Η πρώτη δεκαετία της ελληνικής ιδιωτικής τηλεόρασης υπήρξε και η πιο χρυσή εποχή της ελληνικής μυθοπλασίας. Οι πιο δυνατές πένες της σεναριογραφίας, όπως οι Ρήγας, Αποστόλου, Ρέππας, Παπαθανασίου, Παπαπέτρου, Παπαδοπούλου, Ρώμας, φρόντισαν να γεμίσουν το τηλεοπτικό πρόγραμμα με σειρές που ξεχείλιζαν κέφι και χιούμορ και που απολαμβάνουμε ακόμη και σήμερα με την ίδια όρεξη που τις είδαμε την πρώτη φορά. Παρά το βομβαρδισμό των ελληνικών παραγωγών που δεχόμαστε κάθε σεζόν, είναι μετρημένες στα δάχτυλα οι σειρές που αγαπήσαμε και βάλαμε στην καρδιά μας. Ας κάνουμε λοιπόν ένα flash back σε μερικά από τα πρώτα σίριαλ που είδαμε και τα πιο αγαπημένα μας και να θυμηθούμε χαρακτηριστικές ατάκες, περιστατικά και ανεπανάληπτους ήρωες! Λάμψη (1991 – 2005) Ήταν 16 Σεπτεμβρίου του 1991. Οι τίτλοι αρχής ενός νέου καθημερινού σίριαλ, το πρώτο της νεογέννητης τότε ιδιωτικής τηλεόρασης, πέφτουν στην οθόνη του ΑΝΤ1. Τα πλάνα δείχνουν την Κάτια Δανδουλάκη να παίζει με τα περιστέρια στο Σύνταγμα και στην οθόνη εμφανίζεται με χρυσά γράμματα ο τίτλος: «Λάμψη». Ακολουθεί μία δεκαετία απόλυτης επιτυχίας. Η Λάμψη ήταν η μεγαλύτερη σε διάρκεια σειρά στην ελληνική τηλεόραση. Η σειρά προβαλλόταν σχεδόν καθημερινά μέχρι και τις 29 Ιουλίου 2005 όπου προβλήθηκε το τελευταίο επεισόδιο το οποίο και χτύπησε 41% ακροαματικότητα. Συνολικά προβλήθηκαν 3.457 επεισόδια σε 14 χρόνια. Το σενάριο ήταν του Νίκου Φώσκολου ενώ στη σκηνοθεσία συνεργάστηκε με άλλους έξι σκηνοθέτες. Το κανάλι χτυπάει με άνεση στην απογευματινή ζώνη υψηλές τηλεθεάσεις. Ο Νίκος Φώσκολος ζει στιγμές μεγάλης δόξας και οι ηθοποιοί γνωρίζουν πρωτοφανή αναγνωρισιμότητα. Λίγα χρόνια αργότερα, κάποιοι απ’ αυτούς θα εξαργυρώσουν τη φήμη τους στην πολιτική σκηνή. Πρώτο χαρακτηριστικό παράδειγμα, η Ελένη Κούρκουλα που υποδύθηκε τη Σελήνη, το νόθο και διανοητικά ασταθές παιδί του Γιάγκου Δράκου. Η Λάμψη έχει θέση στο βιβλίο Γκίνες με 3.457 επεισόδια! Καλημέρα Ζωή (1993-2006) Η ελληνική τηλεοπτική σειρά Καλημέρα Ζωή ήταν το δεύτερο καθημερινό σίριαλ του Νίκου Φώσκολου, το οποίο προβλήθηκε στον ΑΝΤ1 από τις 24 Νοεμβρίου του 1993 έως τις 31 Μαρτίου του 2006. Σκηνοθέτες ήταν ο Λίνος Χριστοδούλου, ο Νίκος Φώσκολος και ο Γιώργος Βουτσίνος. Σεναριογράφοι οι Νίκος και Ντέλα Φώσκολου. Η καθημερινή σαπουνόπερα των 3.179 επεισοδίων των 30 λεπτών, ήταν με λίγα λόγια… ο αστυνόμος