Ο δαιμόνιος επιχειρηματίας, Απόστολος Βακάκης, ο άνθρωπος που είχε την ιδέα και έχτισε τον κολοσσό των Jumbo, καλείται να διαχειριστεί το αδιανόητο και να ζήσει με το αφόρητο, όπως έγραφε η λίγων γραμμών ανακοίνωση μετά το σοκαριστικό τροχαίο στην Εθνική Οδό, το απόγευμα της Κυριακής. Η είδηση έσκασε σαν κεραυνός εν αιθρία. Ο Γιώργος Βακάκης ήταν μέσα στη μοιραία Porsche, που έσκασε σαν βολίδα πάνω στο αυτοκίνητο του Υπάτιου, παρασύροντας στο θάνατο τρεις νέους ανθρώπους και ένα μικρό παιδί. Ο Απόστολος Βακάκης εκείνη την ημέρα, στο Πόρτο Χέλι που λέγεται ότι βρισκόταν, έλαβε το τηλεφώνημα που κανείς γονιός δεν θέλει να λάβει ποτέ. Ο γιος του ήταν νεκρός και ταυτόχρονα πρωταγωνιστής σε ένα τροχαίο με νεκρό ένα μικρό παιδί. Βρέθηκε στο απόλυτο «μηδέν»… Πόση σημασία έχει η αυτοκρατορία, τα πλούτη, οι ατελείωτες ώρας δουλειάς, μπροστά σε αυτό που άκουσε από την άλλη γραμμή του τηλεφώνου. Όσα ακολούθησαν είναι λίγο-πολύ γνωστά. Ορυμαγδός δημοσιευμάτων, σχολίων και δηλώσεων στο διαδίκτυο, τις εφημερίδες και τις τηλεοράσεις. Λίγα 24ωρα αργότερα η οικογένεια του Απόστολου Βακάκη, ιδιοκτήτη της γνωστής αλυσίδας καταστημάτων Jumbo, ζήτησε να μεταδοθεί μέσω του Αθηναϊκού-Μακεδονικού Πρακτορείου η δήλωσή της για το τραγικό δυστύχημα της περασμένης Κυριακής. «Ο Θεός μας ζητά να διαχειριστούμε το αδιανόητο και να ζήσουμε με το αφόρητο. Σε αυτές τις δύσκολες στιγμές, θέλουμε να εκφράσουμε τα θερμά συλλυπητήρια μας και στις υπόλοιπες οικογένειες και να ευχαριστήσουμε για τη συμπαράσταση όλων στο θρήνο μας για την τραγική πρόωρη απώλεια τριών νέων ανθρώπων και ενός παιδιού. Οικογένεια Απόστολου Βακάκη» έγραφε η δήλωση των 54 λέξεων. Πρωταγωνιστής της τραγωδίας ήταν ο 24χρονος Γιώργος Βακάκης, ο «βενιαμίν» της οικογένειας του Απόστολου Βακάκη, ενός «δαιμόνιου» επιχειρηματία, ο οποίος δέχθηκε ένα χτύπημα που δεν μπορεί να συγκριθεί με κανένα άλλο από την πολυτάραχη ζωή του.
Η ζωή του «Mr Jumbo»
Έλληνας της Αιγύπτου, ο Απόστολος Βακάκης γεννήθηκε το 1954 στην Αλεξάνδρεια, μέσα σε μια οικογένεια που είχε στο αίμα της την επιχειρηματικότητα. Ο πατέρας του, Γεώργιος Βακάκης, παρήγαγε στο εργοστάσιό του «διογκωμένη πολυστερίνη». Όπως και πολλοί άλλοι Έλληνες της Αιγύπτου, έτσι η οικογένεια Βακάκη αναγκάστηκε να φύγει από την χώρα της Μέσης Ανατολής, έπειτα από τις αλλαγές που επέφερε η άνοδος του Νάσερ στην εξουσία. Έτσι το 1962 έφτασαν στην Ελλάδα και μετά κατέφυγαν στην Ιταλία. Τότε η οικογένεια ξεκίνησε αυτό που την έκανε γνωστή, το παιδικό παιχνίδι. Με την εμπειρία που πήρε δουλεύοντας σε μια μικρή οικοτεχνία κατασκευής λούτρινων παιχνιδιών στην Ιταλία και με κεφάλαιο τα οικογενειακά κειμήλια που φυγάδευσε από την Αίγυπτο και πούλησε στον μεγαλοβιομήχανο Μποδοσάκη, ο Γεώργιος Βακάκης κατάφερε να ξεκινήσει μια νέα ελληνική παιχνιδοβιομηχανία, την ιστορική «El Greco», με εξαγωγές στο εξωτερικό και τεράστια επιτυχία καθώς τα παιχνίδια της ανταγωνίζονταν τις μεγάλες εταιρείες του εξωτερικού και πολλές φορές κέρδιζαν τις εντυπώσεις. Η μεγάλη πυρκαγιά τα μέσα της δεκαετίας του 1980 καταστρέφει το ένα από τα δύο εργοστάσια της El Greco, αυτό στην Άνω Γλυφάδα. Τότε είναι που ο Απόστολος Βακάκης επιστρέφει εσπευσμένα από τις σπουδές του στο Λονδίνο και αναλαμβάνει τη διοίκηση της εταιρείας. Ο Απόστολος Βακάκης προσπάθησε να ανασυγκροτήσει τη βιομηχανία με τη βοήθεια της δεύτερης παραγωγικής μονάδας της El Greco, η οποία βρισκόταν στη Ζάκυνθο. Στο νησί έμεινε 3 χρόνια. Το 