Newsbeast | Ειδήσεις και νέα από την Ελλάδα και τον Κόσμο.

Η μέρα που η Αθήνα απέφυγε μία από τις μεγαλύτερες αεροπορικές τραγωδίες

Η κόρη του κυβερνήτη της Ολυμπιακής, Σήφη Μιγάδη, μιλάει για την πτήση ΟΑ 411 και την τρελή πορεία της πάνω από τα σπίτια της πόλης


WEEKEND
0:03
13/05/2017
Η μέρα που η Αθήνα απέφυγε μία από τις μεγαλύτερες αεροπορικές τραγωδίες
69
loading

Τον Αύγουστο του 1978 η πτήση της Ολυμπιακής - ΟΑ 411 για Νέα Υόρκη, παραλίγο να εξελιχθεί σε ένα από τα πιο πολύνεκρα δυστυχήματα στα αεροπορικά χρονικά.

Γράφει ο Γιώργος Λαμπίρης
Φωτογραφίες: Γιάννης Κέμμος

Μία έκρηξη ακούστηκε στη δεξιά πλευρά του Jumbo 747 με πιλότο το Σήφη Μιγάδη και συγκυβερνήτη τον Κώστα Φικάρδο. Ο κινητήρας Νο 3 είχε καταστραφεί κατά την απογείωση από το αεροδρόμιο του Ελληνικού.

«Αυτό που ήξερα, όπως και τα υπόλοιπα μέλη του πληρώματος, ήταν ότι έχουμε σκοτωθεί», ανέφερε στη μοναδική συνέντευξη που παραχώρησε ο Μιγάδης.

snkolmlnk4

«Όλοι εμείς μετά από αυτό ζούμε λαθραία, δεν παύει όμως να υπάρχει και στις πιο δύσκολες στιγμές μία ελπίδα, που μπορεί να δώσει ζωή», είχε πει μεταξύ άλλων ο κυβερνήτης.

Κατάφερε να κρατήσει το Jumbo 747 στον αέρα, πετώντας σε ύψος 55 μέτρων από το έδαφος, πάνω από τις ταράτσες των πολυκατοικιών, με ταχύτητα κάτω από το όριο στήριξης, πετώντας με πολύ χαμηλή ταχύτητα για αεροπλάνο, που έφτασε ακόμα και τα 164 μίλια. Με επιδέξιους χειρισμούς κατάφερε να προσγειώσει το αεροπλάνο στο Ελληνικό.

Όλοι οι προσομοιωτές πτήσης της κατασκευάστριας, Boeing, έβλεπαν ότι το αεροπλάνο έπεσε. Εκείνος πήγε κόντρα στους αεροπορικούς κανονισμούς και κατάφερε να σώσει το αεροπλάνο.

Η μικρότερη από τις δύο κόρες του, Ειρήνη, καταθέτει την προσωπική της μαρτυρία στο newsbeast.gr για το περιστατικό, το οποίο την εποχή εκείνη πολλοί προσπάθησαν να αποκρύψουν. Όλα κρίθηκαν σε 93 δευτερόλεπτα, όσα κράτησε η πτήση πάνω από την Αθήνα και ενώ ένα από τα επικρατέστερα σενάρια στο μυαλό του Μιγάδη ήταν να ρίξει το αεροπλάνο στο όρος Αιγάλεω για να περιορίσει το μέγεθος της καταστροφής.

snkolmlnk19

Η μαρτυρία…

«Ήμουν 19 ετών τότε. Βρισκόμαστε στο πατρικό μου στη Νέα Σμύρνη, ένα αργόσχολο καλοκαιρινό πρωινό. Κάποια στιγμή χτυπάει το τηλέφωνο. Ήταν ένας ξάδερφός μου, ο οποίος ρωτούσε πού είναι ο Σήφης.

"Ο Σήφης έφυγε, έχει δρομολόγιο για Νέα Υόρκη", απαντήσαμε εμείς.

"Μα… Ένα Jumbo περνάει αυτή την ώρα κάτω από τους προβολείς στο γήπεδο Πανιωνίου", επέμεινε εκείνος. "Βλέπω τα πρόσωπα των επιβατών. Τι έγινε;".

"Δεν ξέρουμε..."

Αμέσως πήραμε τηλέφωνο στην επιμελητεία του αεροδρομίου η αδερφή μου κι εγώ. Ρωτούσαμε τι είχε συμβεί. Εκείνοι μας ζήτησαν να περιμένουμε. Τελικά απάντησαν, λέγοντάς μας ότι υπήρχε ένα μικρό πρόβλημα και το αεροπλάνο επιστρέφει. Ξεκινήσαμε αμέσως για το αεροδρόμιο. Όταν φτάσαμε το αεροπλάνο δεν είχε προσγειωθεί ακόμα. Θυμάμαι ότι ανεβήκαμε στην ταράτσα και το είδαμε να έρχεται. Έχω την εικόνα του μέσα στο μυαλό μου, όπως ακριβώς είχε φανεί τότε στα μάτια μου. Να κατεβαίνει αλώβητο. Άψογο και περήφανο έκανε την προσγείωσή του.

Μερικά λεπτά αργότερα άνοιξε η πόρτα, πήγε η σκάλα, και κατέβηκε ο πατέρας μου. Ήταν ένας ευτυχισμένος άνθρωπος. Ένας λαμπερός, ευτυχισμένος άνθρωπος. Σιγά σιγά άρχισε να αδειάζει το αεροπλάνο».

snkolmlnk5

Τι συνέβη

«Ακούστηκε ένας δυνατός θόρυβος, κι εκείνος μάζεψε τις ρόδες του αεροπλάνου. Κατάφερε να λειτουργήσει άμεσα υπό συνθήκες ασφυκτικής πίεσης. Τα πάντα κράτησαν ενάμισι λεπτό. Πέταξε με τα χέρια κρατώντας το τιμόνι του αεροπλάνου σταθερό επί ενάμισι λεπτό. Είχε τη δύναμη και την αποφασιστικότητα να το παλέψει, παρά το γεγονός ότι στο μυαλό του φαντασιωνόταν ήδη, εμάς, τα παιδιά του, να είμαστε μαζεμένα πάνω από τον τάφο του.

