57
loading
Γράφει
η Μαργαρίτα Τζαγκαράκη

Για υπονόμευση στη διδασκαλία της ελληνικής ιστορίας και πλήρη υποβάθμιση του μορφωτικού επιπέδου των Ελλήνων μαθητών κάνει λόγο η Εταιρεία Ελλήνων Φιλολόγων με αφορμή τις προτάσεις της Επιτροπής που συνέστησε το υπουργείο Παιδείας για το μάθημα της Ιστορίας στην υποχρεωτική εκπαίδευση, τις οποίες και χαρακτηρίζει ως την «χαριστική βολή» στο μορφωτικό υπόβαθρο των Ελλήνων.

Ιδιαίτερα, η πρωτοβουλία του υπουργείου Παιδείας να συμπυκνώσει την αρχαία και νέα ιστορία της Ελλάδας σε μία και διδακτική χρονιά, δεν άρεσε καθόλου στην Εταιρία Ελλήνων Φιλολόγων που αντέδρασε έντονα, υποστηρίζοντας πως οι μαθητές θα αποδιοργανωθούν πλήρως και θα υποστούν μαθησιακή σύγχυση.

«Θα φτιάξουμε ανθρώπους ανιστόρητους, χωρίς γνώση της ελληνικής ιστορίας χωρίς επίγνωση της ελληνικότητάς τους, του τι σημαίνει να είσαι Έλληνας, τι προσέφερε αυτός ο τόπος» λέει στο newsbeast.gr η κ. Γεωργία Ξανθάκη-Καραμάνου.

- Κ. Ξανθάκη, τι συμβαίνει τελικά με το μάθημα της Ιστορίας;

«Εξαφανίζεται η χρονική αλληλουχία των γεγονότων. Μιλάμε για όλη την υποχρεωτική εκπαίδευση, για την διδασκαλία και το περιεχόμενο του μαθήματος της Ιστορίας από την Γ' Δημοτικού έως και την Α' Λυκείου. Το υπουργείο Παιδείας δεν έχει αποφασίσει να υλοποιήσει τις προτάσεις αυτές, απλώς όρισε μία επιτροπή από ιστορικούς των οποίων τις προτάσεις δεν εγκρίνουμε ως εταιρεία φιλολόγων και ο υπουργός θα τις σκεφτεί. Είμαστε αντίθετοι με την αντίληψη που προτείνει η επιτροπή αυτή να αρθεί η πρωτοκαθεδρία της πολιτικής ιστορίας και η διδασκαλία να στραφεί αποκλειστικά σε κοινωνικές οικονομικές τάσεις, περιβάλλον, κλίμα, τοπική ιστορία κλπ. Δεν είναι δυνατόν χωρίς να υπάρξει μία καταγραφή των γεγονότων και των μεγάλων προσωπικοτήτων να κατανοήσουν οι μαθητές την ουσία της ιστορίας».

- Ένα παράδειγμα;

«Η αρχαία ιστορία έχει κάποιες χρονικές περιόδους. Το παιδί δεν θα έχει σαφώς κατανοήσει τον "Χρυσό Αιώνα" του Περικλή, που δημιούργησε τα επιτεύγματα του πολιτισμού, που δημιούργησε την δημοκρατία που μεταλαμπαδεύτηκε σε όλα τα μέρη της γης, δεν θα έχει σαφή γνώση αυτών των τόσο βασικών περιόδων εάν δεν υπάρχουν χρονικές περίοδοι.

Δεν θα γνωρίζει συγκεκριμένα για τον Περικλή, για τον Θεμιστοκλή, για τον Μέγα Αλέξανδρο και το εκπολιτιστικό έργο του παρά μόνο κάποια σκόρπια πράγματα. Και θα ήθελα να σας πω ότι αυτά είχαν προετοιμαστεί από πριν. Στην Α' Λυκείου είχαν εξαφανίσει αυτά τα μεγάλα κεφάλαια τα οποία διδάσκονταν τελείως επιφανειακά. Τώρα γίνεται η χαριστική βολή. Εξαφανίζονται οι χρονικές περίοδοι».

- Όταν λέτε εξαφανίζονται, τι ακριβώς εννοείτε;

«Αντί της ένταξης των γεγονότων και των προσωπικοτήτων της ιστορίας μέσα στις χρονικές περιόδους, δίνεται ιδιαίτερα έμφαση διάσπαρτα και δειγματοληπτικά σε κάποιες κοινωνικές, οικονομικές εξελίξεις, σε θέματα του παρόντος κυρίως, όπως θα σας δώσω ένα παράδειγμα, θέματα εταιροτήτων, θέματα θρησκευτικών μειονοτήτων δηλαδή προτάσσεται περισσότερο το παρόν χωρίς το παρόν να δίνεται στη συνέχειά του με το παρελθόν.

Η ιστορία πρέπει να διδάσκεται ως παρελθόν και παρόν και να συνάγονται κάποια συμπεράσματα για το μέλλον. Αυτό είναι το σωστό μάθημα της ιστορίας. Δεν μπορείς να διακόψεις το παρελθόν ή να το αναμείξεις με το παρόν χωρίς παιδαγωγική και επιστημονική αλληλουχία.

Για να γίνω σαφέστερη το βασικό σκεπτικό είναι ότι η πολιτική ιστορία δηλαδή τα γεγονότα ανά χρονικές περιόδους εγκαταλείπονται και εφαρμόζεται μία νέα μέθοδος προσέγγισης ιστορίας με έμφαση σε ορισμένες κοινωνικές, πολιτιστικές και οικονομικές εξελίξεις κατά την επιλογή των προτεινόντων, των ανθρώπων της επιτροπής.

