Ξεκίνησε σαν έλεγχος ρουτίνας αλλά πρόσφατα εξελίχθηκε σε ευρύτατη παγκόσμια ανάκληση της BMW, στα συνεργεία της οποίας ανά τον κόσμο (πάνω από 1.500) καλούνται όλοι οι ιδιοκτήτες μοντέλων R1200GS και R1200GS (R 1200 GS K50/51) τα οποία έχουν κατασκευαστεί από τον Νοέμβριο του 2013 ως και τον Ιούνιο του 2017.

moto2

Η ανάκληση αφορά κατά το γερμανικό περιοδικό Motorrad 168.500 μοτοσυκλέτες παγκοσμίως – κατά άλλες πηγές 168.000 μοτοσυκλέτες.

Σύμφωνα με την επίσημη αναγγελία της ανάκλησης (υπ. Αριθμ. 7176 της 5ης Ιουλίου 2017) του Ομοσπονδιακού Γραφείο Μηχανοκίνητων Οχημάτων (Kraftfahrt-Bundesamt) η ανάκληση οφείλεται σε πρόβλημα στο πιρούνι.

Συγκεκριμένα υπό συγκεκριμένες συνθήκες ακραίας στιγμιαίας καταπόνησης – όπως π.χ. πέσιμο σε μεγάλη λακκούβα με πολλά χιλιόμετρα-, είναι πιθανόν να «ανοίξουν» τα καλάμια (ουσιαστικά είναι δύο ατσάλινοι σωλήνες) του μπροστινού συστήματος.

Συγκεκριμένα η ζημιά (το άνοιγμα) μπορεί να επισυμβεί στο πάνω άκρο, εκεί όπου το άνοιγμα του καλαμιού σφραγίζεται με μία πρεσαριστή τάπα από αλουμίνιο. Όταν το μπροστινό υποβληθεί σε υψηλή στιγμιαία καταπόνηση λοιπόν, το άνοιγμα του σωλήνα μπορεί να παραμορφωθεί, δημιουργώντας ένα διάκενο με την τάπα.

moto3

Η εφαρμογή της τάπας θεωρείται προβληματική ακόμα και αν το διάκενο είναι της τάξης των 2/10 του χιλιοστού (0,2mm). Από τη στιγμή που εμφανιστεί διάκενο, οι επόμενες λακκούβες επιτείνουν την παραμόρφωση του σωλήνα – η οποία τελικά μπορεί να εξελιχτεί σε καταστροφική και επικίνδυνη για την οδήγηση.

moto4

Η βλάβη αποκαθίσταται με δύο τρόπους σύμφωνα με τη BMW ΗΠΑ. Αν δεν διαπιστωθεί διάκενο κατά τον έλεγχο, τότε στο καλάμι περνιέται ένα πρόσθετο χιτώνιο που σταθεροποιεί και ενισχύει το καλάμι στην περιοχή αυτή. Αν όμως διαπιστωθεί διάκενο, τότε αλλάζεται το πιρούνι.

Η ιστοσελίδα της ασφαλιστικής Bennets αναφέρεται στο πρόβλημα με εύληπτο και αναλυτικό τρόπο με τη βοήθεια και του διαγράμματος που παραθέτουμε και εμείς.

Στις ΗΠΑ η BMW έχει σταματήσει η πώληση των συγκεκριμένων μοντέλων.

moto5 moto1