2
loading

Η ετήσια έρευνα Global Digital Report 2018 των We Are Social και Hootsuite έδειξε ότι περισσότερα από 4 δισεκατομμύρια ανθρώπων χρησιμοποιούν σήμερα το ίντερνετ. Μάλιστα, η χρήση των κοινωνικών μέσων δικτύωσης συνεχίζει να παρουσιάζει ραγδαία ανάπτυξη, καθώς ο αριθμός των ατόμων που χρησιμοποιούν τις συγκεκριμένες πλατφόρμες σε κάθε χώρα έχει αυξηθεί κατά σχεδόν ένα εκατομμύριο νέους χρήστες σε καθημερινή βάση τους τελευταίους 12 μήνες.

Τρία δισεκατομμύρια από τους χρήστες του ίντερνετ συνδέονται με τα social media κάθε μήνα –πρόκειται για ένα ποσοστό της τάξης του 40% του παγκόσμιου πληθυσμού–, την ώρα που οι 9 στους 10 έχουν πρόσβαση στις συγκεκριμένες πλατφόρμες μέσα από τα κινητά τους.

Τόσα χρόνια, λοιπόν, όλο αυτό το κοινό αναζητούσε «πρότυπα»- influencers στο διαδίκτυο, αναδεικνύοντάς τα, celebrities ή μη, σε δυνατούς «διαφημιστές» προϊόντων, οι οποίοι από την πλευρά τους εξαργύρωναν την φήμη και την λατρεία των ενθουσιώδων και αφοσιωμένων ακόλουθών τους κλείνοντας χρυσά συμβόλαια με διαφημιστικές ή απευθείας με τις εταιρείες που ήθελαν να προωθήσουν τα προϊόντα τους.

Η Covid-19 έκανε τους ακόλουθους των influencers να τους γυρίσουν την πλάτη

Με την εμφάνιση της Covid-19 και την εξάπλωση της πανδημίας του κορονοϊού σε όλο τον κόσμο, η ζωή όπως την θυμόμασταν πριν δεν θα είναι ποτέ η ίδια. Κάτι που φαίνεται να ισχύει και για το κομμάτι του μάρκετινγκ και των influencers, οι οποίοι μετά την κρίση που πέρασε η παγκόσμια κοινότητα φαίνεται ότι έπεσαν στα μάτια του μέχρι πρότινος, αγνού θα μπορούσαμε να πούμε, κοινού.

Οι φανατικοί ακόλουθοι φαίνεται ότι γύρισαν την πλάτη στα αγαπημένα τους πρόσωπα, τα οποία εμπιστευόντουσαν μέχρι και για το ποια μάρκα ζυμαρικών να αγοράσουν. Γιατί συνέβη όλο αυτό; Γιατί η κρίση του κορονοϊού διέθεσε άπλετο ελεύθερο χρόνο στον καθένα να τα βρει με τον εαυτό του, ενώ του προσέφερε αμέτρητες ευκαιρίες και τροφή για σκέψη για πάρα πολλά θέματα. Ένα από τα οποία και η «εισβολή» των influencers στις ζωές μας μέσω των κοινωνικών μέσων δικτύωσης και το κατά πόσο η πλουσιοπάροχη ζωή του καθενός από αυτούς μοιάζει έστω και στο ελάχιστο με την δική τους.

Προκαλώντας τους «κοινούς θνητούς» με το πλουσιοπάροχο lifestyle που επιδείκνυαν ακόμη και κατά την διάρκεια της κρίσης του κορονοϊού, πολλοί από αυτούς έτυχαν άσχημων κριτικών από τους followers τους, οι οποίοι τώρα περισσότερο από ποτέ συνειδητοποίησαν το χάσμα που βρίσκεται ανάμεσά τους. Ένα χάσμα που δεν γεφυρώνεται ποτέ, ακόμη κι αν η μία από τις δεκάδες τσάντες που διαθέτουν στις ντουλάπτες τους οι χρυσοπληρωμένες, μέχρι πρότινος, αγαπημένες και δημοφιλείς influencers μοιάζει ή είναι ίδια με εκείνη που κρατάει η 20χρονη (wanna be) fashionista.

