Τελικά έχουν δικαίωμα οι μοτοσικλετιστές να περνούν ανάμεσα από τα αυτοκίνητα;

Τι προβλέπει ο ΚΟΚ - Τι ισχύει σε άλλες χώρες - Δύο έμπειροι συνεργάτες του newsbeast.gr και οδηγοί, Θ. Χούντρας και Ν. Τσάδαρης, σχολιάζουν την απόφαση του Αρείου Πάγου


ΜΟΤΟΝΕΑ
0:03
04/03/2017
Τελικά έχουν δικαίωμα οι μοτοσικλετιστές να περνούν ανάμεσα από τα αυτοκίνητα;
63
loading

Οδηγοί αυτοκινήτων-εν δυνάμει θύτες και οδηγοί μηχανής-σχοινοβάτες. Αυτή μπορεί να είναι μια λιτή περιγραφή της κατάστασης που επικρατεί στους ελληνικούς δρόμους. Μπορεί να μην είναι απόλυτη αλλά εμπίπτει στο πώς βλέπουν τους εαυτούς τους οι οδηγοί δίτροχων και τετράτροχων. Από μια σύντομη κουβέντα μεταξύ φίλων και συναδέλφων, δεν υπάρχει κανένας οδηγός αυτοκινήτου που να μην έχει εκνευριστεί με «τα μηχανάκια που πετάγονται από το πουθενά και κινδυνεύεις, χωρίς να φταις, να βρεθείς μπλεγμένος σε ατύχημα».

Και ταυτόχρονα δεν υπάρχει κανένας οδηγός δικύκλου που να μην έχει δει «τον χάρο με τα μάτια του από αυτοκίνητο που πήγε να αλλάξει λωρίδα και τον έκλεισε» και ο οδηγός του «δεν εκτιμά, ο αχάριστος, πόσο χώρο και χρόνο κερδίζει από την παρουσία της μηχανής στον δρόμο».

Αυτή την προαιώνια ελαφρώς καφενειακή αλλά ταυτόχρονα πολύ σοβαρή συζήτηση επανέφερε στο προσκήνιο με τον πιο επίσημο τρόπο η απόφαση του Αρείου Πάγου σχετικά με τροχαίο ατύχημα στο οποίο εμπλέκονταν ένα ΙΧ, ένα φορτηγό και μια μηχανή. Η οδηγός της τελευταίας, που την ώρα που επιχειρούσε να περάσει ανάμεσα στα άλλα δύο οχήματα «βρήκε», έπεσε και τραυματίστηκε, προσέφυγε στο ανώτατο δικαστήριο έχοντας χάσει τη δικαστική μάχη στο Εφετείο Πειραιά. Δεν δικαιώθηκε ούτε από τον Άρειο Πάγο, ο οποίος αποφάνθηκε πως μόνο οι οδηγοί των δικύκλων που κινούνται μεταξύ των διακεκομμένων διαχωριστικών λωρίδων κυκλοφορίας ευθύνονται για πιθανό τροχαίο ατύχημα, και όχι τα αυτοκίνητα που κινούνται στον χώρο των λωρίδων κυκλοφορίας (Διαβάστε περισσότερα για το σκεπτικό της απόφασης εδώ).

Αμέσως άρχισαν οι κλασσικοί ελληναράδικοι αλαλαγμοί, οι μεν να λένε «τέρμα οι σφήνες, επιτέλους να τελειώσει αυτή η μάστιγα με τα μηχανάκια που πετάγονται σαν τις μύγες», οι δε να λένε «ωραία, να κινούμαστε στοιχισμένοι μέσα στις λωρίδες να φτάσει η ουρά μέχρι τη Θήβα».

Μακριά από αυτές τις οπαδικές αντιδράσεις, αξίζει να δούμε τι πραγματικά ισχύει με βάση των Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, τι ακριβώς λέει η απόφαση του Αρείου Πάγου, που είναι πολύ συγκεκριμένη, και βεβαίως πώς αποτιμούν την απόφαση αυτή άνθρωποι που κινούνται στους ελληνικούς δρόμους με στόχο όχι την επίδειξη δύναμης ή τη μαγκιά αλλά το να φτάσουν στον προορισμό τους με ασφάλεια για τους ίδιους και τους υπόλοιπους οδηγούς, είτε επιβαίνουν σε αυτοκίνητο είτε σε μηχανή.

