«Φρένο» στους ηλικιωμένους οδηγούς με νέες εξετάσεις για δίπλωμα

Το υπουργείο προχώρησε στον καθορισμό της διαδικασίας για την επανεξέταση


AUTO
10:36
11/09/2018
«Φρένο» στους ηλικιωμένους οδηγούς με νέες εξετάσεις για δίπλωμα
51
loading

Να «φρεσκάρουν» τους κανόνες της σωστής οδήγησης πρέπει οι ηλικιωμένοι οδηγοί, 74 ετών και άνω, προκειμένου να αποδείξουν αν θα συνεχίσουν να οδηγούν ή όχι.

Οι οδηγοί άνω των 74 χρόνων, σύμφωνα με τον νέο ΚΟΚ, θα πρέπει να ανανεώσουν το δίπλωμά τους αποδεικνύοντας πως και ξέρουν να οδηγούν και να παρκάρουν αλλά και έχουν τα αντανακλαστικά για σωστή πορεία κοκ.

Το υπουργείο Μεταφορών με εγκύκλιο του προς τις αρμόδιες διευθύνσεις και υπηρεσίες βάζει «φρένο» στους ηλικιωμένους που κυκλοφορούν στους δρόμους και έχουν... χάσει τα αντανακλαστικά τους αυξάνοντας τις πιθανότητες πρόκλησης ατυχήματος.

Ειδικότερα, σύμφωνα με απόφαση του υπουργού Μεταφορών Χρήστου Σπίρτζη, οι ηλικιωμένοι οδηγοί θα πρέπει να δώσουν ξανά εξετάσεις για δίπλωμα οδήγησης μόλις συμπληρώσουν το 74ο έτος της ηλικίας τους και μάλιστα να επαναλαμβάνουν την διαδικασία κάθε τρία χρόνια, εκτός από τις ιατρικές βεβαιώσεις που θα προσκομίζουν. Όσοι είναι πάνω από 80 ετών θα πρέπει να δίνουν εξετάσεις για δίπλωμα κάθε δύο χρόνια.

Σύμφωνα με το υπουργείο Μεταφορών οι ηλικιωμένοι θα κάνουν έναν κύκλο βασικής οδήγησης και δεν θα δίνουν όλο το πρόγραμμα των εξετάσεων (σήματα οδήγησης). Ανανέωση διπλώματος υποχρεούνται και οι οδηγοί άλλων χωρών που ζουν και κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους.

Επίσης, όσοι απορρίπτονται σε θεωρητικές εξετάσεις πάνω από τέσσερις φορές έχουν δικαίωμα επανεξέτασης µε την παρέλευση 14 ημερών.

Όπως δήλωσε, στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Μεταφορών Θάνος Βούρδας, το υπουργείο εξειδικεύοντας τις αλλαγές που έγιναν στον ΚΟΚ με τον πρόσφατο νόμο 4530/18, προχώρησε στον καθορισμό της διαδικασίας για την επανεξέταση της ικανότητας οδήγησης των πολιτών άνω των 74 ετών.

«Στόχος μας είναι να λαμβάνεται κάθε αναγκαίο μέτρο που εγγυάται μεγαλύτερη οδική ασφάλεια αλλά και προστασία των οδηγών» τόνισε και πρόσθεσε πως οι διαδικασίες που προβλέπονται εισάγουν και την πρακτική άσκηση, εκτός από τις ιατρικές εξετάσεις που υπήρχαν μέχρι σήμερα, προκειμένου να είναι έμπρακτη η απόδειξη της ικανότητας. «Η εξασφάλιση της Οδικής Ασφάλειας είναι ευθύνη όλων μας και η λήψη δοκιμασμένων αποτελεσματικών πρακτικών και μέτρων είναι απαραίτητη» επισήμανε ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Μεταφορών.

«Είμαστε υπέρ της επιμόρφωσης των ηλικιωμένων οδηγών, είναι αναγκαία η κατάρτιση και γι αυτή την ηλικία αλλά πιστεύουμε ότι ο τρόπος αυτός δεν βοηθάει» σχολίασε από την πλευρά του ο αντιπρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εκπαιδευτών Οδηγών Θανάσης Καλύβας σημειώνοντας πως θα έπρεπε να υπάρξει και κάποιου είδους εκπαίδευση, σεμινάρια σε βασικά θέματα οδήγησης (πχ βασικά σήματα που έχουν ξεχάσει ή δεν τα γνωρίζουν).