Θεοχάρης. Η πλοκή της σειράς ήταν περισσότερο αστυνομική και κάθε ιστορία παρουσίαζε ξεχωριστό ενδιαφέρον. Αντί να επικεντρώνεται γύρω από τους γεροντοέρωτες του Γιάγκου, όπως γινόταν στη Λάμψη, έβαζε τους θεατές βαθιά μέσα στα άδυτα της αστυνομίας, εκεί που αυτή η «τιτάνια» μορφή, ο Στάθης ο Θεοχάρης, εξιχνίαζε στυγερά εγκλήματα, εξάρθρωνε τρομοκρατικές σπείρες και έκανε τους δολοφόνους να μιλήσουν με τη χαρακτηριστική του μέθοδο: Λαβή από το γιακά, κόλλημα στον τοίχο και την αγριοφωνάρα του να λέει «Μίλα σκουλήκι». Το ρετιρέ (1990-1992) Η σειρά που κάθε χρόνο μας θυμίζει πως μύρισε καλοκαιράκι. Η σειρά που παραμένει «ρετιρέ» στην προτίμηση των τηλεθεατών. Η σειρά προβλήθηκε με μεγάλη επιτυχία στο Mega την περίοδο 1990-1992. Το σενάριο και η σκηνοθεσία ήταν του Γιάννη Δαλιανίδη. Πρωταγωνίστρια της σειράς ήταν η Κατερίνα Γιουλάκη. Η σειρά περιγράφει την ελληνική κοινωνία πως ήταν μετά την Μεταπολίτευση του 1974 και ταυτόχρονα σατιρίζει τα αρνητικά φαινόμενα της κοινωνίας αυτής, στις αρχές της δεκαετίας του 1990. Η Κατερίνα Σοφιανού (Κατερίνα Γιουλάκη) είναι μια χωρισμένη μεσήλικη ανώτερη υπάλληλος σε διαφημιστική-τηλεοπτική εταιρεία. Η Κατερίνα μένει σε ένα ρετιρέ διαμέρισμα στου Ζωγράφου με την μητέρα της Σοφία Σοφιανού (Κούλα Αγαγιώτου) και την κόρη της αδελφής της, Ειρήνη (Τζόυς Ευείδη). Παρόλο που είναι καλόκαρδη, συχνά αγανακτεί με τα προβλήματα της καθημερινότητας και τις παράλογες απαιτήσεις και συμπεριφορές των οικείων της. Η Κατερίνα γνωρίζει και παντρεύεται τον Χρήστο Βακούρα (Νίκος Κούρος) έναν μεσήλικα φαρμακοποιό, ο οποίος έχει μια ζηλόφθονη και γκρινιάρα αδελφή, την (Νεφέλη Ορφανού) την οποία συνηθίζει να αποκαλεί «Ξινή». Οι Απαράδεκτοι (1991-1993) Σειρά σαν τους απαράδεκτους δύσκολα θα ξαναυπάρξει. Το πρώτο χτύπημα της σεναριογράφου Δήμητρας Παπαδοπούλου ήταν και το καλύτερο. Η ηθοποιός μάς έβαλε στο σπίτι της πιο απαράδεκτης παρέας των ‘90s, με την καλύτερη δυνατή σύνθεση (Παπαδοπούλου, Παπαδόπουλος, Μπονάτσος, Μπέζος, Χαλακατεβάκης, Λουιζίδου) και χαρακτήρες που δεν απείχαν πολύ από την πραγματική ιδιοσυγκρασία των ηθοποιών. Όλοι άλλωστε διατήρησαν τα πραγματικά τους ονόματα και στη σειρά. Κλασική ατάκα του Σπύρου Παπαδόπουλου κοιτάζοντας προς την κάμερα: «Τι έγινε ρε παιδιά…;» ενώ συνήθως καπνίζει μια πίπα και διαβάζει εφημερίδα προς μεγάλο εκνευρισμό της Δήμητρας. Η Δήμητρα