Το newsbeast.gr απευθύνθηκε σε δύο πολύτιμους συνεργάτες του, έμπειρους συντάκτες στον χώρο, για να «αποκωδικοποιήσει» τον ΚΟΚ, τη ρεαλιστική εφαρμογή του στον δρόμο και το νόημα της δικαστικής απόφασης. Θανάσης Χούντρας και Νίκος Τσάδαρης γράφουν, ο καθένας από τη δική του σκοπιά, για το φλέγον θέμα της «διήθησης», όπως λέγεται, και την απόφαση του Αρείου Πάγου, δίνοντας άφθονη τροφή για σκέψη- και γόνιμη συζήτηση.

Διήθηση - αυτός ο δαίμονας

Γράφει ο Θανάσης Χούντρας

Ποιόν εξυπηρετεί η κίνηση μοτοσυκλετών ανάμεσα από τα αυτοκίνητα; Αν πρέπει να δοθεί μια απάντηση στο φλέγον λόγω επικαιρότητας θέμα της διήθησης, είναι ότι αυτή εξυπηρετεί πρωτίστως τους μοτοσικλετιστές αλλά ακόμη περισσότερο τους οδηγούς αυτοκινήτων.

Στην Ελλάδα κυκλοφορούν λίγο περισσότερο από το 1 εκατομμύριο δίκυκλα, άνω των 50 κ.εκ., περισσότερα από τα μισά από αυτά στην Αττική, πάνω από 500.000 στην Αθήνα.

Αν όλα αυτά τα δίκυκλα κυκλοφορούσαν σε στοίχους, καταλαμβάνοντας χώρο στη λωρίδα κυκλοφορίας όσο ένα αυτοκίνητο, τότε θα καταλάμβαναν 2 χιλιάδες χιλιόμετρα δρόμων της πόλης.

Αυτά τα δύο χιλιάδες χιλιόμετρα θα αρκούσαν για την απόλυτη συμφόρηση των δρόμων της πόλης. Σκεφτείτε την Αθήνα προ της κρίσης και την «ανακούφισή» της όταν αποσύρθηκαν από την κυκλοφορία εκατοντάδες χιλιάδες αυτοκίνητα. Κάτι ανάλογο, αλλά αντίστροφα.

Το φαινόμενο της διήθησης έχει ερευνηθεί και από μία άλλη άποψη. Σε σχετική μελέτη που έγινε στο Βέλγιο το 2012, υπολογίστηκε ότι κάθε 8 μοτοσυκλέτες που κυκλοφορούν στη λωρίδα και κάνουν διήθηση, σημαίνουν και ένα φανάρι λιγότερο για τους οδηγούς του αυτοκινήτου.

usduadha4b

Οι υπολογισμοί έδειξαν ότι οι μοτοσικλετιστές «προσφέρουν» τρείς κύκλους φαναριών λιγότερους σε κάθε ένα οδηγό αυτοκινήτου, σε μια μέση διαδρομή της καθημερινότητας. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα λιγότερο εκνευρισμό, άρα πιο αποδοτικούς εργαζόμενους, λιγότερες χαμένες εργατοώρες, λιγότερη ρύπανση από το μειωμένο χρόνο κίνησης τόσο της μοτοσυκλέτας αλλά και των αυτοκινήτων. Άρα τελικά πολύπλευρη και σημαντική συμβολή στην οικονομία.

Με κάποιο ανάλογο τρόπο, η Καλιφόρνια έγινε η πρώτη πολιτεία των ΗΠΑ όπου η διήθηση των μοτοσυκλετών επιτρέπεται, υπό όρους βέβαια. Κυρίως ως προς τη διαφορά ταχύτητας μεταξύ μοτοσυκλέτας και αυτοκινήτου που δεν πρέπει να υπερβαίνει τα +10 μίλια/ώρα, περίπου 16 χλμ/ώρα.

