Δύναται να προσφέρει διασκέδαση, γνώση, αλλά και πολύ… χρήμα. Δεν αναφερόμαστε σε κάτι «πολύπλοκο», αλλά στο YouTube, το οποίο έχει αποδειχθεί χρυσωρυχείο για κάποιους χρήστες του. Καλύτερη απόδειξη από το γεγονός ότι κερδίζουν εκατομμύρια δολάρια ετησίως νομίζουμε πως δεν υπάρχει. Ορισμένες φορές έρχεται σε κάποιους να δακρύσουν από τα… ανόητα βίντεο που έχουν ανέβει στην πλατφόρμα. Αν όμως διαβάσουν τι έχει να πει η SocialBlade, σίγουρα θα αλλάξουν γνώμη. Σύμφωνα με την εταιρεία αναλύσεων λοιπόν, κάποιοι από τους δημιουργούς αυτών των homemade βίντεο κερδίζουν πάνω από 16 εκατομμύρια δολάρια το χρόνο! Πρόκειται για ανθρώπους που έγιναν εκατομμυριούχοι χάρη στο YouTube, το οποίο ανταμείβει τους παραγωγούς των δημοφιλών βίντεο με τη δυνατότητα να παίζουν διαφημίσεις. Αυτές είτε παίζουν πριν την προβολή του κυρίως βίντεο, είτε είναι banners και πλαίσια που περιβάλλουν τη σελίδα του συνδρομητή. Πάμε να δούμε τους διασημότερους και πιο καλοπληρωμένους εξ αυτών, με άλλους να κερδίζουν από 1-4 εκατομμύρια δολάρια ετησίως και άλλους να φτάνουν να βγάζουν περισσότερα και από 17 εκ.! 1. PEWDIEPIE Το καλύτερο παράδειγμα όλων αυτών δεν είναι άλλος από τον χρήστη PewDiePie. Ο κατά κόσμον Felix Kjelberg είναι ο απόλυτος κυρίαρχος της πλατφόρμας φέτος. Ενημερωτικά το μήνα ο κ. Kjellberg βγάζει μόνο από το YouTube περίπου 1.4εκατομμύρια δολάρια δηλαδή πάνω από 17,7 εκατομμύρια δολάρια το χρόνο. Έφτασε πρόσφατα τους 32 εκατ. συνδρομητές, οι οποίοι τον παρακολουθούν μανιωδώς να παίζει video games και να σχολιάζει, με κάθε είδους εκφράσεις, την εμπειρία του θεατή, αλλά και το παιχνίδι. Σε ένα μικρότερο παράθυρο φαίνεται ο ίδιος και οι live αντιδράσεις του ενώ παίζει. Μάλιστα, έχει αναπτύξει μια ιδιαίτερη σχέση με τους οπαδούς του, καθώς απαντά –σχεδόν- σε κάθε σχόλιο τους. Τα views που έχει συγκεντρώσει ανέρχονται στα (κρατηθείτε) 6,8 δις. αυτά είναι…

2. SMOSH Δύο βετεράνοι του YouTube, ο Ian Hecox και ο Anthony Padilla έχουν δημιουργήσει μέχρι τώρα οκτώ κανάλια και σε αυτά ανεβάζουν συνήθως αστεία σκετς και παρωδίες. Τα θέματα που πραγματεύονται είναι τα video games και η ποπ κουλτούρα. Με 32,81 εκατ. συνδρομητές και 6,18 δισ. total views, δεν είναι να απορεί κανείς πως τηλεοπτικά δίκτυα τους πρότειναν να κάνουν δικό τους σόου, με τους ίδιους να το συζητάνε. 3. STAMPYLONGHEAD Περί ορέξεως… κολοκυθόπιτα. Το Minecraft εξακολουθεί να είναι το πιο δημοφιλές παιχνίδι στο Youtube, με πολλούς να απορούν για το λόγο που το έχει φέρει στην κορυφή. Πάνω σε αυτό όμως «πάτησε» ο διασημότερος Βρετανός minecrafter. Το όνομα αυτού Joseph Garrett και στα βίντεο παίζει ο ίδιος παίζει και σχολιάζει τη δράση. Στο συγκεκριμένο κανάλι ανεβάζει βίντεο με διάφορα παιχνίδια, με τα οποία στοχεύει στο να «κολλήσει» ο κόσμος. Το έχει δηλώσει κι ο ίδιος και… το έχει πετύχει. Οι αριθμοί μιλούν από μόνοι τους. Τα κέρδη του ανέρχονται στα 11,2 εκατ. δολάρια ετησίως, οι συνδρομητές τους στα 4,27 εκατ. και τα συνολικά views στα 2,23 δισ. Είπατε κάτι; Και για να καταλάβετε ακόμη καλύτερα, ο συγκεκριμένος με το username «Stampylonghead» εργαζόταν ως μπάρμαν και παραιτήθηκε για να ασχοληθεί μόνο με το κανάλι του στο YouTube από το υπνοδωμάτιό του. Οι περισσότεροι άνθρωποι θα πιστεύουν ότι ήταν τρελός ή απλά τεμπέλης , αλλά τα κέρδη του τον επιβεβαιώνουν και με το παραπάνω. Ο Βρετανός ανεβάζει κάθε μέρα ένα 20λεπτο βίντεο όπου παίζει video games. 