Μετά από εννιά μήνες διαπραγματεύσεων η γερμανική BMW Motorrad και η ινδική TVS (από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές μοτοσυκλετών της πολυπληθούς χώρας) υπέγραψαν τελικά συμφωνία συνεργασίας, σύμφωνα με την οποία οι δύο εταιρείες θα εξελίξουν από κοινού μοτοσυκλέτες με κινητήρες έως 500 κυβικά.

Έχοντας βιώσει την αλματώδη ανάπτυξη της ΚΤΜ που της πήρε πέρσι την πρώτη θέση ανάμεσα στους κατασκευαστές μοτοσυκλετών της Ευρώπης, χάρη στη συνεργασία της με την ινδική Bajaj, η BMW Motorrad δεν μπορούσε να μείνει με σταυρωμένα χέρια.

Σίγουρα η εμπορική επιτυχία των μικρών Duke είναι πικρό ποτήρι για την BMW, η οποία μετά την αλλαγή διευθυντή, αλλάζει και πολιτική. Φαίνεται τώρα πως ο νέος της διευθυντής Stephan Schaller, το πρώτο που έκανε όταν ανέλαβε τον Ιούνιο στη διοίκηση στη θέση του Hendrik von Kuenheim, ήταν να προσεγγίσει την ινδική βιομηχανία σε αναζήτηση πιθανών συνεργατών. Τελικά τους βρήκε στο πρόσωπο της TVS Motor.

Η ανακοίνωση φέρνει μία ακόμα δυτική βιομηχανία σε εναγκαλισμό με ινδό κατασκευαστή μοτοσυκλετών, προκειμένου να εξελίξει με λογικό κόστος μοντέλα μικρού κυβισμού, αλλά και να αποκτήσει πρόσβαση στις τεράστιες αγορές της Νοτιοανατολικής Ασίας με τα εκατοντάδες εκατομμύρια δικυκλιστών.

Είναι κάτι που η ΒΜW χρειάζεται επειγόντως, τώρα που δεν έχει πλέον τέτοια μοντέλα, έχοντας απαλλάξει την γκάμα της από τα μικρά μοντέλα «G» αλλά και τη Husqvarna που πιθανώς θα μπορούσε να προσφέρει στην παραγωγή τους.

Υπό το πρίσμα αυτό η συμφωνία θα πρέπει να λογιστεί ως επιτυχία των Γερμανών που ακολουθούν με υστέρηση άλλους ευρωπαίους κατασκευαστές. Ωστόσο οι μακροχρόνιες επιπτώσεις της είναι ακόμα αχαρτογράφητες.

Οι πρώτοι διδάξαντες Ιάπωνες, διαθέτουν ήδη τεράστια παραγωγική δυνατότητα στη Νοτιοανατολική Ασία, όμως η παραγωγή των εργοστασίων τους στην Ιαπωνία έχει μειωθεί σε λιγότερο από το μισό εκείνης προ 15 ετών.

Σύμφωνα με τους όρους της συμφωνίας που δημοσιοποιήθηκαν, οι δύο εταιρείες θα εξελίξουν τις νέες μικρές και μεσαίες μοτοσυκλέτες από κοινού. Θα κατασκευάζονται στην Ινδία, αλλά ως διαφορετικά μοντέλα, προσαρμοσμένα στις αγορές τις οποίες απευθύνονται.

Αυτό πρακτικά σημαίνει πως όσα προορίζονται για την ευρωπαϊκή και αμερικάνικη αγορά θα φέρουν το σήμα της BMW, ενώ εκείνα με προορισμό την Ασία το σήμα της TVS.