Ακολούθησε το Oregon που βρίσκεται στη διαδικασία νομοθέτησης και θέσπισης των κανόνων της διήθησης υπό όρους. Στα ίδια χνάρια βαδίζει εδώ και λίγες μόλις ημέρες και η πολιτεία της Washington. Εν ολίγοις, η διήθηση βρίσκει όλο και περισσότερο έδαφος αποκτώντας τη σχετική νομολογία, παρά συναντά αντιστάσεις και επικριτές.

usduadha3

Εντυπωσιακή ήταν αυτό που ανάλογο έγινε στη Γαλλία, όταν ο τότε Υπουργός Μεταφορών, αποφάσισε να κυνηγήσει όσους κάνουν διήθηση. Στις 18 Ιουνίου του 2011, περισσότεροι από 100.000 μοτοσικλετιστές σε όλη τη χώρα, βγήκαν στους δρόμους και κινήθηκαν όπως επιθυμούσε ο Υπουργός: ο ένας πίσω από τον άλλον.

Το Παρίσι παρέλυσε ολοσχερώς, στους δρόμους επικράτησε κομφούζιο με τους μοτοσικλετιστές να διασκεδάζουν τον άπλετο χώρο που είχαν στη διάθεσή τους. Καθόλου παράδοξο ότι οι οδηγοί των αυτοκινήτων τους χειροκροτούσαν λέγοντας «συνεχίστε, σας χρειαζόμαστε» (αλλιώς δεν θα φτάσουμε ποτέ στη δουλειά μας). Σήμερα η διήθηση είναι νόμιμη σε πολλές περιοχές της Γαλλίας.

Στη Βαρκελώνη, έχουν θεσπιστεί ζώνες για τους μοτοσικλετιστές πριν τη διάβαση των πεζών, ώστε να φτάνουν μπροστά στα φανάρια χωρίς να μπαίνουν στη διάβαση των πεζών. Προφανώς μέσω της διήθησης που έχουν πραγματοποιήσει νωρίτερα.

usduadha5

Από την 1η Ιουλίου 2014 η διήθηση επιτρέπεται επίσημα στην πολιτεία της Νέας Νότιας Ουαλίας στην Αυστραλία (Σύδνεϋ), θεσπίζοντας την ανάλογη νομοθεσία, βασισμένη στη λογική και την ασφάλεια (δείτε στο παρακάτω βίντεο τη σχετική περιγραφή, πότε επιτρέπεται, πότε απαγορεύεται).

Αν όλοι χρησιμοποιούσαν τη διήθηση με τον τρόπο που περιγράφεται στο video, κανείς δεν θα είχε πρόβλημα. Όμως μήπως αυτό κάνουν οι περισσότεροι, απλοί χρήστες της καθημερινότητας που επιλέγουν τη μοτοσυκλέτα για μεταφορικό μέσο έναντι του αυτοκινήτου τους.

Αν εξετάσουμε ψύχραιμα το θέμα, θα δούμε ότι ο θόρυβος γίνεται εξ αιτίας της υπερβολής κατά τη διήθηση μιας μικρής αναλογικά με το σύνολο των χρηστών δικύκλου και πρόσφατα λόγω μιας απόφασης του Αρείου Πάγου ο οποίος αποφάσισε το προφανές.

Δεν καταδίκασε ακριβώς την διήθηση, απλά δεν δικαίωσε την ενάγουσα που όπως περιγράφεται, αναζητούσε υπαίτιο για ένα δικό της λάθος. Ο Άρειος Πάγος απάλλαξε τον οδηγό του φορτηγού, δεν καταδίκασε την διήθηση.

Η διήθηση στην Ελλάδα δεν επιτρέπεται αλλά ουδέποτε έχει βεβαιωθεί σχετική παράβαση, τελώντας υπό «ανοχή», καθώς εξυπηρετεί την κυκλοφορία και δεν αστυνομεύεται.

Αν γίνεται συνετά, αποτελεί περισσότερο λύση παρά πρόβλημα. Στο σχετικό χάρτη φαίνεται τι ισχύει σε κάθε χώρα. Αλλού επιτρέπεται, αλλού τελεί υπό ανοχή, αλλού απαγορεύεται, ενώ στις χώρες με κόκκινο... «μην το σκεφτείτε καν». Η Ελλάδα φαίνεται πράσινη, κάτι που αποτελεί απλά ερμηνεία της μη ρητής απαγόρευσης στον ΚΟΚ.

usduadha6

Οι μοτοσικλετιστές παραμένουν εκτεθειμένοι στα καιρικά φαινόμενα και τα καυσαέρια, κρυώνουν το χειμώνα, ζεσταίνονται το καλοκαίρι, είναι ευάλωτοι σε κάθε στραβοτιμονιά αυτοκινήτου ή κακοτεχνία του δρόμου. Ωστόσο κερδίζουν σημαντικό χρόνο τόσο για τους ίδιους όσο και για τους άλλους. Και αυτό σε κάποιας χώρες γίνεται σεβαστό.

