Μετρά σχεδόν 40 χρόνια ζωής, συγκεντρώνει γύρω της Αγγέλους αλλά και διψασμένα βλέμματα και αναστατώνει το καταναλωτικό κοινό με τις πρωτότυπες και πολυτελείς προτάσεις της… Ο λόγος για την Victoria’s Secret, την εταιρεία με τα καλλίγραμμα μοντέλα που παρελαύνουν με φτερά αγγέλων δημιουργώντας σε ολόκληρο τον αντρικό πληθυσμό την επιθυμία για μια θέση στον …παράδεισο.

Το στέκι των Αγγέλων πραγματοποίησε μάλιστα το φετινό χειμώνα το πρώτο σόου στο Λονδίνο στο οποίο πάνω από 40 Άγγελοι, μεταξύ των οποίων η Αντριάνα Λίμα, η Καντίς Σουάνπολ και η Κάρλι Κλος, παρέλασαν μπροστά από τους καθηλωμένους θεατές αναδεικνύοντας την τελευταία σειρά εσωρούχων και ανεβάζοντας την θερμοκρασία στα ύψη.

Το εν λόγω show αποτέλεσε βέβαια και την απόδειξη εξωστρέφειας της εταιρείας, η οποία προσανατολίζει πλέον τους αγγέλους και τη χάρη τους και εκτός αμερικανικών συνόρων. Αξιοσημείωτο είναι άλλωστε πως, μέχρι πριν μερικά χρόνια, η διάσημη εταιρεία εσωρούχων δεν είχε μαγαζιά σε κανένα άλλο σημείο του πλανήτη, εκτός από τις Η.Π.Α., εξυπηρετώντας όλες οι υπόλοιπες χώρες του κόσμου μέσω του online καταλόγου της. Πώς όμως δημιουργήθηκε η διάσημη εταιρεία εσωρούχων και εξελίχθηκε, εκτός από επίσημη στέγη των Αγγέλων και σε ένα από τα πλέον πολυσυζητημένα brand στον κόσμο;

Η ιστορία της Victoria’s Secret ξεκινά τη δεκαετία του 1977, όταν ο 30χρονος απόφοιτος διοίκησης επιχειρήσεων, ο Ρόι Ρέιμοντ θέλησε να αγοράσει εσώρουχα για τη γυναίκα του. Κινούμενος στους διαδρόμους ενός πολυκαταστήματος, ένιωσε εν μέρει άβολα στην προσπάθειά του να επιλέξει σέξι γυναικεία εσώρουχα. Αυτή ακριβώς η αίσθηση του δημιούργησε την ιδέα πως υπάρχει ένα τεράστιο κενό στην αγορά για ένα κατάστημα εσωρούχων όπου θα ένιωθαν άνετα, τόσο οι γυναίκες όσο και οι άνδρες.

Κάπως έτσι, τρία χρόνια αργότερα αποφάσισε να πάρει δάνειο 40.000 δολαρίων και να δανειστεί άλλα 40.000 δολάρια από συγγενείς, με σκοπό να ανοίξει το δικό και πρώτο κατάστημα Victoria’s Secret σε ένα μικρό εμπορικό κέντρο κάποιας γειτονιάς στην Καλιφόρνια. Στην ουσία βέβαια επρόκειτο για μια εταιρία εσωρούχων με παραγγελίες μέσω καταλόγου.

Εμπνευσμένο από την Αγγλία του 19ου αιώνα, το κατάστημά του ήταν διακοσμημένο με σκούρο ξύλο, κόκκινους βελούδινους καναπέδες και μεταξωτές κουρτίνες, σε αντίθεση με τα φανταχτερά πολυκατάστημα της εποχής. Παρόμοιας έμπνευσης ήταν και το όνομα Victoria, το οποίο αποδίδεται στην Βασίλισσα Βικτόρια της Αγγλίας του 19ου αιώνα. Αυτή η διαφορά του στυλ, φαίνεται πως συνέβαλε καθοριστικά στην μετατροπή της εταιρείας σε επιτυχημένη.

Αν και η αρχική σκέψη του σχεδιασμού των εσωρούχων παρέπεμπε στα βικτωριανά εσώρουχα και στους κορσέδες ήδη από το πρώτο έτος η εταιρεία είχε έσοδα 500.000 δολαρίων. Τη στιγμή δε που ο Ρέιμοντ αποφάσισε να πουλήσει την επιχείρηση στον Leslie Wexner το 1982, για περίπου 1 εκατομμύριο δολάρια, τα καταστήματα ήταν πλέον πέντε και ο κατάλογος ταχυδρομικών παραγγελιών απέφερε κέρδη 6 εκατομμυρίων ετησίως.

Ο ιδρυτής της αφού πούλησε την εταιρία στην Limited Brands το 1982 συνέχισε να δραστηριοποιείται στις επιχειρήσεις χωρίς ιδιαίτερη επιτυχία βέβαια, αφού οδηγήθηκε στην χρεοκοπία, γεγονός που τον ώθησε στην αυτοκτονία – έπεσε από την γέφυρα Golden Gate.

Μέχρι τις αρχές της δεκαετίας του 2000, η Victoria’s Secret είχε μετατραπεί στη μεγαλύτερη αμερικανική αλυσίδα λιανικής πώλησης εσωρούχων, με 350 καταστήματα και πωλήσεις που ξεπερνούσαν το 1 δις δολάρια. Παρά την επιτυχία της όμως η εταιρεία στην προσπάθειά της να ανταγωνιστεί τα αντίστοιχα brand χαμηλού κόστους αποφάσισε πως έπρεπε να κάνει κάτι ριζοσπαστικό που θα την οδηγούσε στο επόμενο επίπεδο.