Στον ελάχιστο χρόνο που συνέβησαν όλα, επεξεργάστηκε διάφορα σενάρια. Σκεφτόταν να το ρίξει στο Αιγάλεω με την κοιλιά, μήπως και σωθεί κανένας από τους επιβάτες.

Ωστόσο όπως είχε πει ο ίδιος στη συνέντευξή του στον Παπαπέτρου, βλέποντας τα λεπτά να περνούν και τις συνθήκες να καλυτερεύουν: "Δεν μου χρειαζόταν πια το Αιγάλεω. Το άφησα το Αιγάλεω. Έφυγα". Kάθε στιγμή ήταν και ένα νέο πλάνο, επανεκτιμούσε τις συνθήκες. Μόνο ανθρώπινο μυαλό με βέλτιστη λειτουργία θα μπορούσε να καταφέρει κάτι τέτοιο».

snkolmlnk8

Τι θα είχε συμβεί

«Εάν δεν σωζόταν το αεροπλάνο, μία φλεγόμενη βόμβα με 130 τόνους καυσίμων, θα έπεφτε και θα συρόταν σε κατοικημένη περιοχή για τουλάχιστον 500 μέτρα. Θα είχαμε 400 νεκρούς επιβάτες και χιλιάδες νεκρούς στο έδαφος. Και φυσικά ένα φαινόμενο ντόμινο, που θα έφερνε την ολοκληρωτική οικονομική καταστροφή για την Ολυμπιακή».

«Μετά το περιστατικό, το πλήρωμα κατευθύνθηκε προς τα γραφεία της Ολυμπιακής στο αεροδρόμιο. Μπορέσαμε να τον δούμε ελάχιστα. Μόνο ένα φιλί, ένα "είμαστε καλά", κι αυτό ήταν όλο. Μία αεροσυνοδός του είπε: "συγχαρητήρια κύριε Μιγάδη, αλλά εγώ δεν θα μπορέσω να συνεχίσω μαζί σας".

Ήταν μεγάλο σοκ για το πλήρωμα. Οι επιβάτες μπορεί να μην είχαν καταλάβει εκείνη τη στιγμή, τι ακριβώς είχε συμβεί, ωστόσο τα μέλη του πληρώματος, όντας επαγγελματίες, είχαν συνειδητοποιήσει πλήρως την κατάσταση.

snkolmlnk12

Η μητέρα μου έφτασε λίγο αργότερα στο αεροδρόμιο. Όταν το μάθαμε εμείς, εκείνη έλειπε από το σπίτι. Επέστρεψε και αναρωτήθηκε που ήμαστε. Κατάλαβε αμέσως… Δύο ώρες αργότερα ο πατέρας μου πέταξε ξανά».

«Όταν γύρισε από την Αμερική τρεις ημέρες αργότερα, ξεκίνησαν οι έρευνες για το περιστατικό. Δεν υπήρχε καμία επιβράβευση προς το πρόσωπό του. Για πολλούς ήταν υπερβολικά δύσκολο να δεχτούν αυτό που είχε συμβεί, καθώς και το ρόλο που διαδραμάτισε ο Μιγάδης σε όλο αυτό. Το είχε παραδεχτεί και ο ίδιος άλλωστε: “Εάν άκουγα ότι ένα αεροπλάνο πέταξε γεμάτο επιβάτες και καύσιμα, χωρίς μηχανές, θα έλεγα ότι είναι αδύνατον”».

«Ζούσαμε πάντα με έναν ήρωα»

snkolmlnk16

«Στο σπίτι ζούσαμε πάντα με έναν ήρωα. Ο πατέρας μας δεν έγινε ήρωας με το περιστατικό αυτό. Είχε ένα αντισυμβατικό στοιχείο στο χαρακτήρα του και από μικρός ήταν δραστήριος. Είχε λάβει μέρος στη μάχη της Κρήτης, είχε πληγωθεί στα 17 του, λίγο έλειψε να του κόψουν το πληγωμένο του πόδι, βομβαρδίστηκε το νοσοκομείο, έφυγε από την Κρήτη με υποβρύχιο, ξαναγύρισε…

Είχε εκπαιδευτεί στη Ροδεσία από Εγγλέζους. Μάλιστα την ώρα που περνούσε από εξετάσεις, είπε στον εκπαιδευτή: “Mην ανακατευτείς σε παρακαλώ στην πορεία που μου έχετε δώσει να εκτελέσω”.  Και έτσι έγινε.

Ο εκπαιδευτής όταν του έδωσε το πτυχίο του έδωσε συγχαρητήρια. Ωστόσο τον προέτρεψε να μην ξαναπετάξει. Ήταν μία άσκηση μεγάλης ακρίβειας και έκρινε ότι ο Μιγάδης ήταν υπερβολικά τολμηρός.

Ο πατέρας μου δεν φοβόταν τον κίνδυνο. Τον σεβόταν. Ρίσκαρε εκεί που ένιωθε ότι έπρεπε να ρισκάρει.

Εμείς ζούσαμε αυτόν τον άνθρωπο. Γνωρίζαμε καλά ποιος ήταν. Για τους γραφειοκράτες όμως η αναγνώριση του άργησε να έρθει».

Τα συμπεράσματα…

snkolmlnk7

«Πολλές φορές χρειάστηκε να υπερασπιστεί τον εαυτό του μετά το συμβάν. Ότι τα πράγματα ήταν όπως έγιναν, και όχι κάπως αλλιώς όπως υπέθεταν κάποιοι άλλοι. Ο ίδιος βρέθηκε πολλές φορές σε άμυνα στη διάρκεια της καριέρας του. Δεν ήταν ο πιο βολικός, ο πιο συμβατικός άνθρωπος. Είχε τις απόψεις του και ήταν δύσκολος στη διαπραγμάτευση.

