«Στη Θεσσαλονίκη και στη Β. Ελλάδα χρωστάμε όλοι. Και δεν υπάρχουν πλέον περιθώρια για δικαιολογίες και για μεγάλα λόγια» δήλωσε ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Κώστας Καραμανλής, μετά τη συνάντηση του με τον περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας, Απόστολο Τζιτζικώστα, το απόγευμα, στο κτίριο της ΠΚΜ.

«Πολύ σύντομα, μέχρι τις 15 Οκτωβρίου θα έχουμε παρουσιάσει έναν πολύ συγκεκριμένο οδικό χάρτη για σημαντικά μεγάλα έργα, που θα αλλάξουν την όψη της Κεντρικής Μακεδονίας» πρόσθεσε ο κ. Καραμανλής μετά τη σύσκεψη και τόνισε ότι πολύ σύντομα θα δούμε αυτές τις ανακοινώσεις, αυτά τα μεγάλα έργα, να παίρνουν σάρκα και οστά».

Ο κ. Καραμανλής υπογράμμισε, μεταξύ άλλων, ότι «είναι έτοιμο να δημοπρατηθεί πολύ σύντομα» το έργο αναβάθμισης της ανατολικής περιφερειακής της Θεσσαλονίκης (fly over), σημειώνοντας ότι τις σχετικές ανακοινώσεις θα κάνει ο πρωθυπουργός τις επόμενες μέρες.

«Ο ίδιος ο πρωθυπουργός είχε δεσμευτεί από το βήμα της ΔΕΘ, ότι σε ένα χρόνο θα ξεκινήσει» είπε ο κ. Καραμανλής κατά τη διάρκεια της σύσκεψης και συνέχισε : «Λοιπόν, δημοπρατείται και αυτό το έργο».

Ο υπουργός επεσήμανε, ακόμη, ότι έχει δημοπρατηθεί και προχωρά το έργο στο γνωστό «τυφλό χιλιόμετρο» της εθνικής οδού Θεσσαλονίκης – Ποτίδαιας.

Κατά τη διάρκεια της σύσκεψης, στην οποία συμμετείχαν επίσης ο γενικός γραμματέας Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης και ο αντιπεριφερειάρχης, Πάρις Μπίλιας, συζητήθηκαν έργα υποδομών, μεταφορών και συγκοινωνιών στη Θεσσαλονίκη και σε όλους τους νομούς της περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.

Ο κ. Καραμανλής, σε δηλώσεις του μετά τη σύσκεψη, αναφέρθηκε στις αλλαγές που έγιναν στον ΟΑΣΘ με τα νέα λεωφορεία του οργανισμού με leasing και με την ανάθεση μεταφορικού έργου στα ΚΤΕΛ, ως «μεσοπρόθεσμη λύση», που «θα αλλάξει την εικόνα πολύ σύντομα», τονίζοντας, ωστόσο, ότι την «μακροπρόθεσμη λύση» θα δώσει ο μεγάλος διεθνής διαγωνισμός προμήθειας νέων λεωφορείων. Σε σχετική ερώτηση, απάντησε ότι το μοντέλο leasing θα εφαρμοστεί και στην Αθήνα, με στόχο την ανανέωση του στόλου των λεωφορείων στην Αθήνα κατά 50%, εντός του εξαμήνου, «έναν στόλο γερασμένο, προβληματικό, που δεν ξεπερνά τα χίλια λεωφορεία». Τόνισε, ότι ήδη υλοποιούνται μέτρα που συμφωνήθηκαν με τον πρωθυπουργό πριν από δύο εβδομάδες για προσλήψεις ειδικοτήτων, που είχαν να γίνουν από το 2006.

«Δε ζούμε στην εποχή που με μαγικά ραβδάκια μπορούμε να αλλάξουμε τα πάντα. Υπάρχει σχέδιο, που ξεδιπλώνεται τώρα. Και, επίσης, το μακροπρόθεσμο σχέδιο είναι να αποκτήσουμε νέα, ηλεκτροκίνητα λεωφορεία, φιλικά προς το περιβάλλον, με τον μεγάλο διαγωνισμό που θα είναι έτοιμος σε λίγους μήνες».

Ο κ. Καραμανλής σημείωσε ότι ο διαγωνισμός δεν ακυρώθηκε από την προηγούμενη κυβέρνηση, αλλά από δικαστικές προσφυγές και πρόσθεσε:

«Γνωρίζω, πολύ καλά την ταλαιπωρία που υφίστανται οι έλληνες πολίτες και στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη, γιατί η κατάσταση στις συγκοινωνίες δεν τιμά μια ευρωπαϊκή χώρα. Αλλά η διάλυση των τελευταίων πέντε ετών δεν μπορεί να αλλάξει από τη μια μέρα στην άλλη».

