Αντικειμενικά, ένα από τα καλύτερα πράγματα που μπορεί να κάνει κανείς τον Αύγουστο είναι να βρίσκεται σε διακοπές. Όμως, αυτό το καλοκαίρι κάποιοι έχουν γυρίσει ήδη από αυτές ή επέλεξαν να μείνουν σπίτι.

Αν σας έχει πιάσει η Αυγουστιάτικη μελαγχολία, τότε η καλύτερη συντροφιά που μπορείτε να βρείτε είναι οι ελληνικές ταινίες του καλοκαιριού. Μέσα από αυτές, μπορείτε να ζήσετε τις εμπειρίες των πρωταγωνιστών και να χαλαρώσετε.

Παρακάτω, ακολουθούν 5 + 1 καλοκαιρινές ταινίες του ελληνικού κινηματογράφου, οι οποίες αξιολογήθηκαν και σας παρουσιάζονται από το Newsbeast:

Δεκαπενταύγουστος (2001)

Ο «Δεκαπενταύγουστος» του Κωνσταντίνου Γιάνναρη πραγματεύεται την ιστορία τριών οικογενειών, οι οποίες ζουν σε μια τριώροφη πολυκατοικία στο Κέντρο της Αθήνας. Και οι τρεις οικογένειες, αποφασίζουν να φύγουν από την πόλη ανήμερα του Δεκαπενταύγουστου. Κατά τη διάρκεια της απουσίας τους, ένας έφηβος διαρρήκτης εισβάλλει στα σπίτια τους και ανακαλύπτει τα καλά κρυμμένα μυστικά και τις επιθυμίες των ταξιδιωτών. Επίσης, κατά τη διάρκεια του ταξιδιού των ζευγαριών γίνονται αποκαλύψεις, ενώ κάποιες μπλεγμένες καταστάσεις ξεδιαλύνονται.

Ας Περιμένουν οι Γυναίκες (1998)

Στο «Ας περιμένουν οι γυναίκες» του Σταύρου Τσιώλη, οι δύο πρωταγωνιστές της ταινίας, μπατζανάκηδες μικροβιοτέχνες από τη Θεσσαλονίκη, ξεκινούν ένα ταξίδι για τη Θάσο, όπου βρίσκονται ήδη οι οικογένειές τους. Μια τυχαία συνάντηση με μία κοπέλα στη λίμνη Βόλβη θα προκαλέσει την ψυχολογική κατάρρευση του ενός, ο οποίος την ερωτεύεται. Ο ίδιος καταρρέει ψυχολογικά και επιχειρεί να αυτοκτονήσει. Ο συνταξιδιώτης του καλεί τον τρίτο μπατζανάκη και πολιτευτή του ΠΑΣΟΚ, για βοήθεια. Όμως η παρουσία του δεν έχει τα επιθυμητά αποτελέσματα, ενώ οι γυναίκες τους ακόμα τους περιμένουν στη Θάσο…

Ήσυχες Μέρες του Αυγούστου (1991)

Οι «Ήσυχες μέρες του Αυγούστου» του Παντελή Βούλγαρη είναι μια δραματική ταινία, που διαδραματίζεται στην Αθήνα και εξιστορεί 3 διαφορετικές ιστορίες, οι οποίες, όμως, δεν συνδέονται μεταξύ τους. Η μία ιστορία αφορά έναν τραπεζικό υπάλληλο, που αναπτύσσει τηλεφωνικές σχέσεις με μία άγνωστη, η δεύτερη αφορά μία ηλικιωμένη γυναίκα που αναπτύσσει φιλικές σχέσεις με μία νεαρή κοπέλα, που μόλις μετακόμισε στη γειτονιά της και η τρίτη αφορά έναν άντρα που περιθάλπει μία γυναίκα που μόλις έχασε τον άντρα της, όταν λιποθυμά στον ηλεκτρικό. Το τι γίνεται σε καθεμία από τις ιστορίες, αξίζει να το ανακαλύψετε.

Suntan (2016)

Στο «Suntan» του Αργύρη Παπαδημητρόπουλου, θα δείτε μια ιστορία που εκτυλίσσεται στην Αντίπαρο. Η ταινία επικεντρώνεται σε έναν 40αρη αγροτικό ιατρό, τον Κωστή, ο οποίος γνωρίζει μία νεαρή και ελεύθερη κοπέλα, και ό,τι δεν έζησε στα φοιτητικά του χρόνια το ζει ένα καλοκαίρι στην Αντίπαρο. Πρόκειται για ένα ελληνικό δραματικό, αισθηματικό θρίλερ, που απέσπασε καλές κριτικές στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ρότερνταμ, όπου έκανε πρεμιέρα.

Φτηνά Τσιγάρα (2000)

Τα «Φθηνά Τσιγάρα» του Ρένου Χαραλαμπίδη. Στην ταινία, ο Νίκος, είναι ένας τριαντάχρονος άνεργος που ζει μόνος του. Τον περιβάλλουν διάφοροι τύποι ανθρώπων, όμως, μια νύχτα γνωρίζει σε ένα τηλεφωνικό θάλαμο μια όμορφη νεαρή κοπέλα γεμάτη αυτοπεποίθηση, τη Σοφία. Οι δυο τους περιπλανιούνται μαζί στην πόλη, αλλά χωρίζουν. Ύστερα, εκείνος θα την αναζητήσει εκ νέου, καθώς πλέον ο περίγυρος του δεν τον εμπνέει.

Το φαινόμενο «Τσίου»

Φυσικά, από τη λίστα δεν θα μπορούσε να λείπει και μια από τις πιο διαχρονικές ελληνικές ταινίες του καλοκαιριού, ο «Τσίου». Η ταινία – «απόλυτο underground σύμβολο του ελληνικού σινεμά», όπως έχει χαρακτηριστεί, που φέτος έκλεισε τα 18 χρόνια, μεταφέρθηκε και στη θεατρική σκηνή.

Μιλώντας για την ταινία, ο σκηνοθέτης της, Μάκης Παπαδημητράτος, είχε δηλώσει στο Newsbeast πως: «ο Τσίου ξεπέρασε κι εμάς. Είναι φαινόμενο, δεν είναι πια μια ταινία. Είναι μια ιστορία πόλης. Μια ιστορία με ουσίες, μια ιστορία αναζήτησης. Όλα μαζί κατάφεραν και έφτιαξαν μια ταινία που επέζησε στο χρόνο».

Τσίου (2005)

Το «Τσίου..» του Μάκη Παπαδημητράτου, βλέπουμε την άδεια Αθήνα του Δεκαπενταύγουστου. Στην πόλη, ο εθισμένος σε ουσίες Τσίου προσπαθεί να βρει την δόση του. Μέσω της αδερφής του και του μαφιόζου άντρα της, ο Τσίου μπλέκει με διάφορους ανθρώπους στην αναζήτησή του για ουσίες. Ακολουθεί, έτσι, μια αλυσίδα συναντήσεων, όπου η πίεση περνά από τον έναν στον άλλο.