Σε ένα ταξίδι που έκανα, αντιλήφθηκαν ότι είμαι η κόρη του Μιγάδη και ξεκίνησε συζήτηση για το περιστατικό. Άκουσα τότε από έναν πιλότο ότι “o Mιγάδης φοβήθηκε”. Πραγματικά αδυνατούσα να απαντήσω. Στεναχωρήθηκα πάρα πολύ όμως, γιατί κάποιοι άνθρωποι δεν παύουν να είναι μικρόψυχοι.

Θέλω όμως να πω ότι ακόμα και σήμερα έρχονται άνθρωποι και με βρίσκουν στη δουλειά μου. Έχω εισπράξει επαινετικά λόγια για τον πατέρα μου. Ξεχωρίζω τα λόγια ενός κυρίου μεγάλης ηλικίας, ο οποίος δούλευε εκείνη την ημέρα στο αεροδρόμιο. “Όταν είδαμε το αεροπλάνο να μην ανεβαίνει, βγήκαμε στην πίστα και σπρώχναμε με τα χέρια και το κορμί μας. "Πέτα, πέτα, πέτα…", φωνάζαμε"».

Τα συστατικά που έσωσαν το αεροπλάνο

snkolmlnk22

«Στο περιστατικό με το αεροπλάνο όλα έδεσαν ιδανικά μεταξύ τους. Η εκτίμηση που είχε ο πατέρας μου στον εαυτό του, οι ικανότητές του, το θάρρος και η αμφισβήτησή του στις παραδοσιακές πτητικές μεθόδους. Είχε επικοινωνήσει ήδη με τη Boeing και είχε αλλάξει τον τρόπο προσγείωσης.

Όλα αυτά τα στοιχεία του έδωσαν την αυτοπεποίθηση που χρειαζόταν εκείνη τη στιγμή για να σώσει το αεροπλάνο. Πέτυχε το τέλειο, ενώ ακόμα και οι προσομοιωτές πτήσης έδειχναν ότι το αεροπλάνο πέφτει».

Η θέση της Ολυμπιακής

«Μέσα από όλο αυτό βρέθηκε υπό κρίση και η εταιρεία. Όλοι μούδιασαν όταν συνέβη το γεγονός. Έπρεπε να αποδείξουν ότι ήταν η πιο ασφαλής εταιρεία. Ότι όλες οι συντηρήσεις γίνονταν κανονικά.

Κανείς από τα στελέχη της Ολυμπιακής δεν πήρε τηλέφωνο τον πατέρα μου να τον συγχαρεί. Αργότερα τουλάχιστον, όταν είχε πια ξεκαθαρίσει το τοπίο. Η επίσημη εταιρεία δεν εκφράστηκε ποτέ για το περιστατικό, εκτός από μεμονωμένους συναδέλφους του.

Δεν υπήρχε τότε η τάση να δημιουργούνται πρόσωπα επικαιρότητας, ήρωες. Ήταν κάτι που έγινε και απλά έπρεπε να περάσει».

Το μετά

«Δεν άλλαξε δραματικά κάτι στη ζωή μας. Ποτέ δεν είπαμε στον πατέρα μου να σταματήσει να πετάει μετά το συμβάν. Θα μας σκότωνε.

Ήταν ήδη πολλά χρόνια εν ενεργεία πιλότος. Πριν την Ολυμπιακή δούλευε στην ΤΑΕ, πριν την ΤΑΕ σε διάφορα ψεκαστικά αεροπλάνα. Αλλά και στη Syrian Airways. Παρά το γεγονός όμως, ότι έπεσε ένας συνάδελφός του στη Syrian Airlines και το σοκ για εκείνον ήταν μεγάλο, δεν άλλαξε ποτέ γνώμη. Ήθελε να συνεχίσει να πετάει.

snkolmlnk10

Ποτέ δεν φοβηθήκαμε για εκείνον. Δεν μας μετέφερε ποτέ φόβο, αλλά τη χαρά του να ξεπερνάει τα εμπόδια. Μας μετέφερε τη στάση ζωής του. Ευχαριστιόταν πάντα αυτό που έκανε και ποτέ δεν εγκατέλειπε την προσπάθεια. Δεν άφηνε ποτέ του πτήση, ούτε δήλωνε ασθένεια.

Θυμάμαι ένα δρομολόγιο για Ρόδο, ένα πολύ κακό αεροδρόμιο λόγω ανέμων. Εκείνος παρά τις δύσκολες καιρικές συνθήκες πέταξε κανονικά. Προσγειώθηκε δύσκολα εκεί και όταν γύριζε στο Ελληνικό ο Πύργος Ελέγχου είπε: “Καλώς τους”».

Ένας… ερωτευμένος πιλότος

«Ήταν ερωτευμένος με τη δουλειά του σε όλη τη διάρκεια της ζωής του. Νομίζω ότι είχε γεννηθεί γι’ αυτό. Μέσα από τη δουλειά του εξέφραζε τα στοιχεία του χαρακτήρα του. Προσπάθησε να παρατείνει την εργασία του στην Ολυμπιακή. Δεν τα κατάφερε όμως, καθότι οι κανονισμοί ήταν ιδιαίτερα αυστηροί».