1985 ανέλαβε και επίσημα την προεδρία της El Greco. Αργότερα ο Απόστολος Βακάκης ήταν αυτός που πούλησε στην Hasbro αναλαμβάνοντας ο ίδιος τα ηνία της πολυεθνικής στην Ελλάδα. Το 1994 πήρε την μεγάλη απόφαση. Ξεκινά και η ιστορία των καταστημάτων Jumbo με τη λειτουργία του πρώτου καταστήματος στη Γλυφάδα το 1996. Ένα χρόνο μετά περνά το κατώφλι της Σοφοκλέους, αντλώντας 2 εκατ. ευρώ. Την χρυσή εποχή του 1999, όταν όλη η Ελλάδα αγόραζε μετοχές, ο ίδιος επένδυσε στη γη. Όμως, μια καταστροφική πυρκαγιά κάνει στάχτη τις αποθήκες και τα κεντρικά γραφεία της διοίκησης το 2000. Η νέα στέγη βρέθηκε σε βιομηχανικά κτίρια στο Μοσχάτο. Η κορύφωση της επιτυχίας ήρθε το 2004, όταν αναλαμβάνει ύστερα από πλειοδοτικό διαγωνισμό το δικαίωμα αποκλειστικής παραγωγής και εμπορίας της Μασκότ του 2004 για τους Ολυμπιακούς Αγώνες. Ο τζίρος των Jumbo φτάνει πλέον το μισό δισ. ευρώ το χρόνο
Η προσωπική ζωή του Απόστολου Βακάκη
Ο Απόστολος Βακάκης υπήρξε για πολλά χρόνια παντρεμένος με την Εύη Γιατίλη, με την οποία και απέκτησε τα τρία παιδιά του, τη Χριστίνα, τη Σοφία και τον Γιώργο. Ο γάμος τους, όμως, δεν κράτησε πολύ. Μετά τον χωρισμό τους ο Βακάκης παντρεύτηκε την Αλίκη Μπενρουμπή, του ομώνυμου Ομίλου εμπορίας και εισαγωγής ηλεκτρικών συσκευών, και στη συνέχεια την Ειρήνη Παναγοπούλου, κόρη του εφοπλιστή Περικλή Παναγόπουλου πάλαι ποτέ ιδιοκτήτη της Attica Group. Από τα τρία παιδιά του, η διάδοχός του στον θρόνο της αυτοκρατορίας παιχνιδιών αναμένεται πως θα είναι η Σοφία, η οποία έχει ήδη αναλάβει μια θέση ευθύνης στο Δ.Σ. της εισηγμένης, ως Εκτελεστικό Μέλος. Ο 24χρονος Γιώργος Βακάκης ήταν απόφοιτος της Σχολής Μωραΐτη, σπούδασε στο Μαϊάμι της Φλόριντα στην Αμερική, ενώ εργαζόταν ήδη στην εταιρία Jumbo, καθώς είχε αναλάβει το ηλεκτρονικό εμπόριο της επιχείρησης. Με την εταιρεία είχε ασχοληθεί και η δεύτερη κόρη Βακάκη, Χριστίνα, όμως την κέρδισε η αγάπη της για τη μαγειρική και πλέον σπουδάζει σεφ στο Μαϊάμι. Ο επικεφαλής των Jumbo κρατάει χαμηλό προφίλ. Χρησιμοποιεί τακτικά το ελικόπτερο για να μετακινηθεί στο δίκτυο των καταστημάτων, δεν φωτογραφίζεται σε κοσμικές εκδηλώσεις και εργάζεται ασταμάτητα.
To Jumbo που κράζεις και θαυμάζεις
Τα Jumbo φαίνεται πως είναι η εταιρεία που οι καταναλωτές λατρεύουν να… μισούν. Είναι ένα παιχνιδάδικο που δεν κάνει περιτύλιγμα σε ένα δώρο που προορίζεται για παιδί! Ξεχωριστό κεφάλαιο αποτελούν τα διαφημιστικά σποτάκια με τις ατάκες που προκαλούν ντόρο. «Χτύπα, χτύπα σαν άνδρας» «Κράζεις; Θαυμάζεις!», «Ε! ρε Jumbo που σας χρειάζεται», «Ρουφάμε και τα λέμε, λέμε» είναι μερικές από τις προκλητικές φράσεις που ακούστηκαν στον αέρα της τηλεόρασης και του ραδιοφώνου.
Ο Απόστολος Βακάκης, είναι αυτός που δίνει και το τελικό «οκ» για να φύγει ένα διαφημιστικό σποτ.
Ο Βακάκης μέσα από δυναμικές και σκαμπρόζικες διαφημίσεις, έκανε αίσθηση και κατάφερε με ελάχιστα χρήματα να γίνει «talk of the town». Μια τακτική που συνεχίζει να εφαρμόζει μέχρι και σήμερα, με χαμηλού κόστους τηλεοπτικές διαφημίσεις, συχνά στα όρια του κιτς. Ποιος θα ξεχάσει το «Κράζεις; Θαυμάζεις!» ή τις guest star εμφανίσεις της Κατερίνας Στανίση με την κατακόκκινη τουαλέτα ως «νονά» και αυτή της Άντζελας Δημητρίου σε πασχαλινές περιπέτειες.
Η εμπλοκή του ίδιου του Βακάκη στη δημιουργία των διαφημιστικών σποτ, λέγεται πως είναι κάτι παραπάνω από εμφανής, με τον ίδιο μάλιστα να «κρύβεται» και πίσω από ορισμένα από τα πιο επιτυχημένα σλόγκαν. Δείτε όλα τα θέματα του Weekend