Δηλαδή δεν θα είναι εύκολο να καταλάβει το παιδί και ο νεοέλληνας την ελληνικότητα, την εθνική του συνείδηση αφού η ελληνική ιστορία υποβαθμίζεται έναντι μίας παγκόσμιας ιστορίας».

Δε θα είναι εύκολο να καταλάβει το παιδί και ο νεοέλληνας την ελληνικότητα, την εθνική του συνείδηση αφού η ελληνική ιστορία υποβαθμίζεται έναντι μίας παγκόσμιας ιστορίας

- Ποιος είναι κατά τη γνώμη σας ο σκοπός αυτής της πρωτοβουλίας;

«Να τονιστούν κάποιες άλλες τάσεις μέσα στην ιστορία. Να εγκαταλειφθεί ο τρόπος της ιστορίας όπως διδασκόταν η οποία πρόβαλε και την ελληνική ιστορία στο σύνολο της παγκόσμιας ιστορίας και να υποταχθεί εάν θέλετε η ελληνική ιστορία στην παγκόσμια και σε μία γενικότερη προσέγγιση της ιστορίας. Θα σας δώσω και κάποια παραδείγματα:

Στην Γ' Δημοτικού διδάσκεται η μυθολογία, ένα μάθημα εξαιρετικά ευχάριστο για τα παιδιά. Διδάσκονταν οι άθλοι του Ηρακλή, οι άθλοι του Θησέα. Αντ΄αυτού τώρα προτείνεται να διδάσκεται η ελληνική μυθολογία σε σχέση με την μυθολογία άλλων λαών. Δηλαδή να γίνονται συγκριτικοί συσχετισμοί της ελληνικής μυθολογίας με την μυθολογία των Ινδών, των Κινέζων κλπ. Αντιλαμβάνεστε ότι όταν δεν ξέρει το παιδί καλά τη δική του μυθολογία πώς μπορεί να κάνει τέτοιου είδους συσχετισμούς;

Στην Δ' Δημοτικού διδασκόταν μέχρι τώρα η αρχαία ιστορία με κάποια βιβλία που θα μπορούσαν να είναι και καλύτερα, αλλά αντί να τα βελτιώσουμε τα πράγματα τα χειροτερεύουμε. Αντ' αυτού προτείνεται να αντικατασταθεί η αρχαία ιστορία με την διδασκαλία μίας ιστορίας τοπικής, οικογενειακής όπως για παράδειγμα δημιουργία οικογενειακών δέντρων, συνεντεύξεις μεταξύ των μαθητών και του παππού και της γιαγιάς. Καταλαβαίνετε ότι αυτός είναι ένας τρόπος να περιθωριοποιηθεί η ιστορία σε κάποια ελάσσονος σημασίας, δευτερεύουσας σημασίας θέματα και να μην γνωρίζει το παιδί σε πρώτη φάση την βασική αρχαία ιστορία, τον ελληνορωμαϊκό κόσμο που αποτέλεσε και την αφετηρία του ευρωπαϊκού πολιτισμού. Εξαφανίζεται η αρχαία ιστορία.

Στην Ε' Δημοτικού επιχειρείται μία ψυχολογική και πνευματική εξόντωση των μαθητών. Διότι απαιτείται να γνωρίσουν μία ιστορία 3.500 χιλιάδων χρόνων, από τον μινωικό πολιτισμό μέχρι την Άλωση της Κωνσταντινούπολης σε μία μόνο χρονιά. Αντιλαμβάνεστε πόσο αντιπαιδαγωγικό είναι αυτό;

Τα παιδιά δεν αφομοιώνουν τίποτα, εξαντλούνται και αντιπαθούν το μάθημα της ιστορίας με τον τρόπο αυτό και με μία αντίληψη να μην επιχειρείται επικέντρωση στα γεγονότα και στα πρόσωπα αλλά μία επιλεκτική και επιφανειακή προσέγγιση στα γεγονότα κοινωνικών εξελίξεων κατά μία άγνωστη επιλογή των προτεινόντων.

Οι προτείνοντες έχουν κάποιες ιδέες, δεν θέλω να πω κάποιον άλλον όρο, στο μυαλό τους και θέλουν να προβάλλουν και να επιβάλουν στην διδασκαλία της ιστορίας».

shutterstock338023409

- Γίνεται μία υπονόμευση στη διδασκαλία της ελληνικής ιστορίας;

«Βεβαίως γίνεται μία υπονόμευση στη διδασκαλία της ελληνικής ιστορίας, μία υποβάθμιση, η οποία θα αποδειχθεί και στην ΣΤ' Δημοτικού από την διδασκαλία της Ελληνικής Επανάστασης η οποία υποβαθμίζεται πλήρως. Μέχρι τώρα όλα τα παιδιά διδάσκονταν την ελληνική επανάσταση, όλες τις εκφάνσεις, ανά έτος και με έναν τρόπο που μπορεί να μην ήταν άριστος αλλά ήταν αρκετά καλός.