Ο πατέρας μου

«Κλείνοντας θα πω κάτι πολύ προκλητικό. Αλλά έτσι το νιώθω. Συγχωρήστε με, αλλά αυτά είναι τα συναισθήματά μου. Είναι ο πατέρας μου: Το σύμπαν του χάρισε εκείνη τη στιγμή την ευκαιρία να αυτοπραγματωθεί. Δεν θέλω να πω τίποτα παραπάνω».

snkolmlnk1 snkolmlnk2 snkolmlnk9 snkolmlnk15

Δείτε όλα τα θέματα του Weekend

ΚΑΝΤΕ LIKE ΣΤΟ NEWSBEAST.GR

69
σχόλια
  1. avatar ineth

    Μπράβο και άξιος. Με το Olympic Eagle πέταξα στην ΝΥ το 84 όμως ένας από τους λόγους που τα κατάφερε ο πιλότος ήταν πολύ απλός. Το αεροσκάφος πετούσε κενό φορτίου και μόνο με τα βασικά καύσιμα. Όπως όλα τα 747 που κρατούσε η Ολυμπιακη για λόγους γοήτρου και μόνο. Εξαιρετικά σπάνια είχαν πολλούς επιβάτες και μέσα στο κατακαλόκαιρο που έπρεπε να είναι και στις δυο πτήσεις γεμάτο το αεροσκάφος στο πήγαινε ήμουν εγώ και δυο ακόμα ενηλικες και στο έλα ημουν ΜΟΝΟΣ μου. Τα κορίτσια μου έδωσαν το ΟΚ να παίρνω ότι θέλω από το χώρο τους και ανέβηκαν επάνω και ανάθεμα αν ξαναείδα ψυχή μέχρι να προσγοιωθούμε. Αλλά και πάλι. Ένα 747 γεμάτο καύσιμα.... δεν είναι και λίγο πράγμα.

  2. avatar Katdion

    Θα παρακαλούσα όσοι δεν γνωρίζουμε να μην κάνουμε κριτική σε ένα γεγονός χωρίς να ξέρουμε τα απόλυτα γεγονότα. Συνήθως όπως γνωρίζετε η κάθε εταιρία όταν γίνεται δυστύχημα ή ατύχημα ή οτιδήποτε άλλο αρνητικό την αφορά, προσπαθεί να τα συγκαλύψει.
    Ας είμαστε λοιπόν λίγο πιο προσεκτικοί στον τρόπο με τον οποίο αναφερόμαστε σε ένα επεισόδιο, το οποίο θα μπορούσε ενδεχομένως να κοστίσει τη ζωή σε εκατοντάδες ανθρώπους

  3. avatar northwest dc10

    12-8-1978 μεσημέρι
    Β747-200 ΟΑ 411
    Απογείωση με Vr Ο λόφος ειναι στα 209 Ft
    διέλευση στα 215 (FDR). Με παραβιαση εντολής κυβερνήτη δεν ανεβαίνουν τα σκέλη απο τον Φικάρδο σε συμμορφωση των οperation manuals.Εκρινε σαφώς ότι η τεράστια οπισθελκουσα απο τις πόρτες και τις ντουλάπες των σκελών του 747 θα εριχνε κι αλλο την ταχυτητα.Το "μαλακώνει'' λίγο μετά το λόφο Πανί για να παρει λιγα knots.
    Πετά κυριολεκτικά "ξύνοντας κεραίες" και μένει στον αέρα χάρις στο ground effect του καυτού μεσημεριού του αθηναικού τσιμεντοκρατούμενου terrain.Περνά σε πορεία διαδρόμου πάνω απο το γήπεδο του Πανιωνίου και υπολογίζει σύμφωνα με τα λεγόμενά του ξεγράφοντας πλήρωμα και επιβάτες να συντριβεί στο όρος Αιγάλεω για να μην προκαλέσει θύματα στο έδαφος.
    Και τότε ω του θαύματος παίρνει απο τον μηχανικό λίγη ισχύ και αυξάνει λίγο την IAS ώστε να τολμήσει αριστερή στροφή τραβώντας λίγο το χειριστήριο και να μην στολλάρει .Περνά κάτω σε ύψος απο την καμινάδα του Κερατσινίου.
    Βγαίνει στην θάλασσα κάνει dumpingλίγα καυσιμα και παίρνει λιγο ύψος. Τότε μόνο μαζεύει τα σκέλη και κάνει go around.
    Οσες φορές και να το έβαλε η BOEING στο simulator το αεροσκάφος συνετρίβη.
    Ειρηνη ο πατέρας σου ηταν ΗΡΩΑΣ εσωσε εκατονταδες ζωές.Τέτοιοι χειριστές δεν ξαναβγαίνουν .Λεπτομέρειες οπως αν ο Φικάρδος ΔΕΝ υπάκουσε για να ανεβάσει τα σκέλη για να μην πεσει κι αλλο η ταχύτητα η αν ο μηχανικός παρακουσε και εκλεισε νωρίς τα νερά water methanol δεν εχουν τόση σημασια.

    1. avatar Βασίλης 21.5

      Θα είσαι 'της δουλειάς' σίγουρα.
      Ωραία τα λες. Να σε καταλαβαίναμε κιόλας...

  4. avatar Ισίδωρος Αριστοτέλους

    απο την στιγμη που η αρμοδια αεροπορικη εταιρια και η αρμοδια κρατικη αεροπορικη αρχη δεν εβγαλαν ποτε καμια επισημη ανακοινωση για το θεμα,
    καλο ειναι να μην ασχολουμαστε καθολου!
    μαλλον συνεβη μια απλη και διαχειρισιμη απολυτα τεχνικη βλαβη και το αεροπλανο επεστρεψε πισω για επισκευη πριν συνεχισει το υπερατλαντικο ταξιδι του....αιντε....με τις μυθοπλασιες πια στην ελλαδαρα....

    1. avatar Ellraiser

      Εσυ τι λες? Θα τολμουσαν να βγαλουν ανακοινωση (εταιρεια η κρατος) με τον ανταγωνισμο που υπαρχει? Μονο σε οριστικο γεγονος (πχ. πτωση) αναγκαστικα ξεκινανε οι ανακοινωσεις.

    2. avatar kousoulis

      Ήταν αυτό που λέμε εμεις οι αεροπόροι ενα non-event. Εντελώς διαχειρίσημο.