Επίσης, ο κ. Καλύβας εξέφρασε επιφυλάξεις για τον τρόπο εξέτασης θέτοντας θέμα ασφάλειας αφού οι εξετάσεις θα γίνονται χωρίς την παρουσία εκπαιδευτή και με όχημα του ηλικιωμένου ή κάποιου άλλου ιδιοκτήτη. «Είναι βασικά ζητήματα που νομίζω ότι πρέπει να απασχολήσουν σοβαρά τους αρμόδιους» ανέφερε.

Σύμφωνα με την απόφαση του υπουργείου Μεταφορών προβλέπεται:

  • Κάτοχος άδειας οδήγησης οποιασδήποτε κατηγορίας που την ανανεώνει μετά τη συμπλήρωση της ηλικίας των εβδομήντα τεσσάρων (74) ετών, στην αίτηση-υπεύθυνη δήλωση συμπληρώνει την/τις κατηγορία/ες που επιθυμεί να ανανεώσει και υποβάλλει:
  • Μία (1) πρόσφατη φωτογραφία τύπου διαβατηρίου, για κάθε ΔΕΕ που εκδίδεται προκειμένου να συμμετάσχει σε δοκιμασία προσόντων και συμπεριφοράς για την αντίστοιχη κατηγορία που επιθυμεί να ανανεώσει.
  • Για κάθε κατηγορία που ο ενδιαφερόμενος θα εξεταστεί εκδίδεται και αντίστοιχο ΔΕΕ.
  • Αποδεικτικό, για την καταβολή του προβλεπόμενου ποσού για κάθε προγραμματισμό δοκιμασίας προσόντων και συμπεριφοράς οδηγού κάθε κατηγορίας που επιθυμεί να ανανεώσει.
  • Μετά την έκδοση του ΔΕΕ η αρμόδια Διεύθυνση Μεταφορών και Επικοινωνιών προγραμματίζει τη δοκιμασία προσόντων και συμπεριφοράς του ενδιαφερομένου κατ' αναλογία της παραγράφου 3 του άρθρου 24.
  • Ο ενδιαφερόμενος σύμφωνα µε τις διατάξεις της παραγράφου 3 του άρθρου 3 του π.δ.51/2012, υποχρεούται και σε δοκιμασία προσόντων και συμπεριφοράς.
  • Η παραπάνω διαδικασία διενεργείται µε οποιοδήποτε όχημα της αντίστοιχης κατηγορίας που επιθυμεί να ανανεώσει ο ενδιαφερόμενος, το οποίο πληροί τα κριτήρια των διατάξεων του άρθρου 3 του π.δ.51/2012.
  • Για το όχημα αυτό πρέπει να διατίθενται όλα τα έγγραφα για τη νόμιμη κυκλοφορία του (Άδεια κυκλοφορίας, Δελτίο Τεχνικού Ελέγχου, Κάρτα Καυσαερίων, Ασφαλιστήριο Συμβόλαιο ή ειδικό σήμα ασφάλισης, Απόδειξη πληρωμής τελών κυκλοφορίας).
  • Η δοκιμασία προσόντων και συμπεριφοράς πραγματοποιείται χωρίς την παρουσία εκπαιδευτή υποψηφίων οδηγών. Σε περίπτωση που το όχημα που χρησιμοποιείται στη δοκιμασία δεν ανήκει στον ενδιαφερόμενο, απαιτείται παραχώρηση του οχήματος από τον ιδιοκτήτη του στον ενδιαφερόμενο µε υπεύθυνη δήλωση.
  • Ο ενδιαφερόμενος που είναι κάτοχος άδειας οδήγησης πάνω από µία από τις κατηγορίες ΑΜ ή Α1 ή Α2 ή Α, διενεργεί τη δοκιμασία στη μεγαλύτερη που επιθυμεί, καλύπτοντας και τις μικρότερες που έχει στην κατοχή του σύμφωνα µε το άρθρο 4 (Κλιμάκωση και ισοδυναμία μεταξύ κατηγοριών αδειών οδήγησης) του π.δ.51/2012.