Η επανάσταση ξεκίνησε τρία χρόνια μετά τη πρώτη επίδειξη μόδας, το 1995, όταν αντί για τη συμβατική παρουσίαση αποφάσισε να αναδεικνύουν τα εσώρουχά της μοντέλα που φορούσαν φτερά αγγέλων… ιδέα της Τάιρα Μπανκς.

Μέχρι το 2000, τα σόου άρχισαν να παίρνουν άλλη μορφή με το σετ εσωρούχων με ρουμπίνια και διαμάντια που φόρεσε η Ζιζέλ Μπούντχεν αξίας 15 εκ. δολαρίων, να αποτελεί το πιο ακριβό σετ εσωρούχων που δημιουργήθηκε ποτέ. Μάλιστα έως το 2006 τα ρούχα και τα εσώρουχα που παρουσιάζονταν στις επιδείξεις, φτιάχνονταν αποκλειστικά για τις ανάγκες του show.

Ένα χρόνο αργότερα και συγκεκριμένα στις 13 Νοεμβρίου του 2007, οι Άγγελοι της Victoria’s Secret απέκτησαν το δικό τους αστέρι στο Hollywood Walk of Fame, πρωτάκουστο γεγονός για μια… μάρκα.

Έκτοτε στα σόου της αγγέλων συμμετέχουν τα καλύτερα μοντέλα του κόσμου, τα οποία η εταιρεία επιλέγει με βάσει το γούστο των γυναικών. Επιλέγει, κατ’ όπως ισχυρίζεται τα μοντέλα εκείνα με τα οποία οι γυναίκες μπορούν να ταυτιστούν. Χαρακτηριστικά παραδείγματα είναι η Τάιρα Μπανκς και η Χάιντι Κλουμ, οι οποίες έχουν ένα πιο …ευγενικό προφίλ.

Ωστόσο, πρόσφατα δέχτηκε μεγάλη επίθεση, για τις διαφημίσεις της για το «τέλειο κορμί» και μετά από μεγάλη κατακραυγή που ξεκίνησαν 3 φοιτήτριες – μεταξύ τους και μια Κυπριακής καταγωγής – αναγκάστηκε να αποσύρει τη διαφήμιση.

Εκτός από την Αντριάνα Λίμα, Ζιζέλ Μπούντχεν, Χάιντι Κλουμ και την Αλεσάντρα Αμπρόσιο, παλιότερα οι Άγγελοι περιλάμβαναν τις Έλενα Κρίστενσεν, Στέφανι Σέιμουρ, Ρεμπέκα Ρομίν και Κάρεν Μούντλερ. Πολλά από τα μοντέλα της βέβαια δεν είναι διάσημα πριν προσληφθούν, όπως δηλώνουν οι υπεύθυνοι επί των προσλήψεων. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η Λίμα και η Αμπρόσιο, οι οποίες γνώρισαν την παγκόσμια επιτυχία μέσω της Victoria’s Secret.

Οι επιδείξεις μόδας της εταιρείας κοστίζουν σήμερα περίπου 15 εκατ. δολάρια η καθεμία, και εκτός από τα μοντέλα, στη σκηνή ανεβαίνουν και κορυφαίοι καλλιτέχνες. Στα διάσημα ετήσια fashion shows έχουν κάνει guest live εμφανίσεις, μεταξύ άλλων, οι Sting, Justin Timberlake, Pink, Mary J. Blidge, Destiny’s Child, Ricky Martin και Andrea Bocceli.

Στην περσινή επίδειξη εμφανίστηκαν σε… επανένωση οι Spice Girls και τραγούδησαν ένα ντουέτο ο Seal με τη σύζυγό του και «Άγγελο», Χάιντι Κλουμ.

Βέβαια παρά την φήμη της, οι κατακραυγές δεν απουσιάζουν. Εδώ και επτά χρόνια που μεταδίδεται το Victoria’s Secret Fashion Show από την τηλεόραση, η εταιρία λαμβάνει πλήθος παραπόνων από μια οργάνωση που… προφυλάσσει την οικογένεια (American Family Association). Σύμφωνα με αυτή το show είναι απρεπές και χυδαίο. Μάλιστα οι κατ εξακολούθηση διαμαρτυρίες οδήγησαν στην απόφαση το show να προβάλλεται μετά τις 10 το βράδυ και με ρητή εντολή προς τους γονείς: κρατήστε τα παιδιά σας μακριά!

Σήμερα η Victoria’s Secret διατηρεί πάνω από 1.000 καταστήματα στις ΗΠΑ ελέγχοντας το 35% της αγοράς εσωρούχων της χώρας. Oι πωλήσεις της ανήλθαν σε 6,6 δισεκατομμύρια δολάρια το 2013 και η αξία της εταιρείας ανέρχεται σε 1,9 δισεκατομμύρια δολάρια.

Το 2012, άνοιξε το πρώτο κατάστημα της εταιρείας στο Λονδίνο, ενώ φέτος εισχώρησε και στην Κινεζική αγορά. Στην Ελλάδα, η εταιρεία δημιούργησε το πρώτο της κατάστημα το 2012 στο αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος.
Η επίδειξη μόδας των αγγέλων της Victoria’s Secret στο Earls Court Exhibition Center το 2014, ήταν η πρώτη που φιλοξενήθηκε στο Λονδίνο και συγχρόνως η δεύτερη που βγήκε εκτός αμερικανικών συνόρων, μετά από την επίδειξη που έγινε στις Κάννες, το 2000. Φυσικά, όπως αναμενόταν, συγκέντρωσε εκτός από πολυάριθμο κοινό και άπειρα, ευρωπαϊκά και μη, βλέμματα που θαύμασαν τις χάρες…των Αγγέλων της.