  5. avatar Μαρίνος Ριτς

    Νομίζω ότι εδώ έχουμε ένα θαυμαστό γεγονός. Κάποιος Άγιος ή η Παναγία έκανε το απίστευτο, και ίσως με τις ευχές του πληρώματος και όλων όσων το είδαν στην Αθήνα εκείνη τη στιγμή.

  6. avatar αχ λουλιτσα

    διπλα στη θαλασσα δεν ηταν το ελληνικο;; δεν ειχε παντα τη δυνατοτητα προσθαλασσωσης ή εστω αναγκαστικης πτωσης μια και δεν ειχε παρει υψος;; σε τοσο μικρο υψος νομιζω δε θαχε θεμα συγκρουσης με προσεγγιζον αλλο σκαφος ακομη κιαν δε προλαβαινε ο πυργος να ενεργησει.
    Ουδεν για το συμβαν σχολιαζω, ουτε ακομη και ο πλεον πεπειραμενος ιπταμενος ναμουν αν δεν ηξερα ακριβως τι και πως(καταγραφη πτησεως, μαυρο κουτι, εξεταστικη επιτροπη κλπ κλπ) θαχα αποψη.
    τα simulators ειναι απλα simulators
    Eγω σε αντιπαραθεση με το παραπανω παραθετω το περιστατικο με το ηλιος που προλαβα.
    Ακομη κιαν ηταν στον αυτοματο ,τα καυσιμα τελειωσαν ,και το που θαπεφτε ηταν μπιλια στη ρουλετα
    ακομη και στεγνο θα προκαλουσαι εκατονταδες θανατων περαν τους ετσι κιαλλιως καταδικασμενους επιβατες,
    Νομιζω οτι καποιο μεγαλο σκαφος καποτε επεσε στην κερατέα, δε ξερω λεπτομερειες, παντως και κει νομιζω οτι μονο οι επιβατες του σκοτωθηκαν, και ηταν μεταφορικο.... καποιος παλιος ας μας το θυμισει....
    δεν ηταν δηλαδη το μονο ευρεως γνωστο περιστατικο κινδυνου για τη πολη
    τωρα για τα '''αγνωστα''' ο θεος και η ψυχη τους.

    1. avatar Το περίεργο δεν είναι που σώιηκε το αεροπλάνο.

      Το περίεγο θα ήταν να μην αράδιαζες 10 γραμμές ανοησίες, μην έχοντας ιδέα από το αντικείμενο.

  7. avatar Δανδης

    Το μονο που εχω να πω ειναι οτι εχω 67,890 ώρες πτήσης σε καθε είδους αεροσκάφος. Μια φορά μάλιστα πιλόταρα δυο αεροσκαφοι ταυτόχρονα. Μην μιλάει κάνει... μονο εγω γνωρίζω τι εγεινε με τον Μιγάδης διότι εγω τον είχα εκπαιδεύσει..

  8. avatar Μάθετε πρώτα…

    Στήν απογείωση εχουμε τα λεγόμενα V speeds. V1, Vr, και V2.
    Εάν υπάρξει βλάβη πριν V1 η απογείωση πρέπει να τερματιστή διότι το αεροσκάφος δεν εχει αρκετό διάδρομο για να απογειωθή.
    Εάν υπάρξει βλάβη μετά V1 η απογείωση πρέπει να συνεχιστή.
    V2 είναι το λεγόμενο takeoff safety speed. Είναι η ελάχιστη πού πρέπει να αναπτηχθη πρίν το αεροσκάφος φθάσει τα 35 πόδια ύψους, περίπου 10 μέτρα, με επνα κινητήρα απενεργοποιημένο.
    Το συγκεκριμένο αεροσκάφος είχε ξεπεράσει V2 και πετούσε άνετε διότι επέστρεψε στο αεροδρόμιο. Ο πιλότος απλά δεν ήθελε να συνεχίση την πτήση με βλάβη και αποφάσησε να επιστρέψη. Και ορθά έπραξε.

    1. avatar Ξελιγωμενος

      Που τα ξερεις αυτα εσυ?

      1. avatar Μάθετε πρώτα…

        Το ¨που τα ξέρω εγώ αυτά¨ δεν σε αφορά. Αυτό που σε αφορά είναι το ότι ξέρω πάρα πολλά επί του θέματος και σου τα λέω για να τα μάθης κ´εσύ...εαν σε ενδιαφέρουν βέβαια.

  9. avatar Ellraiser

    Με αυτα τα τεχνικα δεδομενα και οταν ενα αεροπλανο jet (και οχι ελικοφορο) χαση την ταχυτητα στηριξης το λεγομενο stalling speed ειναι εντελως αδυνατο να παραμεινη στον αερα λογω του οτι η αεροδυναμικη των φτερων του δεν επαρκει για να σχιση τον αερα και να κανη πλευση. Αποτελεσμα πεφτη σαν βαριδιο καθετα προς το εδαφος (τα ελικοφορα εχουν εντελως διαφορετικη κατασκευη φτερων). Απο οτι θυμαμαι γιατι εχω ασχοληθει ερασιτεχνικα δεν υπαρχει ανθρωπος στα ιστορικα δεδομενα της αεροπλοοιας να σωση το αεροπλανο απο stalling ειδικα σε τετοιο υψος (και αν ειναι, τοτε μετρημενοι στα δαχτυλα του ενος χεριου). Γιατι προσθετα ειναι διαφορετικο να χασης την στηριξη στα 150 ποδια και διαφορετικο στα 20.000 που σε δινη την δυνατοτητα να πλευσης πτωτικα αλλα εχεις το ατου της αποστασης απο το εδαφος.
    Και μιλαμε για πολυ εμπειρους πιλοτους ανα τον κοσμο που εχασαν την ζωη τους γιατι οι αποφασεις ειναι σε εκατοστα του δευτερολεπτου.
    Ηρωικη ενεργεια και απαραδεκτη δηλωση της αεροσυνοδου - με αυτον επρεπε να πετας κυρια μου.