Τώρα με ένα σκεπτικό παράδοξο λέει ότι θα πρέπει στην ΣΤ' Δημοτικού να συσσωρευτεί πάλι μία τεράστια ύλη και να καλυφθεί η ιστορία από τον 15ο αιώνα μέχρι σήμερα με έμφαση και πάλι σε κοινωνικές και πολιτιστικές αλλαγές και λιγότερο στην εξέταση προσώπων και γεγονότων. Η διδασκαλία της ελληνικής επανάστασης υποβαθμίζεται ουσιαστικά. Τα παιδιά δεν θα ξέρουν για τον Καραϊσκάκη, δεν θα ξέρουν για τα επιτεύγματα των μεγάλων μορφών της επανάστασης. Λένε η ελληνική επανάσταση να διδάσκεται σε μία από 5 διδακτικές ενότητες με τίτλο: «Η εποχή των εθνικών κρατών» που περιλαμβάνει τη δημιουργία των εθνικών κρατών, δηλαδή την Γαλλική Επανάσταση, την Αμερικανική Επανάσταση.... Εκεί να ενταχθεί και η Ελληνική Επανάσταση και σε μία άλλη διδακτική ενότητα με τίτλο «Οι άνθρωποι της Επανάστασης» χωρίς εστίαση στα μεγάλα καθοριστικά γεγονότα όπως την απελευθέρωση της Καλαμάτας, το Βαλτέτσι, τα Δερβενάκια με τον Κολοκοτρώνη χωρίς εστίαση σε αυτά τα γεγονότα να μαθαίνουν πάλι κάποιες κοινωνικές τάσεις κατά την ιδεολογική και μονομερή προσέγγιση των προτεινόντων. Νομίζω ο όρος ιδεολογική προσέγγιση τα λέει όλα.

Το ίδιο συμβαίνει και στο γυμνάσιο. Στο γυμνάσιο θα μπορεί να γίνεται επιλογή της ελληνικής επανάστασης, να διδάσκεται ή να μην διδάσκεται. Εάν θέλει ένας εκπαιδευτικός θα είναι δυνατόν να μην διδάξει την Ελληνική Επανάσταση. Τους δίνει τη δυνατότητα από κάποιες διδακτικές ενότητες να επιλέγουν οι εκπαιδευτικοί κάποιες από αυτές. Η ελληνική επανάσταση είναι σε κάποια από αυτές τις διδακτικές ενότητες, πάλι με έναν τρόπο ασαφή διατυπωμένο.

Σε κάποια σχολεία της Ελλάδας θα διδάσκεται και σε κάποια όχι. Θα μπορεί με λίγα λόγια ο κάθε εκπαιδευτικός να διδάσκει ό,τι θέλει κι έτσι δίνεται μία έμφαση στις προσωπικές επιλογές του εκπαιδευτικού που ανάλογα με τις αντιλήψεις του θα διδάσκει Ελληνική Επανάσταση στο Γυμνάσιο ή και καθόλου.

Άρα υπάρχει πιθανότητα να τελειώσουν τα παιδιά το γυμνάσιο, το λύκειο και να μην γνωρίζουν την Ελληνική Επανάσταση.

Πού είναι η δημιουργία της ελληνικής συνείδησης; Πώς το παιδί θα θεμελιώσει, θα οικοδομήσει την ελληνικότητά του, την ελληνική του συνείδηση η οποία έχει διατυπωθεί από τα τελευταία χρόνια της βυζαντινής αυτοκρατορίας και δυνάμωσε πλέον με την ελληνική επανάσταση; Βγάζουμε παιδιά που δεν θα ξέρουν τι σημαίνει να είσαι Έλληνας, διότι η ελληνική ιστορία υποτάσσεται σε αυτές τις ιδεολογικές αντιλήψεις και γίνεται βορά στο βωμό μίας κακώς εννοούμενης παγκοσμιοποίησης.

Πρέπει το παιδί να καταλάβει γιατί είναι Έλληνας και μετά να καταλάβει ότι αυτός ο τόπος στον οποίο ζει αποτέλεσε αφετηρία του ευρωπαϊκού πολιτισμού. Ούτε αυτό λέγεται πουθενά. Αυτά είναι αρνητικότατα μειονεκτήματα τα οποία θα έχουν πολύ δυσάρεστες συνέπειες. Θα φτιάξουμε ανθρώπους ανιστόρητους, χωρίς γνώση της ελληνικής ιστορίας χωρίς επίγνωση της ελληνικότητάς τους, του τι σημαίνει να είσαι Έλληνας και του τι προσέφερε αυτός ο τόπος».

Δεν έχουμε κληθεί ποτέ από το υπουργείο Παιδείας να πούμε την άποψή μας για θέματα ιστορίας αλλά και γλώσσας

- Έχετε εκφράσει όλες αυτές τις αντιρρήσεις σας, τις ενστάσεις της στο υπουργείο Παιδείας;

«Ωραία ερώτηση μου κάνετε. Δεν έχουμε κληθεί ποτέ από το υπουργείο Παιδείας να πούμε την άποψή μας για θέματα ιστορίας αλλά και γλώσσας που έχουμε τοποθετηθεί στο παρελθόν. Το υπουργείο Παιδείας επιλέγει κάποιους ανθρώπους κατά την δική του προσωπική του επιλογή».

- Τώρα στείλατε τις ενστάσεις σας;

«Βεβαίως».

- Πήρατε κάποια απάντηση;

«Τίποτα. Όταν καταργήθηκε η εξέταση των αρχαίων ελληνικών από το Γυμνάσιο και μειώθηκαν οι ώρες διδασκαλίας των αρχαίων ελληνικών αντιδράσαμε. Αντέδρασε και η διεθνής ομοσπονδία κλασικών σπουδών στην οποία είμαι Αντιπρόεδρος. Και στείλανε στον προκάτοχο του κ. Γαρβρόγλου, τον κ. Φίλη ένα τεκμηριωμένο υπόμνημα. Δεν πήραν απάντηση όπως δεν πήραμε κι εμείς για τις ενστάσεις μας.

