Το ανδρόγυνο στυλ είναι ξανά στη μόδα και επεκτείνεται σε πολλούς τομείς, ξεκινώντας από την ένδυση και καταλήγοντας στην ομορφιά κι όχι μόνο. Οι αμερικανοί καταναλωτές ξόδεψαν πάνω από 3,8 δισεκατομμύρια ευρώ σε προϊόντα περιποίησης ανδρών πέρσι, ενώ πάνω από τα μισά προορίζονταν για την περιποίηση του δέρματος και τον καλλωπισμό, σύμφωνα με την εταιρία δεδομένων αγοράς Euromonitor International (το 1997, συγκριτικά, το ποσό που ξοδεύτηκε ανερχόταν στα 1,8 δισεκατομμύρια ευρώ). Η εναρμόνιση των ανδρών με τη βιομηχανία της ομορφιάς, τους δίνει τη δυνατότητα να επωφελούνται πλέον από τις ίδιες ευκαιρίες με τις γυναίκες.

Στην πραγματικότητα, υπάρχει νόημα πίσω από αυτή τη φιλοσοφία. Αν όλο το παιχνίδι του να βρει κάποιος ταίρι, το παιχνίδι του τραγουδιού, του χορού και τελικά όλης της ανθρώπινης ύπαρξης έχει να κάνει με τη δύναμη και την αποπλάνηση, γιατί οι άνδρες να μην έχουν πρόσβαση σε όλα τα εργαλεία που θα μπορούσαν με κρυφό τρόπο να τους κάνουν πιο ελκυστικούς, πιο υγιείς και γενικά πιο πετυχημένους; (Βέβαια η χρήση των λέξεων πρέπει να είναι πολύ προσεκτική όταν μιλάμε για το «ισχυρό» φύλο, γιατί η λέξη «περιποίηση» είναι προτιμότερη από τους άνδρες από τις λέξεις «μακιγιάρισμα» ή «καλλωπισμός»). Είναι, φυσικά, απορίας άξιο γιατί πήρε στους άνδρες τόσο χρόνο να μπουν στο παιχνίδι, ειδικά αν σκεφτεί κανείς ότι τα στίγματα και τα σπυράκια δεν κάνουν διάκριση στους ανθρώπους και το φύλο.

Αν η αγορά αποτελεί δείκτη της κατάστασης, το στιλ μετράει, καθώς υπάρχει πλήθος πρόσφατα δημιουργούμενων blogs που προσέχουν την παραμικρή λεπτομέρεια κι παρουσιάζουν εμμονή με διάφορα προϊόντα περιποίησης.

Επίσης, αυξάνονται συνεχώς οι διαθέσιμοι τρόποι με τους οποίους μπορεί κανείς να ντύσει το τζιν του στα τελειώματα με λίγα γένια του προσώπου. Φυσικά, το στιλ ξεκινά από το σώμα και το πρόσωπο και δεν περιλαμβάνει ούτε ακμή ούτε μαύρους κύκλους στα μάτια ούτε χλωμό πρόσωπο.

«Ο κόσμος έχει αλλάξει σημαντικά όσον αφορά στο πώς φροντίζουν οι άντρες τον εαυτό τους. Πιστεύω πως οι άντρες πλέον περνούν περισσότερο χρόνο μπροστά στον καθρέπτη απ’ ό,τι οι γυναίκες» λέει ο μακιγιέρ John S.

Τα ηλεκτρονικά καταστήματα που εμπορεύονται καλλυντικά για άντρες, αναφέρουν ετήσιες εξάρσεις στις πωλήσεις, ενώ πολλές διάσημες εταιρίες με προϊόντα ομορφιάς όπως οι Jean Paul Gaultier, Yves Saint Laurent και Clinique παράγουν και καλλυντικά για άντρες.

Εταιρίες όπως η βρετανική Illamasqua και η Νεοϋορκέζικη Enter Pronoun διαφημίζουν και προσφέρουν προϊόντα που ταιριάζουν και στα δύο φύλα. Μάλιστα, η ιδρυτής της Pronoun, Natalia Ramirez διαλαλεί πως τα προϊόντα μακιγιάζ της μπορούν να καλύψουν τα πάντα: «Από σπυράκια και μελανιές, μέχρι μαύρους κύκλους στα μάτια και κακοζωγραφισμένα τατουάζ».

Και μετά υπάρχουν αυτοί οι ηθοποιοί και τα μοντέλα που θεωρούνται προπύργια τεστοστερόνης. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η μακιγέρ Natalia Bruschi «οι άντρες ηθοποιοί δεν θέλουν να ξέρει ο κόσμος πως χρησιμοποιούν μακιγιάζ». Η ίδια η Natalia φτιάχνει τα μαλλιά και τα πρόσωπα σημαντικών προσωπικοτήτων του θεάματος, όπως ο Leonardo DiCaprio, ο Ben Affleck, ο Daniel Craig, όταν είναι να εμφανιστούν σε events με πολύ κόσμο.