Οι μοτοσικλετιστές χάνουν ένα παράλογο «προνόμιο»

Γράφει ο Νίκος Τσάδαρης

Η πρόσφατη απόφαση του Αρείου Πάγου για την απόρριψη αγωγής γυναίκας οδηγού μηχανής, που σφηνώθηκε μεταξύ ΙΧ αυτοκινήτου και νταλίκας, καταργεί – θεωρητικά τουλάχιστον - το «προνόμιο» των δικυκλιστών να κινούνται «ατιμωρητί» ανάμεσα από τα μποτιλιαρισμένα αυτοκίνητα.

Όσοι κινούνται στα κέντρα των αστικών πόλεων με αυτοκίνητο, έχουν πολλές φορές δει τον εαυτό τους παρ’ ολίγον θύτη. Ο λόγος είναι τα δίκυκλα που κινούνται ανάμεσα από τα αργά κινούμενα ή μποτιλιαρισμένα αυτοκίνητα και έρχονται (πολλές φορές με μεγάλη ταχύτητα) από …παντού προσπαθώντας να περάσουν από την «τρύπα της βελόνας». Η μέθοδος αυτή βάζει -κατά κύριο λόγο- τους αναβάτες σε κίνδυνο, κάτι που βέβαια είναι στο τέλος της ημέρας, δικαίωμά τους.

Όμως, την ίδια στιγμή η παραβίαση των στοίχων κυκλοφορίας, απειλεί με σοβαρές περιπέτειες τους οδηγούς των αυτοκινήτων, καθώς μερικές φορές είναι αδύνατον να δεις όλα αυτά τα δίκυκλα που …επιτίθενται σε σμήνη, ενώ δεν είναι λίγες οι φορές που οι αναβάτες κάνουν μπούλινγκ στους γιωταχήδες «εκβιάζοντάς» τους ή απειλώντας τους, για να κάνουν στην άκρη (ποια άκρη είναι το ερώτημα;…).

usduadha1

Οι τελευταίοι, συχνά πυκνά, κάνουν στην άκρη, αλλά εκείνη τη στιγμή κλείνουν το πέρασμα για άλλον ή άλλους αναβάτες, οι οποίοι ακολουθούν το ίδιο μονοπάτι (πάνω στις διακεκομμένες γραμμές) και τότε το δυστύχημα είναι θέμα τύχης, ή εξωγήινων ρεφλέξ.

Σε όλα αυτά δεν υπολογίζουμε τα γρατζουνίσματα στις λαμαρίνες, τους στραβωμένους ή και σπασμένους εξωτερικούς καθρέπτες, ούτε τις τσαλακωμένες λαμαρίνες από σχάρες, μανέτες, μπαγκάζια, ή τις μπότες των αναβατών που θεώρησαν ότι ο γιωταχής τους έκλεισε.

Σαν να μην φτάνουν όλα αυτά, στην περίπτωση που τελικά είχαμε εμπλοκή και ζημίες (υλικές ή σωματικές), τα δικαστήρια συνήθως έπαιρναν το μέρος του «αδύνατου» μοτοσικλετιστή, χωρίς να μπαίνουν στη διαδικασία να αναλύσουν το πώς έγινε το όποιο ατύχημα/δυστύχημα.

Εδώ είναι λοιπόν αυτό που –πιθανόν- θα αλλάξει, μετά το δεδικασμένο του Αρείου Πάγου στην αγωγή της γυναίκας που κινούμενη με την μοτοσικλέτα της ανάμεσα στα στριμωγμένα αυτοκίνητα, έπεσε, τραυματίστηκε και υπέστη υλικές ζημίες το δίτροχό της.

ΔΡΟΜΟΣ ΚΙΝΗΣΗ

Αυτό βέβαια δεν πρέπει να οδηγήσει σε συμπεριφορές οδηγών του τύπου: «αφού κινείσαι ανάμεσα στους στοίχους κυκλοφορίας, σε σκοτώνω και δεν πληρώνω», σκέψη που ενδεχομένως να κάνουν κάποια ανθρωποειδή διαβάζοντας την εν θέματι απόφαση του Ανώτατου Δικαστηρίου της χώρας.