Επιχειρείται μία υποβάθμιση, μία αποδόμηση της ελληνικής γλώσσας και της ελληνικής ιστορίας, που είναι οι κύριοι πυλώνες του ελληνικού πολιτισμού. Πρέπει ο υπουργός Παιδείας να σταματήσει πλέον αυτήν την υποβάθμιση η οποία θα έχει ολέθριες συνέπειες. Εμείς ως Εταιρεία Ελλήνων Φιλολόγων είμαστε καθολικά και συνολικά αντίθετοι. Ελπίζω να τείνει ευήκοον ους το υπουργείο Παιδείας και να σταματήσει αυτήν την υποβάθμιση αυτή την καταστροφή που επιχειρείται στο θέμα της ιστορίας, όπως και της γλώσσας. Εάν δεν γίνει οι ευθύνες των ιθυνόντων είναι τεράστιες έναντι της ιστορίας και των νέων παιδιών που πάνε στα σχολεία».

Δείτε εδώ το σχέδιο προγραμμάτων σπουδών για το μάθημα της Ιστορίας στην υποχρεωτική εκπαίδευση.

Δείτε εδώ τις παρατηρήσεις της Εταιρείας Ελλήνων Φιλολόγων.

ΚΑΝΤΕ LIKE ΤΟ NEWSBEAST.GR

57
σχόλια
  1. avatar Ηλίας Κ.

    Θαυμάζω τήν λογική ωρισμένων. Επειδή ωρισμένοι νέοι δέν ξέρουν ποιόν πολέμησαν οι Ελληνες τό 1821 σημαίνει: 1) Πρέπει νά καταργηθεί η ιστορία! 2) Φταίνε οι φιλόλογοι. Αρα σύμφωνα μέ τήν ίδια λογική, πρέπει νά καταργηθούν τά Μαθηματικά διότι ακόμη περισσότεροι νέοι δέν έχουν ιδέα! Καί κανείς δέν σκέπτεται: 1) Μήπως φταίνε τά απαράδεκτα βιβλία ιστορίας, πού προτείνεται νά γίνουν ακόμη χειρότερα 2) Μήπως πρέπει νά κρίνονται αυστηρά οι διδάσκοντες (καί νά απολύονται οι αγράμματοι). Αλλά ξέχασα. Οποιος τελειώνει μέ ένα 5 μιά σχολή βαφτίζεται εκπαιδευτικός διά βίου!

    1. avatar Aygerinos

      Πολύ ωραία τα λες είναι ώμος βάση σχεδίου
      όλα να γίνουν ...ΒΛΕΠΕ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΠΟΙΗΣΗ...
      πολύ ωραία τα λέει και ο καιάδας ποιό κάτω αν και χ,α
      εγω δεν είμαι

      1. avatar spΟsoripS

        Οι Έλληνες είναι πανέξυπνος λαός γι'αυτό και η ΝΤΠ τους πολεμάει διαρκώς (βλ Κίσσινγκερ, Σόρος, Τζορτζ Λούκας κ.α).

        1. avatar Aygerinos

          Νέα τάξη πραγμάτων λοιπόν ΄΄ετσι είναι φίλε μου
          οι έλληνες είναι τόσο πανέξυπνος λαός που έπερναν
          δάνεια οι κυβερνώτες των άμνων 40 ολόκληρα χρόνια που ΠΡΟΣΕΧΕ πολλές φορές δεν τα ήθελε το κράτος τα έπερνε για ψηφοθηρία !!!!!!!!!!!!!! και οι απο κάτω
          χτυπούσαν παλαμάκια ... καλή ζωή ναι με δανεικά ώμοςΟΧΙ εσυ που είσαι νέο παιδί σε τι φταίς???
          χάρηκα θα τα ξαναπούμε ΥΓ οτι είμαστε πανέξυπνος λαός ναι είμαστε

  2. avatar giannis alex

    Συριζα και ΑΝΕΛ . Η πιο ανθελληνική κυβέρνηση που έχει περάσει.

  3. avatar ΚΩΝ/ΝΟΣ Κ

    Ολοί εμείς οι νέοι Έλληνες που υποτίθεται έχουμε καλύτερη παιδεία και μόρφωση απο τους γονείς και τους παπούδες μας και θέλουμε να απαρνηθούμε την ιστορία του τόπου μας και την γλώσσα πρέπει να καταλάβουμε οτι η ιστορία και παρακαταθήκη που μας άφησαν οι πρόγονοι μας αποτελούν εθνική αξιοπρέπεια και υπερηφάνεια για τον λαό και πρέπει να την διαφυλάξουμε ως κόρη οφθαλού. Λαός χωρίς ιστορία και παράδοση είναι δυστυχής.

  4. avatar Αντικειμενικός κριτής

    Με ποιους πολέμησαν οι Έλληνες το 1821?
    Ερώτηση δημοσιογράφων σε ρεπορτάζ στο δρόμο!!!
    Με τους Ιταλούς και τους Γερμανούς φυσικά, οι περισσότερες απαντήσεις πολιτών που διδάχτηκαν 12 χρόνια ιστορία!!!
    Χα χα χα!!!! Βρε ουστ,φιλόλογοι του πωπού!!!!

  5. avatar Γκρεμιζουν τα ΠΑΝΤΑ!

