Η τηλεθέαση της πρώτης τηλεοπτικής αναμέτρησης μεταξύ της Δημοκρατικής Χίλαρι Κλίντον και του Ρεπουμπλικάνου Ντόναλντ Τραμπ ενόψει των προεδρικών εκλογών του Νοεμβρίου ενδέχεται να προσέγγισε το ρεκόρ που καταγράφηκε το 1980, ήτοι τον αριθμό των 80 εκατομμυρίων τηλεθεατών για τέτοιου είδους εκδηλώσεις, μετέδωσαν αμερικανικά μμε επικαλούμενα τα προκαταρκτικά στοιχεία της εταιρείας Nielsen.

Ωστόσο τα πρώτα δεδομένα από τα τέσσερα μεγαλύτερα τηλεοπτικά δίκτυα της χώρας καταδεικνύουν ότι η τηλεμαχία διάρκειας 90 λεπτών, η οποία αναμεταδόθηκε από πολλά δίκτυα των ΗΠΑ και την καλωδιακή τηλεόραση, δεν θα υπερβεί τα 100 εκατομμύρια τηλεθεατές, όπως είχαν προβλέψει κάποιοι αναλυτές ενόψει της αναμέτρησης.

Το περιοδικό Hollywood Reporter έγραψε ότι τα προκαταρκτικά στοιχεία της εταιρείας Nielsen δείχνουν ότι περίπου 45,8 εκατομμύρια Αμερικανοί παρακολούθησαν το ντιμπέιτ στα τηλεοπτικά δίκτυα ABC, CBS, FOX και NBC. Πρόκειται για μια αύξηση της τάξης του 23% σε σχέση με τα πρώτα στοιχεία τηλεθέασης που κατέγραψαν τα ίδια δίκτυα στην πρώτη τηλεμαχία του 2012 μεταξύ του προέδρου Μπαράκ Ομπάμα και του Ρεπουμπλικάνου Μιτ Ρόμνεϊ που μεταφράστηκε σε ένα σύνολο 67,2 εκατομμυρίων τηλεθεατών.

Αυτό δείχνει ότι η τηλεοπτική αναμέτρηση του 2016 θα μπορούσε να «σπάσει το σύνολο τηλεθέασης του 2012 και είναι πολύ πιθανόν να προσεγγίσει το υψηλό όλων των εποχών» επισημαίνει το Hollywood Reporter.

Το προεδρικό ντιμπέιτ με την υψηλότερη τηλεθέαση ήταν εκείνο μεταξύ του Ρόναλντ Ρίγκαν και του Τζίμι Κάρτερ το 1980 με 80,6 εκατομμύρια τηλεθεατές.

Ο ιστότοπος που εξειδικεύεται σε θέματα μέσων μαζικής ενημέρωσης TVLine.com έγραψε ότι τα πρώτα δεδομένα καταδεικνύουν πως η τηλεθέαση για τον Τραμπ και την Κλίντον θα μπορούσε να ανέλθει σε 81 εκατομμύρια τηλεθεατές. Επισήμανε δε ότι ο αριθμός δεν θα είναι τόσο μεγάλος όσο εκείνος που καταγράφει το Super Bowl, με 100 εκατομμύρια τηλεθεατές, το μεγαλύτερο τηλεοπτικό γεγονός στις ΗΠΑ.

Στα προκαταρκτικά στοιχεία δεν συμπεριλαμβάνονται οι τηλεθεατές που παρακολούθησαν την τηλεμαχία σε μπαρ, εστιατόρια αλλά και μέσω Διαδικτύου, στο Twitter, στο Facebook και σε άλλα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.