Παπαδοπούλου αντιπροσωπεύει ένα μέσο τύπο Ελληνίδας νοικοκυράς της Αθήνας κατά τη δεκαετία του 1980. Δεν έχει πανεπιστημιακή μόρφωση, είναι ανεπάγγελτη και περνάει τον περισσότερο χρόνο της μέσα στο σπίτι. Ζηλεύει τον άντρα της, Σπύρο, έχει κόμπλεξ κατωτερότητας, θεωρείται από τους άλλους χαζή, αμόρφωτη, άχρηστη και μέτρια νοικοκυρά και ζηλεύει τις πιο δυναμικές και πετυχημένες γυναίκες. Ο Γιάννης Μπέζος είναι ομοφυλόφιλος και καθώς η κοινωνία (κυρίως) τότε δεν έκανε αποδεκτές τις σεξουαλικές του προτιμήσεις, είναι συνεχώς νευρικός και θυμωμένος με τα πάντα με αποτέλεσμα να ξεσπάει συνέχεια στη Δήμητρα, με την οποία κάνει παρέα. Είναι ιδιαίτερα αρνητικός με την Ρένια Λουιζίδου την οποία αποκαλεί «αστροπελέκι». Ο Βλάσσης Μπονάτσος είναι ο χαλαρός τύπος της παρέας. Του αρέσουν οι γυναίκες, οι συχνές έξοδοι, είναι αδέσμευτος και του αρέσει το αραλίκι. Αρκετά χρόνια μετά την ολοκλήρωσή της (και πριν από τον θάνατο του Βλάση Μπονάτσου), έγινε προσέγγιση από το MEGA προς τους ηθοποιούς και κυρίως προς τη Δήμητρα Παπαδοπούλου για τη συγγραφή νέων σεναρίων για ένα νέο κύκλο επεισοδίων, αλλά εκείνοι ευγενικά την απέρριψαν, λέγοντας ότι πιθανότατα δεν θα είχε πλέον την ίδια επιτυχία και θα πιθανόν να αμαύρωνε την εικόνα, την φήμη και την κληρονομιά που έχει αφήσει πίσω της η σειρά από την εποχή που παιζόταν. Έχει μείνει στην ιστορία της ιδιωτικής τηλεόρασης χάρη στις πηγαίες και αστείες ερμηνείες των πρωταγωνιστών, που εξακολουθούν μέχρι σήμερα να είναι σημαντικά πρόσωπα στην ελληνική τηλεόραση. Εμείς κι Εμείς (1994-1998) Τα «φιλαράκια» της διπλανής πόρτας. Μία ετερόκλητη παρέα Αθηναίων που μένει σε γειτονικά σπίτια στο Μετς, το οποίο κάνει συνεχώς άνω-κάτω με τις φάρσες και τις παρεξηγήσεις της. Η παρέα ολοκληρώνεται με την άφιξη τής πόντιας εξαδέλφης Παρθένας, που την υποδυόταν η Ελένη Γερασιμίδου. Στα πρώτα επεισόδια ήταν μια συντηρητική, αυστηρή αλλά καλόκαρδη γυναίκα. Σταδιακά μέχρι τον δεύτερο κύκλο επεισοδίων μεταμορφώνεται σε μια χειραφετημένη και μοντέρνα γυναίκα, με επιβολή στον σύζυγο της τον Αντώνη και πολλές κοινωνικές επαφές. Προσπαθεί να προσαρμοσθεί στην σύγχρονη ζωή και μαθαίνει συνεχώς καινούργιες λέξεις από την Αντωνία (Μαρία Κανελλοπούλου). Δημιουργοί της σειράς είναι οι Πάνος Αμαραντίδης και ο Σπύρος Μεταλληνός ενώ την παραγωγή υπογράφει η Φρόσω Ράλλη. Πρωταγωνιστούν οι Ελένη