Newsbeast | Ειδήσεις και νέα από την Ελλάδα και τον Κόσμο.

Με αυτά τα αεροπλάνα σβήνουν φωτιές σε όλο τον κόσμο

Πόσο κοστίζουν κατά προσέγγιση και πόσο νερό μπορούν να μεταφέρουν


ΚΟΣΜΟΣ
13:36
16/08/2017
Με αυτά τα αεροπλάνα σβήνουν φωτιές σε όλο τον κόσμο
20
loading

Τις τελευταίες ημέρες πολύ μελάνι χύθηκε σχετικά με τα αεροσκάφη εναέριας πυρόσβεσης και τις δυνατότητές τους. Κάνοντας κανείς μία πρώτη έρευνα μπορεί να εντοπίσει διάφορους τύπους πυροσβεστικών αεροπλάνων που χρησιμοποιούν χώρες σε όλο τον κόσμο. Κάποια φτιάχτηκαν εξ’ αρχής για αυτό τον σκοπό, ωστόσο τα περισσότερα προέρχονται μάλλον από μετατροπές των αεροσκαφών από την βασική τους έκδοση που στις περισσότερες περιπτώσεις είναι οι μεταφορές φορτίων.

Οι κυριότεροι τύποι αεροσκαφών που χρησιμοποιούνται για πυρόσβεση από αέρος, οι χώρες προέλευσης, η χωρητικότητά τους σε νερό ή ανάλογο υγρό και η τιμές τους κατά προσέγγιση, είναι οι εξής:

Το AN-32P Firekiller μπορεί να μεταφέρει 8,000 λίτρα και προέρχεται από την Ουκρανία. Το κόστος ποικίλει ανάλογα με την έκδοση από 6 έως και 9 εκ δολάρια, ενώ υπάρχουν και περιπτώσεις που έχει φτάσει τα 15 εκατ. δολάρια.

uf;euwo

Το ShinMaywa US-2 μπορεί να μεταφέρει 13,610 λίτρα και προέρχεται από την Ιαπωνία. Το κόστος ξεκινά από τα 113 εκατ. δολάρια.

dfhs.dofh

Το BAe 146 στην σχετική έκδοση πυρόσβεσης μπορεί να μεταφέρει 11,000 λίτρα και προέρχεται από την Βρετανία. Το κόστος ξεκινά από 11 εκατ. λίρες Βρετανίας.

sdgsdgre

Το CL-415 που διαθέτει και η Ελλάδα μπορεί να μεταφέρει 6,140 λίτρα και χώρα προέλευσης είναι ο Καναδάς. Το κόστος ξεκινά από 37 εκατ. δολάρια Καναδά.

dsf;hs

Το παλαιότερο CL-215 που επίσης διαθέτει η Ελλάδα μπορεί να μεταφέρει 4,900 λίτρα και χώρα προέλευσης είναι και πάλι ο Καναδάς. Το κόστος για αγορά μεταχειρισμένου έφτασε τα 4 εκατ. δολάρια το 1998.

sdifjs1

Το αεροσκάφος ναυτικής συνεργασίας PBY Catalina στην έκδοση για αεροπυρόσβεση μπορεί να μεταφέρει 5,700 λίτρα και προέρχεται από τις ΗΠΑ. Το κόστος για αγορά μεταχειρισμένου έφτασε τις 345.000 δολάρια στις αρχές της περασμένης δεκαετίας.

sdifjs2

Το Bombardier Dash 8 Q400-MR μπορεί να μεταφέρει 9,800 λίτρα και χώρα προέλευσης ο Καναδάς. Το κόστος ξεκινά από 32,2 εκατ. δολάρια.

sdifjs3

Το Beriev Be-200 μπορεί να μεταφέρει 12,010 λίτρα και προέρχεται από την Ρωσία. Το κόστος ήταν στα 41,2 εκατ. δολάρια το 2010.

sdifjs4

Το Ilyushin Il-76 στην πυροσβεστική του έκδοση μπορεί να μεταφέρει 43,230 λίτρα και χώρα προέλευσης είναι η Ρωσία. Το κόστος ξεκινά από 50 εκατ. δολάρια ανάλογα την έκδοση.

sdifjs5

Το McDonnell Douglas DC-10 στην σχετική έκδοση μπορεί να μεταφέρει 45,000 λίτρα και είναι από τις ΗΠΑ. Το κόστος ξεκινά από 136 εκατ. δολάρια.

alfaeΤο Martin Mars μπορεί να μεταφέρει 27,000 λίτρα και είναι από τις ΗΠΑ. Το κόστος κυμαίνεται γύρω στα 3 εκατ. δολάρια λόγω παλαιότητας.