  • Σε κάθε περίπτωση ο ενδιαφερόμενος έχει τη δυνατότητα, εφόσον το επιθυμεί, να εξεταστεί σε μικρότερη κατηγορία δικύκλου που δεν κατέχει αλλά μπορεί να οδηγήσει σύμφωνα µε τις διατάξεις περί ισοδυναμίας μεταξύ κατηγοριών αδειών οδήγησης. Η καθοδήγηση του οδηγού στη δοκιμασία γίνεται µε ασύρματη επικοινωνία. Το δίκυκλο ακολουθείται από όχημα κατηγορίας Β, εφόσον διατίθενται όλα τα έγγραφα για τη νόμιμη κυκλοφορία του (όπως, Άδεια κυκλοφορίας, Δελτίο Τεχνικού Ελέγχου, Κάρτα Καυσαερίων, Ασφαλιστήριο Συμβόλαιο ή ειδικό σήμα ασφάλισης, Τέλη κυκλοφορίας), στο οποίο επιβαίνει η εξεταστική επιτροπή.
  • Σε περίπτωση που ο ενδιαφερόμενος είναι κάτοχος άδειας οδήγησης περισσοτέρων της μίας κατηγοριών, τότε οι δοκιμασίες διενεργούνται, λαμβάνοντας υπόψη τις διατάξεις της παρ. 2 του άρθρου 4 του π.δ.51/2012, για κάθε κατηγορία που επιθυμεί να ανανεώσει.
  • Η δοκιμασία για όχημα κατηγορίας Β1 πραγματοποιείται κατ' αναλογία της διαδικασίας δοκιμασίας για όχημα κατηγορίας Β. Οι απαιτούμενες εξετάσεις για την ανανέωση διενεργούνται τηρουμένης της σειράς χορήγησης των κατηγοριών η οποία προκύπτει από την παρ. 1 του άρθρου 4 του π.δ.51/2012 και µε την προϋπόθεση επιτυχούς εξέτασης της προηγούμενης κατηγορίας.
  • Σε κάθε περίπτωση ο ενδιαφερόμενος έχει την δυνατότητα εφόσον το επιθυμεί, να ανανεώσει μέρος των κατηγοριών που κατέχει και στην περίπτωση αυτή εξετάζεται σύμφωνα µε τον παραπάνω πίνακα για τις κατηγορίες που επιθυμεί να ανανεώσει.
  • Μετά την επιτυχή δοκιμασία προσόντων και συμπεριφοράς σύμφωνα µε το παρόν άρθρο, στο νέο έντυπο της άδειας οδήγησης ανανεώνονται οι κατηγορίες στις οποίες έχει εξεταστεί καθώς και οι υπόλοιπες που καλύπτονται από τις διατάξεις περί ισοδυναμίας μεταξύ κατηγοριών αδειών οδήγησης, µε τη συμπλήρωση της στήλης 11 στις αντίστοιχες κατηγορίες. Σε περίπτωση εξέτασης σε κατηγορία που δεν κατέχει ο ενδιαφερόμενος αλλά μπορούσε να οδηγεί σύμφωνα µε τις διατάξεις περί ισοδυναμίας μεταξύ κατηγοριών αδειών οδήγησης, τότε συμπληρώνεται και η στήλη 10 µε την ημερομηνία επιτυχούς εξέτασης της κατηγορίας αυτής. Η/Οι κατηγορία/ες που δεν επιθυμεί να ανανεώσει παραμένει/ουν ληγμένη/ες.
  • Εφόσον η ημερομηνία ισχύος του νέου εντύπου (4α) είναι αυτή της συμπλήρωσης των εβδομήντα τεσσάρων (74) ετών και μετά, ο ενδιαφερόμενος υπόκειται υποχρεωτικά στις διατάξεις του παρόντος άρθρου.

