Το αθάνατο «παπάκι» που όργωνε με σούζες την Ελλάδα

Ο στρογγυλοφάναρος θρύλος των ’80s που μετατράπηκε σε σύμβολο κοινωνικής ανυπακοής!


WEEKEND
0:23
12/03/2016
Το αθάνατο «παπάκι» που όργωνε με σούζες την Ελλάδα
27
loading

Τσάρκες, μαγκιά, αλητεία και εφηβικές τρέλες ενσαρκώνονταν άλλοτε ιδανικά στη χώρα μας μέσα από ένα μικρού κυβισμού μηχανάκι που συστάσεις δεν χρειάζεται, μιας και δεν έφυγε ποτέ από τις ζωές μας.

Εκεί λοιπόν στην καρδιά της δεκαετίας του 1980, ανάμεσα στα φαντεζί χτενίσματα, το κιτσάτο ντύσιμο, τα έντονα βαψίματα, τις φωτεινές επιγραφές, τις ντίσκο και τις βιντεοταινίες, ένα πειραγμένο μηχανάκι βάλθηκε να απαθανατίσει τη νεανική κουλτούρα με την απαραίτητη εξαλλοσύνη της εποχής: το πενηντάρι Honda Super Cub!

Το λατρεμένο «παπάκι» ανέβασε στη σέλα του όλα όσα σήμαινε η ιδιαίτερη δεκαετία του ’80 και με ένα κατοστάρικο βενζίνη τα έφερε γυροβολιά απ’ άκρη σ’ άκρη στην Ελλάδα, δίνοντας έκφραση αλλά και μορφή στην εφηβική αναστάτωση.

Σε μια εποχή που ο Σταμάτης Γαρδέλης ράγιζε καρδιές και η Ισμήνη Καλέση ήταν το sex symbol στα ελληνικά, το πειραγμένο «παπάκι» μεταμορφωνόταν στο όχημα της πολυπόθητης κοινωνικής αλλαγής που θα έβγαζε την Ελλάδα από την επαρχιώτικη φύση της και θα την άνοιγε στην ξενομανία και τον νεοπλουτισμό.

Κι αν σήμερα πολλοί σπεύδουν να κατηγορήσουν τα ’80s για την αισθητική του κιτς και τις υπερβολές της, το «παπάκι» διασώζεται αναγκαστικά για όλη τη γλυκόπικρη νοσταλγία που προκαλεί…

Η γέννηση του θρύλου

pppakkaikikmxxnak5

Καμιά εικόνα, ιστορία, κατάσταση ή θέαμα των ’80s δεν θα ήταν πλήρες χωρίς ένα «παπάκι» συνοδευτικό, καθώς πάνω του γαλουχήθηκαν όλα τα νιάτα στις γυροβολιές, τη σούζα και τις νεανικές αποκοτιές. Το προσιτό οικονομικά πενηντάρι «παπάκι», μεταχειρισμένο συνήθως από Ιαπωνία μεριά, το έβαζαν στο χέρι ακόμα τα 16χρονα αποκτώντας την πρώτη «ρόδα» τους, με την οποία θα γίνονταν οι πρώτες κοπάνες αλλά και τα παρθενικά μπασίματα στις ντισκοτέκ και τα καφέ.

Εργαλείο από κάθε άποψη, δεν θα έπαιρνε πολύ στο «παπί» να γίνει μόδα, κι από κει η πορεία του ως σύμβολο κοινωνικής ανυπακοής και επανάστασης των ηθών ήταν εξασφαλισμένη. Με το χαρτζιλίκι προκαταβολή και τα υπόλοιπα γραμμάτια, ο πιτσιρικάς καβάλαγε το «παπάκι» αψηφώντας τις απεγνωσμένες κραυγές της μάνας για τις «σκοτώστρες τα μηχανάκια» και ανοιγόταν σε ένα νέο σύμπαν εμπειριών, χαβαλέ και απαραίτητων δόσεων μαγκιάς.

pppakkaikikmxxnak2

Όσο για τη σταδιοδρομία της φιγούρας, μία ήταν η υποχρεωτική στάση: το τσαμπουκάλεμα του «παπιού»! Η ποδιά κοβόταν ή αφαιρούνταν τελείως, η μαμίσια εξάτμιση άλλαζε αναγκαστικά σε Sebring και το μοτέρ «πειραζόταν», φτάνοντας από τα ταπεινά 50cc στα 72, τα 80 ή ακόμα περισσότερα κυβικά. Το μυθικό πια Honda Super Cub φορούσε τετράχρονο αερόψυκτο μονοκύλινδρο κινητήρα 50 κυβικών και ημιαυτόματο κιβώτιο τεσσάρων σχέσεων (ή τριών αρχικά), αν και αυτά ήταν για τους φλώρους. Γιατί τα αλάνια της εποχής έψαχναν να ξεζουμίσουν το εύστροφο μοτεράκι φτάνοντάς το στα 72 ή τα 85 κυβικά.