Μια παροιμία λέει ότι «τα ράσα δεν κάνουν τον παπά», ωστόσο, στην περίπτωση των influencers δεν φαίνεται να ισχύει κάτι τέτοιο, καθώς τα «ράσα» τους (πολυτελείς βίλες, πλουσιοπάροχα τραπέζια, πρωτοκλασάτα αυτοκίνητα, πανάκριβα ρούχα, συλλεκτικές τσάντες κ.α.) φαίνεται ότι προκαλούν απέχθεια πια στην κοινή γνώμη, η οποία δεν αρκείται στο να παρακολουθεί από την «κλειδαρότρυπα» την τάδε και την δείνα πώς φοράει το καινούριο της φόρεμα, πώς κάνει μάσκα ομορφιάς, πώς μαγειρεύει (αν μαγειρεύει η ίδια πίσω από την κάμερα) κ.α. Αυτό που ζητάει πια το κοινό είναι αμεσότητα και χαμηλό προφίλ, καθώς οι ανάγκες πλέον έχουν αλλάξει με το lifestyle να έχει μπει σε δεύτερη μοίρα.

Αμεσότητα, αυθεντικότητα και χαμηλό προφίλ τα νέα ζητούμενα

Chiara Ferragni, η πιο δυναμική και πλούσια fashion influencer δεν είναι άλλη από την Ιταλίδα blogger

Όταν πρωτοεμφανίστηκε η πανδημία πολλοί από τους επηρεαστές των κοινωνικών μέσων δικτύωσης κατηγορήθηκαν ότι δεν έδειξαν ιδιαίτερη ευαισθησία στο θέμα, την στιγμή που όλος ο κόσμος ήταν κλεισμένος στο σπίτι, ενώ αρκετοί είχαν πληγεί και από την Covid-19. Οι influencers που είδαν μεγαλύτερη επιτυχία αυτήν την περίοδο, ήταν εκείνοι που αντιμετώπισαν την κατάσταση αυθεντικά, δείχνοντας στους οπαδούς τους πώς προσαρμόστηκαν στην ζωή στο σπίτι με απλούς τρόπους, καθώς και οι σχετικά «αδύναμοι» και πιο εύκολα προσβάσιμοι και προσεγγίσιμοι. Όχι τα πρωτοκλασάτα ονόματα δηλαδή, που μοιάζουν πιο απόμακρα.

Ο πιο «απλός» και «ταπεινός» influencer μπορούσε πιο εύκολα να μιλήσει για το άγχος της μαγειρικής κατά την διάρκεια της εφαρμογής της «διαφημίζοντας» ταυτόχρονα ένα προϊόν, απ’ ό,τι ο χρυσοπληρωμένος influencer που κατά πάσα πιθανότητα να μην είχε βρεθεί ποτέ πίσω από τον πάγκο της κουζίνας του.

Το ζητούμενο, πλέον, και από τις εταιρείες οι οποίες «χρησιμοποιούν» τους influencers ως «πωλητές» των προϊόντων τους είναι να κερδίσουν το κοινό βάσει των αναγκών τους, όπως αυτές έχουν διαμορφωθεί την εποχή μετά τον κορονοϊό. Έτσι ο τρόπος που οι ίδιες αλλά και οι influencers θα πράξουν από εδώ και πέρα θα πρέπει να ταιριάζει στην καθημερινότητα του κοινού με έναν τρόπο ρεαλιστικό και όχι ουτοπικό, όπως συνέβαινε τις καλές εποχές προ- κορονοϊού.