Η Bruschi που ξεκίνησε την καριέρα της δουλεύοντας σχεδόν αποκλειστικά πάνω σε γυναίκες, μνημονεύει ένα πανάκριβο προϊόν καλλωπισμού ως απαραίτητο εργαλείο στο βαλιτσάκι μακιγιάζ που κουβαλάει μαζί της, ώστε να μπορεί να δίνει ανά πάσα στιγμή τον τόνο άκρας υγείας στο πρόσωπο αντρών που το προηγούμενο βράδυ ενδεχομένως τα έπιναν! Μια εμφάνιση στο κόκκινο χαλί απαιτεί ένα ελαφρύ χέρι σκούρας ενυδατικής, κονσίλερ, πούδρα ματ, μαντήλι για τα στίγματα και περιστασιακά μια λωρίδα γυαλάδας. Οι περισσότεροι άντρες, τονίζει, μπορούν να καλύψουν τις ατέλειες απλώς με κονσίλερ.

«Οι άντρες δεν χρειάζονται κάτι ιδιαίτερο», εξηγεί, «απλώς θέλουν λίγο χρώμα αν είναι χλωμοί ή λίγη γυαλάδα για υγιή λάμψη». Από την 14ετή εμπειρία της στη βιομηχανία του μακιγιάζ, εξηγεί πως «τα πράγματα έχουν εξελιχθεί πάρα πολύ στο χώρο». «Όλο και περισσότεροι πελάτες είναι ιδιαίτερα απαιτητικοί για το πόσο φυσικό είναι ένα προϊόν και κατά πόσο περιέχει συντηρητικά. Ειδικά οι ηθοποιοί έχουν μανία με τα υγιεινά προϊόντα. Θέλουν αυτό που μπαίνει πάνω και μέσα στο δέρμα τους να είναι όσο το δυνατόν πιο φυσικό και υγιεινό. Ο κόσμος προχωράει έτσι κι αλλιώς».

Για τους άνδρες που ασχολούνται με τον καλλωπισμό, η επιτυχία βασίζεται στη λεπτότητα. Μια συνέντευξη του Harry Brant επικεντρώθηκε στην εκτεταμένη καλλωπιστική ρουτίνα του έφηβου γιου της Stephanie Seymour και του Peter Brant. Το παιδί ανέφερε «Αν δεν έχεις καλής ποιότητας δέρμα, γιατί πρέπει να το αφήσεις απεριποίητο;».

Όσοι σχολίασαν τη συνέντευξη επαίνεσαν μεν την αυτοπεποίθησή του, αλλά κάποιες έγραψαν ότι θα ένιωθαν άβολα με έναν σύντροφο που θα περιποιούνταν τον εαυτό του περισσότερο από εκείνες. Κάποια αναγνώστρια έγραψε «δεν θα είχα πρόβλημα να καλύψει ένα σπυράκι, αλλά έχω το δικαίωμα να είμαι έστω κατά τα ήμισυ ρηχή κι επιφανειακή στη θεώρησή μου για ορισμένα πράγματα για τα οποία οι άνδρες είναι επιφανειακοί. Η χρήση foundation, μολυβιού χειλιών και ρουζ είναι η σταγόνα που ξεχειλίζει το ποτήρι». Τον Απρίλιο, η μακιγιέζ Charlotte Tilbury δημοσίευσε στο blog της ένα βίντεο για το πώς μπορούν οι άνδρες να περιποιηθούν τον εαυτό τους μόνοι τους.

Τι πρότεινε; Καθημερινή διεξοδική περιποίηση δέρματος, σταγόνες για τη λεύκανση του άσπρου μέρους του ματιού, λιποζάν, κονσίλερ κι ένα τζελ γυαλάδας. «Η χρήση καλλυντικών από άνδρες δεν είναι πλέον ταμπού», αναφέρει η Tilbury και σημειώνει ότι «μαζί με άλλους άνδρες στην ιστορία που έχουν φορέσει καλλυντικά (συμπεριλαμβανομένων των αρχαίων Αιγυπτίων και των Ρωμαίων, των αυλικών του Louis XIII, των μελών των Kiss, του David Bowie, του Keith Richards και του Johnny Depp), ο Μέγας Αλέξανδρος, που διακωμωδούνταν στη λογοτεχνία της αρχαιότητας για τη χρήση μακιγιάζ, ήταν ανίκητος στις μάχες και κυβέρνησε τη μεγαλύτερη αυτοκρατορία του αρχαίου κόσμου. Από κει να καταλάβει κανείς!».