Ενδιαφέρεστε να αγοράσετε ή να ενοικιάσετε κάποιο ακίνητο; Έχετε πελαγώσει με όσα πρέπει να σκεφτείτε, να ρωτήσετε, να ξεκαθαρίσετε και να προλάβετε; Ιδού οκτώ ερωτήσεις που θα σας βοηθήσουν να αποφύγετε κακοτοπιές και θα διευκολύνουν όλη τη διαδικασία.

1) Το σπίτι έχει αγοραστεί με δάνειο το οποίο είναι στο «κόκκινο» και κινδυνεύει να βγεί στο σφυρί

Σπάνιο φαινόμενο αλλά σήμερα, με το 10% των στεγαστικών δανείων να είναι στο «κόκκινο», δεν μπορείτε να το αγνοήσετε. Τυχόν πλειστηριασμός του μπορεί να σημαίνει μεγάλη ταλαιπωρία για εσάς γιατί μπορεί να αναγκαστείτε ακόμα και να αλλάξετε σπίτι και πριν την λήξη της μίσθωσης.

2) Η πολυκατοικία έχει ζημιές

Ελάχιστοι ιδιοκτήτες θα σας πούν για την πραγματική κατάσταση που βρίσκεται η πολυκατοικία. Για παράδειγμα δεν πρόκειται να πουν ότι οι εξωτερικές σωληνώσεις έχουν σπάσει και χρειάζονται άμεση επισκευή. Τι σημαίνει αυτό; Ακόμα και αν η βλάβη δεν θα πληρωθεί από εσάς η αποκατάσταση θα κάνει την ζωή σας κόλαση για όλο το διάστημα των επισκευών. Για να μη μιλήσουμε για τα προβλήματα που υπάρχουν αλλά έχουν καλυφθεί. Για αυτό ένας ενδελεχής έλεγχος ή μία συζήτηση με άλλους ενοίκους ή τον διαχειριστή είναι απαραίτητη.

3) Το ενοίκιο είναι…

Σήμερα βρισκόμαστε στην εποχή της επαναδιαπραγμάτευσης των ενοικίων. Γραφεία, καταστήματα αλλά και σπίτια βρίσκονται στο επίκεντρο καθώς οι ιδιοκτήτες είναι διατεθειμένοι να μειώσουν το ενοίκιο για να μη μείνει το ακίνητο κενό. Ακόμα και αν ο ιδιοκτήτης εμφανίζεται αμετακίνητος στην προσφορά του, κάντε αντιπροσφορά και επιμείνετε. Αν μάλιστα τα ενοικιαστήρια στην γειτονιά είναι πολλά τότε έχετε πολλές πιθανότητες να πετύχετε το στόχο σας.

4) Οι γείτονες φωνάζουν ….

Δυνατή μουσική τα ξημερώματα, σύρσιμο επίπλων τα μεσάνυχτα, καυγάδες… Αυτά είναι τα προβλήματα που μπορεί να προκαλέσουν οι γείτονες. Στην περίπτωση της πολυκατοικίας κάτι τέτοιο μπορεί να αποδειχτεί βασανιστικό. Την πληροφορία αυτή δεν πρόκειται να σας την πεί κανένας αν δεν ρωτήσετε τους κατάλληλους ανθρώπους.

5) Αυτή είναι δική σας δαπάνη…

Η περίπτωση να συμβεί μία βλάβη σε ένα σπίτι που να χρειάζεται άμεση επανόρθωση είναι μία πολύ συνηθισμένη υπόθεση. Εξίσου συνηθισμένες είναι οι διενέξεις μεταξύ ενοικιαστών και ιδιοκτητών για το ποιος από τους δύο θα πρέπει να πληρώσει. Αν και η νομοθεσία καθορίζει ένα πλαίσιο εντούτοις είναι προς το συμφέρον σας να ξεκαθαρίσετε από την αρχή ποιος πληρώνει τι και μάλιστα γραπτώς…

6) Συγγνώμη, πρέπει να εγκαταλείψετε το σπίτι γιατί το πουλώ

Η ύφεση έχει δημιουργήσει νέες άγνωστες καταστάσεις. Η πιο συνηθισμένη είναι μία πώληση εκτός προγράμματος. Για τον λόγο αυτό ρωτήστε από την αρχή αν σκοπεύει να πουλήσει το σπίτι, αν προτίθεται να προχωρήσει σε μία αλλαγή ιδιοκτησιακού καθεστώτος, π.χ. να το δώσει στην κόρη που είναι στα «σκαλιά της εκκλησίας». Σε κάθε περίπτωση πρέπει να γνωρίζετε όσο το δυνατόν καλύτερα τις προθέσεις του ιδιοκτήτη για το σπίτι.

7) Λυπάμαι δεν δεχόμαστε σκύλους… .

Τα κατοικίδια πολλές φορές είναι ανεπιθύμητα και αυτό καλό είναι να το γνωρίζετε πριν αναγκαστείτε να συγκρουστείτε είτε με τον ιδιοκτήτη είτε με άλλους ενοίκους.

8) Α! Αυτό θα το φτιάξω…

Πόσοι ενοικιαστές δεν εμπιστεύτηκαν τις προφορικές διαβεβαιώσεις των ιδιοκτητών ότι θα φτιάξουν το καζανάκι ή τον νιπτήρα ή τον διακόπτη και υπεγραψαν το μισθωτήριο αλλά στην συνέχεια όλα ήταν λόγια του «αέρα»; Πολλοί. Για να μη γίνετε ένας από αυτούς μη μπείτε στο σπίτι με την προοπτική να επισκευαστούν οι βλάβες… Στη χειρότερη περίπτωση εάν ο ιδιοκτήτης υπόσχεται να κάνει τις επισκευές, να το υπογράψει.

Πηγή: www.realestatenews.gr