Όμως καλό είναι να «κόψει την φόρα» όσων αναβατών συνηθίζουν να «σπρώχνουν» όσους «κλείνουν» το άτυπο μονοπάτι τους, επικαλούμενοι (νοερά και σπάνια φωναχτά) το: «αν με χτυπήσεις θα με πληρώσεις, οπότε κάνε γρήγορα στην άκρη να περάσω».

Με λίγα λόγια (και για όσους μέχρι αυτή την παράγραφο δε με κατάλαβαν), προσωπικά συμφωνώ απολύτως με αυτή την απόφαση, που καλό είναι να λάβουν υπόψη τους και οι ποδηλάτες, ή μάλλον όσοι τουλάχιστον από αυτούς θεωρούν ότι, δεν είναι οδηγοί τροχοφόρων και μπορούν να καταστρατηγούν τον ΚΟΚ.

Δείτε όλα τα θέματα του Weekend

ΚΑΝΤΕ LIKE ΣΤΟ NEWSBEAST.GR

63
σχόλια
  1. avatar χχχ

    Το κακο με τους οδηγούς αυτοκινήτων είναι (εκτος του ότι εινα παντελως ασχετοι) ότι θεωρουν ότι ο δρομος τους ανηκει και οι μοτοσυκλέτες τον δανειζονται.
    [...] οι δρομοι ανηκουν σε ολους. Αν αποφασισουμε να παμε ο ενας πισω από τον άλλο τελειώσατε. Θα τα πουλήσετε τα κουτια σας.

  2. avatar konstantinos r

    Καλά δεν υπάρχει μια λέσχη μοτοσικλετιστών να ακολουθήσει ΕΣΤΩ ΜΙΑ ΜΕΡΑ το παράδειγμα της Γαλλία??Δεκάδες χιλίαδες μηχανάκια να ακολουθούν ο ένας πίσω από τον άλλο!!Μόνο για διοργανωση εκδρομών είναι??...Ας οριστει μια ημερομηνία και με προβολή θα ακολουθήσουν πολλοι πολίτες.Οι δικαστικές αποφάσειςκαι η Πολιτειά κατ' επέκταση, πρέπει να ακολουθούν την νομιμότητα σαφώς,να κινείται στα όρια της πραγματικότητας όμως!!
    Φοβάμαι,τρέμω ότι η νοοτροπία θα μεγαλώσει την ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΤΟΥ!!
    ΜΗΠΩΣ ΕΦΤΑΣΕ Η ΩΡΑ ΓΙΑ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΟΥ ΦΠΑ ΣΤΑ ΚΡΑΝΗ Η ΈΣΤΩ ΜΕΙΩΣΗ ΤΟΥ?

  3. avatar nikst

    Η αποφαση του δικαστηριου καταδικασε την οδηγο της μοτο ως υπαιτια κακου υπολογισμου στην κινηση μεταξυ δυο οχηματων και οχι την κινηση ολων των μοτο μεταξυ των οχηματων.Εξαλλου η κινηση αυτη γινεται σε περιοχες των δρομων που δεν επιτρεπεται να κυκλοφορουν οχηματα παρα μονο να τις διασχιζουν αν δεν κινειται αλλο οχημα η μοτο,οπως λεει ο νομος.Κατα συνεπεια αν ολοι προσεχουν δεν θα υπαρχει προβλημα για τα αυτονοητα.

  4. avatar ΓΙΑΝΝΗΣ ΤΖΩΡΤΖΗΣ

    Όσα χρόνια οδηγώ μηχανή (λίγα σε σχέση με ΙΧ) βλέπω ότι αν εξαιρέσουμε κάποιους κάγκουρες, οι υπόλοιποι είμαστε πιο νομοταγείς απ όσους οδηγούν ΙΧ (εκτός της διήθησης βέβαια). Μόνο τους οδηγούς με τα κινητά στο χέρι να βάλουμε, φτάνει.