Γερασιμίδου, Μαρία Φιλίππου, Μαρία Κανελλοπούλου, Βασίλης Κούκουρας, Σμαράγδα Διαμαντίδου, Στέλιος Παύλου, Νατάσα Μανισαλή και Γιώργος Γιαννούτσος. Δύο Ξένοι (1997-1999) Ντένη Μαρκορά. Ο χαρακτήρας που ζει ως σήμερα μέσα από τις ατάκες που επαναλαμβάνουμε καθημερινά είναι ένας μόνο από τους λόγους που οι «Δύο Ξένοι» δεν θα αποχωρήσουν ποτέ από το πάνθεον του ελληνικού γέλιου. Οι ερμηνείες της Εβελίνας Παπούλια ως Μαρίνας Κουντουράτου, του αδικοχαμένου Νίκου Σεργιανόπουλου ως δύστροπου κουλτουριάρη, η σάτιρα της ελληνικής τηλεόρασης δύσκολα θα βρουν «ταίρι» στην καρδιά μας. Η ρομαντική κωμωδία των Αλέξανδρου Ρήγα και Δημητρίου Αποστόλου που προβλήθηκε στο Mega Channel την περίοδο 1997 – 1999. Η σειρά παρουσιάζει την ανάπτυξη και εξέλιξη μιας ερωτικής σχέσης μεταξύ μιας λαϊκής και χαμηλής μόρφωσης νεαρής γυναίκας, παρουσιάστριας τηλεοπτικής εκπομπής ελαφρού περιεχομένου, και ενός καθηγητή δράματος με έντονα υπεροπτικές αρχές και εσωστρεφή προσωπικότητα. Και οι παντρεμένοι έχουν ψυχή (1997 – 2000) Η σειρά που αγαπήθηκε φανατικά, απέδειξε όχι μόνο ότι οι παντρεμένοι έχουν ψυχή, αλλά και ότι κάνουν τον κόσμο να απολαμβάνει την αυθεντική κωμωδία. Η κωμωδία του 1997, σε σενάριο του Λευτέρη Καπώνη και σκηνοθεσία του Αντώνη Τέμπου, διαπραγματευόταν τις σχέσεις τριών παντρεμένων ζευγαριών που είχαν αρκετά προβλήματα, όπως απιστία, ασυνεννοησία. Ο ρόλος που κέρδισε τις εντυπώσεις δεν μπορούσε να είναι άλλος από αυτόν του «Ακάλυπτου», του Αντώνη Καφετζόπουλου. Τρία παντρεμένα ζευγάρια: Ο Ανδρέας, ο επονομαζόμενος «ακάλυπτος» λόγω των ακάλυπτων επιταγών του, είναι ο αθεράπευτος γυναικάς, ο γλεντζές που πνίγεται από τα χρέη αλλά αυτό δεν τον πτοεί καθόλου και απατάει συνεχώς τη σύζυγό του, Αλίκη. Ο ίδιος όμως δηλώνει ότι είναι η μοναδική του αγάπη και μόνο στην αποψία ότι μπορεί εκείνη να τον απατάει τρελαίνεται και καταρρέει. Ο φίλος του, ο Μάκης, είναι οδοντίατρος, παντρεμένος με τη Ρένα και έχει μια κόρη. Τη μονότονη ζωή του αναστατώνει ο παράφορος έρωτάς του για μια νεαρή χορεύτρια. Όλα αλλάζουν δραματικά – και κωμικά – αφού είναι άπειρος στην απιστία και κάνει τη μία γκάφα μετά την άλλη.