Για το έργο του μετρό της Θεσσαλονίκης, εξέφρασε την ελπίδα ότι μετά τις 4 Σεπτεμβρίου θα έχουν λυθεί τα ζητήματα με το σταθμό Βενιζέλου για να προχωρήσει το έργο. Επέρριψε ευθύνες και σε όσους κατέθεσαν την προσφυγή για τα ασφαλιστικά μέτρα για το σταθμό Βενιζέλου και εξέφρασε την εμπιστοσύνη του στην κρίση της ελληνικής δικαιοσύνης. Πρόσθεσε, επίσης, ότι σύντομα θα ξεκινήσουν οι πρόδρομες εργασίες για την επέκταση του μετρό προς τα βορειοδυτικά, ενώ γίνονται όλες οι γεωτεχνικές μελέτες για την επέκταση προς το αεροδρόμιο.

«Η Ελλάδα έχει μια πολύ μεγάλη ευκαιρία να εκμεταλλευτεί κονδύλια 32 δισ. Είναι μια τεράστια η πρόκληση, αλλά έχει και πάρα πολλές δυσκολίες γιατί πολλά από αυτά τα έργα, όπως ξέρουμε όλοι, πρέπει να συμβασιοποιηθούν το συντομότερο δυνατόν» τόνισε ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών.

Ο κ. Καραμανλής σημείωσε ότι η συνεργασία με την ΠΚΜ, όσο και με τον περιφερειάρχη και με την ιδιότητα του ως προέδρου της Ένωσης Περιφερειών Ελλάδος είναι «εξαιρετικά χρήσιμη», μιας και εκτός των έργων στα όρια της περιφέρειας ο κ. Τζιτζικώστας θα πρέπει να επιληφθεί και για τον συντονισμό των έργων των περιφερειών που πρέπει να τρέξουν στο διάστημα των επόμενων δύο ετών. Σημείωσε, ότι ήδη ο περιφερειάρχης έχει καταθέσει πολύ συγκεκριμένες προτάσεις και πρόσθεσε :

«Οι περιφέρειες θα παίξουν πρωταρχικό ρόλο στο ταμείο ανασυγκρότησης γιατί τελικά εσείς ξέρετε τις ανάγκες καλύτερα από εμάς» είπε ο υπουργός.

Κατά τη διάρκεια της σύσκεψης, όπως δήλωσε ο περιφερειάρχης Απόστολος Τζιτζικώστας, συζητήθηκαν μια σειρά από έργα, όπως τα ΣΔΙΤ για τα σαράντα νέα σχολεία στην ΠΚΜ που προχωρούν, τα θέματα των συγκοινωνιών, του ΟΑΣΘ, του μετρό, τα αντιπλημμυρικά έργα, κ.α.

Ο κ. Τζιτζικώστας ευχαρίστησε το υπουργείο για την ανταπόκριση του σε τρία έργα, για τη δρομολόγηση τους: το «ορφανό χιλιόμετρο» στην Ποτίδαια Χαλκιδικής, τη σύνδεση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης με την ΠΑΘΕ και το δρόμο προς τη Γαλάτιστα.

Ο κ. Τζιτζικώστας υπογράμμισε ότι τον τελευταίο χρόνο η συνεργασία της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας με το υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών «έχει απογειωθεί» και σημείωσε ότι υπάρχει «απόλυτη ταύτιση» των δύο φορέων και φέρνει «αποτελέσματα», είτε για το fly over, είτε για μικρότερα έργα, όπως π.χ. το δρόμο Θεσσαλονίκης – Έδεσσας και άλλα στους έξι νομούς και πρόσθεσε:

«Παραδώσαμε μια σειρά από μεγάλα οδικά έργα τα τελευταία χρόνια, όπως είναι ο δρόμος στο πρώτο πόδι της Χαλκιδικής, όπως είναι ο κόμβος Κ-16 ένας από τους μεγαλύτερους κόμβους της ΝΑ Ευρώπης στη δυτική Θεσσαλονίκη, η περιφερειακή της Κατερίνης, όπως είναι ο δρόμος Θεσσαλονίκης – Κιλκίς που προχωρά με πολύ γοργούς ρυθμούς και μια σειρά από άλλα έργα που αλλάζουν την ταυτότητα της Κεντρικής Μακεδονίας». Επεσήμανε, τέλος, ότι η μεγάλη πρόκληση είναι να ενταχθούν και τα νέα έργα, αν όχι στο ΕΣΠΑ και στο πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων, στη «νέα μεγάλη ευκαιρία που έχουμε ως χώρα», στο ταμείο Ανάκαμψης.