    1. avatar Nikath13

      Είμαι περίεργος, άμα ήταν ελικοφόρο θα έπεφτε σα πούπουλο αντί για βαρίδι;

      1. avatar Ellraiser

        Αφαιρω την ειρωνικη σου νοτα και σε απαντω. Το ελικοφορο εχει αλλη πλευση πολυ ποιο μακρυνη απο τα jet χωρις κινητηρες και ακομη καλυτερη σχεδον τελεια πλευση το ανεμοπλανο (που αν δεν το γνωριζεις δεν εχει κινητηρες).

  10. avatar Ουάου λέμε….

    ΟΥΑΟΥ.....ΠΛΑΚΩΣΑΝΕ ΟΛΟΙ ΟΙ ΠΙΛΟΤΟΙ ΚΑΙ ΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ ΕΔΩ ΜΕΣΑ ΚΑΙ ΓΡΑΦΟΥΝ ΓΙΑ ΕΝΑ ΘΕΜΑ ΓΙΑ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΤΗ ΠΑΡΑΜΙΚΡΗ ΙΔΕΑ.... ΜΠΡΑΒΟ ΡΕ ΜΑΓΚΕΣ ΠΟΥ ΕΧΕΤΕ ΓΝΩΣΕΙΣ ΚΑΙ ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΘΕΜΑ ( ΕΚΤΟΣ ΑΠ ΟΛΑ ΤΑ ΥΠΟΛΟΙΠΑ ).... ΤΕΛΙΚΑ Η ΕΛΛΑΔΑ ΔΕΝ ΘΑ ΠΕΘΑΝΕΙ ΠΟΤΕ, ΜΕ ΤΟΣΟΥΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΟΝΕΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΜΕ. ΚΑΠΟΙΟΣ ΘΑ ΒΡΕΘΕΙ ΝΑ ΠΙΛΟΤΑΡΕΙ ΤΟ Γ......... ΤΟ ΑΕΡΟΠΛΑΝΟ ΚΑΠΟΙΑ ΣΤΙΓΜΗ.

    1. avatar Ellraiser

      Φιλε μου εισαι αδικος. Εκτος του οτι δεν γνωριζης κανεναν η τις γνωσεις του ειδικα σε περιορισμενο σχολιο θα αναφερθω για την εντελως ασχετη πλευρα.
      Ενα συντριπτικο ποσοστο δεν ειμαστε ιατροι (πιθανο και εσυ) αλλα ενα αντιπυρετικο θα το δωσης στο παιδι σου σε ιωση (με ποιο δικαιωμα τοτε και ποιες γνωσεις?).

      1. avatar Τι να πώ…

        ΚΑΙ ΠΟΙΟΣ ΣΟΥ ΕΙΠΕ ΟΤΙ ΔΙΝΩ ΑΝΤΙΠΥΡΕΤΙΚΟ ΣΤΟ ΠΑΙΔΙ ΜΟΥ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΩ ΓΙΑΤΡΟ; ΑΠΛΑ, ΟΛΟΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΓΙΑΤΡΟΙ, ΔΙΚΗΓΟΡΟΙ, ΠΙΛΟΤΟΙ, ΠΡΟΠΟΝΗΤΕΣ ΚΛΠ. ΚΛΠ.
        ΚΑΙ ΣΥΝΗΘΩΣ ΓΙΝΟΜΑΣΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΓΙΑ ΝΑ ΣΧΟΛΙΑΣΟΥΜΕ ΑΡΝΗΤΙΚΑ ΚΑΠΟΙΟΝ, ΚΥΡΙΩΣ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟΝ ΚΑΤΗΓΟΡΗΣΟΥΜΕ, ΧΩΡΙΣ ΚΑΝ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΟΥΜΕ ΤΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ.ΜΙΛΑΜΕ ΣΤΟΝ ΑΕΡΑ ΧΩΡΙΣ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΚΑΙ ΓΝΩΣΕΙΣ. ΝΕΟΕΛΛΗΝ: ΦΘΟΝΕΡΟΣ, ΜΙΖΕΡΟΣ ( ΚΑΙ ΑΣΧΕΤΟΣ ΞΕΡΟΛΑΣ ΘΑ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΩ ΣΤΟ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΣΧΟΛΙΟ )

        1. avatar Ellraiser

          Συγγνωμη δεν ηθελα να σε θιξω. Βασικα κουτσομπολιο κανουμε.

  11. avatar Ntina Kitsou

    Πιλότος δεν είμαι αλλά έχω ταξιδέψει πολλές φορές σε πιλοτήριο.Από τα λεγόμενα της κόρης του και τη βαρύτητα του περιστατικού αντιλαμβάνεσαι πως ο άνθρωπος ήταν πιλοτική ιδιοφυϊα.Στη σύντομη διαδρομή της ζωής, λίγοι είναι αυτοί οι οποίοι έχουν τη μοναδική τύχη ν' ασχοληθούν με αριστεία με αυτό που τους οδηγεί, το όνειρό τους. Ο Μιγάδης ήταν εξ αυτών. Ακολούθησε το όνειρό του, και αρίστευσε σ΄αυτό. Θα αρίστευε, ακόμα κι αν πετούσε με ένα μάτι, ή με ένα χέρι, δεν έχει σημασία. Ήταν φτιαγμένος γι΄αυτό, το πίστεψε, το υποστήριξε, το εξέλιξε, το έζησε, μου έκανε εντύπωση ο σεβασμός που είχε στο θάνατο, κι όχι η συνήθης απερισκεψία του τολμηρού έναντι αυτού, ιδού η διαφορά ανάμεσα στον τολμηρό και τον ήρωα. Ο τολμηρός δεν έχει συναίσθηση της πράξης, ο ήρωας είναι πλήρως συνειδητοποιημένος- άρα ο Μιγάδης είχε απόλυτη εμπιστοσύνη και στον εαυτό του και στις γνώσεις και τις ικανότητές του και την ικανότητα του critical thinking, της καίριας λήψης αποφάσεων μπροστά σε ένα μεταβαλλόμενο πρόβλημα. Πολύ λυπηρό που δεν άκουσε ούτε ένα μπράβο, αλλά έτσι ήταν χιλιάδες χρόνια ο Νεοέλληνας: μίζερος και φθονερός. Δεν υπάρχει αμφιβολία, ήταν ένας χαρισματικός Πιλότος, και άρα χαρισματικός άνθρωπος. Ζήλεψα την κόρη του.Ποιό παιδί δε θα΄θελε να'χει τέτοιο πατέρα.