Η τελική τιμή του «παπιού» μετά τις μεταποιήσεις εκτοξευόταν σε διπλάσια ή τριπλάσια νούμερα, καθώς το τσαμπουκάλεμα δεν είχε πρακτικά τέλος: αντικατάσταση κυλίνδρου, αλλαγή καρμπιρατέρ και άλλαγμα εξάτμισης ώστε να γίνει «σεμπρίκι» (Sebring) και να προκαλεί τέτοια βαβούρα ώστε να σε παίρνουν χαμπάρι από χιλιόμετρα. Αν μάλιστα ήσουν ακόμα πιο μάγκας, φόραγες την «κοντή» εξάτμιση ή ακόμα και κοντοκομμένο σωλήνα!

pppakkaikikmxxnak3

Τα μαρσαρίσματα έξω από τα ουφάδικα έδιναν και έπαιρναν, όπως και τα σπινιαρίσματα στο τσιμέντο με την ταχύτητα πατημένη. Μετά ακολουθούσαν σούζες και «κωλιές» έξω από τις ντισκοτέκ, καθώς με ένα κατοστάρικο (δραχμές!) έφερνες γύρο όλη την Αθήνα. Αν και το «πείραγμα» δεν είχε να κάνει μόνο με τα μηχανικά μέρη, καθώς όλο το ζουμί ήταν στο στιλ και τη φιγούρα: το «παπί» έπρεπε να φυσάει! Γι’ αυτό και ξερίζωνες αμέσως τους καθρέφτες και τη σχάρα, αποσυναρμολογούσες την ποδιά (ή αν την κρατούσες τελικά, τη γέμιζες αυτοκόλλητα) και έκοβες τα φτερά. Αν ήσουν μάλιστα σουζάκιας, πετσόκοβες και την πινακίδα για να μη σε ενοχλεί στις σούζες.

Ο σκοπός ήταν να μη μοιάζει με τίποτα με το εργοστασιακό μοντέλο, κι έτσι οι ρόδες, η σέλα και τα φλασάκια δεν έμεναν στο απυρόβλητο των μεταποιήσεων. Γιατί πέρα από τη μόστρα σε πλατείες και νεολαιίστικα μέρη, στο πίσω μέρος του μυαλού υπήρχε αναγκαστικά το «γκάζι» και οι κόντρες με τους φλώρους της διπλανής συνοικίας. Η εικόνα του παπόβιου συμπληρωνόταν με μαλλάκι-χαίτη και υποχρεωτικά λευκή καλτσούλα, ενώ ολοκληρωνόταν με πινελιές μπουφάν flight ή δερμάτινου perfecto, αν ήσουν αγριόμαγκας και καβαλούσες «αγριόπαπια».

pppakkaikikmxxnak7

Για να έχεις βέβαια «αγριόπαπια», έπρεπε το μηχανάκι να βγάζει απίστευτα θορύβια κι εσύ να ήσουν μαέστρος όλων των τσαλιμακίων στις δύο ρόδες. Όφειλες ταυτοχρόνως να το λύνεις και να το δένεις με τα μάτια κλειστά και το «παπάκι» σου να είσαι εξίσου πειραγμένο εξωτερικά και εσωτερικά. Μόνο έτσι ήσουν αληθινά περπατημένος και σε σέβονταν όλοι. Είπαμε, η «πάπια» έσερνε μια ολόκληρη κουλτούρα ξοπίσω της και μόνο τηρώντας τη απαρέγκλιτα σε σέβονταν όλοι οι μάγκες του ντουνιά.