    1. avatar ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΙΩΑΝΝΟΥ

      Ό,τι να'ναι! Μια χαρά μιλούν στο κινητό και μοτοσικλετιστές, και χωρίς κράνος οδηγούν, και καθρέφτες στραβώνουν, και σε πεζοδρόμια ανεβαίνουν και... και... και... Η επιλογή "μηχανάκι ή αυτοκίνητο" δε σε κάνει αυτόματα καλό οδηγό, είναι θέμα παιδείας, από την έλλειψη της οποίας πάσχουν πολλοί, ανεξαρτήτως οχήματος.

  5. avatar akefalos

    Αυτό που συμφωνούν όλοι είναι το σωστό. ΣΕΒΑΣΜΌ ΣΤΟΝ ΑΛΛΟ ΟΔΗΓΟ. Στην πράξη όμως τι γίνεται?

  6. avatar ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΟΣ

    Η οδήγηση είναι πάνω απ' όλα σεβασμός, απαιτείται σεβασμός από όλους προς όλους, κανείς δεν είναι εν δικαίω χωρίς σεβασμό.
    Όλα τα δυστυχήματα συμβαίνουν επειδή δεν δείχνουμε σεβασμό στους άλλους οδηγούς και στον εαυτό μας και σ' αυτούς που μας περιμένουν να γυρίσουμε πίσω.
    Ό,τι και να πούμε, μόνο με τον αλληλοσεβασμό θα σωθούμε σε όλες τις εκφάνσεις της κοινής μας ζωής και στην οδήγηση.

  7. avatar Anef

    Ως οδηγος ιχ αυτοκινητου και μηχανης , τα συμπερασματα μου ειναι σαφη και ξεκαθαρα οτι περα απο την νομιμοτητα οταν κινουμε με μηχανη αυτο που προεχει ειναι η σωματικη μου ακεραιοτηα γιατι σε καποιο ατυχημα εγω κινδυνευω πολυ περισσοτερο απο τον αυτοκινητιστη,αυτο πολλοι οδηγοι μηχανων δεν το καταλαβαινουν , εγω προσωπικα οδηγω μηχανη σπανια στο δρομο και πολυ συχνα στην πιστα

  8. avatar Ταγκλέας

    Στον άρειο πάγο είναι κάτι γεροντάκια το μόνο που θέλουν να έχουν μεγάλους μισθούς , σωματοφυλακες και να μην πάρουν ποτέ σύνταξη. Είναι εκτός ελληνικής πραγματικότητας

    1. avatar χαχαχαχαχ

      αχαχαχαχαχαχαχαχα μην καβαλάς πεζοδρόμια

  9. avatar Ellraiser

    Δεν προκειτε για πολεμο μεταξυ αυτοκινητων και μοτοσυκλετων αλλα για αλληλοεκτιμηση. αλληλοσεβασμο και αλληλοκατανοηση.
    Να εχετε παντα προσηλωμενες ολες τις αισθησεις εντονα στην οδηγηση καθε φορα που γυριζετε την μιζα. Μην αφηνετε να τις εκμηδενιζει η πολυετης πειρα η η υπερεκτιμηση για να φτασετε σε αυτους που σας αγαπανε.
    Στην τελικη με θυμιζετε οταν ειπα στην γυναικα μου οταν με επιασε ασχημα η μεση και ποσο πολυ ποναω και με απαντησε εγω να δεις, τωρα τι κανουμε? κοντρα στους πονους?
    Εχουμε γινει πολλοι σε αυτον τον πλανητη και τα στατιστικα ανεβηκαν ραγδαια. Γι αυτο προσοχη αμφοτεροι.

  10. avatar GP IOA

    Θέλω να κάνω μια ερώτηση αλλά να απαντήσετε ειλικρινά. Θα μπορούσε να είναι και θέμα έρευνας. Ποιος έχει διαβάσει το βιβλίο του ΚΟΚ κατά την εκπαίδευσή του ως οδηγός; Αυτό που είναι γύρω στις 400 σελίδες.

    1. avatar Age

      Εγώ όλο, σοβαρά τώρα. Κι εχω να πω οτι άσχετα με το τι επιθυμεί ο καθένας την σφήνα την απαγορεύει ρητά. Όσοι διαφωνούν ας πιέσουν με κάθε πρόσφορο και νόμιμο τροπο να αλλάξει. Μέχρι να γίνει αυτό όμως απλά ...απαγορεύεται. Οπότε ο δικαστής δεν ειναι γεροντάκι αλλά αυτός που κρίνει σύμφωνα με τον γραπτό σαφή νόμο που άλλοι ψηφίζουν.

