Με ένα εμπνευσμένο εξώφυλλο το περιοδικό Time σχολιάζει την αποκάλυψη από την Wall Street Journal εσωτερικών εγγράφων του Facebook που αποδείκνυαν την εξαιρετικά αρνητική επίδραση που έχει το Instagram στην ψυχική υγεία παιδιών και εφήβων.

Στο εξώφυλλο του περιοδικού απεικονίζεται ο ιδρυτής του Facebook, Mark Zuckerberg, με το στόμα του να είναι κρυμμένο από ένα εικονίδιο στο οποίο υπάρχει η εξής ερώτηση: «Θέλετε να διαγράψετε το Facebook;» με τις επιλογές «Διαγραφή» και «Ακύρωση».

Έμπνευση για το εξώφυλλο αποτελεί η πρώην υπεύθυνη προϊόντων της Facebook, Φράνσις Χάουγκεν, η οποία διέρρευσε τα έγγραφα στη Wall Street Journal και πλέον είναι μάρτυρας δημοσίου συμφέροντος, καθώς κατηγορεί τον όμιλο ότι βάζει «το κέρδος πάνω από την ασφάλεια» των χρηστών.

Το κείμενο που συνοδεύει τη φωτογραφία δίνει μια γεύση τον αγώνα που έκαναν άνθρωποι για να αλλάξουν την κουλτούρα του μέσου κοινωνικής δικτύωσης ώστε να βασίζεται στον άνθρωπο βάζοντάς τον πάνω από επικίνδυνους αλγορίθμους.

Στη λεζάντα της φωτογραφίας αναφέρεται: «Πριν από πέντε χρόνια, ο Roger McNamee ξεκίνησε μια αποστολή να βοηθήσει το Facebook να αλλάξει την κουλτούρα, το επιχειρηματικό μοντέλο και τους αλγόριθμους του. “Είχα ασχοληθεί με την εταιρεία στις πρώτες μέρες της ως σύμβουλος και επενδυτής. Έκτοτε, εγώ και αμέτρητοι άλλοι πιέσαμε τον ιδρυτή του Facebook, Mark Zuckerberg και την επικεφαλής λειτουργίας Sheryl Sandberg να μεταρρυθμίσουν το Facebook. Επικοινωνούσα μαζί τους ιδιωτικά. Μίλησα δημοσίως. Έγραψα για το TIME το 2019, παροτρύνοντας το Facebook και τη Silicon Valley να υιοθετήσουν τεχνολογία που βασίζεται στον άνθρωπο πάνω από εθιστικούς, επικίνδυνους αλγόριθμους. Τίποτα δεν συνέβη.

Οι τελευταίες τρεις εβδομάδες άλλαξαν το παιχνίδι”, γράφει. “Η θαρραλέα καταγγέλλουσα του Facebook, Frances Haugen, άλλαξε τη συζήτηση σχετικά με την τεχνολογική μεταρρύθμιση, πετυχαίνοντας περισσότερα από όσα είχα καταφέρει εγώ και άλλοι σε πολλά χρόνια. Τα έγγραφα που παρείχε στη Wall Street Journal επιβεβαίωσαν ότι οι ζημιές από το Facebook αποτελούν το αναπόφευκτο αποτέλεσμα ενός επικίνδυνου σχεδιασμού.

Σε πολλές περιπτώσεις, τα έγγραφα δείχνουν, ότι το Facebook επέλεξε να διπλασιαστεί παρά την επίγνωση της βλάβης που προκάλεσε και την πίεση για αλλαγή. Είναι σαφές ότι οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής και τα ΜΜΕ υποτιμούν σταθερά την απειλή που προκαλεί το Facebook, πιστεύοντας τους ρόδινους ισχυρισμούς της εταιρείας σχετικά με τη δύναμη της διασύνδεσης του κόσμου. Το Facebook δεν θα διορθωθεί».