«Δεν οδήγησα ποτέ μηχανή, πάντα οδηγούσα παπάκι», εξομολογήθηκε παλιότερα το σύμβολο της εποχής Σταμάτης Γαρδέλης, επιβεβαιώνοντας την απήχηση του «παπιού» στα έξαλλα εκείνα χρόνια. Γιατί το πενηντάρι μηχανάκι ήταν όχημα κοινωνικής αλλαγής, μεταφέροντας με τα ταπεινά αλογάκια του όλους τους πόθους της νιότης: επανάσταση στο κατεστημένο και υπέρβαση των κοινωνικών συμβάσεων.

pppakkaikikmxxnak10

Αν και η κουλτούρα του «παπιού» δεν πρέπει να εξαντλείται στο Χοντάκι, καθώς εξίσου θρυλικό ήταν το πενηντάρι Town Mate της Yamaha. Η γνωστή σε πολλούς «ταούνα»! Το Town Mate ήταν το μοναδικό «παπάκι» που φορούσε διαφορικό αντί αλυσίδας στη μετάδοση και έζησε εξίσου μεγάλες δόξες με το Honda Super Cub. Όλα τους δηλωμένα πενηντάρια, αν και στην πραγματικότητα ήταν πολύ μεγαλύτερα μετά τις ερασιτεχνικές μεταποιήσεις.

Όσο για τον όρο «παπί», κανείς δεν ξέρει πώς έχει προέλθει. Παρά την τεράστια απήχησή του δηλαδή στην ελληνική κοινωνία, η καταγωγή του παρατσουκλιού αγνοείται. Άλλοι λένε ότι ήταν η εμφάνισή του με την ποδιά που το έκανε να μοιάζει με πάπια, άλλοι πάλι θέλουν τον ήχο της βγαλμένης εξάτμισης να πυροδοτεί αυτό το «παπάκι». Παρά τη νοσταλγική θέση που έχει όμως για μας τους Έλληνες ως σύμβολο μιας άλλης εποχής, το «παπάκι» παραμένει το δημοφιλέστερο μηχανάκι όλων των εποχών!

Το «παπάκι» μπαίνει σουζάτο στην πολιτική

pppakkaikikmxxnak170

Ακόμα και προεκλογικό σύνθημα έγινε το ιστορικό μηχανάκι όταν οι ψηφοφόροι του ΠΑΣΟΚ τραγουδούσαν εν χορώ «Καλύτερα παπάκι παρά τον Μητσοτάκη»! Πριν από τις εκλογές του Ιουνίου 1985, ο αρχηγός της Νέας Δημοκρατίας υποσχέθηκε μειώσεις στις τιμές των αυτοκινήτων και χαμηλότερη φορολογία στην αυτοκίνηση, αν και οι πασοκτζήδες δήλωσαν την προτίμησή τους στο ταπεινό δίτροχο με το περιβόητο σύνθημα, που όχι μόνο ακουγόταν κατά κόρον στις συγκεντρώσεις και τους κεφενέδες, αλλά γράφτηκε κιόλας σε μαντρότοιχους.

pppakkaikikmxxnak180

Το «Καλύτερα παπάκι παρά τον Μητσοτάκη» άρεσε μάλιστα τόσο πολύ στους αντιπάλους της Δεξιάς που έμελλε να το τιμήσουν και στις επόμενες προεκλογικές περιόδους, κι ας μην είχε πια καμιά αντιστοιχία με τις νέες εξαγγελίες της ΝΔ…

Η ιστορία της «πάπιας»

pppakkaikikmxxnak140

Το δημοφιλέστερο μηχανάκι όλων των δίτροχων εποχών, το «πολύ» Honda Super Cub, εμφανίστηκε στην Ιαπωνία το 1958, μετρώντας αδιάλειπτη παρουσία μέχρι και σήμερα στις γραμμές παραγωγής της Honda και έχοντας πουλήσει μέχρι το 2014 περισσότερα από 87 εκατομμύρια κομμάτια! Ο δαιμόνιος μηχανικός Σοϊτσίρο Χόντα συνέλαβε την ιδέα για μια μικρού κυβισμού μηχανή πόλης ήδη από το 1956, όταν βρέθηκε στη Γερμανία και είδε από κοντά τα μοτοποδήλατα του καιρού που αγκομαχούσαν στις ανηφόρες.

