Η Apple έχει αλλάξει. Τουλάχιστον αυτό θέλησαν να περάσουν οι ιθύνοντες της εταιρείας-κολοσσού κατά τη διάρκεια του συνεδρίου Worldwide Developer Conference, όπου και ανακοίνωσαν τις δύο νέες εκδοχές OS X και iOS, κάθε μία με δεκάδες νέα χαρακτηριστικά για χρήστες και κατασκευαστές εφαρμογών.

«Δεν είμαστε στάσιμοι» είπε χαρακτηριστικά ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Tim Cook και πρόσθεσε: «Με το iOS 8 θα μπορείτε να επεκτείνετε την εμπειρία σας ως χρήστες και να κατασκευάσετε νέες εφαρμογές, που προηγουμένως δε θα μπορούσατε».

Αν μπορούσε να διαβάσει κανείς πίσω από τις γραμμές, γράφει ο Nilay Patel στην ιστοσελίδα vox.com, και να δει πίσω από τις μεγάλες λίστες με τα ολοκαίνουρια τεχνικά χαρακτηριστικά, αυτό που θα καταλάβαινε είναι πως αυτό που στην ουσία ανακοίνωνε η Apple ήταν μια αλλαγή σελίδας, μια νέα δική της εκδοχή: μια πιο παιχνιδιάρικη, χαλαρή και άκρως ανταγωνιστική εταιρεία που θέλει η επόμενη γενιά προϊόντων και υπηρεσιών της να χτιστούν επάνω στις πλατφόρμες της.

Κοιτώντας κανείς την Apple υπό το πρίσμα ενός κυρίαρχου πωλητή από πλατφόρμες, μπορεί να εξηγήσει γιατί η εταιρεία ξόδεψε 3 δισεκατομμύρια δολάρια στα ακουστικά Beats, προσθέτει ο Patel. «Οι άνθρωποι θα πληρώνουν για υπηρεσίες. Θα πληρώνουν για μια εμπειρία, όχι για την πρόσβαση σε κάτι» είχε πει ο Jimmy Iovine συνιδρυτής της εταιρείας Beats By Dr. Dre.

Βέβαια, η Google είναι ένας επίφοβος ανταγωνιστής που κατασκευάζει πολύ καλά προϊόντα, ωστόσο η Apple –σημειώνει ο αρθρογράφος- μοιάζει πιο αφοσιωμένη στον ανταγωνισμό της με τη Google από ποτέ άλλοτε.

Σύμφωνα με τον Tim Cook, 130 εκατομμύρια άνθρωποι αγόρασαν την πρώτη τους συσκευή Apple iOS τους τελευταίους 12 μήνες, ενώ πολλοί μεταπήδησαν στην εταιρεία από τα Android.

«Αναζητούσαν μια καλύτερη εμπειρία. Μια καλύτερη ζωή» είπε χαρακτηριστικά.

Το επόμενο μεγάλο τεχνολογικό κύμα δε θα αφορά μεγαλύτερες οθόνες ή ταμπλέτες, αλλά θα σχετίζεται με ένα σύμπαν από αισθητήρες που θα ενσωματωθούν στον κόσμο που μας περιβάλλει και οι οποίοι θα αλληλεπιδρούν με διάφορες εφαρμογές στις «έξυπνες» συσκευές μας και τα δεδομένα στο cloud.

Τρία χρόνια μετά το θάνατο του Steve Jobs, καταλήγει ο αρθρογράφος, φαίνεται ότι η Apple κατάφερε τελικά να βρει ένα τρόπο να βγει από τη σκιά του θρυλικού ιδρυτή της.