Όλοι έχουμε δει εικόνες από μια αίθουσα, στην οποία πραγματοποιείται μια δημοπρασία. Ακόμη κι αν η σκηνή που έχουμε δει είναι από μια ταινία, οι περισσότεροι από εμάς μπορούμε να δημιουργήσουμε την εικόνα μέσα στο μυαλό μας όταν ακούμε τη λέξη «δημοπρασία», μέχρι και να ακούσουμε… τον ήχο από το χτύπημα του σφυριού.

Βέβαια, χάρη στην τεχνολογία και το διαδίκτυο, σήμερα η λέξη αυτή μπορεί να έχει και άλλες διαστάσεις. Για παράδειγμα, πλέον μέσω του eBay, μπορεί κανείς να αγοράζει οτιδήποτε θέλει από την άνεση του σπιτιού του, ενώ βλέπει τηλεόραση.

Ο οίκος δημοπρασιών Phillips σκέφτηκε να προσπαθήσει να συνδυάσει την «κλασική» έννοια της δημοπρασίας με τον κόσμο των ψηφιακών τεχνών. Σε συνεργασία με το Tumblr, ο οίκος Phillips δημιούργησε το «Paddles On», μια δημοπρασία έργων τέχνης που αναμιγνύει τη «διαδικτυακή κουλτούρα» με τεχνικές της «παλιάς σχολής» δημοπρασιών.

Αναζητούν τα καλύτερα ψηφιακά έργα στο Tumblr (πχ. τα ωραιότερα GIFs) και στη συνέχεια τα έργα εκτίθενται και πωλούνται στην γκαλερί Phillips Gallery στο Park Avenue της Νέας Υόρκης.

Τα επιλεγμένα έργα τίθενται σε ψηφιακή δημοπρασία, όμως ορισμένα κομμάτια θα εκτεθούν σε ειδικό χώρο της γκαλερί τον Οκτώβριο, γράφει η Kate Knibbs στο Digital Trends.

Το 80% από τα έσοδα θα δοθεί στους καλλιτέχνες και το υπόλοιπο 20% θα γίνει δωρεά στο μη κυβερνητικό οργανισμό Rhizome, ο οποίος υποστηρίζει τη σύγχρονη τέχνη μέσω της τεχνολογίας.

Τίθεται όμως ένα ερώτημα ιδιοκτησίας. Πώς μπορεί να αποκτήσει κανείς ένα GIF και να θεωρείται αποκλειστικά δικό του;

«Για τα GIFs ισχύουν οι ίδιοι νόμοι περί πνευματικής ιδιοκτησίας, όπως για τη φωτογραφία για παράδειγμα» εξηγεί ο Alex Chung, ένας εκ των ιδρυτών της ιστοσελίδας Giphy. «Επιπλέον, η ψηφιακή τέχνη μπορεί να κρυπτογραφηθεί και να προστατευθεί καλύτερα» πρόσθεσε ο ίδιος.

Βέβαια, καταλήγει το άρθρο, ακόμη κι αν τα GIFs συνεχίσουν να κυκλοφορούν ελεύθερα στο διαδίκτυο, σε ό,τι αφορά τον κόσμο της τέχνης, φαίνεται πως αναδύεται μια καινούρια αγορά.

Ορισμένοι από τους πιο πρωτοποριακούς και δημιουργικούς καλλιτέχνες αρχίζουν να επιλέγουν τα ψηφιακά μέσα, ενώ η ζήτηση για άυλα έργα τέχνης φαίνεται πως θα συνεχίσει να αυξάνεται.