ΚΑΝΤΕ LIKE ΣΤΟ NEWSBEAST.GR

51
σχόλια
  1. avatar Γ.Στας

    Μπράβο κύριε Μπαρμπα Μπαμπη.. Οι Καλλιτεροι οδηγοί είναι από ηλικία 55 μέχρι 70 χρόνων .. Ειναι έμπειροι και προσεκτικοί . Οι νέοι ηλικίας 18-25 υποτιμούν τους κινδύνους και υπερεκτιμούν τις ικανότητες τους , γιαυτο στατιστικώς και έχουν τα πιο πολλά θανατηφόρα δυστυχήματα ..

    1. avatar ΚΑΡΒΑΣ

      O αντρας στην οδηγηση, μου ελεγε μια θιτσα , μετα τα 80 αποκτα πειρα.

  2. avatar Anef

    Από την μια με πειράζει που θα χάσει μάλλον το δίπλωμα ο παππούς μου από την άλλη όμως κατά την γνώμη μου έπρεπε να του το είχαν πάρει πριν 10 τουλάχιστον χρόνια όπως και τους περισσότερους στην ηλικία του 85χρ . Σωστό το μέτρο όλοι θελουμε δίπλωμα μέχρι τα 100 αλλά δυστυχώς δεν γίνεται.
    Γίνεται όμως να φτιάξουν την συγκοινωνία στην επαρχία γιατί αλιωςς καταδικάζουν αυτούς τους ανθρώπους και το μέτρο μοιάζει πλέον με εισπρακτικό διότι λόγο μη εναλλακτικής πολλοί θα διεκδικήσουν ένα δίπλωμα με οποιοδήποτε τρόπο και θα το πάρουν .
    Όπως είπε και ο αρχαίος «μη μου στερείς αυτό που δεν μπορείς να μου δώσεις»

  3. avatar Βουζος

    Μα........ες τουμπανο.Πεστε οτι θελετε να μαζεψετε λεπτα(για να τα φατε)και αφηστε τους κανονες.....

  4. avatar Tes

    Άρα δεν τίθεται θέμα προσδόκιμου ζωής και τριχιες κατσαρές .
    Σύνταξη λοιπόν στα 62 χρόνια .

  5. avatar Chatolias

    Αυτό Ναι!
    Ήταν δίκαιο κ έγινε πράξη!.

  6. avatar Μστ

    74+ άνω..?? ρε είστε σοβαροί στο υπουργείου μεταφορών..?? σε τέτοιες ηλικίες πρέπει να απαγορεύεται η οδήγηση και να δίνουν για επανεξέταση μετά τα 60...δεν έχω κάτι με τους ηλικιωμένους, αλλά όπως και να το κάνουμε αποκλείεται να έχουν ικανά αντανακλαστικά για να οδηγούν.!!!

    1. avatar ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΚΗΦΙΣΙΑ

      ΑΥΤΑ ΝΑ ΤΑ ΠΕΙΣ ΟΤΑΝ ΦΤΑΣΕΙΣ ΣΤΑ 60 ΦΙΛΕ. ΕΙΜΑΙ 66 ΟΔΗΓΩ ΜΙΑ ΒΜW R1200GS, ΚΑΙ ΚΑΝΩ ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΟΥΛΕΙΑ ΜΟΥ 115 ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ. ΑΝ ΘΕΛΕΙΣ ΠΑΜΕ ΜΙΑ ΚΟΝΤΡΑ ΑΝΤΟΧΗΣ ΣΤΗΝ ΜΗΧΑΝΗ ΟΤΙ ΗΛΙΚΙΑ ΚΑΙ ΝΑ ΕΙΣΑΙ.

      1. avatar γφδδ

        Αυτη ακριβως η συμπεριφορα αποδεικνυει οτι πρεπει να σε μαζεψουν και να μην ξαναοδηγησεις ουτε πατηνι.
        Καμερες παντου μπας και σωθει το μπ@ρδελο

      2. avatar ΧΑΝΟΣ

        Σιγά ρε τζόβενο μη σκίσεις τίποτα....

        1. avatar ΒΑΓΓΕΛΗΣ – ΚΗΦΙΣΙΑ

          ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΠΟΥ ΔΙΑΛΕΞΕΣ ΣΟΥ ΠΑΕΙ ΓΑΝΤΙ. ΧΑΝΟΣ ΜΕ ΤΟ ΟΝΟΜΑ

      3. avatar Μστ

        Μπορεί σωματικά να είσαι μια χαρά και να βάζεις κάτω 30άριδες και μπράβο σου αλλά δεν ισχύει το ίδιο για τους περισσότερους της ηλικίας σου...και το σύστημα δε μπορεί να το γνωρίζει αυτό, οπότε καλό είναι να δίνουν όλοι επανεξέταση μετά τα 60..

