Την απόσυρση της επιβολής αγγελιόσημου στην ιντερνετική διαφήμιση ζητά το IAB Europe από την ελληνική κυβέρνηση, σημειώνοντας ότι πρόκειται για «μυωπικό» μέτρο που θα προκαλέσει διαρκή φθορά στην διαδικτυακή οικονομία.

Ακόμη, ο Οργανισμός Διαδραστικής Επικοινωνίας, στην ανακοίνωσή του, τονίζει ότι η εν λόγω ρύθμιση προσδίδει ανταγωνιστικό μειονέκτημα στα ελληνικά sites ενώ υπογραμμίζει ότι θα προχωρήσει σε συζητήσεις με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και θα εξετάσει τις όποιες περαιτέρω ενέργειες.

Η ανακοίνωση του το IAB Europe αναφέρει τα εξής:
«Η Ελληνική Κυβέρνηση παρουσίασε σχέδιο νόμου που επιβάλλει φόρο 21.5% στη διαφήμιση στο Διαδίκτυο, προς όφελος των ασφαλιστικών ταμείων των δημοσιογράφων. Το ΙΑΒ Europe καλεί την Ελληνική Κυβέρνηση να αποσύρει τη συγκεκριμένη διάταξη.

Το νομοσχέδιο πρόκειται να ψηφισθεί την Πέμπτη της επόμενης εβδομάδας και θα επιβαρύνει τη διαφήμιση στο Internet με 21.5%. Ο φόρος επιβάλλεται σε online διαφημίσεις σε ειδησεογραφικά portals με έδρα στην Ελλάδα και πρωτογενές περιεχόμενο (αλλά όχι άλλα portals ή forums).

Η νομιμότητα ενός φόρου υπέρ τρίτων, δηλαδή των Ασφαλιστικών Ταμείων των δημοσιογράφων, αμφισβητείται ωστόσο, σε κάθε περίπτωση, ο εν λόγω φόρος θα προσέδιδε σημαντικό ανταγωνιστικό μειονέκτημα στα Ελληνικά ειδησεογραφικά portals.

Η πρόταση του νομοσχεδίου αγνοεί την ίδια τη φύση του Μέσου, αφού οι Διαδικτυακές διαφημιστικές αγορές είναι πολύ λιγότερο οριοθετημένες και οι διαφημιζόμενοι έχουν τη δυνατότητα να προσεγγίσουν τον ίδιο χρήστη σε διαφορετικές πλατφόρμες ή sites. Αν αυτό μπορεί να είναι εφικτό με χαμηλότερα κόστη μέσω μη ειδησεογραφικών portals (ή ειδησεογραφικών με έδρα εκτός Ελλάδας), οι διαφημιζόμενοι θα στραφούν προς αυτήν την κατεύθυνση με επιζήμια αποτελέσματα για την Ελληνική ειδησεογραφική αγορά.

Τα ειδησεογραφικά portals που επενδύουν σε πρωτογενές περιεχόμενο όχι μόνο θα χάσουν διαφημιστικό μερίδιο, που είναι η σημαντικότερη –αν όχι η μοναδική– πηγή εσόδων, αλλά ακόμη και η επιβίωσή τους ενδέχεται να απειληθεί.

Όπως και να έχει, οι επιπτώσεις είναι ξεκάθαρες: Η Ευρωπαϊκή Ψηφιακή Αgenda θα πληγεί στην Ελλάδα, καθώς η παραγωγή υψηλής ποιότητας περιεχομένου πιθανότατα θα μειωθεί, αφήνοντας πολύ λιγότερες επιλογές σε εκατομμύρια χρήστες.

Ακόμη περισσότερο, καθώς η ποιότητα περιεχομένου και η ανάπτυξη της ψηφιακής οικονομίας τείνουν να είναι αλληλένδετες, η Ελλάδα κινδυνεύει να βλάψει έναν καίριο μοχλό ανάπτυξης για το σύνολο της οικονομίας. Τούτο θα έπρεπε να ληφθεί σοβαρά υπόψη, ειδικά σε περιβάλλον εντεινόμενης ύφεσης.

«Κάθε φόρος στο internet διακινδυνεύει αρνητικό αντίκτυπο στην ανάπτυξή του. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει αναγνωρίσει το internet ως Μέσο ανάπτυξης, το οποίο συμβάλλει θετικά σε όλη την οικονομία και βοηθά στη δημιουργία θέσεων εργασίας. Η Ελληνική Κυβέρνηση θα μπορούσε να προτείνει μέτρα που θα ενίσχυαν την επιχειρηματικότητα στο Διαδίκτυο και θα δημιουργούσαν ευκαιρίες απασχόλησης και επιπρόσθετα φορολογικά έσοδα». είπε ο Alain Heurex, Πρόεδρος του ΙΑΒ Europe.

«O σκοπός της Ελληνικής Κυβέρνησης στην φορολόγηση της διαφήμισης είναι κατανοητός, αφού αγωνίζεται να διασώσει τα δημόσια οικονομικά. Ωστόσο, μπορεί να αποδειχθεί μυωπικό μέτρο που θα προκαλέσει διαρκή και μακροχρόνια φθορά στην διαδικτυακή οικονομία, με αποτέλεσμα να εξαλειφθεί κάθε πρόσκαιρο όφελος.

Κάθε φόρος στο internet – ειδικά τα συγκεκριμένα μέτρα που προκαλούν πολλαπλές διαστρεβλώσεις στην αγορά – ελοχεύουν τον κίνδυνο να προξενήσουν σφοδρή βλάβη στο ψηφιακό μέλλον της χώρας. Αυτό έρχεται σε προφανή αντίθεση με την επίσημη πρόθεση του Πρωθυπουργού Γ. Παπανδρέου να επιταχύνει την ψηφιακή ανάπτυξη στην Ελλάδα. Θα συζητήσουμε με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και θα εξετάσουμε περαιτέρω ενέργειες.” είπε ο Κίμων Ζορμπάς, Αντιπρόεδρος του IAB Europe».