Κι έτσι ένα ελαφρύ και κυρίως αξιόπιστο μηχανάκι μικρού κυβισμού μπήκε αμέσως στο δημιουργικό στόχαστρο του μεγάλου πιονέρου της Honda, ο οποίος άλλαζε εν αγνοία του την ιστορία των δίτροχων. Παρά την έμφαση στην ποιότητα παραγωγής, τα πρώτα πενηντάρια «παπάκια» της Honda δεν πήγαν καλά στην Ιαπωνία και έβγαλαν αρκετά προβλήματα, αναγκάζοντας τον τελειομανή Σοϊτσίρο να ξαποστέλνει τους μηχανικούς του στα σπίτια των πελατών για τις απαραίτητες επισκευές!

pppakkaikikmxxnak8

Ο μακροχρόνιος συνεργάτης του Χόντα μπήκε μια μέρα στο σχεδιαστήριό του και του ζήτησε να φτιάξει το μηχανάκι με τρόπο που να μπορεί να οδηγηθεί με το ένα χέρι, ώστε να μπορούν οι ντελιβεράδες του Τόκιο να κουβαλούν στο άλλο τις παραγγελίες με τα νουντλς! «Αν μπορέσεις να σχεδιάσεις μια μικρή μοτοσικλέτα, ας πούμε 50 κυβικών, με ένα κάλυμμα για να κρύβει τη μηχανή, τους σωλήνες και τα καλώδια στο εσωτερικό, τότε μπορώ να την πουλήσω. Δεν ξέρω πόσα μαγαζιά με νουντλς υπάρχουν στην Ιαπωνία, αλλά σε πάω στοίχημα ότι κάθε κατάστημα θα θελήσει μία για τους ντελιβεράδες του».

pppakkaikikmxxnak6

Το Super Cub είχε γεννηθεί και λίγο μετά (αρχές δεκαετίας 1970) θα ακολουθούσε η Yamaha με το ανταγωνιστικό Town Mate, δημιουργώντας έναν νέο τρόπο φτηνής δίτροχης μετακίνησης. Το χαρακτηριστικό τους σχήμα, η ευκολία στη χρήση και το χαμηλό κόστος συντήρησης και μετακίνησης τα έστειλαν στα ουράνια, αλλά και η σύνδεσή τους φυσικά με τα εξεγερμένα νιάτα μιας άλλης εποχής…

Δείτε όλα τα θέματα του Weekend

Κάντε Like το newsbeast.gr

27
σχόλια
  1. avatar keys62@otenet.gr

    το πρωτο μου ηταν ένα μετ/νο SS στα 16 μου και το 1980 ένα καινουργιο 6βολτο γκρι χρωματος . δυστυχως το πουλησα και το εχω μετανοιωσει . σιγουρα θα ξαναβρω ένα να το ανακατασκευασω γιατι ένα LIFAN που αγορασα πριν χρονια για τον τοτε 16χρονο γυιο μου αποδειχθηκε μεγαλη μουφα

  2. avatar Tgi

    Το 1984 το αγόρασα 70 χιλ δραχμές , έκανα απίστευτες χιλιάδες χιλιόμετρα ,θα ήθελα να το κάνω όπως το αγόρασα Υπάρχει κάποιο κατάστημα στην Αθήνα που να το κάνει σαν καινούργιο;

  3. avatar giorgoslei

    Το είχα και εγώ σε χρώμα πράσινο και ήθελα να το βάψω κόκκινο για την ΟΛΥΜΠΙΑΚΑΡΑ ΜΑΣ

    3-1 και λίγα τους βάλαμε

  4. avatar ΤΡΟΙΚΑΣ

    ΤΟ ΘΕΤΙΚΟ ΑΠΟ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΤΑ ΜΗΝΥΜΑΤΑ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ ΖΩΝΤΑΝΟΙ !! ΜΕ ΟΛΕΣ ΑΥΤΕΣ ΤΙΣ ΣΚΟΤΩΣΤΡΕΣ !