        1. avatar ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΚΗΦΙΣΙΑ

          ΜΕ ΤΟ ΜΕΤΡΟ ΣΥΜΦΩΝΩ ΑΠΟΛΥΤΑ. ΑΥΤΟ ΣΤΟ ΟΠΟΙΟ ΔΕΝ ΣΥΜΦΩΝΩ ΕΙΝΑΙ Η ΓΕΝΙΚΕΥΣΗ ΤΟΥ ΟΡΟΥ ΗΛΙΚΙΩΜΕΝΟΣ ΚΑΙ ΤΟ ΟΡΙΟ ΤΩΝ 60 ΕΤΩΝ ΠΟΥ ΕΒΑΛΕΣ. ΟΤΑΝ Η ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΜΑΣ ΘΕΩΡΕΙ ΙΚΑΝΟΥΣ ΓΙΑ ΔΟΥΛΕΙΑ ΜΕΧΡΙ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΤΑ 65, ΤΟ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟΝΟΗΤΟ ΟΤΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΙΚΑΝΟΙ ΓΙΑ ΟΤΙ ΣΥΝΕΠΑΓΕΤΑΙ Η ΕΡΓΑΣΙΑ, ΣΥΜΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΟΜΕΝΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΧΕΙΡΙΣΜΩΝ ΜΗΧΑΝΗΜΑΤΩΝ Η ΒΑΡΕΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ.
          Η ΠΑΙΔΕΙΑ ΟΜΩΣ ΤΩΝ ΟΔΗΓΩΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΙΝΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΔΙΠΛΩΜΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΙΚΑ.

          1. avatar ΔΙΟΝ.ΧΡΗΣΤΑΚΟΣ

            Η πολιτεία σε θεωρεί "ικανό" για δουλειά μέχρι τα 65 για να στηρίζεις τα ασφαλιστικά ταμεία με τις εισφορές σου. 'Ενας εργοδότης σε θεωρεί αντιπαραγωγικό αλλά και συ ακόμη νιώθεις ότι έχεις τις ίδιες αντοχές για να εργάζεσαι?

      4. avatar ααααα

        ΕΕΕ τοτε δεν θα ειχες προβλημα να περασεις εσυ.. αλλοι πιστεψε με θα εχουν

      5. avatar ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΑΙΓΑΛΕΩ

        Όταν θα είσαι 80 θα τα λες αυτά?

    2. avatar Εμείς και “οι άλλοι”

      Θέλω να σε δω τι θα λες όταν πας 74 (με το καλό).
      Γράφεις εκ του ασφαλούς, θαρρείς και τα 74 χρόνια είναι μόνο για άλλους ..

  7. avatar ΝΕΣΤΩΡ

    Δεν καταλαβαίνω τι νόημα θα είχε η επανεξέταση στην πορεία και στο παρκάρισμα ενός 80χρονου τη στιγμή που τα αντανακλαστικά του λόγω ηλικίας θα είναι σαφώς σε χαμηλά επίπεδα, εκτός και αν στις εξετάσεις συμπεριλαμβάνονται και ειδικά (εργομετρικά) τεστ προσομοίωσης ως προς το χρόνο αντίδρασης του υποψηφίου σε απρόβλεπτες καταστάσεις. Καταλαβαίνω οτι ακούγεται σκληρό αλλά θεωρώ πως πάνω από κάποια ηλικία τα διπλώματα θα πρέπει να κατατίθενται.

  8. avatar ΜΗΤΣΣΣΣΣ

    επιτελους.

  9. avatar ανεξαρτητε ελληνα….

    σταματα τις ανοησιες....τις δηλωσεις ....και τις μπουρδες...καπως πρεπει να φανεις και συ.....γερμαναρα....αμερκανε...ανθελληνα

    1. avatar νεος

      ωπος και να το κανης θα οδηγουμε με ξενο διπλομα αλοστε στην ευροπη ειμαστε ..

  10. avatar Μπάρμπα Μπάμπης

    Καλά μαεζεψτε πρώτα όλους τους ανίκανους από 18 έως 30 ετών που ειναι κινητες νεκροφορες και μετά ασχοληθείτε με τους παππούδες που προκαλουν τα λιγοτερα ατυχηματα.στατιστικές το αποδεικνύουν πριν με βρισετε ψάξτε το βαριέμαι να τα γράφω όλα..

    1. avatar γφδδ

      Απο την δικια μου εμπειρια στο δρομο 15 χρονια, σχεδον ολοι γεροι (καλα ασε οι γριες δεν συγκρινονται) ειναι δημοσιοι κινδυνοι.

Παρακαλούμε περιμένετε ...
Το newsbeast επιλέγει
Το newsbeast προτείνει