    Και μονο γι` αυτο το θεμα πρεπει, οχι μονο να εξαφανιστουν, αλλα και να λογοδοτησουν. Περιμενω ομως και σαφη δηλωση αντιπολιτευσης, οτι ολο αυτο θα πεταχτει, στα σκουπιδια της "χωματερης συριζανελ" τον πρωτο μηνα.
    Υ.Γ. Και το ΚΚΕ φυσικα....κρυφοχαμογελαει.

  6. avatar ΣΤΟ ΚΑΙΑΔΑ ΤΩΡΑ……………..ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ…………………

    Τις τελευταίες δεκαετίες, αποτελεί γεγονός η ολοτελής παράδοση του εκπαιδευτικού συστήματος στις λιγδωμένες χείρες των θιασωτών του κομμουνιστικού ιδεολογήματος. Η μαρξιστική λαίλαπα, της οποίας η πολιτιστική οσμή υπερέχει ως κραταιά θεώρηση στο Ελληνικό κράτος, είχε από καιρό απλώσει τα σκοτεινά πλοκάμια της επί τις δημόσιας παιδείας. Άλλωστε, ο σκοπός των εντολοδόχων της κόκκινης αρρώστιας δεν ήταν άλλος από την διαφθορά των νεότερων γενεών, μέσω του αυτοματοποιημένου εκπαιδευτικού συστήματος. Σε απόλυτη συνέπεια των σκιερών μοτίβων που πλαισιώνουν τις ιδέες τους, ξεφούρνισαν στρατιές πολιτικών ινστρουχτόρων, υπό μορφήν εκπαιδευτικών· διαχέοντας τους αφειδώς στο εκπαιδευτικό σύστημα, μέχρις την τελική άλωση του. Η επιτυχία του σκοτεινού εγχειρήματος ήταν αδύνατο να κλονιστεί, με μόνες μερικές εστίες αληθινής μάθησης και διανόησης να απομένουν στο εκπαιδευτικό τοπίο. Σαν μικροσκοπικές οάσεις που μάχονται να καταπολεμήσουν την αυξανόμενη επιρροή της εξοντωτικής ερήμου, που όλο και πεισμώνει να τις καταπατήσει.

    1. avatar @ ΣΤΟ ΚΑΙΑΔΑ ΤΩΡΑ……………..ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ….

      Διαπιστωνω οτι εισαι γνωστης του χειρισμου της ελληνικης γλωσσας και δη του γραπτου λογου.Υποθετω οτι εισαι και ενας καλος χριστιανος λατρης του χουντικου συνθηματος *Πατρις Θρησκεια Οικογενεια* που εφηυρε ο δικτακτορας Γεωργιος Παπαδοπουλος προκειμενου να παρασυρει τον λαο για να παρατεινει την παρανομη διατηρηση του στην μη εκλεγμενη πρωθυπουργια.Ωραιος γραπτος λογος πλην ομως ουδεμια σχεση εχοντος με το Πνευμα της διδασκαλιας του Ιησου που παροτρυνε με την Θεια ρηση Του λεγοντας*Αγαπατε αλληλους*.Θα ειδες ελπιζω την εικονα που ο Παπας εσκυψε και φιλησε τα ποδια των εξαθλιωμενων μεταναστων ,θελοντας να ζητησει μια μεγαλη συγγνωμη της Εκκλησιας για τα ανθρωπινα δραματα που εχουν επιφερει οι διαμαχες των ισχυρων του πλανητη.Ειναι πολυ κακο λοιπον αυτος ο ωραιος γραπτος λογος να μιμειται τον λογο που εκφερεται απο το φαρμακερο στομα του Χρυσου Φιδιου.Λιγη μεγαλυτερη ανθρωπια δε θα σε βλαψει.Κριμα.

      1. avatar spΟsoripS

        Δεν είναι γνώστης της ελληνικής γλώσσας, το ακριβώς αντίθετο. Το σχόλιό του είναι copy-paste από άλλη ιστοσελίδα του διαδικτύου. Μάντεψε ποια...

      2. avatar ΣΤΟ ΚΑΙΑΔΑ ΤΩΡΑ……………..ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ…………………