Το τρίτο ζευγάρι της ιστορίας είναι ο Ρένος και η Μπέτη. Εκείνη έχει μια μπουτίκ στο Κολωνάκι, είναι δυναμική και εκδηλωτική, ενώ ο Ρένος προσπαθεί να γράψει ένα μυθιστόρημα το οποίο δεν θα τελειώσει ποτέ. Οι Μεν και οι δεν (1993-1996) Το συγγραφικό δίδυμο (Ρώμας-Χατζησοφιά), σε σκηνοθεσία της Φωτεινής Κοτρώτση μάς χάρισαν για τρεις ολόκληρες σεζόν μίας παραίταιρης γειτνίασης. Από τη μία το κυριλέ ζεύγος Δάγκα (Χάρης Ρώμας-Άννα Κουρή) και από την άλλη το απολίτιστο ζεύγος Σταμάτη (Τζόυς Ευείδη- Στέλιος Μάινας). Το ζεύγος Σταμάτη μετακομίζει στο διπλανό μικρό διαμέρισμα, που το κερδίζουν σε διαγωνισμό και κάνουν τα πάντα για να πάρουν χρήματα από τους διπλανούς και κυρίως από το Διονύση, που ήταν μεγάλος τσιγκούνης. Η σειρά ήταν, και θεωρείται ακόμα και σήμερα, μια από τις πιο δημοφιλείς σειρές της ελληνικής ιδιωτικής τηλεόρασης και μάλιστα προβλήθηκε σε πολλές διαδοχικές επαναλήψεις για πάνω από 15 έτη μετά τη λήξη της αρχικής προβολής της. Της Ελλάδος τα παιδιά (1993 – 1995) Αν και αρχικά είχε θεωρηθεί αουτσάιντερ, στη συνέχεια προσέφερε πολλά βράδια γέλιου για δύο ολόκληρα χρόνια. Ήταν μία από τις πρώτες σειρές στις οποίες ο Γιάννης Μπέζος, εκτός από τον πρωταγωνιστικό ρόλο, είχε αναλάβει και το ρόλο του σκηνοθέτη. Το σενάριο της σειράς υπογράφει ο Δημήτρης Βενιζέλος ενώ μέσα από αυτή τη σειρά έγινε ευρύτερα γνωστός και ο Γιάννης Καπετάνιος. Η σειρά διακωμωδούσε όσα διαδραματίζονταν σε μια αεροπορική μοίρα. Χαρακτηριστική ήταν η ατάκα του «Χλαπάτσα», Δημήτρη Φραγκιόγλου ο οποίος ήταν και τα «καρφί» της ιστορίας: «Θα σας δείξω εγώ, θα δείτε τι θα πάθετε» συνήθιζε να λέει. Στης «Ελλάδος τα παιδιά» ο Γιάννης Σαββιδάκης αποφάσισε να δοκιμάσει και τις υποκριτικές του ικανότητες ενώ αρκετές φορές τραγουδούσε με την κιθάρα του. Ντόλτσε Βίτα (1995-1997) Ο Αλέξανδρος Ρήγας, πριν γίνει «ντουέτο» με τον Δημήτρη Αποστόλου, συνεργάστηκε με τον Λευτέρη Παπαπέτρου και το αποτέλεσμα είναι η πιο γλυκιά κωμωδία χαρακτήρων που έχει παιχτεί στην ελληνική τηλεόραση. Η Άννα Παναγιωτοπούλου κλέβει τον γαμπρό της κόρης της, η Μαρία Καβογιάννη ως Ασπασία, η Κατιάνα Μπαλανίκα ως Σάσα και η Μαρία Φωκά ως γριά Μπουμπουλίνα πλαισιώνουν το «σκάνδαλο». Η μεσημεριανή ζώνη στο Mega αποκτά μόνιμο κάτοικο επαναλήψεων που όμως ποτέ δεν θα βαρεθούμε να βλέπουμε. Εγκλήματα (1998-2000) Πρόκειται για μία κωμωδία-σταθμό των ‘90s, με τον Λευτέρη Παπαπέτρου να παντρεύει ένα ζηλευτό καστ Ελλήνων κωμικών: Χρήστος Χατζηπαναγιώτης, Υρώ Μανέ, Μαρία Καβογιάννη, Καίτη Κωνσταντίνου, Κώστας Κόκλας, Αθηνόδωρος Προύσαλης, Φωτεινή Μπαξεβάνη, Βασίλης Χαραλαμπόπουλος