Το ζωντανό περιεχόμενο θα γίνει πιο δημοφιλές

Όταν το Instagram κυκλοφόρησε για πρώτη φορά την λειτουργία του Instagram Live η αποδοχή από το κοινό δεν ήταν η προσδοκόμενη. Μέχρι πρόσφατα, μάλιστα, ήταν απίθανο το κοινό να μπορεί να παρατηρεί τους influencers ζωντανά, κάτι που από την μέρα του παγκόσμιου lockdown φαίνεται να αλλάζει, καθώς όλο και περισσότερα δημοφιλή brands, κανάλια ομορφιάς και μόδας μεταδίδουν ζωντανά μέσω της εφαρμογής πολλές από τις κινήσεις τους.

Χωρίς άλλη επιλογή, λοιπόν, το διάστημα που το κοινό διέμεινε κλεισμένο στο σπίτι έκανε μαθήματα μαγειρικής, παρακολούθησε DJ σετ, ζωντανές συνεντεύξεις κ.α., επιτρέποντας στις εταιρείες να εκμεταλλευτούν την αμεσότητα που αυτή η εφαρμογή προσφέρει φέρνοντας τον καταναλωτή ένα βήμα πιο κοντά στο προϊόν. Το κομμάτι της αυθεντικότητας που είναι πλέον το ζητούμενο είναι πλέον γεγονός καθώς κατά την διάρκεια των ζωντανών συνομιλιών, δεν υπάρχει χώρος για επεξεργασία ή αλλαγές.

Έτσι, το περιεχόμενο που εμφανίζεται είναι πιο ακατέργαστο και αληθινό, κάτι που το καθιστά πιο ελκυστικό για τον καταναλωτή. Μια τάση που απ’ ό,τι φαίνεται θα κυριαρχήσει στο χώρο του influence για το 2020 γενικότερα, καθώς πρόκειται για έναν πιο φυσικό τρόπο επικοινωνίας με το κοινό.

Το μέλλον των influencers την μετά- κορονοϊού εποχή

Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι η επιρροή που θα ασκούν στο κοινό οι influencers θα συνεχίσει να υφίσταται και να αποτελεί ένα τεράστιο κανάλι για τις εταιρείες και την εποχή μετά τον κορονοϊό. Το θέμα είναι ότι πλέον, πιο πολύ από ποτέ, αποτελεί απαραίτητη ανάγκη η αλλαγή στον μέχρι πρότινος τρόπο λειτουργίας των τακτικών μάρκετινγκ που βασίζονται στη φιλοσοφία των influencers.

Από την επιλογή των σωστών προσώπων έως την δημιουργία των κατάλληλων μηνυμάτων, ο βασικός πρωταγωνιστής είναι ο καταναλωτής και οι ανάγκες του όπως αυτές έχουν διαμορφωθεί σήμερα, με την παρουσία της πανδημίας του κορονοϊού, οι οποίοι αποζητούν πια την αλήθεια, την αυθεντικότητα, την αμεσότητα και την ενσυναίσθηση.

Με δεδομένη την ασφάλεια της δημόσιας υγείας, η εμφάνιση της Covid-19 ίσως να αποτελεί και την αφορμή για μια ουσιαστική αλλαγή, η οποία θα σπάσει τη «φούσκα» των χρυσοπληρωμένων, τέλειων και χαμογελαστών influencers, δίνοντας την θέση τους σε ανθρώπους πιο κοντά στην καθημερινότητα του απλού ανθρώπου.

ΚΑΝΤΕ LIKE ΤΟ NEWSBEAST.GR

2
σχόλια
  1. avatar Να μη βρει ο παππάς να θάψει

    Απ τα ωραιότερα άρθρα μέχρι σήμερα.... Υπάρχει ελπίδα να γίνουμε καλύτεροι!

  2. avatar Διαφορά στη διαφορά

    Για όλα υπάρχει μία αιτία γιά το πρίν και το μετά.

Παρακαλούμε περιμένετε ...