  12. avatar air max

    Ένα πράγμα ξέρω: όταν πετάω με Έλληνα πιλότο η απογείωση και κυρίως η προσγείωση είναι ποιήμα!!! Όταν πετάω με ξένους της Ryanair τότε μόνο αλεξίπτωτο που δεν ανοίγει για να σταματήσουμε!!! Και πετάω 14-16 φορές το χρόνο Παρίσι-Ρώμη-Λονδίνο για δουλειά!!! Μπράβο στον άνθρωπο ότι και να έγινε!!!

    1. avatar kd

      Έχεις απόλυτο δίκιο!!! Όχι μόνο για τη συγκεκριμένη εταιρεία που ανέφερες, αλλά αυτό που λες μου έχει συμβεί πολλές φορές με διάφορες ξένες εταιρείες. Φαντάζομαι έχει να κάνει με το γεγονός οτι οι έλληνες πιλότοι αναγκάζονται να πετούν στα δεκάδες αεροδρόμια της χώρας μας όπου ειδικά στα νησιά, οι συνθήκες δεν είναι ιδανικές οπότε είναι εκπαιδευμένοι στα δύσκολα...

  13. avatar crisklats- επιτυχημένος αλλά αποδομημένος έλλην

    εγω 1η φορα ακουω αυτην την ιστοριουλα παντως....
    ωστε λοιπον εχουμε αλλον ενα ακομα ΄΄επιτυχημενο ελληνα΄΄... υπαλληλο δεκο....
    να υποθεσω οτι η κορουλα του αυτη λαμβανει τη συνταξαρα του μπαμπα της απο την ολυμπιακη?
    να υποθεσω?
    θα συμφωνησω με εναν σχολιαστη πιο κατω που λεει οτι ενα το συγκεκριμενο αεροσκαφος που εχει 4 μηχανες , μπορει κανονικα να πεταξει ανετα και με 3 σε λειτουργια....μην σας πω και με 2 σε φουλ ισχυ ομως....
    αρα, δεν εκανε και κανεναν αθλο ο πρωην πιλοτος της ολυμπιακης....

    1. avatar xaxaxaxaxax

      μππααααααανιοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοο

    2. avatar Κώστας Δημανιότης

      Για τον crisclats.
      Φίλε κάνεις ένα μεγάλο λάθος και πετάς μια "εξυπνάδα" χωρίς να τη δουλεύεις στο μυαλό σου. Πράγματι το αεροπλάνο πετά και με δύο μηχανές. Δεν ΣΗΚΩΝΕΤΑΙ, όμως, χωρίς όλες τις μηχανές σε αυτό που λέγεται "πάση δυνάμει" δηλαδή, ... νεοελληνιστί, στο φούλ! Γκε-γκε;;;;;

      1. avatar Μιλας με ΤΟ τρολι

        Δεν χαμπαριαζει τπυ

    3. avatar Captain T

      Φίλε, με όλο το θάρρος, είσαι πολύ {...} . Είναι το λιγότερο που μπορώ να σου πω, γιατί με τις {...} που γραφεις μου έχει ανέβει όλο το αίμα στό κεφάλι. Δεν είναι κακό να μην ξέρεις. Κακό είναι να μιλάς για κάτι πού δεν ξέρεις. Για κάτι πού σίγουρα είσαι τελείως άσχετος. Είναι σαν να έρθω εγώ στη δουλειά σου και να κάνω τον έξυπνο καί ειδικό. Πόσο {...} θαμαι.
      Λοιπόν φίλε, μάθε από κάποιον πού είναι ακόμη εν ενεργεία πιλότος και που εκείνη την ημέρα (9/8/78) ήμουν μέσα στο πιλοτήριο ότι το λιγότερο που έχεις να κάνεις είναι να ζητήσεις συγγνώμη από την μνήμη αυτού του ήρωα

  14. avatar Alkis Morelas

    Το μεγαλύτερο πρόβλημα του αεροπλάνου, ήταν το βάρος του, καύσιμα επιβάτες κ.λ.π. που έκαναν την πλοήγηση ακόμη πιο δύσκολη. Το ότι δεν θρηνήσαμε θύματα, οφείλεται αποκλειστικά και μόνο στον παράγοντα τύχη.

  15. avatar jettrucker

    πραγματικά έχετε ιδέα και σχολιάζετε ?!!! είστε εμπειροι πιλότοι έχετε βρεθεί σε θέση πιλότου 747 που την ώρα της απογειώσεις χάνεις έναν κινητήρα?
    Ξεφτέρια όλοι σας πιλότοι του καναπέ !!!

    1. avatar crisklats- επιτυχημένος αλλά αποδομημένος έλλην

      ρωτησα ξαδερφο μου ,τεχνικο στην πολεμικη αεροπορια:
      το συγκεκριμενο αεροσκαφος πετα ανετα και με 2 κινητηρες μονο σε λειτουργια για ωρες....
      και χωρις απολυτως κανενα προβλημα...
      εξαλλου, μου ειπε, καθε μερα σε ολα τα αεροδρομια του πλανητη προσγειωνονται 2 -κινητηρια (η πλειοψηφια των επιβατικων)
      αεροσκαφη λογω βλαβων στο 1 κινητηρα και μονο με τον αλλο σε λειτουργια....και χωρις κανενα θεμα ευσταθειας η ισορροπιας...
      αρα λοιπον καταλαβαινετε οτι οταν ενα αεροσκαφος ειναι 4 κινητηριο, τι περιθωρια και τι ανεση επιλογων εχει ο πιλοτος για προσγειωση με 100% ασφαλεια....
      ολα τ αλλα ειναι εφε....