  11. avatar laz

    Οδηγός αυτοκινήτου...«αφού κινείσαι ανάμεσα στους στοίχους κυκλοφορίας, σε σκοτώνω και δεν πληρώνω»
    Μηχανάκι....«αν με χτυπήσεις θα με πληρώσεις, οπότε κάνε γρήγορα στην άκρη να περάσω».
    Οπότε καλό είναι να εξετάζεται όπως τώρα κάθε περίπτωση χωριστά. Στη συγκεκριμένη, το έχω ξαναγράψει, καλά της κάνανε. Χώνεσαι όταν ξέρεις ότι σε παίρνει. Αν δε μπορείς να υπολογίσεις περιμένεις.
    Να μη παραβλέπουμε πάντως και τη διαφορά ταχύτητας. Όπου επιτρέπεται η διήθηση έχει περιορισμό στη διαφορά αυτή. Πρωί στην εθνική απο τα Κτέλ μέχρι Αττική οδό. Μεταξύ αριστερής και μεσαίας τα μηχανάκια κινούνται με πάνω απο 60ΚΜ ανάμεσα σε σειρές σερνόμενων οχημάτων.Το να τρομάξει κάποιος άπειρος οδηγός όταν περνάει μηχανή δίπλα του ξυστά με τόσα....δεν είναι δύσκολο...Ποιός φταίει τότε?

  12. avatar syrizeikiapofasi

    Υπαρχουν τα Ευρωπαικα δικαστηρια,πο εχουν τον τελευταιο λογο. Προσεχως εξεληξεις

  13. avatar Anonymous

    Οι μηχανόβιοι να προσέχουν γιατί οδηγούν επικίνδυνα , όπως οι ταξιτζήδες και οι φορτηγατζήδες , αλλά τα νεκραταφεία είναι γεμάτα με τους πρώτους !!!!!!!!!

  14. avatar ΤασοσΚ

    Αφού λοιπόν απαγορεύεται η κίνηση ανάμεσα στα αυτοκίνητα οι πρώτοι που θα πρέπει να το εφαρμόσουν είναι οι αναβάτες της Δίας και της ομάδας Ζ της αστυνομίας . Εγώ αν ήμουν στην ομάδα Ζ θα πήγαινα λόγω αυτής της απόφασης μετά από 2 ώρες σε κάποιο περιστατικό. Γιατί να πάρω εγώ την ευθύνη να με κτυπήσει κάποιος και με δίκη μου ευθύνη;

  15. avatar καρολος

    αυτοί που δεν θεωρούν σωστό να μην οδιγαμε δίτροχο μετάξι δυο λωρίδων παρακαλώ πολύ να μην οδηγούν και αυτοί στους λεωφορείοδρόμους Οι αστυνομικοί τους βλέπουν και δεν κάνουν τίποτα

  16. avatar SYC

    Προς όλους τους σχολιαστές:
    Ο Άρειος πάγος δεν νομοθετεί, ούτε απαγορεύει οδικές συμπεριφορές.
    Βγάζει δικαστικές αποφάσεις που αποτελούν προηγούμενο για μελλοντικές διαφωνίες μεταξύ αντιδίκων.
    Άρα την επόμενη φορά που θα συμβεί κάτι παρόμοιο δεν θα χρειαστεί να το ψάχνουν το θέμα αφού θα υπάρχει αυτή η απόφαση.
    ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ:
    Οδηγείτε προσεκτικά όλοι, προσπαθήστε να διαφυλάξετε την υγεία όσων βρίσκονται στο δρόμο. Αν ομως γίνει κάποιο παρόμοιο συμβάν και εμπλακεί μηχανή που έκανε διήθηση μάλλον δεν πρόκειται να πάρει αποζημίωση για οτι πάθει εκτός αν δηλώσει ο οδηγός του αυτοκινήτου οτι αναλαμβάνει πλήρως την ευθύνη για το συμβάν.
    Όλα τα υπόλοιπα που γράφετε ειναι συζήτηση καφενείου. Στα καφενεία δεν πηγαίνω όποτε πείτε τα μόνοι σας ή καλύτερα μιλήστε για το ποδόσφαιρο και την πολιτική το ίδιο ειναι.