sgvsdj2

Το Evergreen 747 Supertanker μπορεί να μεταφέρει 74,000 λίτρα και είναι από τις ΗΠΑ. Κατασκευάστηκαν μόνο 3 από μετατροπές επιβατικών. Το κόστος αυτών ξεπέρασε τα 40 εκατ. δολάρια.

sgvsdj3

Το P-3 Orion στην έκδοση αεροπυρόσβεσης μπορεί να μεταφέρει 11,000 λίτρα και είναι από τις ΗΠΑ. Το κόστος κυμαίνεται γύρω στα 36 εκατ. δολάρια με τιμές 1987.

sgvsdj4

Το P-2V Neptune στην σχετική έκδοση μπορεί να μεταφέρει 8,940 λίτρα και είναι από τις ΗΠΑ. Το κόστος μετατροπής από την βασική έκδοση σε αυτή της αεροπυρόσβεσης κυμαίνεται στο 1,2 εκατ. δολάρια.

sgvsdj5Το Lockheed L-188 Electra μπορεί να μεταφέρει 11,000 λίτρα και είναι από τις ΗΠΑ. Τιμή απροσδιόριστη λόγω παλαιότητας.

sgvsdj6

Το C-130 Hercules μπορεί να μεταφέρει 11,000 λίτρα και είναι από τις ΗΠΑ. Το κόστος μπορεί να φτάσει και τα 30 εκατ. δολάρια.

sgvsdj7

Το Douglas DC-7 μπορεί να μεταφέρει 11,000 λίτρα και είναι από τις ΗΠΑ. Το κόστος κυμαίνεται γύρω στο 1 εκατ. δολάρια.

sgvsdj8

Το Douglas DC-6 μπορεί να μεταφέρει 11,000 λίτρα και είναι από τις ΗΠΑ. Τιμή απροσδιόριστη λόγω παλαιότητας.

sgvsdj9

Το Grumman S-2 Tracker μπορεί να μεταφέρει 4,500 λίτρα και χώρα προέλευσης είναι οι ΗΠΑ. Τιμή απροσδιόριστη λόγω παλαιότητας.

sgvsdj10

Το Air Tractor AT-802F μπορεί να μεταφέρει 3,050 λίτρα και είναι από τις ΗΠΑ.

sgvsdj11

Το PZL-Mielec M-18 Dromader μπορεί να μεταφέρει 2,200 λίτρα και είναι από την Πολωνία.

sgvsdj12

ΚΑΝΤΕ LIKE ΣΤΟ NEWSBEAST.GR

20
σχόλια
  1. avatar Τommy 58

    Τα ποιό πολλά από τα αεροπλάνα είναι άκυρα το Canadair 415 δεν κατασκευάζεται πλέον και μόνο τα ρωσικά είναι και το βρετανικό αν παράγεται..οποτε τι συζητάμε...

  2. avatar SSαρ

    Και γιατί δεν βάζουμε ένα μακροχρόνιο στόχο να παράγουμε οι ίδιοι αεροπλάνα πυρόσβεσης απόλυτα προσαρμοσμένα στις ελληνικές ακτογραμμές και στους τύπους δασών; Γιατί δε μπορούμε σε 20 χρόνια να έχουμε αναπτύξει την τεχνολογία, ξεκινώντας από υπάρχοντες τύπους αεροσκαφών. Μας λείπουν οι ναυπηγοί, ηλεκτρολόγοι και ηλεκτρονικοί μηχανικοί; Λείπουν οι επιχειρήσεις που θα το χρηματοδοτήσουν; λείπουν τα κονδύλια απο την ΕΕ; Σε πόσες άλλες χώρες δε θα μπορέσουμε να το εξάγουμε; Λεω μια ιδέα...

  3. avatar ελενη δεβλετογλου

    το ρωσικο πυροσβεστικο ΙΛΙΟΥΣΙΝ δοκιμασμενο σε πυρκαγες στη χωρα μας και με εξαιρερετικη προσφορα και για δωρεαν δοκιμες δεν ? γιατι ? επειδη ειναι ρωσικο ? διαβαστε ΡΩΣΙΚΑ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΑ ΙΛΙΟΥΣΙΝ και σκεφτειτε. εγκλημα η μη επιλογη του . διαβαστε το αρθρο και σκεφτειτε.