και πολλοί άλλοι έγιναν η πιο εγκληματική μας παρέα, που περιλάμβανε σχέδια για φόνους, μοιχείες και χασάπηδες και όλα αυτά στην πιο ξεκαρδιστική εκδοχή τους. Κωνσταντίνου και Ελένης (1998-2000) Μωρή κατακουζίνα! Όσα χρόνια κι αν περάσουν το Κωνσταντίνου και Ελένης δεν θα το βαρεθούμε ποτέ. Εδώ και δεκαέξι ολόκληρα χρόνια μάς κρατάει συντροφιά χαρίζοντας μας απίστευτο γέλιο χωρίς σταματημό. Αν υπήρχε βασίλειο των επαναλήψεων, αυτή η σειρά των Ρώμα-Χατζησοφιά και σκηνοθέτη τον Κώστα Λυχναράθα ήταν σίγουρα ο μεγάλος βασιλιάς. Η Ελένη Ράντου είναι μια αθυρόστομη γκαρσόνα, ο Χάρης Ρώμας είναι ένας ιδιότροπος βυζαντινολόγος. Η αναγκαστική συγκατοίκησή τους δημιούργησε τους πιο επικούς καβγάδες των ‘90s με «παρατηρητές» τους φίλους τους κακομαθημένος γιο χαρτοβιομηχάνου και γυναικά Μάνθο (Βασίλης Κούκουρας), την άνεργη ηθοποιό Πέγκυ (Μαρία Λεκάκη) και το «ταπεινό χαμομηλάκι» Ματίνα Μανταρινάκη (Καλλιρόη Μυριαγκού) που ψάχνει μανιωδώς άντρα γιατί φοβάται ότι θα καταλήξει γεροντοκόρη. Στο παρά 5 (2005-2006 και 2006-2007) Η μεγάλη επιτυχία του Γιώργου Καπουτζίδη, που έκανα τα μηχανάκια της AGB να χτυπήσουν «κόκκινο». Η σειρά είχε χαρακτηριστεί μυστηρίου και περιπέτειας αλλά είχε και πολλά κωμικά στοιχεία. Σκηνοθέτης της σειράς ήταν ο Αντώνης Αγγελόπουλος. Το «Παρά πέντε» ήταν κάτι πρωτότυπο για την ελληνική τηλεόραση αφού δεν είχε ξανά υπάρξει άλλη που μπορεί να παντρεύει με τόση αρμονία και μαεστρία την κωμωδία και δράμα μαζί. Το πηγαίο ταλέντο του Γιώργου Καπουτζίδη ήταν αυτό που εκτόξευσε τη σειρά και την έκανε μια απ’ τις καλύτερες των τελευταίων 20 χρόνων. Η σειρά μιλάει για πέντε ανθρώπους με τελείως διαφορετικούς χαρακτήρες που έτυχε να βρεθούν στο ίδιο μέρος τη λάθος ώρα. Οι πέντε ήρωες γίνονται μάρτυρες μιας δολοφονίας και προσπαθώντας να την εξιχνιάσουν θα βρεθούν μπροστά σε απρόβλεπτες καταστάσεις. Θα κινδυνέψουν πολλές φορές να πεθάνουν αλλά πάντα στο παρά πέντε θα τη γλιτώνουν. Μέσα από την έρευνα τους οι ήρωες της σειράς Ντάλια, Ζουμπουλία, Σπύρος, Αγγέλα, Φώτης θα δημιουργήσουν μία αχτύπητη παρέα και μία πολύ δυνατή φιλία. Και ποιος δεν θυμάται την Θεοπούλα (Έφη Παπαθεοδώρου) να λέει «Κόβεται το σεξ;» ή τη Ζουμπουλία (Ελισάβετ Κωνσταντινίδου) να λέει «Καθόμαστε κάτω από την ομπρέλα που λέει… βεάκη» διαβάζοντας έτσι τη λέξη beach. Διαβάστε όλα τα θέματα του Weekend στο newsbeast.gr