H Ομάδα SAG Moto2 έδωσε στη δημοσιότητα την ανάλυση που έκανε στα δεδομένα της τηλεμετρίας τα σχετικά με την πτώση του νεαρού Ισπανού αναβάτη που του στοίχισε τη ζωή.

Τα δεδομένα παραδόθηκαν στην Ομάδα του Salom την Κυριακή 5 Ιουνίου από την Οργάνωση του αγώνα. Αμέσως η Ομάδα συνεδρίασε με συμμετοχή των Edu Perales (ιδιοκτήτης της ομάδας), Jordi Rubio (τημ μάνατζερ), Salom Bernat Bassa (αρχιμηχανικός του Salom), Michael Ferger (αρχιμηχανικός του Jesko Raffin), Jesko Raffin (αναβάτης της Moto2) και Marco Rodrigo (μάνατζερ του Luis Salom). Ακολουθεί η αλληλουχία των γεγονότων πριν το μοιραίο δυστύχημα, όπως τα ανέδειξε η ανάλυση.

Κατά τη διάρκεια των Β’ Ελεύθερων Δοκιμαστικών (ΕΔ2) ο Luis Salom έκανε μερικούς γύρους, σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο του (1’48.608) και ύστερα έκανε το πρώτο του πιτ-στοπ για να περάσει ένα φρέσκο πίσω λάστιχο στη μοτοσυκλέτα.

Έπειτα επέστρεψε στην πίστα. Στη διάρκεια αυτού του πρώτου γύρου μετά το πιτ-στοπ συνέβη το δυστύχημα. Στον γύρο αυτόν λοιπόν, ο Salom έφτασε στο σημείο αναφοράς πέδησης της Κ12 (στροφή 12, μια γρήγορη δεξιά) κινούμενος με 6 χαω λιγότερα από ό,τι στον ταχύτερο γύρο του.

Σύμφωνα με την τηλεμετρία αυτό συνέβη, επειδή είχε βγεί από την Κ11 με χαμηλότερη επιτάχυνση. Η ταχύτητα των μοτοσυκλετών στο σημείο αυτό είναι σύμφωνα με πληροφορίες του motomatters.com γύρω στα 170 χαω.

serveimage1

Λόγω της μειωμένης ταχύτητας ο Ισπανός έπιασε τα φρένα 9 μέτρα αργότερα από το σημείο αναφοράς, ώστε να έχει την κατάλληλη (αυξημένη) ταχύτητα για να στρίψει στην Κ12.

Στην είσοδο όμως αυτής της στροφής υπάρχει στο οδόστρωμα μια ανωμαλία, γνωστή σε όλους τους αναβάτες. Bρίσκεται σε σημείο που οι αναβάτες την περνούν έχοντας ήδη αφήσει τα φρένα.

Ωστόσο η κατά 9 μέτρα καθυστέρηση της πέδησης είχε σαν αποτέλεσμα η μοτοσυκλέτα του Luis να περάσει την ανωμαλία φρεναριστή. Με μειωμένη διαδρομή ανάρτησης λόγω της βύθισης του μπροστινού και με πιο νευρική γεωμετρία (αφού η μοτοσυκλέτα ήταν με βυθισμένη ανάρτηση εμπρός) συν την ταχύτητα που πλέον ήταν ίση με εκείνη την οποία είχε στο σημείο αυτό όταν έκανε τον ταχύτερο γύρο του, η πίεση στο εμπρός ελαστικό ξεπέρασε τα όρια της πρόσφυσής του όταν χτύπησε πάνω στην ανωμαλία. Η απώλεια της πρόσφυσης οδήγησε στην πτώση και το τραγικό της αποτέλεσμα, αν και χρειάστηκαν αρκετές ακόμη κακές συνέργειες παραγόντων μέχρι να ολοκληρωθεί το δράμα.

Ο Salom στάθηκε ιδιαίτερα άτυχος, αφού αν είχε πέσει ένα μέτρο πιο δεξιά ή αριστερά η κατάληξη θα ήταν τελείως διαφορετική. Το ίδιο και αν είχε λίγα χιλιόμετρα λιγότερα όταν περνούσε την ανωμαλία.

Στο σημείο που σερνόμενος πίσω από τη μοτοσυκλέτα βγήκε από τη διαδρομή σε εφαπτομένη τροχιά, υπάρχει μια στενή ασφάλτινη λωρίδα που έχει κατασκευαστεί για να φρενάρουν τα αυτοκίνητα της F1 αν βγουν από τη στροφή, ώστε να μην χτυπήσουν «με όσα» στον τοίχο ασφαλείας που βρίσκεται αρκετά κοντά στην πίστα.

Δεξιά και αριστερά της ασφάλτινης λωρίδας εκτείνεται ο χώρος διαφυγής γεμάτος χαλίκι. Αν η τροχιά του Salom τον έφερνα στα χαλίκια, ο Ισπανός θα επιβράδυνε περισσότερο από τη μοτοσυκλέτα του και θα ακολουθούσε διαφορετική πορεία, μένοντας μακριά της.

Γλιστρώντας όμως και οι δυο πάνω στην άσφαλτο, πρώτα η μοτοσυκλέτα και μετά ο Salom κατέληξαν με ελάχιστα μειωμένη ταχύτητα στον αερότοιχο. Ο Salom προσέκρουσε στην μοτοσυκλέτα και όχι στον αερότοιχο και αυτό κατέστη μοιραίο. Στη συνέχεια, η μοτοσυκλέτα που λόγω μεγαλύτερου βάρους είχε περισσότερη ορμή, έκανε ένα σάλτο μορτάλε και επιστρέφοντας στη γη έπεσε πάνω στο σώμα του δύσμοιρου αναβάτη…

Θανάσης Χούντρας