        Πολύ δηλητήριο γιατι κύριε/α ???Ἕνα φίδι, ἕνα χρυσό φίδι. Πάτερ ἕνα τεράστιο χρυσό φίδι χώθηκε μέσα στήν ἀποθήκη μέ τά ἐργαλεῖα φώναξε τό νεαρό παλικάρι Τό πρόσωπό του ἦταν κατακόκκινο ἀπό τό φόβο του. Ὁ γέροντας Βασίλειος ὁ Καυσοκαλυβίτης πετάχτηκε σάν ἀστραπή ἔξω ἀπό τό κελί του. Ὁ νεαρός ἔντρομος τοῦ εἶπε: «Συγνώμη γέροντα δέν τό πρόλαβα. Πῆρα τό φτυάρι νά τό χτυπήσω ἀλλά ἐκεῖνο θαρρῶ πῶς μπῆκε μέσα στήν ἀποθήκη σου. Ἦταν σχεδόν δύο μέτρα»!
        -Τί ἔκανες βρέ ἀθεόφοβε; Ἐλπίζω νά μήν τό χτύπησες. Εἶναι ἡ ὥρα νά φάει γι’ αὐτό ἐρχόταν, εἶπε ὁ π. Βασίλειος.
        -Μά... δέν ἤξερα, ψιθύρισε ὁ νεαρός ἔκπληκτος ἀπό τήν ἀντίδραση τοῦ γέροντα καί ταυτόχρονα ἔσκυψε τό κεφάλι.
        - Καλά –καλά, μήν στεναχωριέσαι. Ἔλα νά τό ψάξουμε μαζί. Εἶναι πολύ φιλικό. Ἔλα βρέ εὐλογημένε νά σέ συστήσω στό φίλο μου.
        -Δέν θέλω γέροντα, δέν θέλω. Ξέρεις ἀπό μικρό παιδί φοβᾶμαι πολύ τά φίδια.
        Ὁ γέροντας δέν ἀπάντησε. Ἔσκυψε πῆρε ἕνα τενεκεδάκι κι ἄρχισε νά τό χτυπᾶ ρυθμικά πηγαίνοντας κοντά στήν ἀποθήκη. Γιά δέκα λεπτά ἔκανε τό ἴδιο χωρίς νά μιλᾶ. Στή συνέχεια πῆγε στό μικρό μπαξέ πού διατηροῦσε καί ἔκανε πάλι τό ἴδιο.
        Καί ξαφνικά ἀπό ἕνα θάμνο πού βρισκόταν κοντά στήν ἀποθήκη ἄρχισε νά βγαίνει τό φίδι.
        -Ἔλα εὐλογημένο κι ἀνησύχησα. Νόμιζα πώς τραυματίστηκες. Ἔλα νά σέ γνωρίζω στό Βαγγέλη. Εἶναι καλό παιδί, ἀλλά λίγο τό φόβισες. Ἔλα νά τοῦ δείξεις πόσο ἀγαπᾶς τήν Παναγία μας. Νά τοῦ μάθεις νά κάνει καί καμιά μετάνοια, μήπως δεῖ καμιά προκοπή στή ζωή του, εἶπε χαμογελώντας ὁ γέροντας.

        1. avatar @ ΣΤΟ ΚΑΙΑΔΑ ΤΩΡΑ……………..ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ….

          Πολυ δηλητηριο;Εγω ή το ...φιδι σου;Α!! κι αν δεν το καταλαβες ,ξεχασες να λυπασαι τους ανθρωπους και υποδυεσαι τον ...γεροντα που λυπαται τα φιδια.Και μετερχομενος την νοσηρη παραμυθολογια ,προσπαθεις να εκκολαψεις και το νεαρο παλικαρι ωστε να βγει στη ζωη ως ενα νεο Χρυσο Αυγο.Μη σπαταλας την αξιοπροσεκτη ευμαρια του γραπτου σου λογου αδικα.Αφιερωσε το ταλεντο σου σε πλεον ανθρωπινες εκφορες και οχι στην προσπαθεια να αποδειξεις ποσο πολυ αγαπας το ...ακινδυνο φιδι που αφηνει το δηλητηριο του μονο σε οσους αρνουνται τον φαρμακερο εναγκαλισμο του.Τελος γειααα....

        2. avatar @ ΣΤΟ ΚΑΙΑΔΑ ΤΩΡΑ……………..ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ….

          Διαπιστωνω επισης οτι εισαι και σπουδαιος ...παραμυθολογος.Φαινεται οτι εκτος απο το Χρυσο Φιδι ,εκκολαπτονται και ...Χρυσα Αυγα.Κριμα.

          1. avatar ΣΤΟ ΚΑΙΑΔΑ ΤΩΡΑ……………..ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ…………………

            Πότε σας ύβρισα εγω και δεν το κατάλαβα
            ντροπή σας με το τρόπο που ομιλείτε και την παιδεία
            που έχετε ψευτοδημοκράτες!!!!!!!!!!!!!

  7. avatar ΣΤΟ ΚΑΙΑΔΑ ΤΩΡΑ……………..ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ…………………

    Η συγκυβέρνηση των Συριζοψεκασμένων, οι υποτακτικοί της Μέρκελ και των λοιπών βρικολάκων που πίνουν το αίμα του Ελληνικού λαού, την 1η Μαΐου υπέγραψε το 4ο και επαχθέστερο μνημόνιο. Όχι μόνο δεν τους βγήκαν οι υποσχόμενες σκληρές διαπραγματεύσεις, αλλά κατάφεραν το ακατόρθωτο! Υπέγραψαν νέο μνημόνιο με σκληρά μέτρα, τα οποία θα αφαιμάξουν και τις τελευταίες σταγόνες αίματος των Ελλήνων, χωρίς καν να επιτύχουν τον δανεισμό χρημάτων, ο οποίος συνόδευε τα προηγούμενα τρία μνημόνια.
    Την ίδια ακριβώς ημέρα που σε ξενοδοχείο των Αθηνών συμφωνούσαν για την καταδίκη των Ελλήνων, στην Κάτω Μηλιά Πιερίας έκαναν εγκαίνια στο «χωριό των προσφύγων» όπως χαρακτηριστικά το λένε. Πρόκειται για πλήρως εξοπλισμένα και επιπλωμένα σπίτια που θα φιλοξενήσουν 500 λαθρομετανάστες, με ηλιακό, κλιματιστικά, κουζίνες, ενώ έχει προβλεφθεί χώρος αναψυχής και γήπεδα μπάσκετ, βόλεϊ και ποδοσφαίρου. Μέχρι στιγμής οι εγκαταστάσεις κόστισαν 1.400.000 ευρώ , ενώ το κόστος αναμένεται να αυξηθεί και άλλο καθώς οι εργασίες δεν έχουν ολοκληρωθεί πλήρως. Το μεγαλύτερο ποσοστό των λαθρομεταναστών που θα μετεγκατεσταθούν στην Πιερία θα είναι από τη Χίο και τη Λέσβο.
    Αξίζει να σημειωθεί πως τις τελευταίες ώρες η είδηση για μια Ελληνίδα μητέρα 2 μωρών, που ζουν σε μία παράγκα χωρίς ρεύμα και ζεστό νερό στη Μυτιλήνη κάνει τον γύρω του διαδικτύου. Η νεαρή μητέρα που μεγαλώνει τα δύο νέα Ελληνόπουλα υπό άθλιες συνθήκες κάνει έκκληση για ρουχισμό, τρόφιμα, και κυρίως για γάλα και πάνες μωρών.

