Πως κατάφερε να φτάσει στην κορυφή ο Steve Jobs; Κάποιοι φαντάζονται ότι ίσως να μην είναι τόσο απλό. Στην πραγματικότητα όμως, οι επιχειρηματικές κινήσεις του βασίζονταν στις πιο απλές αρχές…

Στην πρόσφατη βιογραφία “The New Normal” του Walter Isaacson για τον ιδρυτή της Apple, περιγράφονται οι ιδέες και οι καινοτομίες που ακολουθούσε ώστε να φτάσει πραγματικά να κατακτήσει τον κόσμο της τεχνολογίας. Η επιχειρηματική του διάνοια, στηρίχθηκε σε δέκα αρχές σύμφωνα με τον συγγραφέα, οι οποίες βέβαια θα ήταν πάρα πολύ χρήσιμες για όλους τους επιχειρηματίες…

1. Καινοτομία: Οποιαδήποτε νέα ιδέα, μπορεί να χρησιμοποιηθεί. Ο Steve Jobs συνεχώς σκεφτόταν καινοτομίες, αλλά έβαζε και τους συνεργάτες του να του λένε ό, τι νέο σκέφτονταν.

2. Η καινοτομία προϋποθέτει πράξεις: η επιμονή και η υπομονή που έδειχνε ο Jobs και ο συνεχής πειραματισμός μπορούν να αποτελέσουν παράδειγμα. Οι ιδέες πρέπει να γίνονται πράξεις όσο δύσκολο κι αν είναι κάποιες φορές.

3. Τα κέρδη ακολουθούν τις εξαιρετικές υπηρεσίες: το μυστικό της επιτυχίας κρύβεται στην σωστή εξυπηρέτηση του κάθε πελάτη, στις εξατομικευμένες και προσεγμένες συμβουλές.

4. Ενιαίο όραμα: στοίχιση των μελών της εταιρείας ως λειτουργική ομάδα κάτω από έναν κοινό στόχο.

5. Προσήλωση στην εργασία: η επιτυχία διέρχεται από την προσήλωση των (νεαρών κυρίως) εργαζόμενων στην εταιρεία και από την αντίληψη αυτής ως ευκαιρίας όχι ως μέσου για επόμενη εργασία.

6. Ελευθερία δράσης εντός της εταιρείας: κανείς, και προφανώς δεν μπορεί να αποδώσει όταν η διοίκηση της εταιρείας επεμβαίνει συνεχώς στη δράση του.

7. Απλότητα
: Πολλές φορές η απλότητα και ευστοχία φανερώνει μεγαλύτερη κατάρτιση και μειώνει εξίσου τους πιθανούς κινδύνους από ότι η ανάλυση.

8. Διεπιστημονικότητα: ο Jobs δεν είχε εξειδικευμένες γνώσεις ανάπτυξης λογισμικού ή κατασκευής ηλεκτρονικών μηχανημάτων, ωστόσο πέτυχε στον τομέα διότι έφερε μια νέα κοινωνική-αισθητική οπτική.

9. Συνεργασία: είναι δύσκολο να υπάρξει αρμονική συνεργασία μεταξύ πολυάριθμων εργαζόμενων σε μεγάλες εταιρείες. Γνώμονας, όμως, πρέπει να είναι η καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση του πελάτη, ώστε εκεί να συγκλίνουν οι διαφορετικές απόψεις και μέθοδοι εργασίας.

10. Απελευθέρωση από το δόγμα:
η επιτυχία στηρίζεται στην αυτοπεποίθηση και στην απελευθέρωση από κάθε είδους κοινωνική μειονεξία. Όπως έλεγε και ο Jobs άλλωστε «μόλις αντιληφθείς ότι όλα αυτά γύρω σου είναι απλώς πράγματα τα οποία στήθηκαν από ανθρώπους σαν και σένα, αισθάνεσαι τρομερά δυνατός και απελευθερωμένος».