  5. avatar fillip

    'Ημουνα εκείνης της γενιάς που το παπάκι το είχαμε φτιάξει 137cc.Πολλοι θα θυμούνται τότε που πηγαίναμε στο ποτάμι και στην βούτα (λιμανάκια) και κάναμε κόντρες με τα παπάκια και με τα rd.Αξέχαστα χρόνια και τώρα στα 40 να τα θυμάσαι και να τα αναπολείς

  6. avatar Εργαλείο

    Το πρώτο Honda astra στα νιάτα μου το ξεζουμισα 52 χιλιοστά εξάτμιση καρμπιρατερ γραναζομα εκεντροφορο κτλ. κτλ.το δεύτερο ίδιο μοντέλο του 1994 μαμά μετά από 22 χρόνια το βγάζω κάθε άνοιξη από γκαράζ και με την 2ρη μανιβελια περνει εμπρός.ΑΘΑΝΑΤΟ μηχανάκι δεν παθαίνει τίποτα

  7. avatar john1976

    με super cab 90 διενυσα 504 χλμ, θεσσαλονικη-αθηνα με 3500δρχ βενζινα κ 7,5 ωρες οδηγησης

  8. avatar Tredi

    ΚΓιαμαχα αγορασμενο το 90 με το διαφορικο, καινουργιο, εχει σημερα 126400χιλ. Ποσα μπορουν να το φτασουν????

  9. avatar Tredi

    Εχω ενα Γιαμαχα 50 αρι με το διαφορικο ' αγορασμενο το 90. Εχει κανει 126600χιλ και ειναι αστερι. Το λατρευω΄΄΄΄΄΄

  10. avatar εναλακτικος

    Θυμάμαι παλιά έναν τύπο στη γειτονιά λίγο τρελαρας ένα τέτοιο που είχε η ποδιά πάνω γεμάτη αυτοκόλλητα: TURBO INTERCOOLER GT 16V

  11. avatar Snapper vaggelis

    Είχα, 6βολτο με πατέντα υγραεριο αντί για νιτρο

  12. avatar νικολαςΧ

    Για φαντάσου πέρασαν 30 ολόκληρα χρόνια και έχουμε ακόμα και παπάκι και Μητσοτάκη

    1. avatar Gore

      Χαχαχααα ! Επικό σχόλιο ! ! ! ! ! !

  13. avatar Μεροκαματιαρης

    Κανενα LIFAN ή αλλη κινεζομα'ι'μουνια δεν φθάνει την αντοχή του Japanεζικου.Ενα μόνο θα σάς πω·:1975 τα CB -750k4 στις δόξες τους,4 σε μια HOOKER είναι να γυρίσουμε από Λουτράκι & ξαφνικά ένας της παρέας κοιτάζει τα λάδια του & είναι στον πάτο-αφραγγοι όλοι-ευτυχώς είχαμε βενζίνη για πισω, μεσάνυχτα & βενζινάδικο δεν υπάρχει ανοικτό(πόσα να είχε τοτε στο Λουτράκι)
    πάει σ'ενα σουβλατζιδικο & περνει κάτι παλιόλαδα του σουβλατζη τα σουρωνει μ'ενα μαντιλι μιας από την παρέα & μ'αυτο το μείγμα γυρισε Αθήνα & τσιτα το γκάζι στην επιστροφή

  14. avatar Meenah Atraki

    Παπάκι!!!! Τι μου θυμίσατε... εγώ 15, ο αδελφός μου 16 και οι γονείς μας του πήραν παπάκι!!!!! Το κόκκινο, εννοείται!!!!!!!! Τι εργαλείο ήταν αυτό: έβαζα την 1η και ξεκίναγα, κατενθουσιασμένη και ναι, πολύ ευτυχισμένη!!! Οι βόλτες κοντινές, βέβαια, γιατί ούτε δίπλωμα υπήρχε, ούτε κράνος... Έγινε αρκετές φορές η αιτία καυγάδων με τον αδελφό μου - το "μήλον της έριδος", ένα πράμα... Αααααχ, τι ωραίες εποχές!!!!!! Εφηβεία: ξεγνοιασιά, παρατολμία, ζαμαμφουτιλίκι, μηδενική συναίσθηση κινδύνου, ατελείωτη διάθεση για διασκέδαση!!!!!!! Τουλάχιστον έχω κάτι τέτοιες ωραίες εμπειρίες να θυμάμαι στα 46 μου!!!!!!!!! <3