  8. avatar Ως ποτε μωρε…?

    Ποιος το αποφασιζει αυτο,την ιστορια ενος εθνους και πως θα διδασκεται,ποτε δεν θα μαθουμε,σιγουρα οχι το παιδι χωρις γραβατα και η παρεα του..
    Αυτοι απλα εκτελουν...!

  9. avatar SCULLYXL5

    ΟΙ ΠΡΟΓΟΝΟΙ ΜΑΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΑΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ,ΑΓΩΝΙΣΤΗΚΑΝ,ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΑΝ,ΕΜΕΙΣ ΤΙ ΚΑΝΟΥΜΕ ΤΡΩΜΕ ΕΥΡΩΚΟΥΤΟΧΟΡΤΟ????ΣΕ ΠΟΙΑ ΧΩΡΑ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΔΕΝ ΜΑΘΑΙΝΟΥΝ ΙΣΤΟΡΙΑ???ΤΙ ΑΛΛΟ ΕΧΟΥΜΕ ΝΑ ΔΕΙΞΟΥΜΕ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΑΠΟ ΕΝΑ ΕΝΔΟΞΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ,ΙΣΩΣ ΕΤΣΙ ΜΑΘΟΥΝ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΠΕΡΗΦΑΝΟΙ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΓΙΑΤΙ ΒΛΕΠΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΞΕΦΤΙΛΑ ΘΑ ΑΙΣΘΑΝΟΝΤΑΙ ΣΚΛΑΒΟΙ,ΙΣΩΣ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΟΥΝ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΞΑΝΑ!!!!

  10. avatar Έλλην Χριστιανός Ορθόδοξος

    Ενώ τώρα οι νεοέλληνες ξέρουν ιστορία...
    ΧΑΧΑΧΑ
    ΡΕ ΟΥΣΤ

  11. avatar Τι θετε?

    Η γλωσσα και η ιστορια ειναι τα βασικα στοιχεια υπαρξεως ενος λαου και του πολιτισμου του.
    Οσο θα μειωνεται η επαφη και η γνωση των ελληνων με την γλωσσα και την ιστορια μας τοσο θα αυξανονται οι πιθανοτητες να εξαφανισθουμε και να αφομοιωθουμε απο αλλους λαους.Και επειδη τα ασχημα δεν εφαρμοζωνται αμεσως αλλα λιγο λιγο,οπως και οι συνταξεις απο τα 1500 επεσαν στα 600 σιγα σιγα,αρχισαν με την αφαιρεση των τονων και την επιβολη της δημοτικης.Λατινοποιησαν την γλωσσα μας για να την μαθαινουν ευκολα οι μαθητες...λενε.Και ολα αυτα απο μια χουφτα κουτοπονηρων φανατικων που κανουν πραξη την αριστερη πεζοδρομιακη φιλοσοφια του οτιδηποτε ελληνικο ειναι εθνικιστικος παροξυσμος.Δημοψηφισμα λοιπον για θεματα που αφορουν ολους τους ελληνες και οχι στους φανατικους των ....επιτροπων.

  12. avatar Ιστορικά γεγονότα.

    Ο Σαμαράς άνοιξε τα σύνορα με την Αλβανία και εισέβαλαν όλοι οι δραπέτες των φυλακών και μετά οι υπόλοιποι Αλβανοί. Τι Ιστορία να μάθουν αυτοί;

    1. avatar Νεότερη Ιστορία

      Άστο το έχεις χαμένο απο χέρι, εδώ ΤΩΡΑ , ΣΗΜΕΡΑ όχι πριν 40 χρόνια , ο ανθέλληνας τσιπρέτος άνοιξε τα σύνορα και ήρθαν 1000000 ισλαμιστές , δολοφόνοι , βιαστές κλπ και όχι μόνο αυτό αλλά περνάει και νόμο για ισλαμοποίηση της Ελλάδας. Είσαι χαμένος απο χέρι για αυτό άστο σου λέω στο σπίτι του κρεμασμένου δεν μιλάνε για σχοινί.....

  13. avatar ρε

    Η παγκοσμιοποιηση θελει λαους χωρις μνημη. Ο κομουνισμος κ το κεφαλαιο εχουν τον ιδιο στοχο(παγκοσμιοποιηση) αλλα απο αντιθετες πλευρες. Τελικα,συμπλεοντας στο θεμα αυτο ο κομουνισμος το μονο που κανει ειναι να βοηθα τους στοχους του παντοδυναμου καπιταλισμου κ τιποτε αλλο.

  14. avatar ARXONTAS

    Ας δηλώσουμε υποτέλεια , έτσι κι έτσι είμαστε έρμαια της ερμαφρόδιτης σκέψης μας . Αν φταίει η ιστορία και η θρησκεία για την κατάντια της πατρίδας ας τα διαγράψουμε , φοβάμαι όμως ότι φταίει το κομπλεξικό μας μυαλό . ; Όταν οι μισοί Έλληνες αμφισβητούν θρησκευτικά και ιστορικά τα της πατρίδας μας και ήδη φαίνεται από το πρέσινγκ για εξαφάνιση και συρρίκνωση ιστορίας και θρησκείας στα σχολεία τι περιμένουμε η μέγγενη του χρόνου θα τα συνθλίψει τελείως .