      1. avatar DNP

        Συνέχισε. Προσφέρεις δωρεάν πολύ γέλιο. Το ίδιο και αρκετοί άλλοι νεολληναράδες ξερόλες επηρεασμένοι από τους ακόμη πιο άσχετους ξερόλες παρουσιαστές, σχολιαστές δημοσιογράφους, που πίσω από μία οθόνη που παρουσιάζει είδηση ή ένα πληκτρολόγιο στα χέρια τους, γίνονται στο λεπτό ειδήμονες και έμπειροι πολιτικοί μηχανικοί, δικαστές, πιλότοι, ραλίστες, γιατροί, πλοίαρχοι επιβατηγών ή ποντοπόρων εμπορικών πλοίων. Θαύματα θαυμάτων! Αυτά πάντα σε έναν λαό που πιστεύει σε πολιτικά παραμύθια, επιχειρηματικά θαύματα, φλόγες, ζώνες βρακοζώνες, θαυματουργά ταριχευμένα πτώματα και ελπίζει στο τζόκερ! Αποκτούν γνώσεις σε λίγα λεπτά οι νεοελληνάρες, για ένα γνωστικό αντικείμενο και επάγγελμα που οι επαγγελματίες χρειάστηκαν χρόνια βασικών σπουδών και επιμόρφωσης και βέβαια χρόνια εργασιακής εμπειρίας. Χμ...Και εγώ στον ύπνο μου ονειρεύτηκα ότι κάποιος φανταστικός εξάδελφος, εκπαιδευτής ζώων σε τσίρκο, μου είπε ότι οι πίθηκοι (ίδιοι με κάποιους γνωστούς στο διαδίκτυο ξερόλες που δεν αφήνουν είδηση ασχολίαστη) έμαθαν να μιλάνε αγγλικά και γερμανικά. Εγώ όμως δεν τον πιστεύω. Επειδή αφ’ ενός είμαι ρεαλιστής και δύσπιστος και αφ’ ετέρου ο φανταστικός εξάδελφος είναι ιστορία για αγρίους. Φιλική συμβουλή: Καλοκαίρι μπαίνει, ζέστες και καύσωνες θα σας επισκευτούν στην Ελλάδα. Μην ξεχάσεις να επισκεφτείς τον γιατρό που σε παρακολουθούσε.

      2. avatar Η εκπαιδευτης γιατρος…

        τωρα και σε εκδοση αεροπορου
        αχαχαχα

        1. avatar Ισίδωρος Αριστοτέλους

          εσυ, ετσι, να κρυβεσαι....εχεχε

      3. avatar Μάθετε πρώτα…

        Αλλο η απαγείωση και άλλο cruise flight. Μηλάμε για απαγείωση.

      4. avatar Μιχάλης Μικέδης

        Το συγκεκριμένο αεροσκάφος, είχε τη δυνατότητα να πετά με ένα ή και με δύο κινητήρες εκτός λειτουργίας μόνο σε ύψος ασφαλείας και σε ομαλή και ευθύγραμμη πτήση. Στην απογείωση, μετά την ταχύτητα V1, με πλήρες φορτίο -επιβάτες και καύσιμα- ιδιαίτερα μια ζεστή μέρα όπως ήταν εκείνη, οπότε η απόδοση των κινητήρων μειώνεται λόγω μικρότερης πυκνότητας του αέρα, απαιτείται η ώση και των τεσσάρων κινητήρων. Δύο πράγματα φαίνεται να απέτρεψαν ένα πολύνεκρο δυστύχημα: η ψυχραιμία του πιλότου και το φαινόμενο ground effect (δείτε https://en.wikipedia.org/wiki/Ground_effect_(aerodynamics)).

        Αυτά για κάποιους παρλαπίπες που βιάζονται να πουν τις απαξιωτικές σοφίες τους.

      5. avatar Ntina Kitsou

        δε μπερδεύεσαι; γιατί μιλάμε για το 1978, ε; όχι υπολογιστές δεν υπήρχαν τότε, αλλά ανάθεμά κι αν υπήρχαν κομπιουτεράκια χειρός.

    1. avatar Nikath13

      Να το πεις στον criscakt αλλά έχει ξάδελφό μηχανικό και τα ξέρει όλα ( και μάλιστα στην Π.Α. έτσι για να δώσει βάρος)

  16. avatar Hello to all11

    Καλο θα ηταν να ψαξετε πληρως το περιστατικο. Δεν ειναι ακριβως ετσι τα πραγματα. Ο κινητηρας "εσκασε" κομματια πεσανε στο φαληρο. Ο μηχανικος κλεινωντας την παροχη εκανε λαθος και εκλεισε και σε αλλον κινητηρα. Εκει ηταν το προβλημα. Η ψυχραιμια του κυβερνητη ηταν αυτη που εσωσε εκεινη την ωρα το αεροσκαφος στην απογειωση και η μη αλλαγη πορειας. Πετουσε ευθεια προσπαθωντας να χρησιμοποιησει πληρως την αεροδυναμικη του αεροσκαφους περνωνταε στην κυριολεξια στα 8 μετρα πανω απο ταρατσες σπιτιων.

  17. avatar Nik+

    Η λατρεία της μικρής-τότε- θυγατέρας προς τον πατέρα εκφραζόμενη με στοιχεία υπερβολής λόγω και του -τότε-μικρού της ηλικίας!!!Σιγουρα ομως ειναι ενα γεγονός μείζονος σημασίας για τον Αθηναίους -κυριως- κατοικους

Παρακαλούμε περιμένετε ...
Το newsbeast επιλέγει
Το newsbeast προτείνει