  17. avatar Vanzel ο μηχανόβιος

    Διαβάζω τόση ώρα όλα τα σχόλια και γελάω, γελάω με τους οδηγούς αυτοκινήτων και με τους αναβάτες, γιατί κανένας δεν διάβασε το άρθρο από πάνω και ο καθένας λέει τα δικά του.
    Αν κάνουμε το χατήρι των οδηγών με τα αυτοκίνητα και πάμε με το γράμμα του νόμου, τότε να το κάνουμε σε όλα και όχι μόνο σε αυτά που σας αρέσει, όπως πχ το παρκάρισμα όπου ο νόμος λέει ότι όλα τα οχήματα πρέπει οι ρόδες να είναι παράλληλες με το πεζοδρόμιο και όχι κάθετες όπως παρκάρουν τα μηχανάκια, τότε να δω που θα παρκάρετε???
    Σχεδόν όλοι οι οδηγοί αυτοκινήτων κατηγορείται τα μηχανάκια για το πως πετάγονται μπροστά σας αλλά εγώ θέλω να ρωτήσω πόσοι από εσάς πετάγεστε μπροστά σε μηχανάκια που πάνε σωστά στην πορεία τους, χωρίς να βγάζετε φλας??? Πόσοι από εσάς σταματάτε χωρίς να ανάψετε το αλάρμ ή το ανάβετε αφού σταματήσετε??? Πόσοι από εσάς υπολογίζετε τα μηχανάκια ως όχημα και δεν κάνετε μ.........ες????
    Για τέλος έχω να πω μόνο αυτό μ........ας ο οδηγός με το μηχανάκι να μπαίνει ανάμεσα σε αυτοκίνητα και να έχει την απαίτηση να κάνουν άκρη τα αυτοκίνητα και αν γίνει κάποια ζημιά πρέπει να αναλάβει τις ευθύνες του όπως ορίζει ο νόμος, αλλά αν γίνει κάποιο ατύχημα το αυτοκίνητο θα πάθει μερικές ζημιές αλλά ο αναβάτης θα πάθει σωματικές ζημιές, ίσως και θάνατο.
    Οπότε όλοι οι οδηγοί και οι αναβάτες μάθετε να έχετε σωστή οδηγική συμπεριφορά και να σέβεστε ο ένας τον άλλων και θα δείτε μέσα σε χρόνο ρεκόρ όλα θα λυθούν και σταματήστε να κατηγορείτε ο ένας τον άλλο.

    1. avatar GP IOA

      Ν αγιάσει το στόμα σου φίλε. Επίσης, οι οδηγοί τετράτροχου ΙΧ (όπως κι εγώ) να βγουν στο δρόμο με δίτροχο, είτε ως οδηγοί ή ως συνοδοί με έναν φίλο τους για να αποκτήσουν άποψη για τα δίκυκλα.

  18. avatar megaloagroths

    οσοι οδηγουν μηχανη προσεχουν,οσοι οδηγουν παπακι, βεσπακι,ποδηλατο ειναι με την ταυτοτητα στο στομα

  19. avatar loukas 2017

    Εδώ δε φοράνε κράνη η απόφαση του ΑΠ θα τους τρομάξει. Επιπλέον δεν οδηγούν μόνο ανάμεσα στα αυτοκίνητα αλλά μπαίνουν και στο αντίθετο ρεύμα στις προσπεράσεις . Μακάρι το βιντεακι αυτό να προβληθεί και στα σχολεία

  20. avatar Φυλακή στους Παραγκάρχες

    Μερικοί κάνουν πως δεν καταλαβαίνουν ότι ακόμα και στο Συριζισταν υπάρχουν ακόμα νόμοι. Ψάχνουν σοφιστείες και δικαιολογίες για να μην τους τηρήσουν. Εμένα δεν μου αρέσει ο Ενφια, ο ΦΠΑ κλπ αλλα σκάω και ακολουθώ την νόμιμη οδό.
    Στους παπάκιδες δεν αρέσει ο κοκ, τον γράφουν στα τέτοια τους και ... καμία συνέπεια!!!
    Παιδεία, πολιτισμός και ΣΥΡΙΖΑ! Τι άλλο να ζητήσει κανεις.

Παρακαλούμε περιμένετε ...
Το newsbeast επιλέγει
Το newsbeast προτείνει
Το newsbeast επιλέγει