  15. avatar O MEΓΑΣ

    Nαι τωρα σας πειραξε η εξαφανιση της Ελληνικης ιστοριας...εδω και παρα πολλα χρονια γραφουν ψεμματα στα βιβλια της ιστοριας.κανεις δεν ξερει απο τα νεα παιδια πως καποτε η μακεδονια ηταν ενα κρατος οπου πρωτευουσα ηταν η θεσσαλονικη και οι αλλες περιοχες της μακεδονιας ηταν τα σκοπια και η φιλιππουπολη απη την βουλγαρια.μετα μολις χωριστηκε, η Ελλαδα πηρε την θεσσαλονικη και ολες τις περιοχες που εχουμε τωρα,η Γιουγκοσλαβια πηρε τα σκοπια και η βουλγαρια την φιλιππουπολη.ομως δεν τους συμφερει ουτε να τα λενε ουτε να τα γραφουν στα βιβλια της ιστοριας.τους πειραζει που οι σκοπιανοι αποκαλουνται μακεδονες.δεν πειραζει καποτε θα τα μαθουν...

    1. avatar Xountalas

      Οχι, δεν εισαι το φαντασμα του Γκλιγκοροφ, αφου κι αυτος ακομα κατ ιδιαν, παραδεχοταν οτι τα σκοπιανα ηταν Σλαβοι και οχι Μακεδονες. Πιο πιθανο ειναι να εισαι κανα λαλημενο Συριζοτρολ, απο την υπογα της Κουμουνδουρου!

    2. avatar !!

      Γραψε το ονομα σου : Ο σφετεριστης σκοπιανος

      1. avatar O MEΓΑΣ

        Μαλλον εισαι και συ απο αυτους που δεν εχουν ανειξει βιβλιο.φανταζομαι στις συγκεντρωσεις τοτε που φωναζαν πως η μακεδονια ειναι Ελληνικη θα ησουν απο τους πρωτους και με ντουντουκα να διαλαλεις για κατι που ουτε ξερεις γιατι το διαλαλεις...περαστικα σου.

        1. avatar Τι θετε?

          Εσυ ρε...μεγα ανΕΙξες βιβλια αλλα δεν ανΟΙξες τα ελληνικα.ΑνΟΙξες μονο αλβανοσκοπιανα γιαυτο εμαθες παραμυθια της χαλιμας.Αντε ανυπαρκτα μηδενικα που τολματε να μιλατε για την ελληνικη ιστορια.

    3. avatar Χαχαχαχα

      To πρόβλημα δεν είναι εμάς ως Έλληνες που μας πείραξε αλλά εσένα γιατί δεν σε έχει πειράξει; Μήπως δεν σε νοιάζει; Και αν κρίνω απο τις εξαμβλωματικές ανακρίβειες που γράφεις όχι μόνο δεν σε νοιάζει αλλά τα επικροτείς και όλας. Τέτοιους ανθρώπους σαν και εσένα θέλουμε να διώξουμε απο το δημόσιο και παιδεία μας για να ανασάνουμε σαν Έθνος.

  16. avatar mmal

    ΟΤΑΝ ΦΥΓΗ ΑΥΤΗ Η ΡΑΤΣΑ ,ΟΛΑ ΝΑ ΑΡΧΙΣΟΥΝ ΕΞ ΑΡΧΗΣ ...

  17. avatar Λεβέντης

    Newsbeast πρώτα προσπαθείς να βγάλεις τρελούς τους συνομοσιολόγους και μετά με αυτό το άρθρο μας αποδεικνύεις περίτρανα πώς όντως κάτι τρέχει εναντίων των ελλήνων

  18. avatar Αλίμονο

    Όταν κυβερνούν τουρκόδουλοι ανθέλληνες αυτο γίνεται.

    1. avatar Αντικατσαπλιάς

      Και ποιος ψηφίζει όλους αυτούς που ανέφερες?
      ΕΣΥ

  19. avatar Hwak

    Οι αριστεροί διεθνιστές (αφού έλυσαν όλα τα προβλήματα της χώρας) θέλουν να ξανά γράψουν την ιστορία όπως τους βολεύει αυτούς, για να ικανοποιήσουν την πελατεία τους ( ψήφους) καθώς και τους ανθελληνες τύπου {...} κ.λ.π.

  20. avatar Mplaky

    ΠΩΣ ΘΑ ΕΒΓΑΙΝΕ ΣΩΣΤΟΣ Ο ΚΙΖΙΝΓΚΕΡ ΠΟΥ ΠΟΛΛΑ ΧΡΟΝΙΑ ΠΡΙΝ ΕΙΧΕ ΠΕΙ ΟΤΙ ΚΑΤΑΡΓΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΓΛΩΣΣΑ ΜΑΣ ΠΟΥ ΟΙ ΛΕΞΕΙΣ ΤΗΣ ΕΙΝΑΙ ΒΑΣΗ Π Χ ΤΗΣ ΑΓΓΛΙΚΗΣ ΣΙΓΑ ΣΙΓΑ ΘΑ ΕΡΘΕΙ ΤΟ ΠΡΟΣΔΟΚΟΥΜΕΝΟ ΤΕΛΟΣ ΜΑΣ

Παρακαλούμε περιμένετε ...