήματα αποδεικνύονται ικανότερα στις πωλήσεις, αφού ενθαρρύνουν τον πελάτη να προσθέσει ποτά ή παραδοσιακά πιάτα, να εφαρμόσει εξατομικεύσεις με κόστος και να αλλάξει το μέγεθος του γεύματός του σε μεγαλύτερο. Επιπλέον, μπορούν να προωθήσουν στο μενού προϊόντα βάσει της ώρας της ημέρας, της εποχής και του καιρού, όπως τα κρύα ποτά το καλοκαίρι.

Τα ψηφιακά σημεία παραγγελιών θα προσπαθήσουν «100% των περιπτώσεων να σας προτείνουν να αγοράσετε ένα μεγαλύτερο προϊόν ή να σας ρωτήσουν, εάν θέλετε να προσθέσετε πατάτες τηγανητές ή chips με γκουακαμόλε», όπως τόνισε ο Άντι Μπάρις, αναλυτής στη «Jefferies», στο «Business Insider». Αυτό διαφέρει από τους ταμίες, οι οποίοι ενδέχεται να μην το κάνουν, «γιατί υπάρχουν πολλοί άνθρωποι που προσπαθούν να εξυπηρετηθούν όσο το δυνατόν γρηγορότερα».

Οι αυτόματοι σταθμοί εξυπηρέτησης δεν βιάζονται να πείσουν τους ανθρώπους να παραγγείλουν γρήγορα, οι πελάτες έχουν τον χρόνο να περιηγηθούν στο μενού και σε όλες τις επιλογές εξατομίκευσής τους. Κάποια μηχανήματα επιτρέπουν ακόμα και τη σάρωση της εφαρμογής πιστοποίησης πελατών για πόντους, οι οποίοι επιτρέπουν στο ψηφιακό σύστημα να ανακτήσει δεδομένα και να προσφέρει εξατομικευμένες προτάσεις.

Οι μεγάλες αλυσίδες γρήγορου φαγητού σχεδιάζουν μεγάλες επεκτάσεις των ψηφιακών βοηθών τους λόγω των «τεράστιων αποτελεσμάτων», όπως είπε ο Τζος Κόμπζα, CEO της μητρικής εταιρείας της «Burger King», Restaurant Brands International, στους επενδυτές τον Νοέμβριο.

Περισσότερα από τα μισά από τα εκτός ΗΠΑ καταστήματα της «Burger King» έχουν ήδη ψηφιακά σημεία παραγγελιών και ο Κόμπζα εξήγησε ότι η εταιρεία σχεδιάζει να συνεχίσει να τα εγκαθιστά μέχρι να γίνει το μαγαζί «100% ψηφιακό».

Η «Shake Shack», επίσης, έχει μηχανήματα εξυπηρέτησης σε «σχεδόν όλα» τα εστιατόρια που λειτουργούν από την εταιρεία στις ΗΠΑ, και αυτοί δέχονται «πολύ περισσότερο από το μισό» των παραγγελιών σε αυτές τις τοποθεσίες, είπε η αντιπρόεδρος Οικονομικών, Κέιτι Φόγκερτεϊ, στους επενδυτές τον Νοέμβριο.

Η Φόγκερτεϊ επισήμανε στους επενδυτές τον περασμένο Αύγουστο ότι τα μηχανήματα αποτελούν το «πιο κερδοφόρο κανάλι» για την «Shake Shack».