  15. avatar ασπρος μπεμπαντας

    Πολλες και διαφορες μηχανες απο εντουρα μεχρι σπορτ και απο τσοπερ μεχρι σκουτερ μεγαλα και μικρα... ΑΛΛΑ... το yamaha townmate του '84 που πηρα καποτε μεταχειρισμενο... ακομα παιρνει με την πρωτη, καιει 2,5 λιτρα στα 100 χιλιομετρα, δεν εχει ζητησει ποτε τιποτα, σερβις κανω καθε δευτερους ολυμπιακους, το εχω δανεισει σε φιλους για διακοπες, ντελιβερυ, βολτες, μετακομισεις. Ακομα εχει την εξατμιση της μανας του, και δεν εχω αλλαξει παρα μονο μια καινουρια ποδια που πηρα για 15 ευρω επειδη η αλλη ειχε καει απο τον επι 30+ χρονια Ελληνικο ηλιο... τωρα το εχω παει στο χωριο που τελει εκδρομικο μηχανακι για γυρω βολτες σε χωρια παραλιες βουνα λοφους ποταμια χαραδρες ραχουλες και δεν ξερω'γω τι... περα απο αναλωσιμα, φρενα καμια αναρτηση κανα λαστιχο και ελαχιστο λαδι δεν χρειαστηκε ποτε... ΜΟΥΛΑΡΙ ΝΑ ΕΙΧΑ ΘΑ ΚΟΣΤΙΖΕ ΠΑΡΑΠΑΝΩ..!!! το καλοκαιρι θα παρει για το πρωτο του γενικο σερβις και θα βαφτει θα γυαλιστει θα αλλαξω καλωδιωση και ισως του αλλαξω και εμβολο προληπτικα με ενα γυαλισμα στον κυλινδρο ωστε να παει σιγουρα αλλα 30+ χρονια...!!! πριν το κανω θα το βγαλω μια φωτογραφια να τη βαλω στο εικονισμα... Η ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΑΓΟΡΑ ΠΟΥ ΕΚΑΝΑ ΠΟΤΕ... ΚΑΙ ΑΜΑ ΒΡΩ ΚΙ ΕΝΑ HONDA C50 απειραχτο με χαρτια κομπλε σε καλη τιμη... το τσακωσα κι αυτο...

  16. avatar νικολακακης

    Τα περισσότερα παπιά εδώ και 20 χρόνια κατασκευάζονται Μαλαισία Ινδονησία Κίνα συνήθως Έβλεπα κάποτε στο PRAKTIKER και τώρα τα βλέπω και σε πολλά καταστήματα δικύκλων κάποια φτηνά κινέζικα αντιγραφή του HONDA αλλά στή μιση τιμή πιστεύω και αυτά είναι. αρκετά καλά μην πω και καλύτερα Ότι πρέπει για τα χρόνια της κρίσης. Οι μεγάλες εταιρείες τώρα HONDA YAMAHA KAWASAKI κλπ ασχολούνται με την εξέλιξη και παραγωγή πιο εξελιγμένων και πιο ακριβών δικύκλων ενα απλό παπάκι μπορεί και ο Κινέζος no name κατασκευαστής να το φτιάξει απλή τεχνολογία ειναι

  17. avatar mixanakias

    Κατι που δεν αναφερεται στο αρθρο ειναι οτι στην Ιαπωνια συνεχιζεται μεχρι και σημερα η παραγωγη του!! Δειτε εικονα στο συνδεσμο που παραθετω.
    http://picture.goobike.com/820/8200525/J/8200525B3013100500100.jpg
    Δεν εισαγεται ομως στην Ελλαδα εφοσον δεν πληροι τις Ευρωπαικές προδιαγραφές για τους ρυπους.

  18. avatar mike 238

    1991-1995 super cup glx(72kmg)το πρώτο ραντεβου μου βολτες και night clubs. 1996 φαντάρος με την πρώτη άδεια αγόρασα την Honda astrea η χαρά μου απερίγραπτη.Τώρα στα 40 μου εκτός από το οικογενειακό αμάξι πάλι παπί (όχι scooter ) modenas kriss δεν μπορώ χωρίς παπί.

  19. avatar Nilolaos12

    Πόσους τους έστειλε στον άλλο κόσμο αυτό... (το εργαλείο καλο)

  20. avatar Gouloumis@yahoo.gr

    Αγορασα το στρογγυλοφαναρο δωδεκαβολτο 50 κυβ. Τον Σεπτεμβριο του 1983 η τιμη του ηταν 29 χιλιαδες δραχμες καινουργιο στην οδο Μιχαλακοπουλου. Και που δεν πηγα!!!!!!

Παρακαλούμε περιμένετε ...
Το NEWSBEAST προτείνει...