    1. avatar Πάνος Προκόπης

      Το αεροπλάνο αυτό δόθηκε στην Π.Α της Σοβιετικής Ένωσης το 1974 για χρήση ως εμπορικό φορτηγό γιατί είχε την δυνατότητα να μεταφέρει βαριά φορτία σε μεγάλες αποστάσεις.
      Ουδέποτε βγήκε στην παραγωγή ως πυροσβεστικό αεροσκάφος, απλά έγινε μια παραλλαγή (μετατροπή) για να μπορεί να μεταφέρει εκρηκτικές κάψουλες γεμάτες με επιβραδυντικό πυρκαγιάς.
      Βέβαια για πυρκαγιές στα δάση της Σιβηρίας, στο πουθενά, ίσως να ήταν (είναι) καλό, δεν γνωρίζω αν παράγεται ακόμα, νομίζω έχει σταματήσει η παραγωγή του.
      Αλλά έστω ότι μετέτρεπαν ένα τέτοιο φέρετρο σε πυροσβεστικό, στην Ελλάδα πως θα έσβηνε φωτιές με ταχύτητα 900 Χλμ/ ώρα, από ποιο ύψος, και πόσους θα σκότωνε κάτω, δεν είμαι σε θέση να γνωρίζω.
      Γιατί το είπα φέρετρο ..
      Από τον Αύγουστο του 2015, συνολικά 75 αεροσκάφη της σειράς Il-76 έχουν διαγραφεί σε συντριβές.
      Η Ελλάδα λόγω της μορφολογίας του εδάφους της χρειάζεται μικρά ευέλικτα και μεγάλης ακρίβειας αεροσκάφη όπως είναι τα καναντέρ και ακόμα καλύτερα τα ελικόπτερα Έρικσον.

    2. avatar Αντικατσαπλιάς

      Είσαι στην γερμανική ένωση και θα αγοράσεις ρωσικό πυροσβεστικό?
      Θαυμάζω την πολιτική σου σκέψη... ΕΥΓΕ
      ΒΑΛΕ ΥΠΟΨΗΦΙΑ ΘΑ ΒΓΕΙΣ ΣΙΓΟΥΡΑ
      ΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΧΑΑ

  4. avatar Aygerinos

    Οι πυρκαγιές με ταράζουν, σε πολλά επίπεδα. Σκέφτομαι τους ανθρώπους που χάνουν τα σπίτια τους. Και τους ήρωες πυροσβέστες, πιλότους, και εθελοντές που προσπαθούν να σώσουν ό,τι μπορούν.
    Θυμάμαι τη φορά που αναγκάστηκα να φύγω από το σπίτι μου επειδή η φωτιά πλησίαζε πολύ.
    Βλέπω τους μαύρους και λευκούς καπνούς, νιώθω τη θολούρα στην ατμόσφαιρα, ενίοτε ο αέρας φέρνει και αποκαϊδια στη βεράντα μου, και σκέφτομαι την οικολογική καταστροφή και το λιγότερο οξυγόνο που θα χρειαστεί όλοι να μοιραστούμε, και θλίβομαι βαθιά.
    Μα αυτό που με «γονατίζει» συναισθηματικά, που με κάνει να ψάχνω κάτι άλλο να σκεφτώ, με κάτι άλλο να ασχοληθώ, είναι τα ζωάκια. Αυτά τα ζωάκια που πεθαίνουν στις πυρκαγιές, και συχνά είναι αυτά που καίγονται και δε λεω για το κοτσύφικαι το κάθε πουλί αυτό θα πετάξει θα φύγει, Ακόμα χειρότερα, αυτά που είναι εγκλωβισμένα κάπου, από ανθρώπινη παρέμβαση (μουλάρια, πρόβατα, κλπ.), και δεν μπορούν καν να τρέξουν, να προσπαθήσουν να σωθούν.Τώρα το μεγάλο πρόβλημα με τις φωτιές είναι οτι λόγω της παλαιότητας των Canadair CL-215 παρουσιάζουν συχνά βλάβες και δεν μπορούν να πετάξουν περισσότερο από οκτώ ώρες την ημέρα. «Μετά από δύο επιχειρήσεις της μεγαλύτερης διάρκειας, τριών με τρεισήμισι ωρών δυστυχώς βγάζουν ζημιές και πρέπει να πάνε για συντήρηση.

    1. avatar DNE1974

      Θα συμφωνησω γι αυτα που γραφεις , με τη μονη διαφορα οτι δε θα στεναχωρηθω για αυτους που τους καηκε το σπιτι που ηταν κτισμενο μεσα στο καταπατημενο δασος. Ακουγα προχθες μια παρουσιαστρια να λεει : δε φανταζεστε ποσα σπιτια βλεπεις απο ψηλα μεσα στο δασος που δε φαινοντσι απο κατω.

  5. avatar PREDATOR

    Kανένα από αυτά δεν είναι σε παραγωγή σήμερα... πριν δυο χρόνια έκλεισε και η γραμμή παραγωγής των CL415

  6. avatar mica76

    Αυτά δηλαδή στις ασπρόμαυρες φωτογραφίες είναι απλά vintage αλλά δουλεύουν ακόμη;;;;;;;;;; Μα έλεος!!!!!! Να πάρουμε δυό τρία έχω και παπούτσι -τσάντα της γιαγιάς να το σετάρω...