4. DISNEYCOLLECTORBR Υπάρχει μια κυρία με καταγωγή από τη Βραζιλία, η οποία έχει επιλέξει να μη δημοσιοποιήσει ουδέν στοιχείο της. Κανείς δεν ξέρει το πραγματικό της όνομα. Τι έχει κάνει; Ποστάρει βίντεο όπου η ίδια ανοίγει κουτιά παιχνιδιών της Disney, τα παρουσιάζει, τα συναρμολογεί και τα τοποθετεί στον πάγκο της. Παράλληλα, περιγράφει τη διαδικασία με τη ζεστή φωνή της, καθότι το μεγαλύτερο μέρος του κοινού της είναι τα παιδιά. Γι’ αυτό και πολλοί γονείς έχουν βρει στο πρόσωπο της τη λύση για το πώς να αξιοποιούν τα πιτσιρίκια τους τον ελεύθερο χρόνο τους και παράλληλα να κάθονται και ήσυχα. Για του λόγου το αληθές, η Social Blade αποτιμά τα κέρδη της κυρίας σε 11 εκατ. δολάρια το χρόνο. Όσον αφορά σε συνδρομητές και views; Έχουμε και λέμε, 2,94 εκατ. οι συνδρομητές και 3,9 δισ. οι συνολικές θεάσεις. 5. BLUCOLLECTION Άλλο ένα κανάλι με ανώνυμο παραγωγό. Τα κέρδη του όμως έχουν εκτιμηθεί από την SocialBlade στα 7,5 εκατ. δολάρια ετησίως, καθότι διαθέτει 1,31 εκατ. συνδρομητές και 2,324 δισ. total views. Σε αυτό λοιπόν, ο εμπνευστής του ποστάρει βίντεο στα οποία ανοίγει κουτιά παιχνιδιών διαφόρων κατασκευαστών, συναρμολογώντας, παίζοντας και σχολιάζοντας φυσικά. Τα δημοφιλέστερά βίντεο του έχουν δεκάδες εκατομμύρια views. Οι γλώσσες τις οποίες προτιμά είναι τα ισπανικά και τα πορτογαλικά και απευθύνεται σε παιδιά αρκετών ηλικιακών ομάδων, αλλά και σε γονείς βέβαια. 6. TOBYTURNER Έγινε γνωστός, φυσικά, μέσω του διαδικτύου. Αναφερόμαστε στον κωμικό Toby Turner, ο οποίος εμφανίστηκε το 2006 και από τότε έχει εκατομμύρια πιστών οπαδών και πλέον τρία κανάλια. Στα βιντεάκια του σατιρίζει, βεβαίως. Γυρίζει παρωδίες γνωστών ταινιών, αστεία home video που στέλνουν άλλοι χρήστες, τρέιλερ ταινιών όπου περιγράφει κυριολεκτικά αυτό ακριβώς που βλέπει στην οθόνη και πολλά άλλα. Όλα αυτά τον έχουν ανταμείψει γεμίζοντας το πορτοφόλι και τους τραπεζικούς λογαριασμούς του, ενώ του έδωσαν τη δυνατότητα να εμφανιστεί και σε δεύτερους κινηματογραφικούς ρόλους, αλλά και σε διαφημίσεις. Σημειωτέον, διαθέτει 14,99 εκατ. συνδρομητές και 2,91 δισ. total views. 7. BLUEXEPHOS Η ιδέα τους «έπιασε». Οι Lewis Brindley και Simon Lane δημιούργησαν ένα κανάλι (στο YouTube πάντα), στο οποίο ανεβαίνουν βίντεο από τα παιχνίδια Minecraft και World of Warcraft. Περιλαμβάνουν οδηγίες, αλλά και σχολιασμό και στα τρία κανάλια τους πια έχουν 7,2 εκατ. συνδρομητές και 2,87 δισ. total views. Πάντως, οι ιδρυτές του έχουν κερδίσει αρκετά εκατομμύρια, τα οποία δεν μπαίνουν όλα στις τσέπες τους. Καθότι άνθρωποι πάνω απ’ όλα έχουν αναπτύξει μεγάλη φιλανθρωπική δραστηριότητα, χρησιμοποιώντας και το κανάλι τους για εράνους υπέρ κοινωφελών ιδρυμάτων. 8. RAYWILLIAMJOHNSON Ένας σχολιαστής διαφορετικός από τους άλλους. Γι’ αυτό και ξεχώρισε άλλωστε. Ο Ray William Johnson «επεξεργάζεται» γλωσσικά και με τον δικό του μοναδικό τρόπο ορισμένα από τα πλέον δημοφιλή βίντεο, μέσω του καναλιού του. Αρκετές φορές τον έχουν συντροφεύσει διάσημοι όπως οι Robin Williams και Sarah Silverman. Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι τον παρακολουθούν 12,03 εκατ. άνθρωποι, με τα views του να ανέρχονται στα 2,76 δισ. Φανταστείτε τι κερδίζει… Πάντως και αυτός ετοιμάζεται για τα τηλεοπτικά… σαλόνια.

