Δεδομένου ότι τα social media αναπαράγουν ή και απεικονίζουν μια μικρογραφία αυτού που ονομάζουμε «κοινωνία», δεν θα μπορούσαν, αργά ή γρήγορα, να μην ενσωματώσουν εκτός από τα θετικά χαρακτηριστικά της και αρκετές από τις παθογένειές της. Όπως αποδεικνύει πρόσφατη έρευνα οι ταξικές διαφορές υπάρχουν και στα κοινωνικά δίκτυα με τους κυριότερους εκπροσώπους τους,  Facebook και Instagram, να αποδεικνύονται καταλληλότερα για διαφορετική κοινωνική τάξη το καθένα.

Πολλά  δημοσιεύματα και έρευνες, σύμφωνα με τα οποία το Facebοok έχανε ένα μεγάλο μέρος των χρηστών του, διαψεύστηκαν πανηγυρικά με την κοινωνική πλατφόρμα να γίνεται όλο και πιο ισχυρή με το πέρασμα των χρόνων. Έρευνα του Pew Research Center, που δημοσιεύεται στο New York Mag, επιβεβαιώνει πως το 40% προτιμά το Facebook, ενώ το 60% μοιράζεται σε άλλα social media όπως το Instagram, το Snapchat, Tumblr και Vine. Το ενδιαφέρον, ωστόσο, της έρευνας δεν είναι το συντριπτικό ποσοστό που προτιμά το Facebook, αλλά το ταξικό ζήτημα που ανακύπτει μέσα από το ποσοστό αυτό.

Όπως αναφέρει, η πλειοψηφία των εφήβων που χρησιμοποιεί το Facebook έχει μεγάλη οικονομική διαφορά από αυτούς που προτιμούν το Instagram. Πιο συγκεκριμένα, το 51%, που αφορά οικογένειες με ετήσιο εισόδημα κάτω από 30.000 δολάρια, προτιμά το Facebook, την ώρα που το Instagram και το Snapchat συγκεντρώνουν ποσοστό της τάξης του 19% και 7%, αντίστοιχα.

Η προτίμηση μάλιστα φαίνεται να μειώνεται, όσο αυξάνεται το εισόδημα. Για παράδειγμα, στις οικογένειες με ετήσιο εισόδημα πάνω από 100.000 δολάρια, το Facebook έχει 31%, το Instagram 25% και το Snapchat 15%.

Παράλληλα, στην έρευνα αναφέρεται πως 9 στους 10 εφήβους βρίσκονται on line καθημερινά, το 24% είναι συνδεδεμένο συνεχώς, ενώ μόλις το 2% μπαίνει μια φορά την εβδομάδα. Τα smartphones έχουν παίξει καθοριστικό ρόλο στη σύνδεση με τα social media. Τα 3/4 των εφήβων έχουν τέτοιου είδους κινητό, με το 81% των μαύρων εφήβων να είναι πιο συχνά συνδεδεμένο απ’ ότι οι λευκοί και οι ισπανόφωνοι.