  7. avatar οι αληθειες να λεγονται

    με τρια ILIOYSHIN IL 76 των 44000 λιτρων και με καμμια δεκαρια μικροτερα των 11000 λιτρων η χωρα θα ειχε λυσει το προβλημα των πυρκαγιων ΑΛΛΑ ΟΙ ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ ΜΑΣ ΔΕΝ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑΙ ΓΙΑ ΛΥΣΕΙΣ ....ΤΟ ΜΟΝΟ ΠΟΥ ΤΟΥΣ ΝΟΙΑΖΕΙ ΚΑΙ ΕΚΕΙ ΣΠΑΤΑΛΟΥΝ ΤΑ ΧΡΗΜΑΤΑ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ ΚΑΙ ΤΟ ΒΟΛΕΜΑ ΤΩΝ ΥΜΕΤΕΡΩΝ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ.

    1. avatar DNE1974

      Θα μου επιτρέψεις να διαφωνήσω. Κατ αρχή γιατί πιστεύω ότι ο τύπος αυτός δε " ταιρίζει " στη μορφολογία του εδάφους μας , αλλά και στο ότι θα προτιμούσα περισσότερα με λιγότερη χωρητικότητα προκειμένου να υπάρχει μεγαλύτερη διασπορά και ως εκ τούτου κάλυψη. Πιστεύω ότι τα CANADAIR CL-415 είναι αρκετά καλά , όπως καλά και ιδανικά πιστεύω ότι είναι τα ελικόπτερα ericson τα οποία έχουν την ικανότητα να πάρουν νερό ακόμη και από " πηγαδι" που λέει ο λόγος ή από δεξαμενη

    2. avatar Γιαννης θεσσ

      Τα ρωσικά δεν βολεύουν στην δική μας ιδιομορφία εδάφους, δεν κανουν για πλαγια και βουνό. Για τις ατελείωτες εκτάσεις τις Σιβηρίας ομως ειναι ταμάμ

  8. avatar Θεριστης

    κτηνακια τα ρωσικα, και για 50 μοιρια σε ψηνει

  9. avatar Επίσης

    Επίσης, δεν υπάρχουν διαθέσιμα αεροσκάφη πυρόσβεσης για να αγοράσει κάποια χώρα αν το επιθυμει (πχ η εταιρία Canadair ΔΕΝ φτιάχνει νέα αεροπλάνα και τα υπάρχοντα ανταλλακτικά δεν επαρκούν, για αυτό παίρνουν ανταλλακτικά από άλλα αεροπλάνα)

  10. avatar gismo

    Το 2000, μια μεγάλη πυρκαγιά, ξεκίνησε απο την Ακράτα και σταμάτησε σχεδόν στον Ισθμό, καταστρέφοντας όλη την ορεινή Κορινθία. Τότε , είχαν στείλει οι Ρώσοι , για βοήθεια 1 Ilyusin, το οποίο με 2 ρίψεις σταμάτησε (ουσιαστικά έσβησε) τη φωτιά που έκαιγε σε ένα βουνό πάνω απο το Δερβένι, η οποία έκαιγε 2 ημέρες και τα ελικόπτερα που επιχειρούσαν, δεν μπορούσαν να την περιορίσουν.

  11. avatar Talos1975

    NB εξαιρετικο αρθρο. Σημειωστε ομως οτι ελαχιστα απο αυτα μπορουν να κανουν υδροληψια απο λιμνη ή θαλασσα (οπως πχ τα CL-215/415) και απαιτουν επιστροφη σε καποιο αεροδρομιο για πληρωση των δεξαμενων νερου, με οτι αυτο συνεπαγεται.

    1. avatar gkortsos

      Τι ωραιο ρε??Για κλαμματα ειναι..βαριοταν και το εβαλε!!Οτι εφερε ο γουγλης εκανε copy paste

    2. avatar Χαχα222

      Ωραιο άρθρο??μας δουλευεις??πιο μπούρδα δεν υπάρχει!!τα μισά αεροπλάνα απο αυτά δεν παράγονται πλέον ή έχουν αποσυρθει οποτε οι τιμές ειναι άκυρες...!!ενω αντι να κανει μια αναγωγή σε ευρώ..μιλάει για δολάρια καναδά και λίρες σε κάποια!!!έλεος ρε παιδια...αφιερώστε και πανω απο 10 λεπτά για ένα άρθρο!!

      1. avatar μοντερέιτορ

        αμα δε σαρεσει τραβα στο σαιτ της αυγης για εγκαιρη και εγκυρη ενημερωση

    3. avatar ωραιος!

      σημαντικο σχολιο!

Παρακαλούμε περιμένετε ...
Το newsbeast επιλέγει
Το newsbeast προτείνει