9. THEFINEBROS Είναι δύο αδέλφια ο Benny και ο Rafi οι οποίοι δημιούργησαν την Fine Brothers Entertainment στο YouTube. Άρχισαν με βιντεάκια στο σχολείο, όπου έπαιζαν σε θεατρικά φεστιβάλ και έφτασαν πια να δημιουργούν για δίκτυα και εταιρείες όπως οι Warner Bros, Comedy Central, BBC America, MTV. Βέβαια, έχουν αποκτήσει και την ανάλογη δημοσιότητα και εκτός διαδικτύου από τα αμερικάνικα ΜΜΕ. Πλέον, διαθέτουν δύο κανάλια. Πιθανότατα να έχετε δει κάποιο βίντεο από τη σειρά Kids React, στα οποία παιδιά βιντεοσκοπούνται να παίζουν «αρχαία» video games ή ηλεκτρονικές συσκευές 15ετίας και σχολιάζουν όπως μόνο αυτά ξέρουν. Η σειρά εμπλουτίστηκε με spinoffs όπως Teens React, Elders React κ.λπ. καθώς και παραγωγές όπου θεατές βιντεοσκοπούνται να βλέπουν αστεία ή viral βίντεο. Α, και για να μην ξεχνιόμαστε τα κανάλια τους έχουν 2,36 δισ. total views και 11,18 εκατ. συνδρομητές. Καθόλου άσχημα. 10. SKYDOESMINECRAFT Ο νεαρός Adam Dahlberg… δημιούργησε. Κι αυτός ασχολήθηκε με τα δημοφιλέστερα παιχνίδια. Το περιεχόμενο του SKYDOESMINECRAFT δεν είναι άλλο από gameplay και σχολιασμό από το Minecraft. Με 10,6 εκατ. Συνδρομητές και 2,38 δισ. total views βγάζει πολλά… Να διευκρινίσουμε ότι ο αριθμός των total views που αναφέρουμε αφορά στις θεάσεις που είχαν συνολικά όλα τα βίντεο των καναλιών των δημιουργών τους. Πώς μπορείτε να τους μιμηθείτε Αν ενδιαφέρεστε κι εσείς να βγάλετε χρήματα από του YouTube, ένα έχουμε να σας πούμε. Μπορείτε, αρκεί να έχετε φαντασία, κάποιες γνώσεις, αλλά και… κύκλο. Για να καταλάβετε πως λειτουργεί το συγκεκριμένο σύστημα, μπορείτε να ανεβάσετε ένα οποιοδήποτε βίντεο , αλλά όλα γίνονται μέσω της διαφήμισης που θα περιέχεται σε αυτό, εφόσον το καταφέρετε. Ο χρήστης πρέπει απλά να πάει στα settings και να τσεκάρει το κουμπάκι που επιτρέπει τη δημιουργία εσόδων. Αφού γίνει αυτό, το YouTube θα πρέπει να εγκρίνει το video και τη σύνδεσή σας στο λογαριασμό Google AdSense σας για να αρχίσετε να κερδίζετε χρήματα. Δεν πρόκειται να αρχίσετε να βγάζετε λεφτά μέχρι τουλάχιστον 1.000 άνθρωποι να «κλικάρουν» στη διαφήμιση που παίζει στο βίντεο σας. Από εκεί και πέρα το τι θα κερδίσετε έχει σχέση κυρίως με το τι διαφημίσεις παίζουν στο κανάλι σας και όχι τόσο με τα views που έχετε. Το κανάλι της ιστοσελίδας παιχνιδιών Machinima κατατάσσεται νούμερο ένα με πάνω από 4,8 δισεκατομμύρια προβολές, αλλά υπολογίζεται πως κερδίζει μόλις 3 εκατομμύρια δολάρια το έτος. Παρά το γεγονός ότι τα ποσά είναι τεράστια, οι δημιουργοί του καναλιού δεν λαμβάνουν το ποσό εξ ολοκλήρου βέβαια. Το YouTube παίρνει το 45%, ενώ και οι διαφημιστικές εταιρείες λαμβάνουν ποσοστό επί των κερδών. Ακόμα όμως και με το χαμηλότερο εκτιμώμενο κέρδος δίνοντας και σχεδόν τα μισά χρήματα στο YouTube, οι χρήστες μπορούν να κερδίσουν αρκετά καλά ποσά. Σκεφτείτε το λοιπόν. Διαβάστε όλα τα θέματα της ενότητας Weekend του newsbeast.gr