Με λίγη σύνεση και μερικά έξυπνα τρικ, οι εκπτώσεις σε περίοδο κρίσης μπορούν να λειτουργήσουν υπέρ σας, τιθασεύοντας το σύνδρομο στέρησης shopping που έχει χτυπήσει τα νεύρα σας, και ικανοποιώντας ανάγκες –αν υποθέσουμε ότι το κόκκινο κραγιόν είναι ανθρώπινη ανάγκη– που για μεγάλο διάστημα καταπιέζατε, από τον φόβο της (προσωπικής) πτώχευσης.
Βάζουμε στόχο την ντουλάπα και το νεσεσέρ μας, οπλίζουμε με υπομονή και «εκ των έσω» πληροφορίες, και πετυχαίνουμε έξυπνες αγορές που δεν μας καταδικάζουν να τρώμε μακαρόνια σκέτα για την υπόλοιπη σεζόν.
Στόχος #1: Η ντουλάπα
* Χρυσός και απαράβατος κανόνας νούμερο ένα: ποτέ, μα ποτέ, δεν αγοράζουμε κάτι χωρίς να το δοκιμάσουμε. Ναι, το μπλουζάκι που σας κλείνει το μάτι από την κρεμάστρα κάνει μόνο 5 ευρώ με την έκπτωση, αλλά ακριβώς αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο αν τελικά διαπιστώσετε ότι σας είναι λίγο μικρό ή λίγο μεγάλο, δε θα μπείτε ποτέ στον κόπο να επιστρέψετε στο κατάστημα για να το αλλάξετε. Πέντε ευρώ κάνουν επίσης και δύο καφέδες έξω με φίλους. Κρίμα δεν είναι;
* Χρυσός και απαράβατος κανόνας νούμερο δύο: ποτέ, μα ποτέ, δεν αγοράζουμε κάτι που (κατά βάθος ξέρουμε ότι) δεν πρόκειται να φορέσουμε, απλά και μόνο επειδή το βρήκαμε μισή τιμή. Δηλαδή, αν το στυλ σου είναι λίγο grunge, το μεταξωτό πουκάμισο που γλυκοκοιτάζεις δε θα ταιριάξει με τίποτα στη ντουλάπα σου.
* Είναι πάρα πολύ εύκολο –κι επίσης πάρα πολύ σύνηθες– να παρασυρθείτε από τις χαμηλές τιμές καταστημάτων και να απομακρυνθείτε εκ του ταμείου έχοντας φορτώσει την πιστωτική σας κάρτα με 200 ευρώ, κι έχοντας αποφύγει παρά τρίχα τον διάλογο «μα είχαν 10 ευρώ το ένα!» – «ναι, αλλά πήρατε 23» με την πωλήτρια.
* Αν το budget σας δεν «σηκώνει» καινούρια ρούχα, επενδύστε σε αξεσουάρ, που θα ανανεώσουν την γκαρνταρόμπα σας χωρίς να τινάξουν την μπάνκα στον αέρα.
* Επενδύστε σε κλασικά κομμάτια –το τζιν με την τέλεια εφαρμογή, το μικρό μαύρο φόρεμα, το υφασμάτινο παντελόνι, το λευκό πουκάμισο είναι πάντα κλασικά κομμάτια– αντί για πρόσκαιρες μόδες που του χρόνου θα καταχωνιαστούν στα πιο ανήλιαγα βάθη της ντουλάπας σας.
* Μην επιβραβεύετε πρακτικές του τύπου «η νέα παραλαβή δεν έχει έκπτωση» ή «το -70% που γράφει η βιτρίνα αφορά προπέρσινα καλοκαιρινά φανελάκια, το τζιν που δοκιμάσατε έχει -20%». Δεν βοηθάτε την αγορά να κινηθεί, βοηθάτε κάποιον που επιχείρησε να σας εξαπατήσει να βγάλει τα σπασμένα μιας ολόκληρης σαιζόν εκμεταλλευόμενος την μαζική ψυχολογία των εκπτώσεων.
* Κι αν η ιδέα και μόνο των εκπτώσεων σας μελαγχολεί, γιατί πραγματικά δεν μπορείτε να διαθέσετε ούτε ευρώ για καινούρια ρούχα, αναζητήστε το πλησιέστερο ημερολογιακά Swap not Shop στην πόλη σας, μαζέψτε όλα τα ρούχα που δεν φοράτε πια και ανταλλάξτε τα με ολοκαίνουρια.
Στόχος #2: Το νεσεσέρ
*Το make up σε σκόνη έχει πολύ μεγαλύτερη διάρκεια ζωής από το υγρό. Επιπλέον, εφαρμόζεται ευκολότερα, δε χρειάζεται να σπαταλήσετε δέκα λεπτά για να το απλώσετε, και δείχνει πολύ πιο φυσικό.
* Η παλέτα σκιών θα σας εξοικονομήσει χώρο στο νεσεσέρ και την τσάντα, αν συνηθίζετε να παίρνετε τα καλλυντικά μαζί σας και να αλλάζετε μακιγιάζ κατά τη διάρκεια της ημέρας, αλλά δύσκολα θα «βγάλει» τα έξοδά της. Μπορεί να είναι οικονομικότερη από το να αγοράσετε, για παράδειγμα, πέντε διαφορετικές σκιές, αλλά πρώτον η ποσότητα των σκιών της είναι πολύ μικρότερη, και δεύτερον δύσκολα θα βρείτε μια παλέτα με πέντε διαφορετικές αποχρώσεις που θα φοράτε εξίσου. Πού καταλήγουμε λοιπόν; Ότι περισσότερο σας συμφέρει να αγοράσετε δύο διαφορετικές σκιές και να παίξετε με τις αποχρώσεις τους βρέχοντας το πινελάκι για να τις σκουρύνετε ή χρησιμοποιώντας το στεγνό για να έχετε φυσικό αποτέλεσμα.
* Αντισταθείτε στην παρόρμηση αγοράς της πεντηκοστής απόχρωσης κραγιόν, τουλάχιστον μέχρι να αναμείξετε τα υπολείμματα από τα παλιά κραγιόν που έχετε βαρεθεί και να σιγουρευτείτε ότι η νέα απόχρωση δεν καλύπτει την ανάγκη σας για ανανέωση. Σε κάθε περίπτωση, εφαρμόστε το κραγιόν χρησιμοποιώντας το ειδικό πινελάκι.
* Αν το budget σας δεν επιτρέπει και κραγιόν και gloss, προτιμήστε να αγοράσετε κραγιόν: είναι εντυπωσιακότερο, φεύγει δυσκολότερα και κρατάει πολύ περισσότερο από το lip gloss.
* Αν το δέρμα σας δεν έχει ιδιαίτερες ατέλειες, που να χρειάζονται ειδική αγωγή, δεν χρειάζεστε επτά διαφορετικά προϊόντα για το καθημερινό σας ντεμακιγιάζ. Ένα γαλάκτωμα για πρόσωπο και μάτια που να ξεπλένεται με νερό είναι υπεραρκετό για τους περισσότερους τύπους επιδερμίδας.
* Η κρέμα νύχτας ενδείκνυται μόνο για «σοβαρές» περιπτώσεις, όπως οι βαθιές ρυτίδες ή οι υπερβολικά ανοιχτοί πόροι. Αν δεν αντιμετωπίζετε τέτοια προβλήματα, η κρέμα ημέρας σας φτάνει και περισσεύει.
Πηγή: in2life.gr